lauantai 22. tammikuuta 2011

Mmmmm....

Kuten oon aiemminkin maininnut, täällä menee varmaan eniten rahaa ulkona syömiseen ja okei myös siihen kotiin tilaamiseen.. Ollaan saatettu parit kerrat tilata jäätelöä kotiin, ei varmaan monikaan uskois...... "Kokoa oma jäätelösi ja me tuomme sen kotiisi" Jäätelörakastajan unelma.

Eilen oltiin molemmat kaupungissa samaan aikaan Rachelin kanssa ja sovittiin, että käydään jossain syömässä. Rachel on jo pitkään puhunut, että haluaa viedä mut yhteen japanilaiseen ravintolaan, koska se tietää että rakastan sushia.. No niinpä se sit veikin. Jouduttiin tosin odottamaan reilu tunti toisessa ravintolassa ensin pöydän vapautumista, siellä ei oteta ennakkovarauksia vastaan. Vinkki NYCiin matkaaville: Kannattaa aina varata pöytä etukäteen, täällä nimittäin voit joutua parikin tuntia odottelemaan baarissa pöydän vapautumista.




Ravintola sijaitsee 49th streetilla kuutos ja seiska avenuen välissä. Tässä pätkällä on muuten sit paljon hyviä sushipaikkoja, tiedoksi vaan!


Alkupaloiksi tilattiin vähän papuja (mikä noiden nimi on suomeks?) ja meriruoholevää no seaweedia kuitenkin. :D Oli niiin hyvää. Näiden lisäks tuli vielä tofua.


Meatlover taivaassa. Tossa oli ainakin ankkaa, kalapullia, valkosipulitanko (MIMMI), kanaa, possua yms. Ai että. Noi oli niiiin herkullisia. (Tässä kohtaa on hyvä todeta ettei tuolta tosiaan saanut sushia, ne ravintolat on kuulemma erikseen. :D)

Näiden kanssa ei tarjoiltu mitään riisiä tai mitään, vaan ruoka oli niinku oikeasti papuja, merilevää ja lihaa. Kaikki puhtaita, aitoja makuja ja ahh. Juurikin sellaista mitä mä rakastan!


Rachelin hullu nuudeliannos, josta sain myös napsia osan. :D




Täällä JOKAISESSA ravintolassa on aina telkkari. Olkoot mitenkä tunnelmallinen rakkausravintola tahansa, ni jostain se telkkari aina pilkottaa..


Myös meidän pöydän päällä oli telkkari.. Ei sinänsä haitannut minua, mä rakastan kattoa koripalloa. Enkä pelkästään sen pallon vuoksi. "Heh heh".....




Ravintolan jälkeen suunnattiin ruokakaupan kautta kotiin viettämään perjantai-iltaa. Mun mahaa rupes kivistämään jossain vaiheessa (ilmeisesti noiden papujen takia :D) ihan hirveesti ja oli pakko ottaa tosi rennosti. En oikee oo koskaan syöny papuja, mut nyt ymmärrän sen mitä niistä sanotaan.. Musta tuntu että mun maha räjähtää, ku siitä tuli ihan kivikova :D Kerta se on ensimmäinenkin, kun tämän tytön vatsa tuntuu kiinteeltä. ;)

Oli ihana illallinen ja ravintola oli hyvä. Viineineen meidän ateria kustansi jotain reilu 40 dollaria + tipit ja ruokaa riitti. Ei siis mikään paha mielestäni.

Kiinnostaako teitä tämmöset hintajutut ollenkaan? Jotkut on kysellyt tosi paljon tästä elintasosta täällä ja muutenkin elämästä.. Mut en tiedä, et kiinnostaako teitä oikeesti tietää paljon joku ravintolalasku on? :D Vinkkailen toki myös mielelläni kiinnostavista paikoista joissa käyn.

Nyt on aika heräillä lauantaihin, aurinkokin näyttäis pilkottavan! :)

46 kommenttia:

  1. KYLLÄ kiinnostaa kaikki, jopa ravintolalaskut!:D

    VastaaPoista
  2. Todellaki kiinnostaa. Sehän on just hyödyllistä tietoa kaikille jotka aikoo sielläpäin reissata. Tai jotka haaveilee joskus reissaavansa ;).

