maanantai 30. tammikuuta 2012

MTL sydän TEMPUR

Moni onkin varmaan huomannut jo Facebookin puolella, kun ollaan huudeltu meidän uudesta addiktiosta nimeltä Tempur.

Me ollaan Mimmin kanssa molemmat haaveiltu Tempurin tuotteista jo pitkään ja Mimmi onkin täällä kysellyt teidän mielipiteitä tyynyistä aiemmin. Itselläni kuume nousi todella korkeaksi siinä vaiheessa, kun Inka meni ja osti Tempur-sängyn ja kutsui meidät kaverit köllimään sinne. Sinä päivänä lupasin itselleni, että joskus vielä herään joka aamu Tempur-sängystä.

Ihminen nukkuu n. 1/3 elämästään ja me R-A-K-A-S-T-E-T-A-A-N nukkumista. Koska vapaapäiviä ei turhan usein ole, pyhitetään ne yleensä kotona olemiselle ja siihen kuuluu tärkeänä osana hyvät yöunet.

Meidän yhteinen lupaus vuodelle 2012 oli laittaa makkarit kuntoon ja siinä vaiheessa kun meille tarjoutui mahdollisuus yhteistyöhön Tempurin kanssa niin otettiin se kiljuen vastaan. Testaajatiimi Mimmi ja Peppi ilmoittautuu, tästä tulee ihan mahtava vuos!


Ollaan vierailtu Tempurin Sleep Centerissä Tikkurilassa pariin otteeseen tutustumassa Tempuriin, sen ideologiaan ja tuotteisiin ja toi on ehkä kyllä kivoin paikka pitää palavereita, kun pääsee köllimään.


Meidät kutsuttiin testaamaan tällä kertaa tyynyjä ja paikalle oli tultava, että molemmat sai juuri itselleen sopivat. Mimmi kirmasikin Tikkurilaan suoraan laivalta.


Me näytetään hyvin usein tältä. Mulla on tollanen "Ai Mimmi oikeesti" (kuulisitte sen äänen millä Mimmi matkii mua) -ilme ja Mimmi kuuntelee tarkkaavaisena.


Tyynyt tuli testata ihan tolleen makuullaan ja ne määritelläänkin mm. nukkuma-asennon mukaan. Mä kävin Turussa kiropraktikolla joka jo mun istuessa totesi mun nukkuman mahalleen ja sanoi, että sen on loputtava heti alkuunsa. Tää kiropraktiokko vakuutti mut panostamaan Tempuriin, koska sanoi että huono tyyny on suuri syy siihen, että mun koko selkä oli kipeenä. Mä odotin koko ajan sitä saarnaa ylipainosta ja laihdutusveetomuksen allekirjoittamista, mutta se sanoi, että huono tyyny on yks yleisimmistä syistä niskakipuihin. Ihmiset käy kalliissa hieronnoissa ja niksautteluissa ja sitten menee kotiin nukkumaan huonolla tyynyllä jolloin se on aika +/- 0. Tempur-tyynythän maksaa reilu sata euroa, mutta kun ajattelee miten paljon me nukutaan niin miksi ihmeessä me ei olla valmiita laittamaan sitä summaa (joka itselläni menee kuukaudessa todella typeriin juttuihin) siihen, että unet parantuisi? Hassua.


Mimmi on aivopesty. Siihen ei hirveesti kyllä tarvittu... Mimmi osti myös Matille oman Tempur-tyynyn joululahjaksi, koska no olishan se ollut vähän epäreilua...


Mun ensimmäinen juttu on siis päästä mahallaan nukkumisesta eroon ja siksi en ottanut tota tässä kuvassa näkyvää tyynyä, vaan valitsin itselleni Sonatan. Toi Ombracio on sellainen jolla voi hyvin nukkua myös mahallaan.

... Ja sitähän minä en (enpä) halua tehdä. Terkkuja vaan kiropraktikolle, oon oikeasti ruvennut nukkumaan kyljellään.


