sunnuntai 12. joulukuuta 2010

Matkalla..

Kuten kerroin edellisessä postauksessa, en nukkunut tuntiakaan edellisenä yönä.. Kävin läpi vanhoja kamojani, luin vanhoja päiväkirjoja ja kuuntelin musaa. Ei malttanut nukkua! :)


Vaatteet oon joutunut pakkaamaan TODELLA tiiviisti, että sain edes osan haluamistani mahtumaan mukaan. :D


Toi Rimowan laukku oli mun kanssa kesällä Jenkeissä ja on myöskin nyt. Vaateena oli saada mahdollisimman tilava ja kevyt laukku. Tää on molempia ja sitä on vielä helppo liikutellakkin, kun pyörät pyörii vähän joka suuntaan.. Sitten mun käsimatkatavarat... Niitä oli kolme eri nyssäkkää. :D


Inka oli ihana ja vei mut kentälle. Siellä se sit työnteli mun kamoja tyytyväisenä..




Ja otti musta kuvia, kun kävi hakee liput ja luovuttamassa matkalaukkuni..




Hankin mun passiin tollasen kotelon ja liimasin sisään mun ja Mimmin tarrakuvan. Se sai aiheutti heti ihastusta täällä päässä.. ;)


Siinä se yrittää jotenkin saada kaikki mahdutettua yhteen laukkuun..


Inka pyöritteli päätä kun löys mun käsimatkatavaroista kolme eri päähinettä... :D Sit olin varmuudeks ottanu myös ton mun hupun karvan matkaan jos haluun laittaa sen kiinni.. Inka kiinnittikin sen sitten.. En löytänyt Suomesta kivaa läppärilaukkua, joten se kulki omassa kangaskassissaan..... Mulla turpoo aina jalat lennoille, mutta en tykkää lentosukista. Tähän 9h istumiseen valmistauduin juomalla paljon vettä ja istumalla koko matkan ton mun matka-piikkimaton päällä. Ei turvonnut jalat pahemmin. Toi on mun alla aina matkalla mukana, välillä siirrän sen jalkojen alle. Ihan must!


Käsimatkatavaroihin olin tunkenu myös 2 eri kalenteria (toi punanen alkaa vasta 20.12) ja matkapäiviksen tietty. Inkan mielestä nääkin olis voinu mennä ruumaan? Saatoin pari kertaa valittaa et mun selkä katkee, ku nää pakaasit painaa niin paljon..


Mutta siis tää Inkaa nauratti eniten. Mun kämppis Suomessa kysy onko mulla matkalukemista. Ilmotin, että on. Olin ottanu mun laitteiden käyttöohjeet käsimatkatavaroihin ja opettelinkin matkalla mm. vähentämään ulkoisen salaman kirkkautta mun järkkärissä. :D


Aina ja ikuisesti.


Viimenen vilaus kentälle, mun lento lähti portilta 37.


Koneessa. JEEEE!


Oma telkkari ja Despicable Me JEEEE! Pharksu on tehny tohon musat nam. Nukahdin kyllä heti, katoinki koko leffan silmät kii sitten..


Vilkasin ylös Islannin yllä. Kaunista!


JÄNNITTÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Huhhuh tässä jännitti niin, että mahassa mulju. Täällä taas! Ei siihen mennyt kun 5 kuukautta!!! :)

Hyppäsin taksin ja suuntasin kohti uutta kotiani Astoriassa. Asun täällä siis Rachelin ja Erikan kanssa ja tää koti on niin ihana. Boheemi, täynnä tavaraa (R on korusuunnittelija ja E on stylisti) ja niin lämmin ja rauhallinen.

Rachel oli tilannut meille ruokaa ja myös ihana, ihana Monif liittyi seuraan!


Sushia. Ihan uskomatonta.


Mmm..


Syötiin sushia ja kiinalaista ja Rachelin leipomia cookieseja!

Mä olin niin väsynyt etten jaksanut lähteä minnekkään ja meniniki jo yheksän jälkeen nukkumaan. Nyt kello on 9 aamulla, oon ollu jo 3 tuntia hereillä ja tänään ajattelin vähän kuvailla tätä mun asuinaluetta ja käydä Manhattanilla. Unohdin kaikki kaulaliinat ja kaulurit Suomeen, joten täytyy käydä ostamassa joku kiva. Samoin tarviin paikallisen liittymän ja metrocardin.

Kommenteissa kyseltiin paljon kauan olla täällä ja mun täytyy vastata etten tiedä. Tuun keväällä käymään Suomessa töiden merkeissä ja katsotaan sitten mikä on tilanne ja pääsenkö takas tänne. Nyt aion elää päivä kerrallaan ja ottaa kaiken irti tästä tilaisuudesta.

