torstai 1. syyskuuta 2011

Mekö muka?

Kun saatiin kuulla olevamme ehdolla Vuoden pukeutujiksi, niin arvatkaa mikä oli ensimmäinen reaktio? No tietenkin se, että "Siis miten me oikein voidaan olla siellä? Pitäiskö tätä hävetä vai mitä ihmettä?"...



Epävarmuus? More To Loveillako? No niinpä!
Te usein hämmästelette meidän hyvää itsetuntoa ja positiivista elämänasennetta. Monet kuvittelevat ettei meillä ole koskaan epävarma-olo tai, että hymyilemme 24/7. Näin ei kuitenkaan ole. Me saatetaan soittaa välillä toisillemme ihan maamme myyneinä kuinka mikään ei tunnu kivalta ja kuinka mikään vaate ei tunnu nyt vaan näyttävän miltään. Tukka on rumasti, iho punottaa ja ällöttää koko elämä.

Vaikka meillä molemmilla on varmasti ihan hyvä itsetunto joka on muotoutunut vuosien koulukiusaamisen, pettymyksien ja voittojen jälkeen tällaiseksi niin silti mekin ollaan ihan vain ihmisiä ja podetaan niitä ihan samoja tunteita teidän kanssa. Meillä on vartaloissamme ne kohdat joista ei välttämättä olla ylpeitä ja samalla taas niitä kohtia joita rakastetaan ihan täysillä. Kaikki se rakkaus lähtee kuitenkin henkisestä hyvinvoinnista ja itselleni ainakin henkilökohtaisesti suuri hetki elämässäni oli oivaltaa kuinka niitä negatiivisia asioita ja ihmissuhteita voi siirtää pois, eikä vanhassa kannata roikkua väkisin mikäli se ei tunnu hyvältä. Unelmia ja maaleja täytyy olla, että on jotain mitä tavoitella. Mun elämä perustuukin tavoitteisiin ja siihen, että koitan pitää mieleni balanssissa. Mikäli joku ihminen/asia aiheuttaa minulle jatkuvasti mielipahaa niin mielummin kun rupeisin vellomaan siinä tunteessa, koitan ensin selvittää sen ja mikäli se ei auta niin kävelen pois ja jätän asian taakseni.

Sitä minulle on itsetunto - uskallus tehdä pelottaviakin ratkaisuja ja luottaa omaan harkintakykyynsä. Uskaltaa myöntää tehneensä väärin ja pyytää anteeksi. Uskallus hypätä tuntemattomaan ja kokeilla siipiään. Uskallus näyttää kieltä kiusaajille ja tajuta ettei tule luultavasti koskaan tarvitsemaan heitä elämässään. Uskallus katsoa peiliin ja kertoa itselleen olevansa kaunis ilman, että tuntee olevansa omahyväinen. Uskallusta olla itsekäs ja vaatia omia oikeuksiaan. Uskallusta kertoa toisille kuinka paljon heistä välittää ja näyttää tunteensa avoimesti.

Me kuitenkin joskus päätettiin Mimmin kanssa, että koitetaan pitää tämä blogi mahdollisimman posiitivisena (vakavemmistakin aiheista huolimatta), koska me ei haluta lietsoa negatiivisuutta ja se, että minulla on tänään huono päivä ei tarkoita, että sinulla tarttisi olla tänään huono päivä.

Tyylillisesti me ollaan molemmat oltu aina oman tiemme kulkijoita, eikä mikään tai kukaan ole oikeastaan tyyliimme sen enempiä vaikuttanut. Tyyli-idoleistaan Mimmi mainitsee aina Lily Allenin ja muut rohkeat pukeutujat, minä taasen vaihdan tyyliäni melkein päivittäin ja rakastankin pukeutujina esimerkiksi Lady Gagaa. Yleisesti meidän tyyli on kuitenkin hyvin arkista ja mahdollisimman mukavaa. Kun sitten taas mennään juhliin niin tykätään pynttäytyä ja meille tärkeintä on aina se kokonaisuus. Hiusten, kynsien ja meikin on oltava vaatteiden lisäksi hyvin. Muuten on tyhmä olo. On ihanaa räväyttää pukeutumisella ja laittaa päälle jotain mitä ei olisi joskus uskonut koskaan laittavansa. Pukeutuminen vaan on niin siistiä. Olisipa loputon vaatehuone.