    VastaaPoista
  3. mua ainakin kiinnostaa ravintolalaskut ja kaikki : D mulla kun ei oo varaa siihen että "hei, hieno, mä ostan ton" tai "näyttääpä hyvältä, mä otan sitä", vaan täytyy aina miettiä että jos mä nyt ostan kerran jotain vähän kalliimpaa niin säästän sitten jossain muussa. miten muuten, ootko lihonut siellä ollessas : D

    VastaaPoista
  4. mua kiinnostais hintataso ihan peruskaupasta ostetuissa elintarvikkeissa? :)

    VastaaPoista
  5. Kiinnostaa, hintatietoa vaan tulemaan kaikesta mitä ostat :Dd Näyttää muuten helvetin hyvältä noi vartaat, omnomnom valkosipulia ja lihaa jajaja... :<

    VastaaPoista
  6. Kyl mua ainaki kiinnostaa hinnat, jos vaikka joku päivä pääsis rapakon taa iteki!

    VastaaPoista
  7. Tottakai kiinnostaa, varsinkin se että mikä on naurettavan halpaa taikka kallista verrattuna Kotosuomeen :)

    VastaaPoista
  8. Ruokakaupassa hintataso on hiukan alempi ku Suomessa. Voin joskus tehdä postauksen asiasta, koska käyn ruokakaupassa pari kertaa viikossa ostamassa perustarpeita.

    Lihonut? En kyllä oo. Mä syön täällä oikeestaan tosi vähän mitään ns. "herkkuja" .. Ainoa pahe on toi jäätelö pari kertaa viikossa ja ahh, milkdudsit ehkä kerran viikossa! Ne on niitä sellasia suklaakarkkeja missä on toffeeta sisällä mitä on kans Suomessa. Mä luulen oikeestaan vähän ehkä laihtuneeni, ainakin kaikki sanoo sitä ja mun housukoko on pienentyny. :D

    VastaaPoista
  9. Eikös nuo kuvassa olevat vihreät jutut oo ihan herneitä?

    VastaaPoista
  10. KYLLÄ KIINNOSTAA! Ja vinkkejä kiinnostavista paikoista ;D Onko baarit ja clubit millaisia siellä, onko halvemmat sisäänpääsyt ja drinkit etc etc? :)

    VastaaPoista
  11. Kyllä kiinnostaa raflalaskut ja mielenkiintoiset paikat! :) Onkos baarit ja clubit millaisia sielläpäin? Kalliimpia halvempia? :D

    VastaaPoista
  12. niin, soijapapuja, jotka kuuluu hernekasveihin kuten normit herneet, muutkin pavut, linssit ja moni muu juttu :)

    mut tosiaan, kaikki kertomukset kiinnostaa.. mua ainakin ihan esim. sekin, mitä ruokakaupasta saa. se on tärkee tsekkaa aina matkoilla :D

    VastaaPoista
  13. Ihanan näköistä ruokaa. Onko Nycissä hyviä kasvisruokaravintoloita tai saako ravintoloista paljon kasvisruokaa? Mua ainakin kiinostaa kaikki sieltä, siis ihan kaikki ;)

    VastaaPoista
  14. Ehdottomasti kiinnostaa! Kiinnostaisi myös tietää ihan jotain siitä et paljon maksaa varsinainen asuminen (vuokra + muut)? Tosiaankin kaikki tommonen on hyödyllistä tietoa kun itseäkin kiinnostaisi joskus asua jonkun aikaa siellä :)

    VastaaPoista
  15. Soya bean on varmastikin soijapapu suomeksi, eikö?

    VastaaPoista
  16. Hassua, että hintataso on keikahtanut toistepäin noissa ruokajutuissa. Kun me asuttiin siellä kauhistelin ruokakaupoissa varsinkin terveellisten ruokien hintoja.

    Ulkona tuli tosiaan syötyä usein, siellä laiskistu ruoanlaiton kanssa.

    Hyvännäköistä ruokaa muuten! Siellä on valinnanvaraa, on jos jonkinlaista kiettiötä :)

    Varmasti monia kiinnostaa ylipäätään kaikki hintoihin ja käytäntöihin liittyvät jutut!

    VastaaPoista
  17. Soijapapujahan ne on, mutta kyllä ne taidetaan Suomessakin tuntea edamamen nimellä niissä japanilaisissa, joista niitä saa.

    Ihana kuulla kaikkea New Yorkista! On yks suosikkikaupungeistani. Ruoka ja shoppailu on ihan huippua siellä (no, Jenkeissä ylipäätään).

