lauantai 24. huhtikuuta 2010

Ongelmani: Vaikea iho

Kuten oon monesti kirjoittanutkin, mulla on tosi tosi tosi hankala iho. Oonkin taistellut sen kanssa niin kauan ku muistan ja kokeillut siihen varmaan ihan kaikkea mahdollista. Koska se on voinut selkeästi paremmin viime aikoina, te ootte kysellyt paljon mun ihonhoidosta ja tuotteista joita käytän. Nyt päätinkin siitä vihdoin kirjoittaa. Varotuksen sana siitä, että tämä postaus tulee sisältämään paljon hehkutusta tietyn merkkisiä tuotteita ja erästä mahtavaa kosmetologia kohtaan. Ne nimittäin yhdessä on auttaneet mua ihan hirveästi asian kanssa jonka kanssa oon ponnistellut pitkäääääään.

Millainen iho?
No mun ihohan on pintakuiva ja sisältä kuitenkin hyvinkin rasvoittuva. Oon nuoresta pitäen kärsinyt näppylöistä ja sitten kun oon niitä yrittänyt hoitaa, on iho ruvennu hilseilemään. Täydellistä... NOT! Mulla ei koskaan oo ollut varsinaista aknea vissiinkään, mutta näppyjä kyllä ja nuorena paljonkin.

Mitä hoitokeinoja kokeiltu? No siis varmaan kaikkia mahdollisia mönjiä mitä kaupasta löytää, apteekeista löytyy tai luonnosta löytyy. :D Oon aina ollut purkkikeräilijä ja oonkin syytänyt ihooni varmaan tuhansia euroja tässä vuosien varrella...

Noh minähän en tietenkään oo aiemmin koskaan käynyt kasvohoidossa, eikä kukaan ammattilainen oo ihoani meikannut, joten en oo koskaan myöskään sitten vaivautunut kyselemään keltään ammattilaiselta neuvoja ihoni suhteen. Tietty kavereiden vinkit yms. on aina kuunneltu tarkasti ja lääkärille valitettu e-pillereitä hankittaessa, mutta oisin ehkä säästänyt useita euroja ja kyyneleitä jos oisin vaivautunu kysymään joltain apua. :D

Viime syksynä sitten ruvettiin käymään usein Cindyn luona meikissä ja koska Cindy on myös kosmetologi alkoi hän puuttumaan mun ihonhoitoon... :D Tässä vaiheessa mun iho oli melkosen epätasanen (pieniä näppyalueita ja pintakuiva) ja Cindy sanokin, että mun pitäis ruveta käymään sen hoidoissa. Se myöskin kerran lykkäs mun mukaan RVB:n tuotteita sillä ehdolla että oikeesti käyttäisin niitä, koska sano niiden olevan mun pelastus. Siinä epätoivossa en tietenkään paljoa vastustellut, vaan suostuin tähän ja ah miten onnellinen oonkaan, että niin tein.

Rupesin oikeesti pesemään ja rasvaamaan naamaani aamuin ja illoin + opettelin myös käyttämään kasvovettä. Cindy valkkas mulle tän Simply White-sarjan, koska se kuulemma nimenomaan elvyttää ihoa ja tekee siitä kirkkaan + auttaa mustapäihin. Otinkin mukaani puhdistusvaahdon, kasvoveden, päivä- ja yövoiteen.



Puhdistusvaahto on sellanen tosi hyvin pesevä ja kevyt joka ei jätä tippaakaan kireetä tuntoa kasvoille (vihaan sitä tunnetta kun kiristää kasvoja)
Kasvovesi viimeistelee sen meikin poiston ja siitä tulee aina jokaisen kerran jälkeen sellanen olo, et nyt mulla on tosi kirkas iho ja puhdas iho.
Protector eli päivävoide (toivottavasti menee oikein, Cindy on jankannu nää mulle jo sadasti) on suhteellisen paksu muttei jätä ollenkaan rasvaseks sitä ihoa. Vihaan nimittäin kans sitä jos voiteet ei imeydy ja näytän jo valmiiks kiiltomadolta. Protectorin ideana onkin suojata sitä talia hapettumasta (jollon siis mustapäitä ei muodostu lisää) ja siinä on suojakerroin 20.
Revitalizer eli yövoide (nää hämää hirveesti, kun tää yövoide tuntuu kevyemmältä kuin päivävoide) nimenomaan kirkastaa ja auttaa ihoa uudistumaan. Aamusin iho näyttää aina tosi raikkaalta.