Oon todella onnellinen, että oon täällä. :)

36 kommenttia:

  1. Olen todella iloinen sun puolestasi, pidä hauskaa ja nauti olostasi! <3
    Jäi muuten mietityttämään, pääsiko ne irtokarkitkin perille? :D

    VastaaPoista
  2. Tää on ihan kornia sanoa näin, kun en sua yhtään tunne, mutta oon niin ylpeä susta! Otit kiinni siitä mitä halusit ja teit sen. Oon itse tässä alkuvuodesta kanssa vaihtamassa asuinmaatani ja samalla tavalla vähän jännittää, mutta hyvin tää menee. Elämä kannattelee. Mahtavasti onnea ja voimia muutoksiin, täällä ainakin luetaan silmä kovana. :)

    VastaaPoista
  3. ihanaa että reissusi on alkanut hyvin! nauti täysin siemauksin :) ihanan näköstä sushia! onneks mä söin sitä just eilen ni ei tuu niin himo noista kuvista :D

    VastaaPoista
  4. "..ja tänään ajattelin vähän kuvailla tätä mun asuinaluetta ja käydä Manhattanilla. Unohdin kaikki kaulaliinat ja kaulurit Suomeen, joten täytyy käydä ostamassa joku kiva..." oiiii arvaa ollaanko täälä kateellisia!!!:) Nauti!

    VastaaPoista
  5. Oon niin katellinen! Enään 1,5 vuotta omaan muuttoon kohti Australiaa. Sitä odotellessa... :D //Heini

    VastaaPoista
  6. oi, oon niin onnellinen ja samalla tietenkin hieman kateellinen! Hienoa, että kaikki on mennyt niin hyvin ja pääset toteuttamaan unelmaasi, sama unelma mulla, toivottavasti joskus pääsen vielä Nykiin asumaan :)

    VastaaPoista
  7. Moikka Peppi!Upeeta, että uskalsit lähteä elämään unelmaa! Voisitko vähän valaista että millä viisumilla tms voit siellä majailla määrittelemättömän ajan? itse olen myäs lähdössä jenkkeihin mutta viisumiasiat tuottavat päänvaivaa kun ei töitä ole siellä päässä vielä hankittuna...

    -Nipu

    VastaaPoista
  8. oi kuulostaa ja näyttää niin ihanalta! hienoo että sait unelmas toteutettua :)

    VastaaPoista
  9. Hihi, hauskaa! Odotan innolla New York-postauksia, omakin unelma olisi joskus asua siellä edes lyhyt aika.

    Olin kanssa viime kesänä käymässä nycissä melkein samoihin aikoihin kun te ja tykkäsin todella paljon. Ja mua alkoi ainakin kiinnostaa mitä kaikkea lisää kaupungilla olisikaan vielä tarjottavana mulle. :) Hauskaa, että oot onnistunu tekemään unelmistas totta, onnea! :)

    VastaaPoista
  10. WAU! Tuun täällä niin kateelliseksi! Haluu kanssa :(

    VastaaPoista
  11. Hillitöntä! Olen niin mahdottoman ylpeä, että otit ja menit! Sanoin juuri hetki sitten poikaystävälle, että toivottavasti minäkin olisin joku päivä noin rohkea ja lähtisin elämään (edes joksikin aikaa) Kalifornian lämpöön. Mutta sitä odotellessa... Paljon onnea ja iloa New Yorkiin!

    - Maari, lukijasi Joensuusta

    VastaaPoista
  12. ehkä oon vähä tyhmä, mut miks jalat turpoo ja mitkä lentosukat?;o :D

    VastaaPoista
  13. Tää on nyt ehkä hieman typerä kysymys, mutta miten tämmönen astetta isomman ihmisen takalisto mahtuu Finskin mannertenvälisten lentojen penkkiin? Oon lentämässä sinne ensi kesänä ja tämmönen asia on mietityttänyt.. Saako siinä penkissä yhtään rentouduttua jos takakontissa on hieman enemmän täytettä? :D

    VastaaPoista
  14. hyvin saa rentouduttua ja vyökin mahtuu kiinni! ;)

    VastaaPoista
  15. Oon seurannu teitä vasta vähän aikaa enkä oo vielä kärryillä.
    Miks peppi on nykissä? Mitä hän siellä tekee?

    VastaaPoista
  16. Tää oli kyllä ehdottomasti hauskin matkallesaatto-reissu koskaan :)
    -Inka-

    VastaaPoista
  17. Vau! Tsemppiä sulle sinne meren toiselle puolelle :) voi kun itekkin uskaltais ottaa ja repästä ja muuttaa johonkin siistiin paikkaan, Helsinkikin riittäs mulle tällä hetkellä :'D

    VastaaPoista
  18. Hyvää reissua ja nauti koko sydämestäni !! (===

    VastaaPoista
  19. OOO, oon ilonen sun puolesta ku pääsit vihdoinki New Yorkkiin!:) pidä hauskaa ja sillee(8

    VastaaPoista
  20. Kiva kuulla, et oot päässyt turvallisesti perille :)

    Toivottavasti teette postauksia ainakin lähes samaan tahtiin jatkossakin, sinä sieltä Nycistä ja Mimmi täältä koto-Suomesta :)

    VastaaPoista
  21. Eikös sun Peppi pitäis vaihtaa toi "has never been outside Europe" -tieto sun FA(c)t FILE:sta.. :)

    VastaaPoista
  22. Mä muutin vuosi sitten Lontooseen ja nyt olen muuttamassa takaisin Suomeen. Tulin yhden matkalaukun kanssa ja nyt lähden kotiin neljän matkalaukun kanssa. Olisi ehkä pitänyt pysyä poikka koko Oxford Streetin shoppailukadusta :D

    Tsemppiä Nykiin! Itse toivottavasti olen suuntaamassa New Yorkiin jossain vaiheessa ensi vuotta ensimmäistä kertaa.

