tiistai 29. syyskuuta 2009

More to love mukana Roosa nauha-kampanjassa!




Viime vuonna näihin aikoihin sain melkosen pysäyttävän puhelun, kun jo täällä blogissakin aiemmin hehkuttamani, rakas ja minulle todella läheinen mummini soitti ja kertoi sairastuneensa rintasyöpään. Hän ei ollut uskaltanut kertoa minulle asiasta heti, koska tiesi mun kärsivän tiedosta ihan hirveästi ja hän olisi tietenkin kantanut huolta sitten vielä mustakin kaiken lisäksi. Niinpä mummi olikin käynyt jo leikkauksessa ja kertoi mulle asiasta vasta sen jälkeen.. En muista edes tuosta tilanteesta oikeastaan mitään muuta, kun sen palan joka mun kurkkuun nous ja kuinka jotenkin kaikki pysähtyi. Mun lähipiiristä ei ole koskaan poistunut ketään todella läheistä ihmistä ja koska mummi on mulle elämäni yksi ehdottomasti tärkeimmistä ihmisistä, en osaa edes ajatella, ettei mummia enää olisi.

Kun sain tietää tästä, mulla meni monta päivää sellaisen kuplan sisällä. Itkin vaan kotona ja mietin mitä voisin tehdä, miten voisin helpottaa mummin oloa ja mitä nyt tapahtuu. Yritin ottaa selvää asioista, mitä tulevan pitää ja päätinkin seistä mummin rinnalla. Mummin hoidot alkoi, sen olo heikkeni huomattavasti ja olikin niin vaikeaa nähdä rakas siinä kunnossa. Muistan jokaisen kerran, kun lähdettiin näkemästä mummia kuinka multa virtas kyyneleet ja toivoin vaan, että kaikki olisi jo pian hyvin ja mummi selviäisi tästäkin voittajana.

Tänään viimeksi soitin mummille kysyäkseni vointia ja tiedustellakseni mitä lääkärit oli sanoneet mummin käydessä siellä kontrollissa. Mummin mukaan asioiden pitäisi olla nyt jo paremmin ja mä toivon niin kovasti, että me päästäisi yhdessä taas nauttimaan elämästä ja iloitsemaan siitä, että meillä on toisemme. Mun elämässä ei ole, eikä koskaan tule olemaan samanlaista esikuvaa, ystävää tai tukipilaria kuin mun oma mummini mulle on.



Tässä on yksi suuri syy minkätakia me Mimmin kanssa päätettiin lähteä Roosa nauha-kampanjaan mukaan. Perustettiin oma pinkki pottimme, jonne te kaikki ihanat lukijat, ystävät ja muuten ihanat tyypit voitte käydä meidän kanssa lahjoittamassa rahaa rintasyöpätutkimuksia varten. Jokainen euro merkitsee ja sen takia lahjottaja saakin itse määritellä summan, jolla haluaa osallistua.

Me halutaan tuoda kaikkien tietoon se miten paljon upeita ihmisiä blogosfäärissä liikkuukaan ja toivotaan myös, että te rakkaat bloggaaja-kollegamme linkitätte kampanjaa omassa blogissanne ja haastatte omia lukijoitanne lahjoittamaan meidän kanssa.

Tullaan myös nostamaan esille lokakuun aikana tuotteita, joita hankkimalla te pystytte osallistumaan kampanjaan, vaikka ette haluaisi tehdä rahallista lahjoitusta. Niin ja Peppi yrittää myös olla aktiivisesti mukana erilaisissa Roosa nauha-tapahtumissa täällä Suomessa ja Mimmi on luvannut marssia Intiassa nauha rinnuksilla ja pukeutua pinkkiin 23.10, kun vietetään virallista Pukeudu Pinkkiin-päivää!



Meidän potin löydätte täältä ja "kaikki potit"-kohdasta nimellä More to love! Sinne voitte tehdä suoran tilisiirron valitsemmalla potin nimen (tässä tapauksessa More to love) ja summan, jonka olette valmiita lahjoittamaan. Kenenkään nimi ei tule näkyviin kuka on lahjoittanut, joten käykää toki kertoilemassa meille miten ootte käyneet auttamassa, niin pysytään myös kartalla!

Kiitos kaikille jo etukäteen! Tästä tulee meidän pinkki kuukausi ja toivotaan, että te seisotte meidän rinnalla tukiessamme näin tärkeetä kampanjaa.


