sunnuntai 9. tammikuuta 2011

There's nothing you can't do..

Siitä asti kun ilmoitin täällä lähteväni New Yorkiin, on mulle sadellut kysymyksiä kommentteina, inbox-viesteinä Facebookissa ja sähköposteina. Monet on toki kyselleet ihan päin naamaakin. Oon vastaillut ahkerasti, mutta kaikkiin en valitettavasti oo kerennyt mitenkään vastaamaan. Ajattelinkin nyt poimia niitä eniten kysyttyjä kysymyksiä ja vastailla teille parhaani mukaan.




Ootko onnellisempi New Yorkissa kuin Suomessa?

Tähän on tosi paha vastata mitään. Mun elämä on ollut Suomessa viimeiset 25 vuotta ja siellä on myös kaikki mun rakkaimmat ihmiset. Tällä hetkellä mä oon todella onnellinen, että oon täällä - mä nimittäin viihdyn ihan älyttömän hyvin.

Tänään oon miettinyt ihan hirveesti elämääni ja sitä miten paljon oon oppinut itsestäni jo tän kuluneen kuukauden aikana. Mä oon aina ollut se ihminen joka on ajatellut ettei pärjää ilman sitä "turvaverkostoa" joka mulla on Suomessa, eli mun lähimmät ihmiset, mutta kyllä se kuulkaas vaan niin on, että oon oikein hyvin pärjännyt. Mulla on ikävä päivittäin rakkaitani, mutta koska tiedän niiden pysyvän mun elämässä vaikka olisin missä tahansa, niin mun ei tarvitse murehtia. Ne (ystävyys tai muut) suhteet, jotka ei kestä isoja muutoksia tai toisen poissaoloa eivät oo panostamisen arvoisia.




Miten uskalsit lähteä sinne, oot kuitenkin niin kaukana?
Mä en koe tässä olevan uskaltamisesta kyse. Enemmänkin siitä, että mä halusin lähteä vähän katselemaan elämää muualta ja tässä kaupungissa viihdyn hyvin.



Onko New Yorkissa kaikki isoa ja hienoa?
No ainakin Rockefeller Center oli tosi pieni, vaikka olin kuvitellut sen paljon isommaks. ;) Siltikin täydellinen paikka treffeille!



Miten sulla on varaa asua New Yorkissa?
Mun elämä täällä ei ole oikeastaan sen kalliimpaa kuin Suomessakaan. Mä asun kahden kaverini luona, joten asumiskustannukset on matalat. Ainoa mihin täällä menee ihan järjettömästi rahaa on ulkona syöminen, koska täällä ihmiset ei kauheesti tee ruokaa kotona. Mä oon päättänyt tehdä tähän muutoksen ja kokkailla täällä kotona. Elintarvikkeet on edullisempia kuin Suomessa, joten makaronilaatikonki pyöräyttää muutamalla eurolla. Muistuttaisin, että Suomi on yks maailman kalleimmista maista!



Missä oot siellä töissä?
Mä en oo täällä töissä missään, mä teen töitä Suomeen normaalisti. Me kirjoitellaan mm. Miss Mixiin ja More To Loven töistä tulee mun elantoni. Eli samoja hommia teen Mimmin kanssa edelleen!





Mua kiinnostaa noi viisumijutut, voitko kertoa niistä?
Amerikkaan ei todellakaan oo helppo päästä!! Jos tänne halajaa nuorena, niin suosittelen hakeutumaan esim. Au pairiks tai vaikkapa opiskelemaan. Mun omat viisumijutut on vielä sen verran kesken, että puhun niistä vasta sitten kun tiedän jotain varmaa. Jos haluaa tulla kokeilemaan elämistä ulkomailla vain hetkeksi, niin täällä saa olla 3kk turistiviisumilla. Siihen ei tarvitse hakea mitään erillisiä lupia, ainoastaan Esta pitää täyttää ja lentää maahan.