Koska olin lähdössä reissuun niin sain mukaani myöskin matkasetin Tempurilta. Niskatyynyt oli huiput lentokoneessa (Mulla oli sellanen puhallettava Finnairin niskatyyny aiemmin joka aina tyhjeni :D) ja nukuttiinkin molemmat noi niskatyynyt ja silmäsuojat päällä matka Nyciin. Ensin toi oli ihan tosi kova, mutta sitten annettiin sille vähän kyytiä nyrkeillä niin johan pehmeni ja tuntui mukavammalta. Saatiin myös vinkki, että noita tyynykä pitäisi rullata ennen käyttöönottoa. En minä ollut sitä tiennyt ja ihmettelin, kun oli niin kova aluksi. :D


Meidän ihku apuri Tempurilta!

En raahannut Sonataa mukaan New Yorkiin, mutta voin kertoa että oon kaivannut sitä kovin. Mulla on mukana Tempurin matkatyyny joka on hyvä, kun se mahtuu niin pieneen tilaan mutta ollessani näin pitkässä reissussa, kaipaan todellakin sitä omaa Sonataani. Toi matkatyyny on hyvä kyllä just jollekkin lyhyemmälle reissulle ja ajaa täälläkin hyvin asiansa, mutta ei se kuitenkaan päihitä mitenkään päin mun tarpeita vastaavaa Sonataa joka vaan on maailman paras. Oon kuitenkin ottanut matkatyynyn jo täälläkin mukaan, kun oon mennyt yökylään ja se on herättänyt vähän huvitusta.

Mimmi kertoilee lisää omasta tyynystään myöhemmin, kun on sitä kerennyt nyt ihan kunnolla jo testailla.

Kehotan kaikkia käymään kokeilemassa miltä tollanen tyyny tuntuu, että ainakin tiedätte mistä puhutaan. Kun sellaisen menee hommaamaan niin paluutahan ei sitten ole. Varoituksen sana. :D

Saas nähdä mitä ne keksii meille seuraavaksi, tämä tiimi on innoissaan ja raportoi teitäkin aina kun on keretty kunnolla testailemaan ja on jotain raportoitavaa.

Julistan vuoden 2012 Makuuhuone-vuodeksi! Nauttikaamme.

Ja nyt niitä teidän omia kokemuksia Tempurista kommenttiboksiin, kiiiitos! :)

Ps. Täällä Jenkeissä Tempur tottelee nimeä Tempur Pedic ja sen mainos tulee koko ajan telkkarista. Ideana mainoksessa on se, että Tempurin oikeasti ostaneet kertoilevat mielipiteitään ja jakavat Tempurin ilosanomaa.


Tuotteet blogin kautta saatuja yhteistyön merkeissä.

17 kommenttia:

  1. Minulle niiiiiin kelpaisi edes tuollainen tyyny, mutta poikaystäväni äiti satsasi Tempurin petariin ja se on kuulemma ollut aivan ykkönen ja auttaa nukkumaan paremmin. Petarin ostosta on kuulemma jo vuosia, mutta silti se ei ole menettänyt ominaisuuksiaan. Eli sitten kun en ole enää köyhä opiskelija, niin minäkin satsaan makkariin :P

    VastaaPoista
  2. Tempur-patjat on vaan jotain niin parasta! Kerran olin kaverilla yökylässä ja sillä oli tollanen tempur-patja ja ai että millaset yöunet oli. Ennoo valehtelematta koskaan nukkunu niin hyvin :D Oonkin tässä jo haaveillu omasta samanlaisesta. Jos sitä joku päivä raskis semmosen ostaa.

    -Suvi

    VastaaPoista
  3. Aaah, tempur.
    Sain aikoinaan äidiltäni tempur classictyynyn ja se oli rakkautta siitä hetkestä eteenpäin. Kunnes kerran erehdyin lainaamaan sitä miehelleni joka omi sen kokonaan. Myöhemmin sain tempur orginaltyynyn, jonka poikamme omii joka yö itselleen. Haikailen uutta classictyynyä ja tempursänkyä...

