perjantai 10. helmikuuta 2012

Järjestelyä...

Mullahan on päässyt käymään niin, että en nukkunut silmäystäkään viime yönnä (terkkuja Mimmille joka jutteli kanssani aamuyöhön asti) ja aamulla oli pakko nousta tekemään töitä. Tilanne on nyt se, että kello on 11 illalla, tulin just kotiin, mulla olis juttu kirjoitettavana Iltalehteen (teen siis jälleen Iltalehdelle raportointia täältä Fashion weekin ajan) ja tässä nyt hetken vielä möllötän kunnes alan hommiin. Sitten unet, aamulla ylös ja huomenna oliskin sitten Ivanan näytös, liikkeen avajaiset ja se tarkoittaa juhlia.

Ivana avaa siis New Yorkiin pysyvän liikkeen ja tänään oltiin vähän auttelemassa siellä. Mun täytyy ehkä tässä kohtaa sanoa, että Suhosen vanhemmat on jotain maailman hellyyttävintä ja siellä ne hääräsivät auttamassa tyttäriään ja mulla suli sydän.

Tässä päivän rentoiluasua.


Pipo: Villawool sydän More To Love
Korvikset: Fennimas
Lasit: Specsavers
Paita: Forever 21 (3XL)
Hame: Forever 21 (XL)
Sukkikset: H&M
Kengät: Converse (37.5)




Mä haluaisin osata skrätsätä. Pitäisköhän se lisätä mun lista-kirjaan jollekkin sille sopivalle listalle?

Ainiin... Tiedättekö mikä on ihan mahtavaa? No tämä tunne joka mut on vihdoin ja viimein saavuttanut. Oon nyt reilu vuoden seikkaillut, tullut ja mennyt miten sattuu ja elänyt tällaista matkalaukkuelämää. Mä oon tuskaillut aika paljonkin sitä, kun oon halunnut olla niin vahvasti kahdessa paikassa.

Kun Mimmi lähti täältä, tuli mulla ensimmäistä kertaa sellainen jännä tunne että olisin tavallaan halunnut lähteä sen kanssa. Sillon kuitenkin tuli vielä enemmän se, että mulla on täällä vielä paljon asioita hoitamatta ja juttuja kokematta, joten olin aika innoissani tulevista viikoista. Oonkin tehnyt tosi paljon kaikkea, viettänyt aikaa tärkeiden ihmisten kanssa ja ollut vaan. Viime viikolla ollessani kipeenä kerkesin ajattelemaan aika paljon kaikkea, ehkä jopa liikaakin. Musta tuntui, että pää räjähtää kaikesta siitä ajattelusta ja onneksi paranin viikonlopuksi. Marta saapui tänne maanantaina ja silloin matkasessani Manhattanilta kotiin illalla mulle valkeni jotain: Mä haluan kotiin. Suomeen.

En oo koskaan aiemmin tuntenut näin suurta kaipuuta Suomeen ja kaikkea siellä olevaa kohtaan. Mä aionkin siis nyt asettautua Suomeen pidemmäks aikaa ja nauttia kaikista niistä asioista joita mulla siellä on. Rakastan New Yorkia yli kaiken, mutta juuri nyt mä haluan elää, työskennellä ja olla Suomessa. Ehkä jopa loppuelämäni, kuka tietää.

Välillä sitä kuulkaas täytyy lähteä kauemmas nähdäkseen lähelle. Minä tulin nyt sitten New Yorkiin toteamaan, että haluan olla Suomessa ja panostaa elämääni siellä. Haluan palata normaaliin elämään ja heivata matkalaukut hetkeksi hiiteen. Ei siinä, eiköhän sitä tule vielä tämänkin vuoden aikana reissailtua, mutta mihinkään en aio lähteä pidemmäksi aikaa. Mulla on niin paljon hyviä ihmisiä siellä ja haluan viettää myös mahdollisimman paljon aikaa parhaan ystäväni kanssa. Hän nimittäin täyttää pian 77 vuotta ja ollaan viime aikoina nähty ihan liian vähän.

Olen just nyt niin onnellinen, että sain vihdoinkin tän tunteen ja tiedän vihdoin mitä haluan. Mulle tärkeät on sanonut, että oo niin kauan poissa että se tunne tulee. Ne tiesi, että se tulee ja te ette tiedäkkään miten helpottunut mä olen!!

