tiistai 1. syyskuuta 2009

Kiiltomadosta normaaliksi?


Kuten jo aiemmin olen useaankin otteeseen kriiseillyt, niin mulla kiiltää aina naama. Aamulla kaikki on hyvin, kun oon just laittanut meikkiä, mut sit päivän mittaan rupee kiiltämään oikeen kunnolla.

Oon käyttänyt kiilto-ongelmaani Vichyn Pro Matte-voidetta, jonka luvataan kestävän koko päivän ajan. Mulla ongelma on ilmeisesti sen verran suuri, että mulla se ei oo ainakaan hirveesti tehonnut. Oon käyttänyt sitä melkeen koko kesän, mutta kiillellyt tuolla kyllä ihan normaalisti, ihanku en ois mitään meikin alle laittanutkaan.

Mimmin suosituksesta päätin kokeilla tätä The Body Shopin mattavoidetta. Se toi mulle siitä joskus testerin, että pystyin kerran kokeilemaan ja se tuntu melkosen hyvältä, ni ajattelin sitten hankkia ihan koko tuubin. Nyt oon muutamia viikkoja käyttänyt voidetta päivittäin ja täytyy kyllä myöntää, että ainakin mulla se on auttanut asiaa kovasti.
Aiemmassa postauksessa te pyysitte mua kertomaan miten on voide toiminut ja tässä sitä sitten tulee!

Laitan voidetta aina meikin alle, mutta sitä kuulemma voi käyttää myös meikkipohjan päälle? Voide on aika riittosa, joten sitä ei tartte tunkea naamaansa hirveesti, vaan pieni määrä riittää ja tuubi kestääki varmasti pitkään myös päivittäisessä käytössä.

Kuulin myös vinkin, että tätä voi käyttää pohjustuksena myös silmämeikille ja huulille. Eli kiinnittää luomivärinkin paremmin. En oo ite vielä tuota testannut, mutta pakkohan se on ens kerralla, kun tälläydyn johonkin oikein kunnolla.

Tähän mennessä tää on ollut kyllä ehdottomasti paras mattavoide mitä oon kokeillut, koska se vetää jopa mun naaman kunnolla mataksi. Kyllä mulla päivän myötä alkaa naama kiiltää vähäsen, mutta sit vetäsen ylimääräset öljyt noilla ihanilla öljynpoistolapuilla (joita on pakko tilata jenkeistä ilmeisesti :/) pois ja pistän nolla-puuteria vähän päälle.

Ehkäpä mäkin oikeesti vielä jonain päivänä löydän keinot välttää tuon kauniin kiillon kasvoissani. Uskoisin tämän olevan jo erittäin hyvä alku sille prosessille.

Niin ja muuten jo aiemmin mainitsemani täydellisen meikkipohjan etsintä-projekti on jo lähtenyt käyntiin. Mulla on nyt testauksessa eräs hyväksikin haukuttu tuote, josta kirjottelen sitten lisää, kun oon kerennyt sitä hetken testaamaan.

Nää mun "testit" perustuu ihan mun omaan haluun löytää hyviä tuotteita, koska mulla on ollut aina ongelmana tää todellinen sekaiho. Talvisin se meinaa nimittäin kuivua ihan täysin pinnalta, mutta on silti tosi öljynen. Keväällä se on ihan hyvässä kunnossa, mutta kiltää niin pirusti. Siksi yritänkin ettiä itelleni tuotteita, joilla mä voisin helpottaa tätä tilannetta.

Oon kyllä täys amatööri näissä jutuissa, mutta onneks lähellä on fiksuja ja filmaattisia kuten Mimmi, jotka osaa suositella mulle oikeenlaisia tuotteita. Se sais varmaan myytyä mulle mäntysuovankin naaman pesuun, koska oon niin mainosten ja suositusten uhri! :D Edellisestä postauksestani oppineena tiedän ainakin sen, että mun on PAKKO kokeilla mineraalimeikkejä! (Kiitos vaan teille joiden takia oon käyny nyt sit tutkimassa ja tutustumassa.. Rahan menoa ei voi estää.)


Ootteko te käyttäny mattavoiteita? Entä ootteko törmänny joihinkin ihan helmiin, joita kannattais ehdottomasti kokeilla?

(Mä en edes vielä hetki sitten tiennyt mikä on mattavoide ja nyt oon ihan koukussa yllättäen!)

Huom! Huomasithan, että arvonnan voittajat on selvillä!

