tiistai 14. joulukuuta 2010

Tämän tytön paras ystävä on kalenteri..

Tämän tytön parhaimmat naurut tuova muisto taitaa on kalenteri..

Mä oon aina tykännyt kalentereista. Pienenä panostin tosi paljon mun kalentereihin ja edelleenkin oon pysynyt niissä perinteisissä, en vaan osaa seurata kännykän kalenteria orjallisesti.

Mimmi laitto joku aika sitten nuoruuskuviaan ja multa toivottiin niitä myös. Kesti hetki, että sain kellarista kaivettua niitä esiin, mutta iloksenne voin kertoa, että oon kuvannut teille kuvia nuoruudestani ja vielä ne kaikkein pahimmat kuvat missä mulla on ihan uskomattoman päheitä vaatteita päällä. :D Ne laitan myöhemmin, nyt kuitenkin saatte nähdä jotain todella henkilökohtaista mun nuoruudesta.. Nimittäin mun kalenterit, jotka toimivat myös päiväkirjoina.......


Koulukalenteri oli joskus ihan se kaikkein siistein juttu ja uutta odotettiin aina kieli pitkällä.. Nyt siis huomasin, että toihan on Seiskan koulukalenteri. Vai onko se vaan jonain sponssina? En oo koskaan tajunnut aiemmin tätä. :D


Keräilin aina kaikkia kivoja kuvia ja juttuja lehdistä.. Jos en sitten löytänyt mitään, ni saatoin myös ite askarrella.. Kuten toi mun I sydän Hanson-jutska tuolla.. Mikä on toi rahapussi? Entäs toi BAILAMOS-teksti? :D

Sitten merkintöihin..


Olin aika kova ihastumaan jo nuorempana ja tässä kohtaa oonkin vissiin ollut ihastunut Juhoon. Mun muistaakseen se oli yks söpö lukiolainen, jota en hirveesti kai tuntenu.. Oon myös nähtävästi saanut mantsasta ysin ja mun kaverin sukunimi on viettänyt nimppareitaan.......


Sit tämä......... Aino on lähtenyt mökille viettämään joulua ja oon mahdollisesti ollut asiasta hieman down.. Näinä aikoina myös englanti oli coolein kieli koskaan ja sitä sekotettiin rohkeasti (ja usein myös todella väärin) suomen kielen kanssa.. Myös jouluun on saatu tuotua vähän Hansoneiden lyriikoita..


Ruokailu on ollut ilmeisesti jo tässäkin vaiheessa mieluisampaa kuin matZkun tai fyZZan tunnit..
Enkku on ollut kivaa (huomatkaa sydämet)..


En tiedä miksi joka paikkaan piti aina tunkea toi 4E eli forever. Joulukin on sit ollut 4E. :DDD


Siellä oli myös ystäväkirja-osio ja Aino on päässyt kirjottamaan sinne. Ei kannata yrittää soitella tohon numeroon, se ei oo enää Ainon nimittäin. ;D


The Kelly Familyn jäsenten synttärit. Samoin The Moffattsien. Ja ystäväni Nina on lisänny omansa sinne väliin.


Oon myös tavannut The Moffattsit ja siellä keikalla tutustuin myös Ainoon..


Zac on saanut oman sivunsa.. Oon myös luullut, että Congrats kirjotetaan Gongrats.. :D Pientä masenteluakin tänne on saanut, kun oon vaan voinut unelmoida, että Zac olis mun oma..


Oon odottanu ilmeisesti uutta Suosikkia aika innolla, kun on pitänyt kalenteriinki merkitä. :D


Takakannet. Tänne oon kans liimaillu mun suosikkeja. Göran Porvaliin olin tosi rakastunu joskus.. Nähtävästi myös Tommy Girl on ollut siisti tuoksu..

Oon niin iloinen, että oon säilyttänyt nää. Oon nauranut kyyneleet silmissä lukiessani näitä ääneen Mimmille ja Ainolle. Täältä löytyy kaikki poikatilitykset, tärkeät päivät, ystävien jutut ja siis ihan kaikki olennainen on survottu näiden kansien sisään.


Tän syksyn mua on palvellut tuo musta kalenteri erittäin hyvin ja ensi vuodeksi Ajasto tarjosikin meille mahdollisuuden valkata haluamamme kalenterit valikoimistaan ja mä valkkasin ton punasen Futura Midin. Siinä on kaikki mitä tartten ja mikä tärkeintä - jokaiselle päivälle on iso tila mihin mahtuu kirjottelemaan. ;) Mä nimittäin edelleen kirjottelen sinne kaikkia tärkeitä juttuja. Täällä jos kirjottelisin ihastuksista, niin ei kyllä riittäis edes yks sivu per päivä, kun niitä vilisee kaikkialla. :D

Ajasto on myös järkännyt kilpailun, jossa voitte käydä kertomassa minkälainen olisi teidän unelmienne kalenteri. Samalla kannattaa myös tsekata heidän ens vuoden valikoimansa ja vinkata mikä sieltä on lemppari, koska saatat voittaa sen itsellesi!