    Tykkäätkö Peppi kakuista? Mun suosikki on red velvet cake, joka on siis suklaakakku, mutta ei kyllä juurikaan maistu siltä. Kokeile, jos et jo ole.

    VastaaPoista
  18. Soybean = Soijapapu (= Hernekasvi). KAMOON! :D

    VastaaPoista
  19. Mua kiinnostaa myös, että ootko ollenkaa innokas laittamaan ruokaa kotona? Ja onko ruokakaupan tarjonta jenkeissä just sellasta, mitä luulen sen olevan? Eli siis hirveenä kaikkea lisäainehuttua, eikä mitään kokojyväleipää tai -muroja, rasvatonta maitoa ym. kamaa, mihin tavallinen suomalainen on tottunut :) Entä onko siellä minkäverran luomu-ruokaa?

    Nyt tuli kyllä kamalasti kysymyksiä, mutta oon vaan miettiny näitä asioita aika paljon, ku poikaystäväni haluaisi jossain vaiheessa muuttaa vähäksi aikaa ulkomaille (ei välttämättä amerikkaan), ja minua onnetonta pelottaa, miten selviäisin "hippiruokavalioni" kanssa siellä :S

    VastaaPoista
  20. Mä oon tosi pihalla mutta oletko muuttanyt New Yorkiin? Mitäkukamissätäh??

    j

    VastaaPoista
  21. Silmukkasolmu: Sun käsitys amerikkalaisesta ruokakaupasta on erittäin väärä. :D

    Täältä todellakin saa kaikkea mahdollista ja paljon sitä lisäainehuttuakin, mutta myös kokojyväleipää ja esim. mä syön tosi paljon näkkäriä. Kasviksia ja hedelmiä on tarjolla paljon ja esim. meidän "lihatiskistä" saa ostettua hyvin paljon erilaisia tuoreita salaatteja, lihoja yms. Myös kotona tehtyä hedelmäsalaattia, joka on herkullista.

    Luomu-ruokaa on paljon enemmän kuin esim. Kallion kaupoissa. :D
    Joten täällä on kyllä kaikille kaikkea.

    :)

    Anonyymi: Joo oot aika tosi pihalla, muutin 1,5kk sitten tänne. :)

    VastaaPoista
  22. hei peppi aattelin että jos voisit kertoo missä kannattais käydä ja mitä tehä siellä ku ite oon kesällä tulos new yorkkii ja mietin kans et tiiätkö yhtää mitää noista hotelleista ja tommosista ? (: et missäpäin kannatais asua et missä on kaikki lähellä ja näi (::ois kiva jos voisit vastailla ku en oo ikinä käyny nii enpä oikei mittää tiedä (=

    VastaaPoista
  23. koripalloilijana huomasin heti ton sun kommentin, että tykkäät katsoa koripalloa :D niin ootko käynyt siellä katsomassa nba:ta? itse kävin viime vuonna, lippu oli vaan pari kymppiä ja todellakin sen arvoista, ja ei pelkästään lajin takia ;);)

    VastaaPoista
  24. Heippa peppi!

    olisin tulossa nykiin toistamiseen matkalle syksyllä ja haluaisin tietää että mitä siellä menee rahaa noin viikossa mm. ruokaan ja hostelleihin, jos tiedät niiden hinnoista mtn ?? olis ihanaa jos kertoisit ni voisin vähän suunnitella matkabudjettia.. sen shoppailurahan lisäksi tietty :)

    oon muuten superkoukussa näihin sun nyki postauksiin, kiitos niistä paljon ja jatka samaan malliin! rakastan nykiä ja kaikki tieto ja kuvat siitä kaupungista on mulle ainakin tervetulleet! :)

    VastaaPoista
  25. Ehdottomasti kiinnostaa hintataso. Ja kaikki muukin turha ja ei niin turha tieto NYC:istä :)

    Ruoka näyttää hyvältä <3

    VastaaPoista
  26. Te kaksi edustatte just suomalista kauneutta! :)

    VastaaPoista
  27. Mä en kauheesti tiiä noista hostellihinnoista yms, mutta annan toki vinkkejä mielelläni! :)

    Kiitos, ootte ihania! Mielelläni laitan kuvia täältä ja kohta päästään kuolaamaan Mimmin kuvia Ecuadorista......... NAM! :))

    Lotta: En oo vielä päässyt kattomaan NBA:ta, mutta mut on luvattu viedä kyllä. Siis sehän on mun tavote. Oon kyllä käynyt Madison Square Gardenissa pyörähtämässä.. Uskon, että on aika kokemus.. Eikä pelkästään tosiaan lajin takia. ;) Vaikkakin koris on ihan huippu laji myös!