19 kommenttia:

  1. Mä oon ostanu muistaakseni Stockalta sellasia öljynpoisto lappuja! Tai siis sellasia, millä voi poistaa kiilota naamasta. :)

    VastaaPoista
  2. paljonko maksaa tuo mattavoide? olisi itelläki käyttöä ja oon samallainen suositusten uhri ja heti tuli kauhee hinku päästä kokeilemaan tuota :)

    VastaaPoista
  3. Mulla on myös sama ongelma, vaikka ikää onkin paaaaljon enemmän kuin sinulla. ;)
    Olen kokeillut Cliniquen pore minimizer tuotetta, sellainen pieni näyteputkilo. Sipaisen hieman otsaan ja nenään. On auttanut jonkin verran, mutta kuitenkin yhä kiiltelee. Tuote on ihanan tuntoinen, puuterimainen ja antaa hieman väriä.

    Täytyypäs testata tuota Body Shopin voidetta. Jos vaikka se auttaisi kiiltelyyn.

    Oikeastaan pitäisi olla tyytyväinen ettei ole kuiva iho. Ei tule niin herkästi ryppyjä. :)

    VastaaPoista
  4. itselläni oikein kuiva puuteri, esimerkiksi Lumenen kivipuuteri saa kiiltoisuuden loppumaan. Laitan sitä aina heti meikkivoiteen levittämisen jälkeen sekä päälle vielä aurinkopuuteria, sit ei ainakaan mulla kiillä :) Toivottavasti olisi edes jotain apua!

    -Edna

    VastaaPoista
  5. Mulla on tismalleen sama ongelma, kun sullakin. Thank good, en siis ole todellakaan ongelmani kanssa yksin :)

    Mulla on tällä hetkellä käytössä Lumenen Arctic Aqua 24h Tasapainottava kosteusemulsio. Kyllä pitää mielestäni ihon mattana. Mulla naama alkaa päivän mittaan kiiltelemään, mutta suurin syy on varmaan vääränlaisessa meikkivoiteessa.

    Kokeilin myös sen Natural Code-sarjan kosteusvoiteen, jonka pitäisi pitää iho mattana...No, se ei siinä onnistunut. Tai no onhan iho matta verrattuna tavalliseen perusvoiteeseen, mutta ei se kyllä lunasta lupauksiaan.

    Noista mineraalimeikeistä sen verran, että itsellä on käytössä Lumenen mineraalimeikkipuuteri ja kyllä pitää kauemmin ihon mattana, kuin sitä edeltänyt meikkipuuteri. Vaikka olinkin alussa hyvinkin epäluuloinen.

    VastaaPoista
  6. Kukahan keksis voiteen mun ongelmaan? Nimittäin olen ehkä se maailman ainoa ihminen, joka hikoilee vain ja ainoastaan päästään ja erityisesti naamastaan. Mun otsa, nenä ja leuka on aina ihan vesipisaroilla, jos lämpötila nousee asteenkaan yli 16 C, vaikka muuten iho on tosi kuiva - siis rasvaton se on myös hien alta. Tämä sosiaalisesti erittäin nolo piirre johtaa siihen, että kaikki meikkivoiteet ja puuterit tulee aina keskeltä naamaa noroina alas ja illalla muistutan Niilin alavirtaa. Auttaako mattavoide tähän?

    VastaaPoista
  7. voi sisko, mulla on ihan sama ongelma kuin sulla, varmaan vielä pahempikin. mun iho rasvoittuu ihan sairaan nopeasti. joudun jo muutaman tunnin jälkeen käyttämään noita puuterilättyjä ja lisäämään puuteria kun hävettää ja tuntuu että jokainen katsoo että "hyi miten öljyinen iho". vihaan tätä rasvoittumista, joka ikinen päivä saa huokaista että voi vittu miten rasittavaa. :/ itte käytän pohjustusvoiteena lumenen beauty basea(ei kyllä toimi toivotusti) ja maybellinen dream matte moussea meikkivoiteena, ei ole kovin kummoinen mutta pohjasta tulee kivan mattainen. normaaleja meikkivoiteita en nykyään viitsi edes käyttää kun ne tuntuu rasvoittavan ihoa tosi nopeasti. onko kellään tietoa miten ihon rasvaisuutta voisi vähentää? vaikuttaako oikeanlainen ruokavalio tai jokin muu? oon kärsinyt tästä paskasta niin pitkään että kokeilen mitä tahansa. :D

    VastaaPoista
  8. Mulla on sama ongelma, enkä tiedä, mitä tehdä! :(

    Viime vuonna ostin rasvaisen ihon puhdistustuotteita ja käytin niitä aamuin illoin, seurauksena ihon villiintyminen! Sain ihotautilääkäriltä lääkkeet akneihon hoitoon. Apua on ollut, näpyt ovat poissa, mutta iho kiiltelee edelleen. :D Kunhan tää lääkekuuri on ohi ja iho muuten kunnossa, yritän saada tuon kiiltelyn tavalla tai toisella kuntoon. Seurailen tätä blogia vinkkien suhteen! :)