Mitäs tykkäsitte Pepin paljastuksista? :D Kuten huomaatte, oon ollu melkonen neiti jo nuorena!

26 kommenttia:

  1. Iteltä löytyy Rakennusliiton kalenteri, johon merkkaan ihan kaiken, mutta en kirjottele mitää ylimäärästä. Lisäksi Karvinen-koulupäiväkirja, johon sitte merkkaan myös kaikki, mutta kirjottelen pientä tiivistelmää päivistä. :)

    VastaaPoista
  2. Siis mä en kestä! Olin ihan kokonaan unohtanut noi kalenterit. Seiskan koulukalenteri todellakin oli se juttu. Harmittaa että oon varmaankin hävittänyt omani...

    Toinen nostalgiamahtavuus muistu aamulla mieleen töihin ajellessa, kun radiossa muisteltiin niitä koulun joulujuhlan paperipusseja, joissa oli pipari, omppu ja tuurilla joku karkki. Muistaako kukaan enää niitä?

    VastaaPoista
  3. Voieiiii ihan huippu! Kaikki on vissiin ollu teininä ihan samanlaisia :D

    VastaaPoista
  4. EIIIH, mulla on ollu ihan samat kalenterit! :'D voi mitä nostalgiaa totta tosiaan! ihania ♥

    VastaaPoista
  5. Heh, voi apua! Samat kalenterit, kirjoitustyyli, jutut.. kaikki! Tuli niin oma teini-ikä mieleen :)

    VastaaPoista
  6. Voi apua, mäkin olin ihan unohtanu noi kalenterit! Ton 11. kuvan oikeanpuolimmaisen kannen muistan kyllä nyt elävästi. Ois niin pitäny säästää noita, varmasti samanlaisia "viisauksia" olis löytynyt, ja just englannilla maustettuna. :D
    Ja Tommy Girl, sitä kyllä oli lähes jokaisella! Oli pakko täs kerran kokeilla sitä hajuvesiosastolla, oli kyllä niin outo ja nostalginen fiilis loppupäivän. Ei kyllä mikään lempparituoksu enää, johtuiskohan teini-iän överikäytöstä? :D

    VastaaPoista
  7. Täällä toinen Göran Porvali -fani ilmoittautuu! Ei ollu kuumempaa kamaa teininä ku jostain Sinä&Minästä saatu Göranin juliste, jossa se oli ilman paitaa, uuh! :D Hienoa, että oot säästänyt nuo. Mulla on kans omat vanhat teinikalenterit varastossa tallessa, eihän niitä raaski hävittää. Ihanaa joulun odotusta sinne Nykkiin!

    VastaaPoista
  8. Voi ziisus! :D Mulla oli ihan nuo täysin samat kalenterit (ja sisältökin varmaan aika samaa luokkaa)! :) Harmi, ettei ole enää itsellä tallessa! Muistoja, muistoja...

    Nyt on varmaankin jo lähemmäs 10 vuotta ollut käytössä Filofaxin Personal-kokoinen kalenteri (Bloomsbury, värissä Raspberry). Ostin sen ensimmäiseltä Lontoon reissultani ja tottahan se tuntuu olevan, että Filofax vain paranee vanhetessaan. Kunnon patinaan menee kuitenkin varmaan vielä 20 vuotta! :)

    VastaaPoista
  9. Ahhahhaaa, kiitos Peppi!!

    Mulla on ollu just sama kalenteri :D Parinakin vuonna. Ja Tommy Girl -toi pullo löytyy vieläkin kaapista ;D On kyllä vuosia vuosia vanha, mutta mun mielestä tuoksu ei juuri oo muuttunu.

    VastaaPoista
  10. Oi Moffats! Voiiih, ihana huomata, että joku muukin on ollu niin yhtä lääpällään ku minä :D meikällä on vieläkin se niitte levy tallessa. Voi että.

    ps. Ihana käsiala ollu sulla :)

    VastaaPoista
  11. Voi eiii, kuulostaa niin samalta kuin kirjevihot, joita lueskelin vuosien tauon jälkeen kaverini kanssa ja meinattiin kuolla nauruun :D

    Just toi englannin sekoittaminen ja z-kirjaimet ja joka toinen päivä ihastuminen ja ihan ihme asioista masentelu ja ja ja... Ihana teini-ikä :)

    VastaaPoista
  12. toi bailamos teksti näyttää sellaselta tarralta mitä suosikin välissä tuli, ne ilmeisesti oli tarkotettu juurikin koulukalenterin koristeluun. Tarroina oli kaikkia ikimuistoisia iskulauseita tyylillä c´mon ja vamos! :D unohtamatta smiley ja julkkisten kuva tarroja. oi noita aikoja

    VastaaPoista
  13. Eikä! Mua harmittaa niiin paljon et vähän vanhempana teininä olen angteissani mennyt tuhoamaan noi..:/ hitto!

