torstai 18. maaliskuuta 2010

Janen herkkukookos-marjapaistos


Vierailin tänään ihanan ystäväni Janen luona ja vietettiin taas ihan mahtava tyttöjen iltapäivä. Lisää kuvamatskua ja tarinaa kivasta päivästä luvassa huomenna, nyt on pakko julkaista ehdoton uusi lemppariherkkuohje, jonka Jane väänsi kädenkäänteessä.



Vaadin Janelta tietty heti ohjeen ja inboxiin tulikin seuraavanlainen viesti:

"Janen herkkukookos-marjapaistos

4-5 dl marjoja
1/2 dl sokeria
1 rkl perunajauhoja

Pinnalle:
50 g margariinia
1 dl kookoshiutaleita
1/2 dl vehnäjauhoja
1/2 sokeria

Sekoita marjat, sokeri ja perunajauhot keskenään. (Mulla oli siis ihan jäisiä pakastemansikoita, ei tarttee sulattaa. Kaikki marjat käy tähän herkkuun.) Kaada marjaseos voideltuun uunivuokaan. Mittaa margariini, kookoshiutaleet, vehnäjauhot ja sokeri kattilaan. Sekoita ja kiehauta. Levitä kookosseos marjojen päälle. Kypsennä 225 asteessa n. 20 min tai kunnes kookosseos on saanut kullanruskean värin/muuttunut rapeaksi. (Mulla ei ollut kuin jotain 10 min.:D) Tarjoile vaniljajäätelön kanssa.

Tästä ohjeesta riittäis varmaan useempaankin annokseen, mutta koska mä tykkään syödä paljon, niin mun mittakaavassa tästä saa vain kaksi annosta:D

Ensi kerralla kun tuut meille, niin teen sulle sitä huippuhyvää banaania keltaisessa kookoskastikkeessa jätskin kera, josta puhuin!:) "

Voitte varmaan arvata, että tekis mieli lähtee jo uudestaan Janelaan kyläilemään... ;) Helppo ja herkullinen herkku, joten pakko suositella!

2 kommenttia:

  1. NAM! Pakko kokeilla heti pikimmiten! Varmaan nämä muksutkin tykkäis, au pairina kun olen (-:

    Mun ehdoton lemppari on myös kaura-uuniomenapaistos vaniljajäätelön kanssa, nom...

    VastaaPoista
  2. nomnom vois joskus kokeilla, oon syöttäny sitä mun omppujuttua porukoille niin paljon että on alkanu vähä kyllästyttää jo :---D

    VastaaPoista

Hellurei ja hellät tunteet! KIITOS jo etukäteen kommentistasi!

Hey you! Please, leave a comment. We would really appreciate that! :)

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.