Ellen raati on asettanut meidät ehdolle Vuoden naispukeutuja-kategoriaan ja selvittäessäni tätä joku lörttöpaita päällä ystävälleni ihmetellen, tokaisi hän meidän olevan enemmän kuin pukeutujia. Hänen mukaansa me ollaan tietynlaisia suunnannäyttäjiä ja tien raivaajia. Täytyy rehellisyyden nimissä sanoa, että tämä palaute tuntui vieläkin paremmalta ja laittoi myös ehkä itseni tajuamaan sen, että miksei me muka oltaisi ihan yhtä hyviä näiden ehdokkaiden joukossa kuin Chisu, Kaarina Kivilahti, Paola Suhonen tai Tiia Vanhatapio?

On ilo ja kunnia olla ehdolla, on ilo ja kunnia olla Vuoden muotiblogi, on ilo ja kunnia olla Peppi More To Love ja on ilo ja kunnia ollan vihdoinkin pääsääntöisesti sinut itsensä kanssa, vaikka välillä niitä huonojakin päiviä tulee... Meille kaikille.

Haluankin antaa teille rakkaat lukijat kotiläksyn: Miettikää tänään yksi asia miksi juuri SINÄ olet IHANA. Kirjoita se lapulle ja laita lompakkoosi, kirjoita se kommenttiboksiimme, kirjoita se Facebook-statukseesi tai lähetä vaikka tekstiviestinä ystävälle. Kun huono päivä iskee niin kaiva se esiin ja lue se vähintään viisi kertaa ääneen itsellesi.

Te olette ihania, me olemme ihania.


Mikäli me olemme mielestämme ansainneet äänesi Ellen vuoden pukeutuja-äänestyksessä, niin meitä voi käydä äänestämässä TÄÄLLÄ.

30 kommenttia:

  1. Te olette tosiaan ihania! Onnittelut
    ehdokkuudestanne! Ja juu, itsekin aion miettiä tänään kaikkia omia ihanaisia puoliani...

    Mahtavaa päivää! :)

    VastaaPoista
  2. Minä olen ihana, koska olen sopivasti lihava! Pehmeää syksyä kaikille itsensä hyväksyneille, kurvikkaille naisille, toivottaa Emmu. Muistakaa, että toiset tykkää muhkummasta!

    VastaaPoista
  3. Mun täytyy tunnustaa, etten oo todellakaan mikään teidän blogin suurin fani.. :) Mut tää teksti oli vaan niin hyvä et tuli tippa linssiin! Toi pätkä itsetunnosta.. Pitää kehystää kyllä jonnekin, kiitos tytöt :)

    VastaaPoista
  4. Oi teillä on uudet ihanat hiukset! Itsekin olen välillä haaveillut sellaisesta "rihanna" punaisesta tukasta, mutta saa nähdä :D ja onnea tuosta vuoden pukeutuja hommasta :) Tänään voisin itsekin viettää päivän jossa mietin vain positiivisia juttuja itsestäni, hyvä idea :D

    http://diamondgirl-janika.blogspot.com

    VastaaPoista
  5. Edellisen anon kommentista tuli mieleen, että olette siellä pukeutujien palkkiojoukossa vain koska olette lihavia. Joku laiha tavis, joka pukeutuu kuin te, ei ikinä pääsis sinne kilpaan.

    Mutta etteköhän ole paikkanne ansainneet, kun siellä olette ehdolla.