Osaatko täydellisesti englantia, vai miten oikein kommunikoit siellä?
Täydellistä englantia en todellakaan puhu, mutta pärjään tosi hyvin englannilla. Oon aina ollut kielestä kiinnostunut ja opiskellut sitä ahkerasti. Huomaan jo kuukaudessa kehittyneeni huimasti. :)




Missä suosittelet käymään jos tulee New Yorkiin?
Täällä on ihan hirveesti nähtävää, voin joskus kuvailla jotain mun suosikkipaikkoja vaikkapa. Suosittelen ehdottomasti poistumaan Manhattanilta!!! Brooklynissa, Harlemissa ja Queensissa on paljon nähtävää ja siellä näkee sitä aitoa elämää. Ostakaa metrocard (29 dollaria/viikko) ja ajelkaa ympäriinsä. Jos huristelet vaan taksilla Manhattanilla, missaat tosi paljon. Kävelkää ympäriinsä! Me Inkan kanssa esim. käveltiin usein downtownista midtowniin ja sieltä taas ylöspäin. Downtown on mun lemppari aluetta Manhattanilla, siellä on kaikkea ihanaa. Ottakaa hyvät kengät mukaan ja kulkekaa jalkasin! Kannattaa lähteä matkaan avoimin mielin, tutustua paikallisiin ja pyytää niitä viemään lempparipaikkoihinsa. Täällä on niin paljon kaikkea ihanaa ettei järkeä! Mulle voi myös laittaa viestiä, oon nimittäin luvannut jo tavata pari meidän lukijaa jotka on tulossa New Yorkiin! :)




Onko sulla kavereita siellä, vai ootko yksinäinen?
Mulla on ollut täällä nyt suomalaisia ystäviä, kuten Inka viime viikon. Mulla oli myös ennestään paikallisia kavereita paljon ja nyt oon saanut paljon uusia. Yksinäiseks en oo tuntenut itseäni missään vaiheessa. Niin ja mun kämppiksien kanssa hengailen tosi paljon. Ne on ihania! :)






Onko siellä oikeesti kaikkia ihania vaatteita isoille tytöille?
On täällä ihan oikeesti todella ihania vaatteita meille isommillekkin. Faith 21 on mun suosikki, se on Forever 21 isojen tyttöjen puoli. Siellä on sairaan makeita vaatteita ja sairaan edullisesti. Oonkin sieltä ostellut kaikkea kivaa itelleni.




Ootko tavannut jotain ihania poikia siellä?
Oon tavannut ja ollut tosi kivoilla treffeillä. New Yorkissa deittaillaan paljon ja se onkin täällä jotenkin paljon luontevampaa kuin Suomessa. Täällä tullaan myös helpommin jututtamaan vaikka jossain kahvilassa jos tyyppi vaikuttaa kiinnostavalta. Mä nautin elämästäni täällä täysillä ja täällä on paljon ihania poikia. Kesää odotellessa, kun talvitakit jätetään kotiin! ;)




Kuinka kauan aiot olla siellä?
Vain luoja tietää. Mulla on työt Suomessa ja paljon kivoja juttuja tiedossa More To Loven tiimoilta, joten mun on tultava sinne keväällä joksikin aikaa. Toiveissa kuitenkin olisi, että pääsisin palaamaan tänne ja haluaisin ettiä itelleni jonku kivan asunnon. Mun mielestä olis kiva tehdä töitäkin täällä jossain vaiheessa!


Tänään muuten on viimenen päivä äänestää meitä Voicen WebAwardseissa vuoden muotiblogiksi.
Käykäähän jättämässä äänenne tänne, arvostettaisiin todella!

Täällä New Yorkissa ollaan ihan todella, todella fiiliksissä tästä ehdokkuudesta. Näiden mielestä on mahtavaa, että Suomi on niin suvaitsevainen maa että Plus Size lifestyle-blogi voi olla ehdolla vuoden muotiblogiksi. Me ollaan viimeisen tiedon mukaan kärkikaksikossa ja voin kyllä kertoa, että jos sattuis käymään niin että voitettaisiin, niin mä lupaan järkätä ikimuistoiset bileet lukijoille! Oon niin ihmeissäni jo siitä, että me ylipäätänsä ollaan ehdolla. :D


Toivottavasti saitte vastauksia teitä askarruttaviin kysymyksiin edes vähän. :)

32 kommenttia:

  1. Kiva postaus, ja paljon mielenkiintoista infoa! ja oon yhä sitä mieltä, että oot tosi rohkea kun uskalsit sinne lähteä!!

