tiistai 30. marraskuuta 2010

Kotonakotona..

Äiti oli ihana ja järkkäsi joulupäivällisen sunnuntaina, kun oli ensimmäinen adventti. Mä vietän ensimmäistä kertaa joulua ulkomailla, joten äiti oli tehnyt kaikkia mun herkkuruokia. Mun erityinen herkku on lanttulaatikko, joten sitä oli extrasatsi. ;)


Kukas se siellä täyttelee lautastaan tyytyväisenä.. Ei varmaan tarvii erikseen mainita, että hyökkäsin ensimmäisenä pöytään? :D


Mä rakastan lohta, kalkkunaa, laatikoita, rosollia ja itsetehtyä ruisleipää. En oo mikään hullu kinkun ystävä, mutta tuoreiden karjalanpiirakoiden kanssa joensuulaiseen tapaan se on kyllä täydellistä. Meillä joulut vietetään aina isolla porukalla, tänä sunnuntaina paikalla ei kuitenkaan ollut kun muutama henkilö.


Ja muutama pieni ihananainen.


Jotka oli valmiita tekemään mitä tahansa, että oisivat saaneet vähän kalkkunaa.. Näin alas edes mä en vajonnut, vaikka halusinkin ottaa lisää. ;)


Nappasin pikkuset kainaloon, ne on niiin sulosia.


Myös mummi tais tykätä pikkusista, eihän niistä voi olla tykkäämättä.. Mummi on muuten ollut yks mun parhaista ystävistä ihan lapsesta saakka ja niin on edelleenkin. Jos mulla on jokin huonosti, enkä halua puhua siitä niin en voi koskaan soittaa mummille, koska se tietää heti. Yleensä siis mummi tietääkin että jokin on hassusti jos en soita sille muutamaa kertaa viikossa... Nyt se on hankkinut tietokoneen ja aikoo opetella skypettelemään mun kanssa!

Oli ihanaa käydä taas kotona, siellä kyllä tämän tytön sielu lepää. Tuo meidän lapsuudenkoti on myynnissä ja vaadin ettei sitä myydä ennenku tulen taas käymään täällä. Toi on maailman paras paikka ja mun mielestä on ihan buu, että vanhemmat haluu muutta pienempään kotiin. No okei, ymmärrän sen kyllä ihan hyvin, koska tossa on ihan hirvee huoltaminen pihoineen kaikkineen, mutta siltiiii!

Oon syönyt nyt kaks päivää jouluruokia, koska äiti laittoi mulle "vähän" eväitä mukaan. Tänään ne loppui ja nyt jo tekee mieli lanttulaatikkoa. :D

20 kommenttia:

  1. kai sä nyt sieppaat noi koirat vahingossa taskuun ja salakuljetat ne nyciin et voidaan lukea niidenki seikkailuista vaikka koirakahviloissa !!

    VastaaPoista
  2. Oij, ihania pikku karvaturreja! Pusuja heille <3 terkuin myös kaksi pientä karvaturrimurria
    PS. Kyllä chihut on parhaita kerjäämislajissa ;)

    VastaaPoista
  3. Haha ehkä mä en nyt sieppaa ketään, vaan keskityn itsekkäästi vain itseeni! ;)

    Chihut on ihania, oon aina tykännyt niistä kovasti!

    VastaaPoista
  4. Ooh, sun silmälasit ovat upeat! Mistä nuo on?

    VastaaPoista
  5. Lasit on Pradan ja olisko ne nyt sitten tätä syksyn mallistoa! :)

    VastaaPoista
  6. Sulla on ihana mummo :)

    VastaaPoista
  7. kuinka kauan oot siis siellä nykissä?

    VastaaPoista
  8. katoin että mun mummo oli tuolla sohvalla istuskelees, on meinaan niiiiin saman näkönen ku olla ja voi :-o !

    VastaaPoista
  9. Anonyymi: Saas nähdä kauan oon Nycissa, en oo lyönyt mitään aikaa lukkoon. Meen sinne toistaiseksi ja keväällä tuun ainakin käymään Suomessa! :) En haluu tehdä mitään suunnitelmia, koska ne yleensä tuppaa helposti muuttumaan, joten katsellaan!

    Anonyymi: Oho, sullapa sitten on vetävä mummo! ;)

    VastaaPoista
  10. Jouluruokia, nami:)

    Mun vanhemmat on myös muuttamassa pois lapsuudenkodistani ja se tuntuu ihan super oudolta!

    VastaaPoista
  11. Voi miten sulosia karvakavereita! ♥

    VastaaPoista
  12. Oot kyllä kaunis Peppi! Ihanan raikas:) kram!

    VastaaPoista
  13. hei mistä tuo siun pääskyspaita on? :-)

    VastaaPoista
  14. SIIIS MITÄ??? miten multa on voinu mennä toi nyki kokonaan ohi? mitä sä sinne meet tekemään? :D

    VastaaPoista
  15. Ihan loistavasti kirjotettu blogi ! entryjä lukee mielellääm vaikkei sisällössä olisikaan mitään maata mullistavaa. Wuhuu ja jatkuu.

    VastaaPoista
  16. Ihana toi sun päähine pantahärpäke! mistäs sen oot nappassu?

    VastaaPoista
  17. Ootko siis vuokraanut nycistä asunnon? Mistä ja kuinka se oikeen onnistuu? :)

    VastaaPoista
  18. Meen nyt asustelemaan paikallisen kaverini luokse NYCissa, mutta kyllä sieltä voi vuokrata kämppiä. Oon katellu paljon netistä ja jossain vaiheessa olis tarkotus vuokrata ihan omakin, haluun vaan olla paikan päällä valkkaamassa sen. :)

    Pääskyspaita on Vero Modasta kesällä ostettu!

    Panta on H&M!

    Olikohan muita kysymyksiä?

    Kiitos kommenteista ihanat, piristää! <3

    VastaaPoista
  19. AAAAAWWWWWW <3 Noi koirat on ihania!
    ps. onneva matkaan sinne nykiiin

    VastaaPoista

Hellurei ja hellät tunteet! KIITOS jo etukäteen kommentistasi!

Hey you! Please, leave a comment. We would really appreciate that! :)

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.