Mitä olette mieltä? Autatteko te meitä keräämään ison potin kasaan tärkeää asiaa varten haastammalla ystäviänne, perheenjäseniänne ja muita kivoja tyyppejä? Linkittäkää, kertokaa, juorutkaa ja laittakaa sanaa eteenpäin! Jokaisen panos on nyt tarpeen ja tämä on meille ihan äärimmäisen tärkeä juttu! :)

Kuva Roosa nauha-sateenvarjon kanssa meistä: Forka

23 kommenttia:

  1. Aivan ihania kuvia teistä! Ja olipas hauska huomata että Pukeudu pinkkiin-päivä on oma syntymäpäiväni. :-D

    VastaaPoista
  2. Koitin tilata tuoksukorun, mutta sivu ilmoittaa, että tidot on jotenkin puutteelliset.:/ Haluaisin sen kovasti, joten yritän varmaan huomenna uudelleen. Ihana, että tekin olette hyvällä asialla!<3

    VastaaPoista
  3. koskettava tarina. ja mä oon melkeen joka vuosi ostanut jotain ihanaa pinkkiä tukeakseni rintasyöpä asiaa. odotan mielenkiinnolla mitä tuotteita tuotte esille, ja katson miten parhaiten voisin osallistua tukemaan kampanjaa :)

    VastaaPoista
  4. ootte mun idoleita, oikeesti! upeeta, että ootte ryhtynyt kampanjoimaan näin tärkeän asian puolesta :-)

    VastaaPoista
  5. Oon ostanu jo neljänä vuotena Lindexiltä sen roosa-nauhan, ja niin teen tänäkin vuonna. Rintasyöpä on todella yleinen, sen huomasi kassan takana roosa-nauhoja myymässä ollessa. Hyvin usea tunsi jonkun joka oli sairastunut. Tässä asiassa meidän naisten pitää pitää yhtä! Hermot meni sellaisten kanssa jotka "tuin asiaa viime vuonna ni nyt en" mutta ku niitä sairastuu joka vuosi ja se voit olla sinä!!

    VastaaPoista
  6. Apua!! Löysin bloginne tänään ja täytyy sanoa, että rakastuin! Pakko myös tunnustaa, että itkin ilosta tätä lukiessa, niin ihanaa matskua :D <3

    VastaaPoista
  7. Semmosta vaan, että oliko teillä joku sponsori kenties noiden kuvien takana, vai kuinka teillä on varaa tuohon kaikkeen?! Huippuja kuvia! Ootte kauniita!

    VastaaPoista
  8. Mä en voi edes kertoa kuinka onnellinen olen siitä, että tuette tätä asiaa.

    Mun oma äiti kuoli rintasyöpään 5 vuotta sitten, kun olin vasta 15-vuotias. Mun elämä on ollut sen jälkeen yhtä helvettiä, ja toivonkin, ettei kukaan joudu kokemaan samaa mitä mä olen kokenut.

    Rintäsyöpään sairastuu joka noin joka kymmenes suomalainen nainen. Tilastot näyttävät hurjilta, ja tää on asia jonka puolesta meidän naisten täytyy taistella.

    Ihmiset, lahjoittakaa rahaa rintasyöpätutkimukseen - tehdään kaikkemme ettei enää yksikään lapsi joudu menettämään äitiänsä, ettei yksikään mies joudu luopumaan vaimostaan, ja ettei yksikään meistä joutuisi antamaan elämäänsä tuolle kauhealle sairaudelle.

    Taistellaan yhdessä syöpää vastaan.
    -Mari

    VastaaPoista
  9. Todella hienon asian puolesta, hyvä tytöt! kannatan tätä niiiin paljon! <3<3

    VastaaPoista
  10. Heippa tytöt!

    Tämä aihe liippaa hyvin läheltä. Oma äitini on sairastanut kaksi kertaa rintasyövän ja vuonna 2002 kun hän sairastui ensimmäisen kerran, aloin ostella roosanauha tuotteita itselleni ja lahjaksi.

    Onpa ihanaa että käytätte kuuluvaa ääntänne todella hyvään ja tärkeään asiaan! KIITOS :)

    <3<3<3

    VastaaPoista
  11. Ootte kyllä upeita ja fiksuja tyttöjä, arvostan! :)

    VastaaPoista
  12. voi vitsi te ootte kyl niin upeita joka suhteessa että! myös mun mummi, täti ja äitipuoli on sairastaneet rintasyöpää joten aihe koskettaa tälläkin suunnalla. pitää kyl heti palkkapäivän tullen tukee hyvää tarkoitusta. :)

    VastaaPoista
  13. Ihanaa että tytöt jaksatte kaikkeen osallistua ja nyt vielä näin kovin tärkeään asiaan!

    Aikaisemminkin olen osallistunut roosa-kampanjoihin ja tänäkin vuonna teen niin. Olin taas unohtanut kuinka lähellä "pukeudu pinkkiin" päivä taas onhaan, mukava että teiltä tuli muistutus!