    VastaaPoista
  4. Hei haluaisiko joku valaista minua, että mikä sinä mahallaan nukkumisessa on niin pahhaa? Ite ainaki nukun mahallani/kyljelläni aina (vaihtelen useita kertoja yössä nukkumisasentoa, joskus herään vaan kääntämään kylkeä), enkä ainakaa vielä oo huomannu mitään kauheita selkävaivoja.

    Entä jos menee illalla nukkumaan kyljelleen, mutta herääkin aamulla mahallaan? :D Olenko tuhon oma?

    Ja noista tempureista vielä, että oon joskus nukkunu kaverin tempur-tyynyllä ollessani niillä yötä. Nukuin ihan kamalan huonosti ja aamulla oli kumma olo niskoissa. Onkohan se ollu vaan mulle vääränlainen? Kannattaako noihin oikeesti satsata?

    VastaaPoista
  5. Meillä on Tempurin sänky ja ollaan kovasti tykätty siitä :) sängyn toimitusaika oli n. 3kk!!! Aivan älytön toimitusaika mielestäni....kyse ei ole sentään mistään erikois autosta :D tempurin patja ei toimi mielestäni ollenkaan hyvin pehmeän joustinpatjan kanssa yhdessä. Meillä oli aikaisemmin joustinpatja ja kokeilimme tempur patjaa kotona n. viikon. Kauppoja ei olisi tullut, ellei me oltais menty kaupassa sänkyyn makoilemaan. Ero oli valtavan iso. Tempurin sängyissä kun ei joustinpatjaa ole ollenkaan.

    VastaaPoista
  6. Mulla on ollut pari vuotta Tempur-tyyny ja se on vaan ihan paras. Se on oikeasti kova kun käy nukkumaan, mutta lämpenee sitten ihon lämmöstä ihan pehmeäksi. Minä en nuku enää missään ilman tuota tyytyä ja se on ihan aina matkallakin mukana. Hinta on kallis, mutta tosiaan pari vuotta on ollut tyyny jo mulla ja se on edelleen ihan uutta vastaava eli on hankkinut kyllä hintansa jo moneen kertaan takaisin.

    VastaaPoista
  7. Täytyy kuitenki sen verran pistää kapuloita rattaisiin, ettei noi varmasti kaikille sovellu. Ja täällä ilmoittautuu yks, EI, EI ja EI. Testattu on. Äiti ja iskä käyttää sängyssä tempur-patjaa ja meillä on ainakin 2 tempur-tyynyäkin, mut mulle ne vaan ei sovi. Laadukas Familonin untuvatyyny on mulle niin hyvä, hintaa silläkin tosin lähemmäs satanen mut eipä se mitään.

    VastaaPoista
  8. Hennesolmu: "Luonnollisin nukkuma-asento on kyljellään nukkuminen. Vatsallaan nukkuminen on varsin epäergonominen asento. Sen ongelmia ovat mm. kaularangan kierto sekä taaksepäin taipuminen. Tällöin kaularangan hermojen ulostuloaukot pienenevät ja voivat aiheuttaa hermojen pinnetilan. Lisäksi lihasten kiinnityspisteet voivat ärtyä ja aiheuttaa lihasperäistä kipua. Nukkuma-asento vaikuttaa lisäksi silmäpussien kokoon. Vatsallaan nukkuminen tuo silmäpussit esiin, jos sellaisiin on taipumusta."

