tiistai 13. huhtikuuta 2010

Elämää ilman telkkaria..

Entinen television orja täällä hei!

Entisessä elämässäni (eli asuessani vielä Mikon kanssa) mä olin television orja. Mulla oli hirveesti kaikenlaisia sarjoja mitä kattelin mielelläni ja jos en ollut kotona niin tallensin ne digiboksille talteen odottamaan sitä hetkeä, kun lösähdän sohvalle hedelmäsalaattikipon (totuus: Ben & Jerry'sin) kanssa rentoutumaan ja kattomaan lemppareitani. Niin siis ajatus oli aina tuo hedelmäsalaatti, mutta sattuneista syistä se usein lipsui..

Telkkari on ollut aina äärimmäisen tärkeä juttu mulle ja oonkin ollut koukussa ties mihin kaikkeen. Jossain vaiheessa katoin Ellen De Generesia saman jakson pari kertaa päivän aikana jos oli tylsää, joskus tuijotin 9 Greyn Anatomiaa putkeen tai joskus luulin varmaan jo oikeesti olevani Chuck Bassin tyttöystävä ja asuvani New Yorkissa keskellä Gossip Girlin pyörittämää maailmaa. :D...Jep.

Mun mielestä edelleenkin on täydellistä viettää leffailtoja ja vaan hengailla siinä telkkarin ääressä katsoen jotain ihan hömppää. Mulle se on nollaamista ja rentoutumista paljon enemmän kuin se että lähtisin johonkin baariin "nollaamaan". Oon kai tullut vanhaksi ja höppänäksi, mutta niin se vaan on.

Viimeisin koukuttumiseni tapahtui pääsiäisenä kun oltiin Mimmin kanssa hengailemassa Mikon uudessa kodissa hoitamassa Unoa ja löydettiin sieltä Animal Planet HD-kanava ja Me Mangustit niminen sarja. Se on jotain ihan loistavaa!!! Kertoo mangustien elämästä, mutta siihen on rakennettu hirveät juonenkäänteet kertojan avulla. Siellä petetään, jätetään, tapellaan naisista, jätetään lapset kotkan syötäviks, kriiseillään ruoanpuutteesta yms. Se on tehty muistuttamaan ihmisten elämää, mutta samalla siinä tutustutaan lajiin. Kuulostaa ehkä maailman sekavimmalta minun selittämänä, mutta siis se on vaan niin sympaattinen. Ollaan jopa harkittu boksien tilaamista..................... :D



Kaikki on muuten hyvin, mutta nyt kun oon asustellut väliaikaisesti täällä Mimmin luona, niin mun elämästä on lähtenyt muiden lisäksi yksi erittäin suuri palanen pois. MEILLÄ EI NIMITTÄIN OLE TELKKARIA. Mimmillä on telkkari, mutta se on rikki. Niin ja se on niin vanha ettei sitä oo järkeä korjata. Me ei siis voida istahtaa tohon sohvalle pitkän työpäivän päätteeksi ja kattoa telkkaria, koska se on pimeä. Sieltä ei näy mitään kanavia, ei edes lumisadetta. :((((


(meillä telkkari toimii telineenä tolle "taululle" :D)

Vasta nyt eläessäni ilman telkkaria oon tajunnut, että mä kyllä pärjään ihan täysin ilman telkkaria. Samalla oon kuitenkin tajunnut miten paljon haluaisinkaan aina laittaa ton telkkarin päälle, kattoa musakanavia ja leffoja ja hömppäsarjoja ja saada tietty myös sen Animal Planetin. :D

Telkkari tuo rentoutusta ainakin mun elämään ja mä aion alkaa kampanjoida sen puolesta, että me ostetaan tänne edes joku töllö. On se sitten vaikka mustavalkonen tai mikä tahansa niin Peppi tahtoo katsoa telkkaria. Arvatkaa olisiko vähän mukavampaa parannella tota murjottua nokkaakin jos voisi köllötellä sohvalla ja kattoa telkkaria? No niinpä.