    VastaaPoista
  6. Ja siis edelliseen kommettiin haluan lisätä, koska nyt luin sen (kun kiireessä kirjoitin) se näyttää todella tökeröltä eikä suinkaan ole sitä mitä tarkoitin:

    Olette tosiaankin tiennäyttäjiä näyttäessänne, ettei lihavien/pyöreiden ihmisten tarvitse pukeutua mustaan säkkiin, vaan käytätte ennakkoluulottomasti värejä, kuoseja, paljastatte säärenne mikroshortseissa ja hameissa jne. Eli tähän varmaankin perustuu paikkanne tuolla palkintogaalassa. Eihän se ole mikään juttu, että Ninja Saransalo tai Saimi Nousiainen pukeutuu värikkäseen, lyhyeen mekkoon, mutta että teidän painoisenne naiset tekevät sen, siinä on aihetta palkkioon!

    Mukavaa torstaita teille=)
    Napatkaa palkinto! ;)

    VastaaPoista
  7. Asiasta tuhanteen, mistä ihmeestä Mimmi on hankkinu noin nätin takin? (:

    VastaaPoista
  8. Mä oon ihana koska uskallan tehdä sellasia asioita, mitä en olis puoli vuotta sitten kuvitellutkaan tekeväni. Mä oon rohkee! Ja te ihania. PUS

    VastaaPoista
  9. Mä uskon että te olisitte siellä ehdolla vaikka olisitte tikkulaihoja. Jarnan kommentti oli ihan syvältä. Teissä on positiivista säteilyä, karismaa ja vetovoimaa! En usko että se mihinkään katoaisi vaikka kilot tippuisivatkin. Olette aitoja. Diggaan hulluna teistä vaikka en ole koskaan ollut ylipainoinen tai koulukiusattu. Huippuhyvä kirjoitus!

    VastaaPoista
  10. Mä olen ihana, koska mä olen mä. Oon ihan uniikki eikä maailmassa oo (toivottavasti) toista samanlaista. Ihanaa päivää teille, ootte ihan huippuja! Nähdään lauantaina Porissa. :-)

    VastaaPoista
  11. Olen ihana, koska olen äärimmäisen vaikeista asioista selviytynyt voittajana ja saanut monta uutta syytä siihen, miksi elämä on elämisen arvoista.


    Ja ihana kirjoitus Peppi! <3 Minut herkisti ainakin ihan täysin. :)
    Meistä kaikista tekee ainutlaatuisia ne piirteet, jotka tekee meistä juuri meidänkaltaisiamme. Ei ole olemassa toista täysin samanlaista olentoa kuin Sinä itse. :)

    VastaaPoista
  12. Mä oon ihana, sillä uskalsin tehdä haaveistani totta. Oon jollain tapaa ujo ihminen joka on jääny muistoksi koulukiusaamisesta, mutta kuitenkin olin niin rohkea, että uskalsin lähteä Aupairiksi! täälä sitä ollaan espanjassa kolmatta viikkoa, enkä oo katunut yhtään! tiedän, että tämä vuosi täälä tulee muuttamaan mua ihmisenä paljon !!
    Rohkeutta jokaiselle muullekin tähän päivään (:
    peppi: aivan ihana teksti, mieki pyyhiskelin täällä silmäkulmia kun alko niin itkettää..

    IHANAA !!

    VastaaPoista
  13. Ihanaa, onnistuitte piristämään mun päivään, MeNaisten sisäsivulla oli mainos jossa olitte TE:) Se oli siitä Sokoksen gossip mallistosta, oli ihanan pirteä kuva ja olitte molemmat tosi nättejä siinä:)!!
    Ja niin, onnea Elle ehdokkuudesta:D

    VastaaPoista
  14. MOI!

    Mistä toi ihana vihreä takki on ostettu? Ja koska? Tahtoo samanlaisen!!!! :)

    VastaaPoista
  15. Hieno teksti! :> Onnea ehdokkuudesta ja toivottavasti voitatte, todellakin ansaitsisitte sen.