    Ja mitä tyynyyn tulee, niin vaatii useamman viikon totuttelun. Eka aamuna myös itellä oli hieman niskat kipeänä, koska tyyny oli vaan niin erilainen. Samoin nuita malleja ja mm. korkeuksia on niin montaa erilaista, että melkeinpä pitää käydä paikanpäällä ihan kokeilemassa :)

    ^Anonyymi: Joo, monestihan siinä menee ihan useempi viikko tyynyyn totutellessa ja voi hyvinkin olla, että vanhemmillasi on se ns. "väärä" tyynymalli sinulle :)

    VastaaPoista
  9. Me ostettiin Tempur sängyn jossa on 15cm patjat, mutta ne ei sovi mun selälle ollenkaan :( On liian kovaa :( Pitää yrittää laittaa jotain alle jos toimisi paremmin :) En haluaisi luopua meidän ihanasta sängystä :)

    VastaaPoista
  10. "Me näytetään hyvin usein tältä. Mulla on tollanen "Ai Mimmi oikeesti" (kuulisitte sen äänen millä Mimmi matkii mua) -ilme ja Mimmi kuuntelee tarkkaavaisena."

    Voi että nauratti. :)

    VastaaPoista
  11. Ah ihanaa, mäki haluan kunnon tyynyn. Liian usein niskat täysin jumissa yön jälkeen, kun on vaan tollanen kämänen normityyny...

    http://siiriliinu.blogspot.com/

    VastaaPoista
  12. Ah, kunnon Tempur-sänky on yksi tulevia isompia investointikohteita minulla. Heti kunhan saan järkevän työpaikan ja järkevän palkan, mä en kestä nukkua enää joustinpatjalla... Vanhempien Tempur-sänkyä olen kokeillut ja se oli aivan ihana. Tempuria vastaava tyyny multa jo löytyykin, mut patja vielä uupuu.

    VastaaPoista
  13. Grrr, mikä mies! :D
    Itekki nukun mahallee ja tyyny on perseest, liia littee eikä anna tukee missää asennos :D
    Mut ei sille voi minkää mahallee nukkumine on kaikkei paras asento vaik onki selkä jms jumis! :)

    VastaaPoista
  14. Meillä oli aiemmin Tempurin patja, ja se oli siis alunperin mieheni. Minun painolleni patja oli kuitekin liian kova, joten luovuimme siitä, kun sain selkäni siitä kipeäksi. Sen sijaan mieheni -joka oli itselleen alunperin patjan ostanutkin- piti siitä kyllä kovasti.

    Aiheesta toiseen, haluaisin kysyä Mimmiltä (tai miksei Pepiltäkin, jos sattuu asiasta kokemusta olemaan) yhtä juttua meikeistä. Ostin Make Up Storen mattameikkivoiteen ja meikkivoiteen alle tulevan primerin (skin serum, pitäisi siis tasoittaa ihoa). Kokeilin niitä tänään ja sen meikkivoiteen laitosta ei tullut mitään. Yritin sormin, siveltimellä ja meikkisienellä, mutta joka kerta voide "rullaantuu" pois ja irtoaa sellaisina klimppeinä. Osaan kasvoista, esim. nenään se ei tartu lainkaan. Ihoni on hyvin epätasaisen värinen ja lopputulos on hirveä. Onko mitään hajua missä vika voisi olla?

    VastaaPoista
  15. Mummopuolelle oli Tempurin petauspatja liian pehmeä, mutta toimin mielihyvin roskakorina. Mä ainakin olen tykännyt ihan mielettömästi!

    VastaaPoista
  16. Lueskelin tässä vanhoja postauksia kun on jäänyt muutama lukematta, mutta ajattelin tähän nytten vielä kommentoida :) Kun muut ovat ihastelleet noita tempur tuotteita on minun puolestani pakko ihastella tuota teidän ihanaa apuria tempurilta :) kyllä silmä lepää tuota katsellessa ;) Muutenkin osaatte aina löytää ihanat miehet teitä opastamaan tai muuten vaan yhteiskuviin (:

    VastaaPoista
  17. Mitä kuuluu testaus-projektiin?
    Nimimerkillä Futonilla nukkuva. Tempur tyyny lainassa jo kohta kolmatta viikkoa.. uni ei tuu.

    VastaaPoista

Hellurei ja hellät tunteet! KIITOS jo etukäteen kommentistasi!

Hey you! Please, leave a comment. We would really appreciate that! :)

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.