    Mutta joo täälläkin oltiin kovia Hanson/ Zac-faneja ja siis Tommy Girl-hajuvesihän nyt piti tuolloin kaikilta löytyä:D

    P.s. En muuten itsekään muistanut että ne ois ollut jtn 7-lehden kalentereita. Oisin Suosikkia voinu veikata.

    VastaaPoista
  14. Aaaaah, the Moffatsit! en ole varmaan vieläkään päässyt ylitse siitä, että mun lemppari-Dave onkin homo;)

    Ja kun en aikoinaan saanut lippuja Suosikin järkkäämälle keikalle, soitin itkien keikkapaikalle ja mut päästettiin sitten myös sisään;D

    VastaaPoista
  15. AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAaaaaaaaaaaa, Bongasin tuosta yhen kalenterin kannesta Backstreet Boysit varmaankin vuosimallia 1997-1998? HIiih, oon niitten fani ollu täs muutaman vuoden ja sain kauheet kiksit tosta kuvasta! Ootko sä ollu Bsb fani kans joskus? =))

    VastaaPoista
  16. Ma kirjoitin nuorempana paivakirjoihin tarkkaan kaikki keskustelut ja ajat yms.
    Myohemmin olen siirtynyt kirjoittamaan kalentereihin paivakirjatyyppisesti paivien tapahtumat. Ongelmana tuntuu vain olevan se, etta suurimmassa osassa kivoista kalentereista on aivan liian vahan tilaa kirjoittaa mitaan :( Joten olen aina etsimassa sita taydellista kalenteria jossa yhta paivaa kohden on ainaskin yksi kokonainen sivu ;)

    VastaaPoista
  17. Haha, voi apua, näistä tulee niin omat teinivuodet mieleen :D

    Mutta hitsi miten hienoa, joku muukin on joskus ollut Kelly Family -fani! Tiedän omasta kaveripiiristäni (ja ylipääätänsäkin) vain ihan pari ihmistä, ne samat jotka mut tutustutti aikoinaan niiden musiikkiin :)

    VastaaPoista
  18. Hei mulla oli kans noita koulukalentereita! Jaksoin tosin kirjottaa sinne aina ehkä viikon ja sitten se unohtui. :D Nykyään en jaksa kirjotella yhtään, laitan kaiken vaan puhelimeen mikä on tylsää, mutta en jaksa raahata mitään kirjasia mukana. :DD

    VastaaPoista
  19. Ihana postaus, tuli heti nuoruusvuodet itellekki mieleen! Mullaki on noi Koulukalenterit jossain hyvin varmassa paikassa sinetöitynä salaisuuksia täynnä :D

    Ei nykyään kai oo tommosia ihkutuskalentereita enää ees tarjolla, koulukalenterit on huomattavasti tylsistyny 90-luvulta...

    VastaaPoista
  20. Hihii, mulla oli kans noita! Ja yks on tallessa vieläkin, sieltäkin löytyy melko samanlaista tekstiä kun sulta...=P aah, niitä ihastumisen aikoja, mulla saatto olla aina top 5 this week poikalistoja ja jos ne teki jotin tyhmää ni ne tippu listalla alaspäin...=P

    Hauska tapa piirtää sydän!

    VastaaPoista
  21. Hahahahahaa,

    tuntuipas kyllä tutulta sekä kalenterit, Ryan Philippet ja noi kamalat enkkuväännökset... sama meininki oli meikäläisen teinivuosina. :) näytti siis olevat ihan valtakunnallinen ilmiö! :)

    VastaaPoista
  22. Tää oli ihan paras postaus! Nauroin ihan vedet silmissä! :D Kiitos!

    VastaaPoista
  23. Voi vitsit! Mä muistan kans noi koulukalenterit :) sellaínenhan piti saada joka vuosi :) Mutta täytyy kyllä sanoa että sisällöltään jännittävin kalenteri on 1. ammattikorkeavuosi, juuri muuttanut pois kotoa ja eronnut poikaystävästä niin se oli aika villiä aikaa :) Toivottavasti Peppi paranet pian! Ja pidähän niin oikein paljon hauskaa toteuttaessasi unelmaasi <3 *iso ja lämpöinen rutistus*

    -inkku

    VastaaPoista
  24. Voi ei, mullakin oli just tommonen kirjoitustyyli suurinpiirtein yläasteikäisenä! :D Pakko kysyä, että harrastitko swappausta joskus? Siellä näkyi tosi paljon ton tyyppistä käsialaa ja sieltä mäkin varmaan imin vaikutteita kirjoittamiseeni..

    VastaaPoista
  25. Tuo teidän tekemä kalenteri on ihana !<3

    VastaaPoista

Hellurei ja hellät tunteet! KIITOS jo etukäteen kommentistasi!

Hey you! Please, leave a comment. We would really appreciate that! :)

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.