perjantai 27. tammikuuta 2012

Still I Rise

Mä luin joskus aikoinaan Maya Angeloun juttuja aika paljon, mutta pitkästä aikaa Common palautti naisen mieleeni ja uppouduin taas Mayan kiehtovien tekstien maailmaan.

Oon jo nuorena päättänyt, että tatuoin ihooni jollain muotoa asian jota oon aina välillä joutunut itselleni muistuttelemaan.



Mieleeni jäi joskus Maya Angeloun runosta "Still I rise" tuo "Up from a past that's rooted in pain, I rise." mutta ongelmana oli se, että halusin sille jatkoa vielä toisen asian. Yks päivä luettiin Rachelin kanssa tota runoa ja se sanoi, että en muuten saa tatuoida tuota lausetta ihooni lisämättä siihen tuota "Into a daybreak that's miraculously clear, I rise." ja avot. Pakotin sen heti varaamaan mulle ajan tatuoijalta, koska tiesin tässä olevan mun tekstin jota olin jo pitään pyöritellyt mielessäni.

Kävinkin pari päivää sitten tatuoimassa tuon kylkeeni ja täytyy sanoa, että tää oli ensimmäinen tatuointi jonka ottaminen ei sattunut niin paljoa fyysisesti, mutta maatessani siinä pöydällä mä mietin kyyneleet silmissä tätä tekstiä ja kaikkea sitä mikä on johtanut siihen miksi haluan tän lauseen itseeni tatuoida. Se on hassua, kun joku näkee toisen tatuoinnin ja ajattelee sen esimerkiksi tässä tapauksessa olevan vain teksti tai pätkä runosta, mutta itse tietää tasan tarkkaan miksi se on juuri tuo lause ja juuri tuossa kohtaa.

Tässä koko upea runo:

19 kommenttia:

  1. Mahtava runo, kiitos Peppi kun tutustutit tähän kyseiseen runoilijaan!

    VastaaPoista
  2. Hieno! Pystyisitkö vinkkaamaan missä tuo on tatuoitu, kun on niin siistiä tekstiä? Itsellä on tekstitatska myös, mutta tatuoija ei kaikesta maineestaan ja kokemuksestaan huolimatta ollut ihan ansioitunein tekstaaja :( Lisää tekstiä pitäisi saada, ja vahingosta viisastuneena olenkin nyt aika tarkka asiasta. Tekstisi on pientä mutta silti siistiä ja suoraa, todella kaunis :)

    VastaaPoista
  3. Ihana tatuointi <3 Itsekin hankin ensimmäisenä tatuointinani viime keväänä vasemman rinnan alle itselleni tärkeän lauseen. Koska teksti oli tarkoitettu lähinnä vain minun silmilleni, niin se tatuoitiin peilikuvana, jotta itse näen sen peilistä oikein. Ihana se on edelleen ja vaikka aina joudun sitä muille tavailemaan, kun he sen näkevät peilikuvana, niin silti tein oikean päätöksen tatuointitavasta. Ihme kyllä minulle ei varsinaisesti ole tullut "tatuointikuumetta", eli ainakin tällä hetkellä ajatuksena on että tämä tatuointi saattoi olla ensimmäinen ja samalla viimeinen.

    VastaaPoista
  4. Upea tatska! Olen ennen ohimennen kuullut/lukenut Maya Angelousta, mutta nyt voisin enemmän tutustua hänen teksteihinsä, tosi inspiroiva postaus :)

    VastaaPoista
  5. Eiks se ole wondrously clear, ei miraculously?

    VastaaPoista
  6. Mä pohdin pitkään wondrouslyn ja miraculouslyn välillä, koska Maya on kirjoittanut wondrously mutta esim. tossakin lausuu miraculously ja oon kuullut hänen ennenkin käyttävän sitä. Päädyin miraculouslyyn, koska se tuntuu mulle paremmalta sanalta. :)

    VastaaPoista
  7. Anonyymi: Tatuoinnin teki Rachelin kaveri ja heidän paikka sijaitsee ihan Uptownissa jossain 200th streetin tienoilla. Kyselen Rachelilta lisää.

    Jälki on tosiaan todella siistiä ja täällähän tatuoinnit on myös usein edullisempia kuin Suomessa. :)

    VastaaPoista
  8. On todella voimakas runo. Kertoo hyvin kauniisti, orjuudesta, kuitenkin mitä se silti oli.

    VastaaPoista
  9. Tiedän niin tuon tunteen. Otin itsekkin juuri tatuoinnin kylkeen jossa on lause eräästä kappaleesta jonka sanat on vaan niin hyvin kuvaavat ja koskettavat. Se on vielä niin nobody biisi että harva sitä tietää mutta itselle kyseinen teksti merkitsee todella paljon :)

    VastaaPoista
  10. Saako kysyä, kun olen itekkin ottamassa tekstitaten, niin miltäs se näyttää kyljessä jos on vähä "jenkkakahvaa" :) u know. Mua vähä mietityttää ku itelläni pyöreä masu ja lantio niin onks se ihan ok näköstä. Tosta sun kuvasta ei nää muuta ku sen tekstikohdan niin en osaa päätellä siit mitää, et milt se näyttää. Oon ihan sun kokone...Pohditko tätä asiaa yhtää?