    VastaaPoista
  9. Joo, siis minäkin kuulin vasta vähän aika sitten tuosta mattavoiteesta. Ettei olis vaan ollu täältä teidän blogista! (eli kiitos, olette sivistäneet minua) :)

    Minkä hintainen oli esim tuo sinun nyt käyttämä mattavoide?
    Pitäis kyllä testata itsekin, josko olis hyvä tuote itsellekin :)

    VastaaPoista
  10. Minä oon kans yks kiiltonaama vissiin.. vois kokeilla tota Body Shopin ainetta :) Mulla taitaa olla yks Goshin matta-aine, mut se on jotenki jääny käyttämättä.. Vois testata myös sitä tohon tarkotukseen.

    VastaaPoista
  11. haaa ! kiitos hyvästä vinkistä ;) mulla on vähän sama ongelma, että naama kiiltää jo puolen tunnin päästä, vaikka olisi lisännytkin puuteria. Pystyisitkö vielä kertomaan, paljon tuo tuubi maksoi? Itse vois kyllä kokeilla tota.. :-)

    VastaaPoista
  12. No ei todellakaan Lumenen kivipuuteri auta!

    T. toinen kiiltomato

    VastaaPoista
  13. Hei ja semmonen pienimuotoinen mainos vielä, et uusimmassa Kauneus&Terveys-lehdessä on iso juttu aiheesta "Huokoset piiloon", missä esitellään mm. just kaikkia pohjustusaineita.

    VastaaPoista
  14. Moikka!
    Itse kiiltely+rasvoittuvuusongelmasta kärsivänä voin kertoa, mikä on toiminut minun kohdallani:
    1.Aamulla kasvojen pesu kylmällä vedellä, puhd.aineella ja kasvovedellä. Kevyt öljytön kosteuvoide/kosteuttava seerumi+ meikin pohjustusaine, tai kesäaikaan pelkkä meikin pohjustusaine. Youngbloodilla ja Bare mineralsilla on hyvät pohjustusaineet.
    2.Mineraalimeikkipuuterin käyttö päivittäin yhdessä riisipuuterin kanssa. Pidän Youngblood-mineraalimeikkisarjasta tosi paljon (peittää ja on silti hyvin luonnollinen) ja rice powder-riisipuuterista, joka on irtopuuterin tapainen, mutta voi käyttää meikin alla, päällä tai sekoitettuna mineraalimeikkipuuteriin. Tasoittaa huokosia, punaisuutta, pitää ihon mattana ja estää kiiltelyä. Myös bare mineralsin mineral veil on osoittautunut hyväksi! samat käyttötavat.
    Kuorinta ja naamio 1-2 kertaa kuussa ja aamuin illoin puhdistus jakosteutus iholle on tosi tärkeää, ja ylihoitaminen kannattaa unohtaa :)
    Ja ystävät hyvät: mineraali-sanaa käytetään nykyään monesti väärin, jos tuote sisätää mineraaleja nini se on heti ihoystävällinen ja hoitava, mutta kiinnittäkää huomiota inciin; PUHTAITA mineraalimeikkejä, jotka eivät sisällä talkkia, hajusteita, säilöntäaineita eikä mitään ihoa tukkivia ainesosia on loppupeleistä aika vähän...hinta voi olla korkeampi mutta laadusta huomaa eron.

    VastaaPoista
  15. Tähän väliin heitän antiteesinä Villikissan kommenttiin liittyen: kuiva iho on todellakin painajainen.

    T. Atooppinen iho joka lisää vuosia vähint. 15 lasiin :(

    VastaaPoista
  16. Ihanaa, että en ole ainoa joka kärsii naaman kiiltelystä! Mulla on ollut myös käytössä tuo Vichyn Pro Matte, mutta sen päälle oli tosi hankala levittää meikkivoidetta.

    The Body Shopin mattavoide löytyy multa myös, pitäisipä muistaa käyttää sitä useammin!

    VastaaPoista
  17. Löysin blogiin ihan yllättäen ja täytyy sanoa että kivalta vaikuttaa :)
    Kuvaus sun ihosta kuullostaa ihan kloonaukselta mun ihosta :D Joten tää vinkki tuli tarpeeseen ;)

    VastaaPoista
  18. Yves Rocherilta löytyy matta päivävoide, joka kans pysyy mattana - löytyy myös postimyynnistä! Riittoisa ja edukas, käytän itse ja suositan muillekin (siis hinta-laatusuhde on aivan älyttömän hyvä!)

    P.Olka

    VastaaPoista
  19. Anonyymi: Joo, onko ne sellasia paperisia? Kun noi mun on sellasia vähän "kumisia" ja ne imasee kaikki samantien. Ihan loistavia. Mä oon kans käyttäny niitä paperisia, mut en enää ku löysin nää!