Ymmärtääkö kukaan tätä mun "tuskaa"? :D

18 kommenttia:

  1. Mä olen siirtynyt telkkarittomuudesta addiktion puolelle. Nyt tallennan kaiken (enkä ehdi katsomaan niitä) ja miehen painostuksesta myös makkariin hankittiin telkkari, mitä vastustin kyllä suuresti. Olen vieläkin sitä mieltä, että makkaritelkkarin voisi siirtää pois, mutta on se silti aika mukava tsiigata myöhäisohjelma sängystä kun ei tarvitse siirtyä sohvalta enää sänkyyn :)

    VastaaPoista
  2. Voi peppi!
    Tunnen sellasta sympatiaa sua kohtaan et mun on pakko kohta laittaa joku kehitysapu pystyyn että teille saadaan sinne telkkari.
    Mullakin on aina kotona ollessani TV päällä, jotta se "pitäisi seuraa" mulle ja mulkoilen sieltä yhtenään jopa kokkausohjelmia, vaikka en itse laita ruokaa. Ja mulla on useita sarjoja, joita seuraan henkene ja vereen. Ois ihan hirveetä kun pitkän päivän jälkeen kotona ei odottaiskaa kasa TV-viihdettä. :(
    Osanotot sinne päin!

    VastaaPoista
  3. mut eiks teillä kuitenkin oo kannettava ja netti? sieltä pysty kattoon kaikenlaista, varsinkin hömppäsarjoja ja leffoja nyt tietty mut varmaan ihan kaikkea jos hankkii sit vielä kortit sun muut? ois vähän kevyempi vaihtoehto telkun hankkimiselle ja vois kattoo missä vaan.

    VastaaPoista
  4. Ai mie niin samaistun tuohon "hedelmäsalaatti (Ben&Jerry's)" kommenttiin :) Meet my two lovers, Ben and Jerry. Satisfaction quaranteed. Oh yes please :D

    VastaaPoista
  5. Meijän telkkari on ollu nyt 2 kk huollossa Pariisissa :DD Sitä ei suostuttu Suomessa korjaamaan!? ...Noh, pärjäsin kuitenkin, sillä netistä voi kattoo melko monia sarjoja ilmaseks. KUNNES mun tietokone hajosi ja nyt en oo voinu 3 päivään kattoo mistään mitään, ja koneellekin pääsen vain koulussa. Voin kertoo että nyt EI oo helppoo :DD

    VastaaPoista
  6. Hah, minä olen jättänyt television katsomisen lähes kokonaan ihan vapaaehtoisesti :) Totesin, että tuijotan mieluummin tietokonetta kuin telkkaria.

    Tuota mangustisarjaa muuten taisi tulla ihan ylen kanavaltakin tässä ehkä pari vuotta sitten! Vähän harmittaa kun en tullut silloin katsoneeksi.

    VastaaPoista
  7. Tuo mangustiohjelmaa on näkyny ylelläki, oli huippu!!
    Ja siis ymmärrän todella tuskasi.
    On just parasta vaan istua ja kattoa kaikkea ihan hömppää ja sillä nollata pää. Ja ku meen käymään vanhemmilla, ni en tee muuta ku katon telkkaria, ku niillä on discovery channel ja mtv3 fakta.
    Tsemppiäääää!!!

    VastaaPoista
  8. Voi Peppi-raukkaa! Olipa muuten ihana aamun piristys nähdä teidät tänään bussipysäkillä n. klo 7.43.27. En ehtinyt moikata, mutta mieli teki! Tunnistin teidät Mimmin ihanista hiuksista, ja lähdin hymyssä syin koululle päin! (Näin pienistä asiosta ilo on kiinni!)
    JA nyt voin tulla stalkkaamaan sitä aluetta mistä tulitte ;)

    VastaaPoista
  9. Mä olen elänyt kolme vuotta televisiotta. Mulle tämä tyyli elää on helppo ja tuskaton, sillä en ole oikein koskaan ollut tv:n orja.