Oon nyt pessyt nelisen kuukautta about päivittäin näillä tuotteilla (jos unohdan puhdistusvaahdon kotiin kuten eilen tapahtu, on mun olo meikinpuhdistuksen aikaan todella tyhjä :D) ja mun täytyy sanoa, että paluuta ei ole. Mun iho on kirkastunut ihan älyttömästi, mulla ei ole näppyjä oikeastaan yhtään ja iho tuntuu todella hyvältä.
Meillä on Mimmin kanssa sellainen periaate, että jos ruvetaan kirjoittamaan jostain tällaisista tuotteista teille, halutaan oikeesti testata niitä pidemmän aikaan. Nyt testattuani näitä ja jäätyäni ihan totaalisesti koukkuun, voin ylistää nämä maasta taivaisiin hyvällä omallatunnolla, koska tiedän niiden ainakin auttaneen mua. :)

Viime viikolla tein jotain mitä en oo koskaan sitten kuitenkaan tehnyt. Menin nimittäin kasvohoitoon. Leikkauksen jälkeen musta on tuntunut, että mun iho (etenkin nenän alueella) on oikein hylkinyt kaikkia tuotteita, halkeillut ja ollut muutenkin hankala. Soitinkin Cindylle ihan hädissäni, että nyt on tehtävä jotain tälle naamalle tai kriisi puhkee jälleen. Ensimmäinen asia mitä Cindy mulle kuitenkin sano nähdessään mut pitkästä aikaa oli, että "sun ihohan ei muuten oo koskaan ollut näin hyvässä kunnossa, kokeile nyt miltä se tuntuu" ja olikin ilonen, että olin oikeesti ottanut sen vinkistä vaarin ja löytänyt mulle sopivat tuotteet.


Tässä mun iho on putsattu meikeistä, vahattu kulmat ja viikset ja ollaan alottamassa hoitoa. Cindy teki mulle RVB:n Simply White-kasvohoidon ja vähän mekaanista puhdistusta. Se siis tarkottaa mustapäiden poistoa ja voin kertoa, että se oli mun mielestä tosi epämiellyttävää ja kitisinkin kun se niitä käsitteli, mutta sitteku huomasin mun mustapäiden oikeesti häviävän, olin tyytyväinen. (Mimmi kävi aina kattomassa mua tuolla ja ottamassa kuvia, sen mielestä näytin ku oisin ollu ruumishuoneella ku makoilin tossa. :D)


Koska hoito tehtiin Pointissa keskellä kaupunkia ja mulla oli vielä pitkä päivä edessä, niin olin huolissani miltä mun iho näyttää hoidon jälkeen. Cindy laittokin mulle meikkiä ja niinpä pystyin lähtemään suoraan hoidosta ihmisten ilmoille ilman huolta punasesta naamasta. Mentiin näkemään Saaraa joka on myös meikannut meitä viime syksynä (ja sillon paasas mun ihon huonosta kunnosta) ja joka nyt samantien huomioi, että mulla on parantunut iho ihan kauheesti!!!! 8) Arvatkaa olinko ilonen.


Tässä vastaanotan vielä neuvoja Cindylta ihonpuhdistukseen liittyen. Se nimittäin sanoi, että koska meidän elämä on sen verran hektistä ja stressaavaa, tulee mun jatkossa käydä kuukausittain kasvohoidossa ja myös muistaa kuoria kasvoni muutamasti viikossa. Niinpä mä aattelinkin nyt panostaa hiukan ja oikeesti käydä Cindyn käsittelyssä sen kuukauden välein, jospa saisin nyt vihdoin ihoni kunnolla kuntoon. Kesällä nimittäin haluun juoksennella tuolla ilman meikkiä ja näyttää silti nätiltä. :)


Kuten jo aiemmin meikkipostauksessa hehkutin, mun yksi ehdottomista lempituotteistani joihin luotan 100% on RVB:n meikkivoide. Se nimittäin imeytyy, eikä jätä mun ihon pintaa ollenkaan semmoseks töhrysen näköseksi kuten tosta kuvastakin missä makoilen näkyy. Se myös kestää koko päivän, eikä kuivu iholla! Nyt mun luottotuotteeni on multa loppu ja mun täytyykin hankkia sitä PIAN lisää. Muuten saattaa tulla hätä. :D

Mä oon TODELLA onnellinen, että Cindy on mut joskus tähän sarjaan tutustuttanut. Koska joku kuitenkin kysyy: Mulle ei maksettu mitään tästä hehkutuksesta, tämä ei ole mainos (edes piilo :D). Tein tän ihan täysin omasta tahdostani koska te olette pyytäneet tietoa mun ihonhoidosta ja koska oon näitä tuotteita oikeasti testannut ja ne todella hyviksi havainnut. Mun mielestä ihoon kannattaa panostaa ja vaikka nämäkin tuotteet on hiukan arvokkaampia, on mulla kestänyt noi jo useita kuukausia ja tulee kestämään vielä pitkään. Myöskin se miten mun iho on parantunut on mulle niiin tärkeetä etten vaihtais näitä enää mistään hinnasta pois.
Kaikkia näitä mun käyttämiä tuotteita voi ostaa online shopista täältä ja Cindy myös opastaa niiden suhteen aina mielellään.