    VastaaPoista
  2. aaaaa mä haluuun sinne täältä tylsästä suomesta ! ::(

    VastaaPoista
  3. Minua on askarruttanut se, että
    pelottaako sua ikinä liikkua siellä?

    Miten uskallat naisihmisenä kävellä siellä yksin pimeällä jne?

    nimimerkillä. Tv-sarjojen säikäyttämä :D

    VastaaPoista
  4. Ei pelota, mä liikun tosi paljon yksin pimeellä kun tuun Manhattanilta kotiin! Täällä on oikeastaan kaikkialla aina ihmisiä, joten jotenkaan ei tuu edes ajateltua et jotain tapahtuisi. Mutta tottakai jos säikkyy jokaista koditonta ja rottaa, joita näkee tuolla metrotunneleissa niin sit se vois olla vähän haastavaa. :) Mulla ei ainakaan oo mitään negatiivisia kokemuksia illalla yksin liikkumisesta. Kuuntelen musiikkia ja painelen eteenpäin. :)

    VastaaPoista
  5. Mä yllätyin kans vuos sit syyskuussa kun oltiin siellä siskon ja äipän kanssa. Mua pelotti paljon vähemmän kuin esim tietyillä alueilla hesassa. Siellä on niitä ihmisiä ja jotenkin rauhallista. Mekin käveltiin vaikka millä syrjäkujilla kun hieman eksyttiin...=P

    VastaaPoista
  6. Ihana blogi, ihanat naiset! Täysin tapojeni vastaisesti otin ja äänestin teitä :) Pus!

    VastaaPoista
  7. Musta on mielettömän jännää oikeesti seurata sun elämää siellä. Tuo tosi kivaa vaihtelua tähän blogiin. Ku itelleni tuntuu jo tuo Mimmin Etelä-Suomen elämä jo aika villiltä, ku oon täältä kaukaa, nii voitte vaa kuvitella miten käsittämättömältä se tuntuu, ku luen vaan pepin kuulumisiä New yorkista asti! Netti on jännä.

    VastaaPoista
  8. Heippa.
    Onpa kiva tietää toi forever 21 plus size osa. Se on varmaan joku aika uus juttu... Oon itse asunut jenkeissä ja silloin lemppari vaatekauppani oli Torrid. Ja sitten kävin Lane Bryantilla joskus, mutta ne oli ehkä vähän tätimäisiä vaatteita.
    Nykissä ollessani oli pakko käydä Dr Jayssilla ostamassa Dereonia ym plus sizena:D
    Pari kuukautta vielä ja pääsee taas lomailemaan ihanaan nykiin:D
    Tsemppiä sulle!

    VastaaPoista
  9. Mun lempi merkki on ehottomasti Dereon! <3

    Kiva, että on mukava seurata tätä elämää! Kirjottelen mielelläni kuulumisia jos kerta tykkäätte :)

    VastaaPoista
  10. No niitä bileitä sitten odotellessa ;).

    Lepposaa sunnuntaita!

    VastaaPoista
  11. Munkin on dereon:D
    Sopii mun muodoille ne vaatteet ja kun oon 181cm pitkä niin yleensä lahkeetkin on tarpeeksi pitkät:D
    Mä kävin jo kattoo forever 21 sivuilla... Piiitkä ostoslista tulossa:D

    VastaaPoista
  12. Aaawww elät mun unelmaa! Ois aivan älyttömän mahtavaa asua Nykissä, tuo kolmekin kuukautta kävis enemmän ku hyvin<3 Oon menossa nykiin kahdeks viikkoa ens vuonna, joten voitko jossain vaiheessa tehdä sellasen postauksen missä kerrot ne ihan MUST kaupat ja paikat missä kannattais käydä?:)Hyvää jatkoa sinne maailman toiselle puolen<3

    VastaaPoista
  13. Kiitos Peppi, superkiva postaus!