    Mai Korpi: Ton hinta on jotain 19e ja on todella riittosa, että hintansa väärti ehdottomasti. Mineraalimeikkejä on pakko koklaa :)

    Johanna: Eli se on jotain 19e, kannattaa kokeilla! :)

    Villikissa: Ooh, mä ehkä joudun sit kokeilemaan tota! Kiitti vaan, mulle ei saa mitään mainostaa ku oon heti sit ostamassa. :DD Joo, elän kans siinä toivossa etten tuu hirveen ryppyseks! ;)


    Edna.: Mä ite käytän kans Lumenen sitä väritöntä kivipuuteria. Imasen lapuilla ylimääräset pois ja heitän sitä päälle. Tulos on ihan ok mulla, mut nopeasti kiiltää taas :/

    Primprenssa: Samis, terve vaan sinne! Joo mä oon ollu kans hirveen epäluulonen mineraaleja kohtaan, mut en kyllä enää oo ja haluun niin testata. :))


    AnneVee: Hmm, nyt pistit pahan, kun en tiedä. Mä oon kans aika kova hikoilemaan naamasta ja joskus lääkäri selitti sen johtuvan jostain pinnassa olevista hikirauhasista tms? Mulla kesällä saattaa tulla hikinorot ihan valumaan naamaan. Suosittelisin kääntyä lääkärin puoleen, koska ne osais varmaan jotenkin ainakin auttaa :)


    Anonyymi: Hmm, ollaan siis ns. samassa veneessä. Mä voin ainakin antaa sellasen neuvon, että roskaruoka pois. Sehän tulee kaikki heti ihosta läpi. Mä nimittäin olin melkein vuoden syömättä roskaruokaa ja sen huomas, mun iho oli täydellisessä kunnossa eikä paljoo rasvottunut. Ei näppyjä, ei mitään. Nyt oon koko kesän vetäny kaikkea kuraa sisääni ja ihosta sen näkee ekana. Täytyy taas palata ruotuun, koska se oli ainoo täysin toimiva keino jonka huomasin! :) Niin ja juon tosi paljon vettä, mut sekään ei auta jos vedän roskaruokaa.

    Mulle saa antaa vinkkejä mielellään ja annan kans eteenpäin jos kuulen jotain.

    Ootko sä käyttäny sellasia paperisia kiiltolappuja, vai tollasia kumisia? Jos et oo testannu kumisia, niin testaa heti!!! Ne on jumalaisia ja imasee KAIKEN öljyn pois. Ihan uskomattomia :)

    Anonyymi: Seuraile ehdottomasti, mä neuvon ainaki sen mukaan mitä kuulen ja havaitsen hyväksi! :) Joo se ei riitä, että näpyt on pois, ku se kiilto häiritsee itteensä ihan hirveesti, vaik muita ei häiritsiskään. :)

    Siny: Kannattaa testata josko ois apua, toivon että olis! Itelleni on ainakin vähän ollut, ei tietenkään oo poistanu kaikkea rasvasuutta täysin. :D Hinta on jotain 19e. :)

    mari: Testaa ensin Gosh ja sit jos ei tepsi, ni tuo Body Shopin on oikeesti aikamoisen hyvä tuote. :)

    Sanna: Se on sen 19e about ja ehdottomasti koklaamisen arvonen. Siihen, että iho kiiltää heti puuterin jälkeen suosittelen ehdottomasti noita "KUMISIA" öljynpoistolappuja ja sitten vasta puuteria päälle. Ne jos jotkut on killereitä.

    Anna: Haha! Mulla se auttaa vähän sen jälkee, ku oon ensin imassu öljyt pois, mut siis vaan hetkeksi! :)

    Anna: UUUU! Pakko tsiigata lehti! :)


    Anonyymi: Loistavia vinkkejä, KIITOS! :) Mä meinaan kyllä testata noita mineraaleja (aitoja sellaisia) asap! :)


    Anonyymi: Sepä se, siitä kärsii myös varmasti ihan hirveesti. Mulla on kavereita joilla on kuiva iho ja ovat siitä tosi huonoina välillä.

    tuijja: No kun näitä kommentteja luet, niin huomaat ettet todellakaan oo ainoa! :) Täällä taistellaan yhdessä kohti mattaisampaa tulevaisuutta :D

    Anonyymi: Loistavaa! IHanaa jos voi olla avuks, itelleni ainakin kaikki neuvot on tarpeen! :) Skinsister!

    Anonyymi: Hyvä tietää, pitää katella! Kiitos vinkistä :)

    VastaaPoista

Hellurei ja hellät tunteet! KIITOS jo etukäteen kommentistasi!

Hey you! Please, leave a comment. We would really appreciate that! :)

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.