    Olette mahtavia ja ihania molemmat <3

    T. Susbe xx

    VastaaPoista
  23. Voi Pepe pidä ihan hirveen kivaa!
    Oon lueskellu teidän blogia puolisen vuotta nyt ja oon kotona ihan tippa linssissä näitä sinun lähtötarinoita lukiessani kun jännittää ja innostuttaa ja pelottaa niin hirveesti siun puolesta!
    Ihmeellistä, mutta nauti nyt ihan täysillä, tsemppiä!
    -sara

    VastaaPoista
  24. Peppi, oon susta kyllä tosi ylpeä!
    On hienoa nähä miten teet unelmasta totta! Toivon et jonain päivänä mäkin voin lähteä tuolla tavalla jonnekkin :) Muista pitää hauskaa siellä ja ennen kaikkea nauti jokaisesta hetkestäs siel.

    VastaaPoista
  25. Elin ihan mukana noissa lentokenttäkuvissa ja jännitin ihan hulluna siinä vaiheessa kun päästiin tohon laskeutumiseen. Sit kun tuli ruokakuvia pystyin vihdoin rentoutumaan :) Onnea matkaan kaunokainen, oon niin ylpee susta ja ihan vähän kadekin :)

    VastaaPoista
  26. Tsemppia ja ihania hetkia Nykissa :D Ma niin rakastan lentokenttia ;)

    VastaaPoista
  27. tää on ihan kauheeta!! oon kokonaan missanu et mitä lähit nykii tekee ja et kauanko oot sielä ja en löydä mistää vastausta :((

    VastaaPoista
  28. Hei olis tosi kiva, jos jaksaisit tehda jotain postausta justiinsa noista viisumiasioista! Oli itellakin haaveena muuttaa jenkkeihin toihin, mutta tyolupajutut niin kinkkisia...:) Ja aivan ihanaa seikkailua siella!

    VastaaPoista
  29. Sie oot nyt sitten Queensin tyttö..! :) Aina on kova ikävä takaisin New Yorkiin, kun ikinä ei ole siellä (vielä) viikkoa pidempää aikaa ollut yhteen menoon. Silloin tällöin katselen netistä vuokrakämppiä, mutta ei sinne kyllä näillä rahoilla yksin muuteta, pakko olisi olla kämppiksiä! :)

    VastaaPoista
  30. Hei, toivottavasti luet tämän pian ja ehdit vastata :) Tuommoinen matka-piikkimatto olisi ihan loistava joululahjaidea mun isälle ja innostuin siitä kovasti, mutta kun aloin etsiä netistä lisää tietoa en löytänyt kuin sellaisia isoja mattoja. Tuo sun näyttäisi olevan tuommoinen pieni, 'istuttava' malli. Minkä merkkinen se on ja mistä niitä saa? Asun itse ulkomailla joten tilaisin sellaisen netistä tai ostaisin Suomesta heti kun tulen kotiin! Toivottavasti ehdit vastata tähän!

    VastaaPoista
  31. Mun merkki on Pranamat Eco ja olen saanut sen joskus aikoja sitten maahantuojalta käyttööni. Suosittelen tsekkaamaan nämä sivut: https://www.advaitaart.com/fi/pranamat/description/pranamat_eco/ ja kysymään sieltä tarkempia tietoja! :)

    Se on mulle ainakin ollut ihan korvaamaton. Mulla on myös iso piikkimatto, mutta tota pikkusta käytän paljon enemmän, koska se menee juuri hyvin bussin/koneen istuimelle jos on pidempi matka.

    VastaaPoista
  32. Kiitos pikaisesta vastauksesta!

    VastaaPoista
  33. Ei vitsi, mitä telepatiaa! Tulin just kattomaan teidän blogista nyc-vinkkejä (en oo piiiitkään aikaan lukenu tätä) ja sit melkein eka juttu onkin siitä ku lähet nyciin! Hassua! :)) Mä tuun kohta käymään siellä viikoks. :) Tsemppiä matkaan! <3

    VastaaPoista
  34. Hyhhyh turistiluokassa. Eihän siellä saa varmaan rentoutuakkaan yhtään kun penkitkin niin pienet ja pikkulapset kirkuu kokoajan.

    VastaaPoista

Hellurei ja hellät tunteet! KIITOS jo etukäteen kommentistasi!

Hey you! Please, leave a comment. We would really appreciate that! :)

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.