    Rintasyöpä on koskettanut tämänkin tytön elämää jonkun kerran ja pidän tälläisiä kampanjoita erittäin arvokkaina.

    KOOTAANHAN KAIKKI TYTSYT YHDESSÄ TOSIAAN ISO POTTI, JOOKOS:)?

    VastaaPoista
  14. hei

    löysin teidän blogin vähän aikaa sitten kaverin vinkistä - aivan ihana blogin! .. ja vielä tutun tytön - mimmin ! :)

    .. ja vielä ihanemman blogista teki teidän mukaanlähtö noin hienoon asiaan! kävin tietenkin lahjoittamassa :)

    - betina

    VastaaPoista
  15. Voi miten ihanasti Peppi kirjoitat mummostasi ja miten tärkeän asian puolesta puhutte. Teillä on varmasti sydämet paikallaan. Tuollaisia ihmisiä tämä maailma tarvitsee. :)

    VastaaPoista
  16. Itse olen menettänyt kummatkin mummoni syövälle ja se ei ikinä lakkaa sattumasta. Ollaan äitini kanssa kummatkin erittäin peloissamme syövän mahdollisuudesta etenkin kun itselläni mahdollisuus saada syöpägeeni kummankin vanhemman suvusta. Olen itse jo parin vuoden ajan ostanut niitä pinkkejä roosa-nauha kyniä, koska ne on loistavia ja osa tuotosta menee hyvää tarkoitukseen.

    VastaaPoista
  17. Tämä on nyt pinnallinen kommentti hienoon kirjoitukseen, mutta oikein säteilette noissa kuvissa! Olette mun uusi lempiblogi asenteenne, huumorinne ja myös kantaaottavuutenne takia. Kiitos!

    VastaaPoista
  18. Aivan mahtavaa tytsyt! Oma mummini on myöskin sairastunut rintasyöpään noin 10 vuotta sitten. Onneksi siitä selvittiin mainiosti, eikä ole mitään uutta ilmaantunut. Aikanaan mummini äiti on kuollut rintasyöpään (tosin omaa tyhmyyttään, kun ei suostunut menemään sairaalaan ja hoitoihin).

    Hienoa, että nykyään on niin paljon kaikkea Roosanauha -tavaraa, sillä se tuntuu melko helpolta tavalta tukea hyvää asiaa. Mummin on mm. saanut joululahjaksi Hunksien kalenterin ja synttärilahjaksi pinkit puutarhasakset:)

    VastaaPoista
  19. Ihan mieletön juttu että olette tossa mukana! :) Mulla ei ole omakohtaista kokemusta rintasyövästä missään mielessä, mutta muutamilla kavereilla on, joten kyllä toi vaan koskettaa. Ajattelin kyllä jotenkin tota tukea, heräs kyllä sen verran ajatukset. En oo aikaisemmin niin paljoa uhrannut tällasille asioille ajatuksia, mutta kyllä vaan pitäisi. Kiitos teille siis!

    VastaaPoista
  20. ihana juttu, että lähitte näin tärkeään juttuun mukaan :) ootte parhaita!

    VastaaPoista
  21. Jes, mahtavaa että olette mukana. Oma äiti kuoli 13 kk sitten ko tautiin.. Ootte kadehdittavan kauniita!!!:)

    VastaaPoista
  22. Hei! Olisiko ideaa että tietoisina kuluttajina bloggarikansa aktivoituisi ja näyttäisi hyvää esimerkkiä jättämällä joka kuukausi YHDEN ostoksen väliin (vaatteen, kengät, sen ihanan "niin tarpeellisen" käsilaukun, korvikset tms.) ja lahjottaisi kyseisen ostamatta jääneen ostoksen verran rahaa hyväntekeväisyyteen! Ostamaton ostos voisi toisena kuukautena olla 2€ arvoinen ja toisena vaikka 20€ arvoinen, ideana vain herättää ajattelemaan mihin siihen ihanaan ja just niin tarpeelliseen rannekoruun menevät rahat voisi käyttää muuten ja paremmin!

    terkuin,
    Tiina

    VastaaPoista
  23. Hei ootte aivan superihania tyttöjä, ja tämä aihekin on kovin tärkeä, mutta mun on nyt julkisesti tässä myönnettävä että oon nauranu itteni tärviölle visioidessani tota yhtä lausetta joka menee näin:

    "Yritin ottaa selvää asioista, mitä tulevan pitää ja päätinkin seistä mummin rinnalla. "

    Uskon ja toivon ettei kenenkään muun silmään ole tämä pistänyt, mutta mulla kyllä lens vesi silmistä :D'''

    VastaaPoista

Hellurei ja hellät tunteet! KIITOS jo etukäteen kommentistasi!

Hey you! Please, leave a comment. We would really appreciate that! :)

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.