Cindy muuten tekee vielä tänään Aleksanterinkadun Vilassa ilmaiseksi meikkejä ja antaa vinkkejä, joten jos ootte liikkeellä keskustassa, kannattaa käydä moikkaamassa ja meikissä! :)

Tässä teille tämmönen suhteellisen tuhti infopaketti heti aamuun, toivottavasti joku edes sai tästä jotain vinkkejä!? :)

Rakkaudella,
RVBchicku85


21 kommenttia:

  1. Mun iho on just samanlainen, ihan kauhees kunnos :/ Oispa kiva testaa itekki nuit tuotteit, mut ei ole oikein opiskelijabudjettiin sopivia :D

    VastaaPoista
  2. Joo ja välillä se iho on ihan jees, sit taas ihan karmeessa kunnossa. I hate it! Jos noista pitää joku yks valita mitä testata, ni suosittelen sitä puhdistusvaahtoa. Se on unelma! :)) Muita voi kato sit aina pyytää esim. lahjaks. ;)

    VastaaPoista
  3. Oi vitsi tuo kyllä kuulostaa hyvältä, mutta ei ihan opiskelijabudjetilla oo varaa ostaa nuita tuotteita :/.

    VastaaPoista
  4. Mä olen kans käyttänyt tota RVB:n Long Last Foundationia, kun sain sen blogin kautta. Se on kyllä todella hyvä, oon itsekin ihastunut!

    VastaaPoista
  5. No siis jaksoin lukea! Vaikka oli mulle kyllä ihan käsittämätöntä kieltä. Kun tässä kirjoittaa nainen joka ei meikkaa eikä hoida ihoaan, eikä edes stressaa asian kanssa =P Tartteisko tehrä jottain??

    Pakko kertoo että mä olin viime yönä unessa shoppailemassa Mimmin kanssa. Ainakin oli tosi iiiiihania koruja! =)

    VastaaPoista
  6. Tosi kiva postaus (:

    Alko nyt kyllä kiinnostaan (opiskelubudjetista huolimatta :D) toi puhdistusvaahto. Kauankohan mahtaa kestää päivittäisessä käytössä?

    VastaaPoista
  7. Mullakin on tosi hankala iho, ja olisin kyllä valmis maksamaan ~30-50 € ihan oikeasti toimivasta tuotteesta, mutta satasen pulittaminen yhdestä rasvapurnukasta tuntuu ihan hitusen kohtuuttomalta :D Noin hintavan töhnän pitäis vähintäänkin tehdä ihmeitä (esim. ikuinen nuoruus iholle tai lipsumaton lupaus täysin finnittömästä loppuelämästä...), että mut saisi sijoittamaan tuollaisen summan johonkin kosmetiikkatuotteeseen. Valitettavasti.

    VastaaPoista
  8. jaa a.. taidanpas enskuussa olla shoppailematta ja tuhlata naamaani kaiken=D

    VastaaPoista
  9. Mulla on iha kauheen huono iho ja aijonki sit joskus vähä vanehmpana ku käyn töissä nii ostaa tollasii tuotteit jotka sit kans oikeesti tehoo! :) Nyt tosin oon vasta kasilla :D

    VastaaPoista
  10. Tosi hyvä postaus! Itekki oon kokeillu kaikki maailman ihonhoitopurkit ja purnukat, eikä oo auttanu. Saaks esim. tota puhdistusvaahtoa sit ihan jostai päivittäistavarakaupasta vai jostain muualta? Ja mitä suunnilleen makso?:O

    VastaaPoista
  11. kuulostaa unelmalta, mutta kalliilta sellaiselta. pitää vissiin toivoa, että joku kaunis päivä oma iho vain paranisi :s

    VastaaPoista
  12. Oliks sulla Peppi ihossa semmosta pikkunäppyä paljon? Aika tasasta punasta läikikästä "näppyä"?

    VastaaPoista
  13. Oletteko koittaneet suklaahaudetta? auttaa aika hyvin, eikä oo sikahintainen.
    2 rkl Kaurajauhoa (kaurahiutaleet tehosekoittimeen ja pyöritä kunnes jauhoa)
    50 g suklaata sulatettuna (tummaa)
    Sekoita ja levitä kasvoille. Anna olla 15-20 min, huuhdo pois

    Tehoaa aika hyvin kiristävään ja rasvaiseen ihoon

    VastaaPoista
  14. Olin niin yllättynyt kun perjantai iltapäivällä kävelin Foorumissa niin Peppi yhtäkkiä tulee vastaan! Meinasin huutaa kun näin pikku paikkakunnalta tulen ja heti nään jokapäiväisen seuraamisen kohteeni :D Kuinka pitkä Peppi olet? itse olen 159 cm ja näytit jotenkin lyhyeltä! Apua. Ootte ihania <3