    VastaaPoista
  11. Mulla on vähän enemmänki ku vähän tota jenkkakahvaa ja emmä tiedä, se näyttää siltä miltä oletinkin sen näyttävän. :D

    VastaaPoista
  12. Sori, mutta ei toi vastaus jenkkakahvojen näkymisestä varmaan auttanut hirveästi kysyjää (joka en siis itse ole). Eihän hän voi tietää, miltä sinä sen oletit näyttävän :) Ehkä pointti oli sitten sanoa, että itseäsi ei mahdollinen jenkkakahvojen näkyminen haittaa, mutta kai sitä voi vastata silti, miten asianlaita on, koska jollekulle se taas voi olla tärkeä asia.

    VastaaPoista
  13. Jenkkakahva-anonyymi30. tammikuuta 2012 klo 19.42

    Heips,

    joo siis ymmärrän että otit tietysti tatskan juuri siihen paikkaa, ku itse haluat ja tiedät, miltä k.o paikka nyttää tatskalla tai ilmaN. Eli point taken :) Mutta, tarkoitin sitä, että mietitkö asiaa siltä kantilta ennen tatskan ottamista, että onko kylki ns. laihojen tatskapaikka? Emmä osaa muotoilla mun pointtia, itse googlettelin eri kuvia kylkitatskoista ja tuli aina vaa laihojen ihmisten kuvia. Siksi ajattelin, että miltäköhän näyttää tatska paksummalla vartalolla. Itse olen semmone pohtija ja haluan tekstitatskan juuri kylkeen. Ehkä pitä sit laihduttaa tai olla ottamatta :) Jokatapauksessa, sun tatska on makee! Jos voisit näyttää enemmä kuvia siit?

    VastaaPoista
  14. Jenkkis-Ano:

    Mä en koskaan ajattele asioita niin etten voisi tehdä jotain, koska se on "laihojen juttu".. Otin tatuoinnin kylkeen, koska halusin ottaa sen johonkin mistä jokainen ei sitä näe sen henkilökohtaisuuden vuoksi. Kaikki jotka on sen nähny on sanonut, että se näyttää kauniilta.

    Mun mielestä ei kannata jättää tekemättä asioita vain siksi, että kokee olevansa liian lihava niihin tai sitten jos oma lihavuus ahdistaa niin kannattaa laihduttaa.

    Tatska on nyt paranemisvaiheessa, enkä välitä siitä laittaa kuvia. Muutenkin niitä tulee jos se tuntuu jossain kohtaa luontevalta, mutta en uskalla luvata mitään.

    Mene ottamaan teksti kylkeen jos se on mitä haluat. Älä hannaa niiden jenkkakahvojen takia! :)

    VastaaPoista
  15. Selkis :) Kiitos vastauksesta. Toivottavasti et ärsyyntynyt mun jankkaamisesta..oon lukenu teijä blogia siitä asti ku näin teijät Maria showssa joskus muinoin :) Inspiroivia olette molemmat, se on varma juttu. Kaikkea hyvää ja aurinkoista talvea!

    VastaaPoista
  16. Omasta mielestäni ainakin iso tatuointi kyljessä näyttää paremmalta hoikalla kuin lihavalla ihmisellä (eihän se edes näy kokonaan makkaroiden väleistä). Yleisesti niiden sijainti kohdistetaan ruumiinrakenteen mukaan jos sitä on tekemässä ammattilainen. Tekstissä ja pikkukuvassahan se nyt on melkein iha sama mihin sen lykkää. Yleensä kaikki vielä pyytää tekstit samalla fontilla ja mahdollisimman pienellä, kiitos esim. Rihannan. Luovuutta kehiin.

    Enkä kyllä yleistäisi Suomen hintoja kalliimmiksi kuin ulkomailla. Täälläkin saa halpoja ja laatu on sitten sen mukainen. Sama pätee muuallakin jos on hiukkaakaan alaan tutustunut.

    VastaaPoista
  17. Olin tuo yksi "väli-Ano" tuossa pyytämässä myöskin tarkempaa selvitystä, niin kyllä itsekin taipuisin Luigin kannalle. Jos edustaa sillä tavalla valtaväestöä estetiikan suhteen, että läskimakkarat ei suoranaisesti omaa silmää miellytä (kuten monia meistä ei), niin kannattaa ottaa teksti ainakin riittävän ylös. Eli kun istuu, niin kohta ei just mene lysyyn ja teksti taitu jonnekin makkaroiden uumeniin.

    Mä ehkä itse valitsisin paikan aika huolella, sillä kroppa muuttuu, joten koittaisin miettiä sitäkin, että miten se tatuointi ehkä muuttuu laihtumisen/lihomisen/ikääntymisen myötä. Olen itse ottanut tatuoinnin ns. väärään paikkaan, en ole siis huomioinut kaikkia aspekteja, eikä se tänä päivänä tunnu enää sen takia kovin ihanalta (oikeastaan myös itse tatuoinnin "sielukin" oli jälkikäteen ajateltuna aivan liian köykäinen ja turhan väkisin vääntämällä päätetty). Jos menetelmät kehittyvät, saatan jopa poistattaa kuvan.

    VastaaPoista
  18. Otin kanssa kyljenkokoisen tatuoinnin viime vuonna ja yllätyin siitä, kuinka vähä se sattuikaan! Ääriviivat ei ollu ollenkaa pahat, mutta kun kuvaa oltiin pari tuntia väritetty, oli jo kyllä kyyneleet muista syistä silmissä kuin tatskan kauneuden takia :D
    Tosi nätti runonpätkä ja kauniisti toteutettu tatska!

    Ja tuosta lihomisesta mä en niin piittaisi, toi kohta kyljestä ei kuitenkaan kauheesti levene edes raskaana ollessa :)

    VastaaPoista

Hellurei ja hellät tunteet! KIITOS jo etukäteen kommentistasi!

Hey you! Please, leave a comment. We would really appreciate that! :)

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.