    Aiotko oleilla näillä näkymin Nykissä vain 3kk ja sit palaat Suomeen uusimaan turistiviisumiasi, vai mitä teet? Saanko kysyä, kuinka paljon maksat vuokraa? Minulla olisi 3kk työharjoittelu edessä ja mieli tekisi kovasti tulla sinne se suorittamaan.

    VastaaPoista
  14. Upeita juttuja, kiitti, kun laitoit lisätietoa sun siellä olosta - nää postaukset kiinnostaa todellakin paljon, joten mieluusti lisää kuvia ja kaikkea sieltä :)

    Olin siellä kans vuos sitten syksyllä ja tosiaan missään isommassa kaupungissa en oo tuntenut oikeestaan oloani niin turvalliseksi mm. ilta-aikaan, kun siellä on koko ajan ihmisiä ja aika paljon myös poliiseja läsnä koko ajan :) Uutta reissua sinne odotellessa / haaveillessa :)

    VastaaPoista
  15. mä oon tulossa sinne helmikuussa, jabadabaduuuu! ;-)

    VastaaPoista
  16. oiii, munkin täytyy äänestellä teitä vielä että varmasti voitatte!<3 ja oikeesti, oon niin kateellinen vieläkin sulle, kun oot siellä new yorkissa :( mullekkin tuli nyt sellanen hinku lähtee käymään siellä ja toivottavasti se toteutuu vielä joskus! Mut pidä hauskaa siellä :)<3

    VastaaPoista
  17. Oot hirvittävän inspiroiva. Tää postaus sai mut ensimmäistä kertaa elämässäni miettimään, että mitä jos itsekin lähtisi joskus ulkomaille. Toisaalta kuitenkin tiedän, ettei mulle muualle muuttaminen olisi noin helppoa, kiitos olemattomien sosiaalisten taitojeni. Ja onhan mulla poikaystäväkin täällä Suomessa :)

    t. Salla

    VastaaPoista
  18. Kiitos kivasta ja monipuolisesta postauksesta, nyt haaveilen toden teolla ulkomaille muuttamisesta! <3
    Niin ja kävin äänestämässä :)

    VastaaPoista
  19. moi! täytyy sanoa että teillä on ihan mahtava blogi, ihailen teitä paljon! täysin tapojeni vastaisesti kävin äänestämässä teidän blogia tuolla webawardseissa. yleensä en jaksa äänestää ketään enkä mitään, mutta nyt oli pakko! ootte ihania! ehkä joskus on munkin vuoro muuttaa ulkomaille, toi new york erityisesti houkuttelis, kun siitä on jo vähän kokemusta, nimittäin siellä tuli viime keväänä käytyä:) oli kyllä mahtavin ja paras matka KOSKAAN. jatka samaan malliin,oot ihana!

    VastaaPoista
  20. Oon niin onnellinen sun puolesta että oot päässy toteuttaa sun unelmaa ja muuttamaan noinkin kauas.(:

    Itse haaveilen Italiaan muutosta joskus muutaman vuoden päästä, se maa on vaan varastanu mun sydämen. Oon vielä kyllä tosi nuori, ettei tietenkää voi olla mistään varma, mut toivottavasti mulle käy samoin kun sulle!:)

    Tosi paljon tsemppiä ja jaksamisia sulle sinne New Yorkiin (: Nauti!<3

    VastaaPoista
  21. Kiitos kaikille kivoista kommenteista, ihanaa nähdä että siellä on muitakin jotka unelmoi ulkomaille lähdöstä. :)

    Vuokrat, palkat ja tällaiset on mun mielestä jo turhan henkolökohtaisia asoita, niitä en rupea täällä kertoilemaan. :)

    Kannattaa googletella ka katsella New Yorkin hintatasoa!

    :)

    VastaaPoista
  22. ''Ne (ystävyys tai muut) suhteet, jotka ei kestä isoja muutoksia tai toisen poissaoloa eivät oo panostamisen arvoisia.''