    VastaaPoista
  16. näin muute just city-lehessä mainoksen isompien kokojen vaatemallistosta jossa olitte poseeraamassa :) you go girls!

    VastaaPoista
  17. höh, oisin halunnu käydä äänestämässä teitä, mutta ikäraja on 18. :( miks näin korkea? luulen että tosi moni muukin alaikänen ois kanssa halunnu äänestää.

    VastaaPoista
  18. mä olen ihana, koska olen niin vahva. rakastan sitä faktaa, että olen kovapäinen ja multa löytyy mielipiteitä ja säpinää. tykkään yleensäkin ihmisistä, jotka eivät ole "ihan sama, päätä sinä, emmä tiiä" -luonteisia. vahvan luonteeni (jota ei pidä sekottaa kovuuteen) lisäksi uskallan olla heikko. sekin on mielestäni vahvuus.

    pusuja! olette ihania. :)

    VastaaPoista
  19. te ootte ihania naisia! tykkäänkin teidän blogista myös sen takia niin paljon, kun teidän tekstit on niin positiivisia. :) puspus!

    VastaaPoista
  20. heii kysymys! Näkeekö teitä tänäkin vuonna kaunes ym. messuilla?

    VastaaPoista
  21. Luultavasti ei keretä messuille ollenkaan tänä vuonna. :/ Ollaan Tampereella!

    VastaaPoista
  22. peppi sun tukka on IHANA !!! :)

    VastaaPoista
  23. Te olette IHANIA ja UPEITA, molemmat! :) Olen mielettömän iloinen puolestanne, että loistavat pukeutujanlahjat on huomattu. Pukeutuminenhan on myös keino ilmaista itseään, tuoda esiin piirteitä itsestään ja koko persoonasta. Siksi se on tärkeää.

    Itse joskus häpeän sitä, kun olen aina niin "arkinen", enkä pahemmin leiki vaatteilla! Teidän blogia lukiessa sitä tajuaa, että toisinkin voisi toimia! Ihan arjessakin!

    Ajattelin EHKÄ tulla katsomaan teitä "livenä" Raisioon lauantaina. Olisi hienoa nähdä teidät touhuamassa ihan ihkaelävinä. Mutta jos en pääse, niin toivotan joka tapauksessa teille hyvää keikkaa.. :)

    Olette oikeasti suunnannäyttäjiä.

    T: Kanerva

    VastaaPoista
  24. Ihana postaus, ja onneksi olkoon ehdokkuudesta!!! Onnea kisaan!
    http://powderpuff-powderpuff.blogspot.com

    VastaaPoista
  25. Odotan jo innolla huomista!! Rupesi ihan itkettämään, kun luin tätä postausta. =) Aivan ihana!
    Aloin myös pohtia, miksi juuri minä olen ihana...

    VastaaPoista
  26. Mahtava kirjotus, oon ihan tippa linssissä täällä. Taidan tosiaan toteuttaa tuon, että laitan ylös jonkun asian, minkä vuoks oon ihana just tällasena ku oon. Tällä hetkellä mun itsetunto on aika nollassa, mutta toivon, että voisin joskus sanoa itelleni, että mä oon ihan oikeasti ihana.

    VastaaPoista
  27. mistähän Pepin takki mahtaa olla ? (: aivan ihana <3

    VastaaPoista
  28. Teillä kummallakin on tällä hetkellä aivan ihanat hiukset.. itseasiassa teillä on aina jotenkin tosi siististi värjätyt.. missä kampaajalle te käytte? :D Varmasti tullut usein ilmi, mutta mulla on mennyt nyt tämä täysin ohi.

    VastaaPoista
  29. Teillä on aivan ihana blogi!Tykkään lukea teidän blogia :> !

    VastaaPoista

Hellurei ja hellät tunteet! KIITOS jo etukäteen kommentistasi!

Hey you! Please, leave a comment. We would really appreciate that! :)

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.