    Kuitenkin on pakko myöntää, että joskus kaipaisi sellaista lauantai-iltaa jolloin vaan saisi löhötä sohvalla ja selata kanavia lävitse - ah!

    Onneksi kuitenkin nämä kanavat tarjoavat yllättävän paljon ohjelmaa kotisivuillaan, esim. ruutu.fi. Tämän hetkinen lemppari on ehdottomasti Kallio ja onnekseni se näkyy myös netissä! :)

    VastaaPoista
  10. Joo, ymmärrän hyvin.

    Älä mene sivuille www.casttv.com .

    VastaaPoista
  11. Mä ainaskin ymmärrän! Telkkarista vaan tulee kaikkea niin ihanaa... Multa muuten jäi vähän aikaa sitten telkkari ylimääräiseksi, ihan siis hyvin toimiva ja silleen. Jos haluatte, niin se on noudettavissa pientä(20 euroa?) maksua vastaan. Tosin asun helsingistä noin 60 km päässä :(

    VastaaPoista
  12. YMMÄRRÄN. Ystävät aina valittaa jos en halua lähteä mihinkään kun on koti-ilta tv:n edessä suunnitelmissa. Ne ei voi ymmärtää miksi joku haluaa mieluummin rentoutua yksin kotona välillä. Ja sitte ne haukkuu laiskaksi! Musta se on vaan maailman parasta rentoutumista :)

    VastaaPoista
  13. Ihanan optimistista pitää kuitenkin toi virtajohto edelleen seinässä.:D

    Mä en kestäis ilman telkkaria, mut se johtuu vain siitä, ettei mulla ole muuta elämää.

    VastaaPoista
  14. Tuo magnusti ohjelma tuli suomeski nimellä Me Magnustit :D
    Se tuli aamuisin ennen Serranon perhettä.. vai olikose Serranon jälkeen? No aamuisin kuitenkin. TV1:seltä.
    Raskaana olles se oli mun suurin jännitys ohjelma mitä katoin, koska en jaksanu valvoa kovin myöhään :D
    Mutta se oli oikeesti jännä välillä! Koska ei yhtää voinu tietää selviääkö ne pikku megnustit. Vaikka se oliki kerrottu saippuasarjamaisesti, nii silti. ei ihmis elämäs, tai saippuasarjoos jätetä lapsia villieläimille x)

    VastaaPoista
  15. Mä en varmaan pystyis elää ilman telkkaria :D Katson sitä ihan liikaa, mut ku rakastan leffoja ja tv-sarjoja! Ne on ihania! Ainaki ois aika hemmetin tylsää ilman sitä ja tulisin kiukkuiseksi :D

    VastaaPoista
  16. Täällä myös yksi joka katsoi tuota mangusti sarjaa silloin kun se Yleltä tuli ja voin sanoa että se oli loistava! :D Kiitos kun muistutit tästä ihanasta sarjasta, pitääkin pistää vaikka ylelle palautetta että näyttäisivät sen uudestaan ;D

    VastaaPoista
  17. eikäää hei katotteko tosissanne tota mangustisarjaa :------D yhet on iha innoissaa jostai mangustidraamasta :D voiei ootte iha hassuja♥

    VastaaPoista
  18. Mä olin nuorena kauhee telkkarin orja, kun asuin vielä himassa. Nyt oon asunu itsenäisesti kolmisen vuotta ilman telkkaria. Onnistuu mainiosti enkä aio koskaan sellaista töllötintä hankkia koska en halua orjautua uudestaan. Netti-tv:tä katson silloin tällöin kun siellä on paljon ohjelmia joilla on se sopimusta tai joku että sitä voi näyttää myös netissä. Mun mielestä sillä päljää ja olen ylpeä siitä kun en omista telkkaria :) Telkkarin puutos ahdinkoa en siis ymmärrä..

    VastaaPoista

Hellurei ja hellät tunteet! KIITOS jo etukäteen kommentistasi!

Hey you! Please, leave a comment. We would really appreciate that! :)

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.