Mikäli joku teistä tietää kivan, vapautuvan kodin Helsingistä hyvien liikenneyhteyksien varrelta niin vinkatkaapa tänne: peppimtl(a)gmail.com.

Pipo ja lasit blogin kautta saatu.

24 kommenttia:

  1. Juuri vahan aikaa sitten kirjoitin samantyylisen postauksen omaan blogiini.. Kierrellessani Bloomingdalesin hyllyjen valissa tajusin yhtakkia, etta haluan paikan, jonne voin kerata kaikki kirjani ja ostaa kaappiin oman kahvimukini:)
    Minulla se paikka toivottavasti tulee sijaitsemaan Dubaissa (ainakin jonkin aikaa..;) mutta kyllahan ystavia ja perhetta Suomessa on aina ikava!

    Mukavia Suomi-hetkia, Peppi! Jaan innolla seuraamaan, mita Mimmin kanssa keksitte touhuta:)

    VastaaPoista
  2. passer-by: Joo se on ihana tunne, kävinkin lueskelemassa blogiasi! :))

    Oili: Kiitos! :)

    Jade: <3 PIAN NÄHDÄÄN ja sit katellaan leffaa Jumpineissa!!

    VastaaPoista
  3. http://suosikki.fi/tickle-your-fancy/taidenayttely-ja-kamppa-vapaana

    VastaaPoista
  4. Eikös Tickle Your Fancy:n Sara just mainostanut oman asuntonsa vapautumista..? :)

    VastaaPoista
  5. Ihana toi sun asus!

    Janna miten me ollaankin erilaisia. Mita kauemmin ma olen ollut ulkomailla asumassa, sita vahemman haluan menna takaisin Suomeen. Kylla se koti on taalla. Onnea Suomeen muuttoon!

    VastaaPoista
  6. Itse viime syksynä ulkomaille muuttaneena ajatukset ovat täysin päinvastaiset, kotimaa ei ole mun paikka, nyt se on todistettu todeksi...mutta ihmisiä on toki monenlaisia, NY postaukset aina lukeneena toivon että matkailuaihetta tulee täälläkin riittämään, siitä kun itse en tunne saavan koskaan tarpeekseni. Kiitos!

    VastaaPoista
  7. Moi!

    Tiedustelisin,että saako noita söpöjä More To Love-pipoja vielä jostain ja mitä ne kustantaa? :)


    -Maiju-

    VastaaPoista
  8. Ihanaa, että olet saavuttanut mielenrauhan tuossa "Suomi vs. New York" -asiassa. :)

    VastaaPoista
  9. i know where you're coming from! mä muutin itekseni englantiin opiskelemaan syksyllä ja oon aikasemmin vahvasti ajatellu että suomi ei oo vaihtoehto jäädäkseen. mut kyllä 3kk täälläolon jälkeen suomessa lomailu perheen luona tuntu ihanalta ja niin omalta. tosin ite pomppoilen vielä siinä missä haluun asua ja toivon että se selkiää pian, suomi tosin ollu pitkään se vahvempi vaihtoehto :-)

    VastaaPoista
  10. Moi,
    monta vuotta ulkomailla asuneena ymmärrän sun tilantees. Tollanen päätos riippuu niin paljon ihmisestä, elämäntilanteesta ja siitä mitä haluaa ja etsii. Mulla oli kauan silleen että olin tosi tyytyväinen etten ollu Suomessa ja nautin mun vuosista ulkomailla täysillä. Nyt mullekki sit ihan yllättäen tuli sellanen fiilis että olis ihanaa muuttaa takasin Suomeen (Jota en todellakaan edes koskaan harkinnu jostain syystä vaihtoehtona...) Joskus muualla asuminen antaa just rikastuttavii kokemuksii mut myos perspektiivii mietiskelyyn ja siihen mitä tulevaisuudelta haluua. Sulla on kuitenkin aina ns. 'toinen koti' Nykissä. Tosi paljon onnee muuttoon ja sen myota uuteen elämäntilanteeseen! :)

    VastaaPoista
  11. Mieleton blogi teilla!