    Oot niiin oikeassa tässä asiassa! :)

    Ja ihania kuvia! (:

    VastaaPoista
  23. Mä äänestin teidän blogia! Toivottavasti voitatte! Ootte parhaita! :) Kunpa mä pääsisin New Yorkiin niin vois tavata sut. :D Vaikutat aivan mahtavalta ja mukavalta ihmiseltä!

    VastaaPoista
  24. Moikka tytöt!
    Oli pakko tulla jakaa tää linkki teiän kanssa, ku tää blogi tuli mulle heti mieleen ku huomasin nää:

    http://www.thisblogrules.com/2010/05/creative-and-amusing-custom-designed-sneakers.html

    <:

    VastaaPoista
  25. vähän sä oot rohkee ku lähit nykiin, ite en oo siel koskaan käyny mut haluttais ihan hirveesti! taidan silti olla tämmönen kotosuomen tyttö...nössö mikä nössö:D

    VastaaPoista
  26. Ihania kuvia!!!!


    Kuullostaa niin mielettömältä sun Nykissä tallustelu. :)

    VastaaPoista
  27. Hei,
    teillä on ihana blogi.Isokokonen ku oon ni tää on ku unelmaa itsetunnolle. :) Oon niin kateellinen, että oot päässy Nykiin. Se on mun unelma. Kävin tossa Forever 21 n sivuilla ja oli tosi halpoja vaatteita. Voiko sieltä tosiaa saada farkut hintaan £10 ??

    VastaaPoista
  28. Hei Mimmi ja Peppi! Nyt on ihan pakko vihdoin viimein kiittää ihanasta blogista! Ootte mahtaia,ihana saada vähän Suomi-näkökulmaa Fat Acceptance-asioihin =). Oothan Peppi tietoinen Redress-kirpparista Brooklynissa? Mä ajattelin että Gabi ois sulle jo siitä vinkannut =) Googleta se ja ota paljon kuvia kun menet käymään ;)
    T:Suvi

    VastaaPoista
  29. Joo me oltiin kesällä Redressissä Mimmin ja muiden bloggaajien kanssa! :) Täällä on kuulkaas ihan normaalia, vaikkakin maisemat on vähän eri ku Suomessa. ;) Tänäänkin oon istuskellut kotona syöden joghurttia, kuunnellen musaa ja kärsien vähän flunssasesta olosta! :D

    Tulkaa kaikki tänne! <3 Täällä on kyl oikeesti ihanaa.

    VastaaPoista
  30. Mä tulin just eilen kotiin Nycistä, oli aika mahtava kaupunki. En yhtään ihmettele että halusit sinne asumaan :) Ois muuten ollut aika hassu sattuma jos oltais törmätty suhun siellä :D

    VastaaPoista
  31. NYCissä voi syödä ulkonakin edullisesti ja ihan keskeisillä paikoilla, kunhan tutkii, että minne menee :) Itse söin juuri toissapäivänä jossain aiiiivan mainiossa korealaisessa 5th avenuen kupeessa (oisko ollut 25th st.), jossa sai mättää ruokaa lautaselle ja maksu tuli punnitsemisen jälkeen. Täytin tarjottimen ruualla ja otin pienen pullon valkkaria ja kaikki maksoi noin 9 taalaa. Lounaasta selviäisi varmaan alle vitosella. Myös sunnuntaiaamun kirppareita vois suositella! Edelleen 5th avenuen vieressä muistaakseni 25th-26th st. W välisessä korttelissa on viikonloppuisin 9 am alkaen parkkihallissa kahdessa kerroksessa katukirppis täynnä aarteita. Paikalle kannattaa kuitenkin mennä jo paljon aikaisemmin!

    -Muksis

    VastaaPoista
  32. Hei Peppi nyt postausta vaatteista mitä olet sieltä ostanut, lemppareista esim :)

    VastaaPoista

Hellurei ja hellät tunteet! KIITOS jo etukäteen kommentistasi!

Hey you! Please, leave a comment. We would really appreciate that! :)

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.