    VastaaPoista
  28. HEI
    Mitkä ja mistä on noi ruskeat tammenterhohelmet kaulallas ?
    Mullehetiäkkiänoi !!!!

    Maksan mitä vaan

    VastaaPoista
  29. Rachelin tekemä koru, uniikkikappale jonka se on luvannu myydä! :) Täältä voi kysellä lisää: jewellery@fennimas.com

    VastaaPoista
  30. Oon kuullut joltain Amerikassa-kävijältä, että siellä soi kantrimusiikkia ihan joka paikassa kyllästymiseen asti. Eli ois kiva kuulla, että soiko sielläkin kantri joka paikassa 24/7, vai onko se jonkun keskilännen pikkukäpykylän juttuja :D

    VastaaPoista
  31. jos mä pääsisin ees viikoks sinne lihoisin ihan hirveesti : DD mitä juominen siellä keskimäärin maksaa, tai siis minkä hintasia drinkit klubeilla ja baareissa maksaa, ja ihan niinkuin kaupoissa viinit ja muut?

    VastaaPoista
  32. tulee vähän ikävä nyciä näitä kuvia katellessa :) olin siellä kesän pari vuotta sitten ja kova hinku ois päästä uudestaan!

    VastaaPoista
  33. Kyllä kiinnostaa hintatiedot ja myös tuo tippaus-kulttuuri. Paljonko esim. jätitte tippiä tuosta ravintola-illallisesta?

    VastaaPoista
  34. Mahtavaa lukea näitä postauksiasi NYC:stä!:) Olisi todella mukavaa jos kertoisit lisää päivittäisen elämän kustannuksista jne. Olisi myös hauskaa jos kertoisit ns. deittailukulttuurista siellä;)

    VastaaPoista
  35. Hei
    Kävin siel sivuil ja ei ollu tammenterho-helmii, ei ollu hintoi eikä tietoo et miten tilata Suomeen ???

    BYÄÄÄÄH

    VastaaPoista
  36. saako sua tavata kun itsekin kohta muutta nykkiin?

    - n

    VastaaPoista
  37. Anonyymi: Laitoin juurikin siksi tuon sähköpostiosoitteen, ne korut on uniikkikappaleita.

    VastaaPoista
  38. Mua saa aina tavata, mutta oon myös suhteellisen kiireinen joten ei oo hirveesti aikaa treffailla! :( Mut toki kannattaa kysellä!

    VastaaPoista
  39. En tieda Queensin kaupoista, mutta kylla Manhattanilla ruokakaupoissa on paljon paljon kalliimpaa kuin perus Alepassa...

    VastaaPoista
  40. No Manhattanilla ei hirveesti oo supermarkettejakaan. :) Kyllä Queensissa on ainakin Key Foodissa edullisempia monetkin asiat, mutta osa myös kalliimpia. Myös esim. Wallmart on usein edullinen!

    VastaaPoista
  41. Niin, Manhattanillahan ei ole Wallmartejakaan. Tarkoitin vain sanoa, etta Manhattanilla ruokakaupat (Gristedes, Morton&Williams jne.) ovat tosi kalliita, kun sun postauksista tulee kuva, etta ylipaataan New Yorkissa ruokakaupat ois halvempia kuin Suomessa.

    VastaaPoista
  42. No mä oon puhunut vain niistä ruokakaupoista joissa itse vierailen ja ne on edullisempia. :) Suomi on yksi maailman kalleimmista maista mitä esim. juuri elintarvikkeisiin tulee ja mä oon päässyt täällä aina ruokakaupassa edullisemmalla.

    VastaaPoista
  43. "Kerta se on ensimmäinenkin, kun tämän tytön vatsa tuntuu kiinteeltä. ;)" IHANA! :D

    VastaaPoista
  44. Hei mullakin tuli vatsa kipeeks kun söin noita edamame-papuja viikonloppuna! Mistään muista pavuista ei tuu, ja syön papuja melko paljon, eli jotain erikoista nois on :)

    VastaaPoista

Hellurei ja hellät tunteet! KIITOS jo etukäteen kommentistasi!

Hey you! Please, leave a comment. We would really appreciate that! :)

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.