    VastaaPoista
  15. Miks kaikkien kosmetologien nimi on Cindy? :DD

    VastaaPoista
  16. Ymmärrän niin millaista on olla, kun on huono iho! :'< Täälläkin yksi ja unelmissa olisi joskus rohjeta kulkea ihmisten ilmoilla ilman meikkiä. Tosiaan ollaan varmaan iho-kaksosia sillä erolla, että teininä mulla oli paha akne ja nyt on vieläkin vuosien jälkeen arvet muistoina :/ Pahinta on etten osaa meikata niitä arpia piiloon sekä muutenkin ihoni kuivuus / punaisuus / kiristävyyden tunne / näpyt ja finnit.

    Joskus voisinkin harkita nuita kyseisiä tuotteita, mutta ehkä sitten kun jos saan jostain töitä, ovat suht arvokkaita :/

    Hyvää kevättä sinulle ja ihollesi!
    Kyllä minäkin vielä joskus uskallan olla ilman meikkiä! : >

    VastaaPoista
  17. käytän ite myös tuota rvb:n meikkivoidetta ja se on tosi koukuttava! Montakertaa oon kokeillu muistakin mutta aina palannu tähä =) tosi kiva ja hyödyllinen postaus!

    VastaaPoista
  18. hei!

    en tiedä, miksi edellistä kommenttiani ei julkaistu? Vai tuliko se perille ollenkaan.. Se saattoi kuulostaa äkäisen sävyiselle, koska olin väsynyt aamulla :/

    Mutta tarkoitukseni oli yleensäkin herättää iho-ongelmaisia katsomaan ruokailutottumuksia. Itse olen vauvasta asti ollut atopikko ja totta kai on väliä iholle (oli se kuiva tai rasvainen tms..) mitä sä suuhusi laitat. Kannattaa kuitenkin miettiä, että "olet mitä syöt" tai "olet mitä sulatat". Mun mielestä tää on tosi tärkeä pointti eikä kannattaisi sivuttaa... Miettikääs nyt jos syötte (en puhu tässä blogin pitäjistä vaan ihmisistä yleensä) jotain roskaa täynnä e-aineita, niin eiköhän se jossain vaiheessa ala näkyy elimistössä... Kannattaisi suosia puhtaita ruoka-aineita ja mahdollisesti jotain vitamiineja jos niistä on puutetta :)Paljon unta ja stressinhallinta (nää on monimutkaisia juttuja mutta stressi vaikuttaa konkreettisesti esim lisämunuaisiin, jotka välittävät stressihormoneita yms.. Ja sitä kautta aineenvaihduntaan ja esim ihoon..)

    Mutta kiva blogi ja hyvä kuitenkin jos Peppi olet saanut ihosi kuntoon kosmetologilla :)

    Janski

    VastaaPoista
  19. Olipa pitkästä aikaa oikein reipas postaus ja hyvillä jutuilla varustettu. Kiitos siitä. Mutta hei, aivan ihanat noi Cindyn hiukset! Tahtooooo! :)

    VastaaPoista
  20. Mulla on just samanlaiset ongelmat ihon kanssa + että olen atoopikko. Tosiaan tuo hinta on niin korkea, että nyt täytyy vaan miettiä, mistä tollaset rahat saisi kokoon. Tekisin mitä vaan, että iho olisi kunnossa, mutta rahaa ei tahtomisella taiota... :(

    Olen kans kokeillut ihan kaikki mahdolliset keinot, eikä oo auttanu. Ainut, mikä auttoi aivan erinomaisesti oli tabletteina otettava kortisonikuuri, mutta niitä ei ihan noin vaan saa ja muutenkin n.2 kuuria vuodessa on jo rajana. Ei ole hyväksi elimistölle.

    Kiitos silti paljon tästä tekstistä. Nyt ainakin tietää, mitä hankkii, kun on ylimääräistä. :)

    Jessica

    VastaaPoista
  21. Hieno ja aiheellinen postaus :) Kuitenkin, ennen kuin kukaan menee törsäämään hulluja rahoja johonkin tiettyyn rasvaan, niin kannattaa käydä siellä kosmetologin juttusilla. Se mikä sopii täydellisesti toiselle, ei välttämättä sovi itselle. Kosmetologi osaa asiantuntijana kertoa mikä tuote sopisi juuri sinun ihollesi ja näin ei tule tehtyä (kalliita) hukkaostoksia.

    VastaaPoista

Hellurei ja hellät tunteet! KIITOS jo etukäteen kommentistasi!

Hey you! Please, leave a comment. We would really appreciate that! :)

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.