    Olen suoraan sanottuna tosi kateellinen sun Manhattanin ajasta, ma muuttaisin sinne mahdollisuuden tullessa vuodeksi tai pariksi in a heartbeat. Oon taysi New York -addikti. Ymmarran silti toki ton kaipuun Suomeen... Tsemppia asunnonhakuun Helsingista! :-)

    VastaaPoista
  12. Sikäli kiva lukea tällaista, sillä monet ulkomaalle muuttaneet suhtautuvat Suomeen mielestäni hieman epäkorrektilla tavalla. Ei tästä maasta tarvitse kaikkien pitää, mutta on aika vastenmielistä kuunnella joiltakin esitelmöintiä siitä, miten hirrrrveä maa tämä on ja hyi ja yök ja ikinä ei takaisin. Sattumoisin aika monet sen paasauksen uhrit asuvat kuitenkin kys. maassa, joten en oikein tiedä, mihin edes sillä yököttelyllä pyritään. Että ihanko pitäisi toistenkin jo alkaa inhota koko paikkaa vai mikä on pointti? En tiedä, itse olen sitä mieltä, että kotimaataan voi silti kunnioittaa, vaikka toisaalle muuttaisi. Ja voi myös kunnioittaa niitä, jotka ovat kotimaahansa jääneet, olemalla hieman vähemmän suurisuinen.

    VastaaPoista
  13. Mites siellä NYCissä, näkykö paljon lapsia (tietysti vanhempien kanssa) isoimmilla kaduilla ja turistikohteissa? Kun äiti joskus pelotteli, että olen liian nuori menemään New Yorkiin (12v) kun siellä niin turvatonta on, mutta mitä netistä olen lueskellut niin ei siellä nyt niin kamalaa ole kunhan pysyy hämäriltä sivukujilta poissa ja on varuillaan.

    VastaaPoista
  14. Hi girls. I just want to tell u that you are completely lovely and great! I watched all your blog today and I think that it will be one of my favourite sites!
    Greeting from Poland and keep going as u are !

    VastaaPoista
  15. Ihan vaan asiasta poiketen: miten olisi kerrankin postaus lievästi iäkkäämmän läskin eukon pukeutumisesta? Kyllähän teille löytyy vaatteita, mutta arvaas ketkä joutuvat tod. tekemään töitä netin parissa etsiäkseen sopivia, erikoisia eikä taatusti kotimaisia vaatteita? :)

    VastaaPoista
  16. Ihana kuulla että sun ajatukset on viimein selkiytynyt ja oot saanu niin sanotusti rauhan tän asian suhteen. :) Ja parasta tässä elämässä onkin just se et ei minkään tarvii olla lopullista, aina voi muuttaa mieltään tai pohdiskella jotakin niin kauan kun sielu vaan sietää ja kunnes on täysin varma päätöksistään. :) Eikä silloinkaan tarvitse olla ihan 100% varma ;)

    VastaaPoista
  17. Ite asun nyt Saksassa ja heinäkuussa pitäs tehä päätös et jäänkö tänne vai tuunto takasin suomeen. Tänään on taas takasin suomeen päivä mutta luultavasti huomenna on taas "en todellakaan haluu palata suomeen" päivä :D Suomessa ois tietysti perhe ja ne rakkaimmat kaverit mut sit taas täällä on "perhe" ja myös tosi rakkaita ihmisiä. Miten osaan päättää mitä haluan?

    VastaaPoista
  18. Ihanaa että olet saanut mielenrauhan tuon asian tiimoilta. Suomi on ihana maa. :)

    VastaaPoista
  19. Tervetuloa takas Suomeen ja onnea "juurtesi" löytämisestä! Se on mahtava tunne..

    VastaaPoista
  20. Tervetuloa Suomeen ja hieno juttu, että sait päätöksen tehtyä! :)
    http://365dayswithvuokko.blogspot.com/

    VastaaPoista
  21. Ihan samanoloisia ajatuksia jenkeissä olosta. Suomi on niin tuttu ja ihana maa, jonne palaaminen tuntuu oikealta jutulta: "Välillä sitä kuulkaas täytyy lähteä kauemmas nähdäkseen lähelle."

    Itselläni Suomeen paluu on edessä jo ensi viikolla. Sitä ennen pitää ehdottomasti käydä katsastamassa ivanaHelsingin liike. Kiva oli seurata täältä siihen liittyviä juttuja. p.s. meinaan mainostaa liikettä tutuille täällä ;)

    VastaaPoista
  22. Heeiii nyt joku superhyvä postaus NYCin shoppailupaikoista!! ;)

    VastaaPoista

Hellurei ja hellät tunteet! KIITOS jo etukäteen kommentistasi!

Hey you! Please, leave a comment. We would really appreciate that! :)

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.