sunnuntai 25. syyskuuta 2011

Lihavatko lepposia?

Juteltiin just yks päivä Mimmin kanssa meidän tyyleistä menneinä vuosina ja siitä miten molemmilla on aina ollut ihan oma tapansa pukeutua. Ei olla kumpikaan oltu koskaan niitä oppilaita joilla piti olla ne kaikkein "muodikkaimmat" (Mitä näitä muoteja nyt sillon olikaan aina.....) vaatteet, vaan molemmilla on ollut ihan omat tyylinsä lapsesta saakka.


Mimmin tyyli on aina ollut suhteellisen räväkkä, huomiota herättävä ja persoonallinen. Sen päässä on nähty jos jonkinlaista väkerrystä pinkeistä rastoista afroon ja vaatteet on usein ollut melkoisen värikkäitä ja juuri sellaisia Mimmin näköisiä. Muistan kun usein mun kaverit joskus vuosia sitten aina kysyi, että miten toi Mimmi voikaan aina löytää noi kaikkein värikkäimmät ja erikoisimmat vaatteet. No sitä sopii kysyä naiselta itseltään, kuosien yhdistely on nimittäin edelleen mieleistä ja lenkkareista ei luovuta! Vaikkakin Mimmi on myös ruvennut jo lipsumaan ja harjoittelemaan korkkareilla kävelyä. :D


Oma tyylini on aina ollut itseni näköinen, mutta todella muuttuva. Saatan tänään vetää päälleni kynähameen, sukkikset, korkkarit ja kireän paidan ja huomenna taas lönkötellä vastaan värikkäissä lenkkareissa ja tuulitakissa. Pukeudun täysin fiiliksen mukaan enkä koskaan mieti etukäteen mitä päälleni laitan. Tällä hetkellä on joku pienoinen naisellisuuspuuska meneillään ja sijotinkin viime viikolla erääseen aika kivaan villakangastakkiin. Tämäkin tosin Mimmin yllyttämänä. :D


Lihavuutemme takia meitä molempia on aikoinaan koulukiusattu. "Tonnikeiju, eskimo, bonatso, laku, tankki, sadan kilon keijukainen ja läski" satuttivat joskus todella paljon. Haluttiin aina molemmat pukeutua juuri sillä tavalla kun tykättiin ja joillekkin se tuntui olevan ongelma. Eihän läski ihminen saa pukeutua miten lystää, eikä varsinkaan samanlaisiin vaatteisiin kuin muut pukeutuu. Läskin tulee koko ajan pyrkiä laihduttamaan ja mikäli ei siihen pysty (läskeillähän on tunnetusti naurettavan huono itsekuri) niin sitten ainakin peittämään itsensä parhaan mukaan. Läski ei missään nimessä saa laittaa päällensä mitään kiireetä, naisellisuutta korostavaa tai varsinkaan läskejä esiin tuovaa vaatetta. Läskin tulee olla epäseksikäs, hävetä itseään ja mieluiten pysyä piilossa.


BULLSHIT sanomme me ja edelleen vuosien jälkeen teemme juuri mitä lystää. Tällä kertaa me emme vaan varo niitä kiusaajia, vaan sanomme napakasti vastaan.

Tänään on viimeinen päivä äänestää Elle Style Awardseissa, jossa olemme ehdolla Vuoden naispukeutujiksi yhdessä. More To Love, Tiku ja Taku, Tehotiimi, Tuhotiimi, Painajaistiimi - Mimmi ja Peppi. Kaikki eivät meistä tykkää, mutta onneksi monet meistä tykkäävät. Positiivisella ajattelulla ja hymyillen haluamme antaa takaisin kaikille niille jotka ovat meitä tai teitä joskus epäilleet tai satuttaneet.

Lupaamme tässä ja nyt, että mikäli me tämän palkinnon voitamme niin aiomme nostaa palkintoa noutaessamme keskisormet pystyyn kiusaajille. Lupaamme myös tässä ja nyt, että mikäli me emme tätä palkintoa voita niin aiomme silti nostaa keskisormet pystyyn kiusaajille ja jatkaa tämän itsensä ja muiden rakastamisen sanoman levittämistä parhaamme mukaan.

Toivottavasti joku haluaa käydä meitä äänestämässä. Se tapahtuu täällä. :)

Kuvat: Nana Simelius

30 kommenttia:

  1. aivan ihana teksti<3 ootte niin inspiroivia ihmisiä :-)

    VastaaPoista
  2. Mä sain ikuiset traumat noista samanlaisista koulukiusausvuosista. Välttelen edelleen tilanteita, joissa joudun kävelemään teinien tai lapsien ohi, koska tiedän, että sieltä voi tulla hyvinkin suoraa ja pilkkaavaa palautetta. Komeat miehet pelottavat minua - yläkoulussa ne "hottikset" olivat niitä koviksia, niitä pilkkaajia. En vieläkään usko että kukaan poika haluaisi olla mun kaveri, koska ällötän väistämättä kaikkia. En tiedä mikä omaa miestäni vaivaa, kun hän neljä vuotta sitten lähti matkaani.
    Päivä kerrallaan jo niin monen vuoden ajan olen etsinyt itsetuntoani tuolta jostain maan syövereistä. Välillä on rohkeita päiviä, välillä yksikin painokommentti vie mut taas peiton alle. Koulukiusaamiset laukaisi mussa jo yläasteella masennuksen, jota on hoidettu terapiassa enemmän tai vähemmän 10 vuotta. Elän päällisin puolin normaalia elämää, mutta henkisesti tämä on raskasta työtä. Onneksi vuodet ovat koulineet sen verran, etten enää tyydy alistumaan, vaan osaan avata myös oman sanaisen arkkuni ja pistää vastaan, näyttää keskaria. :)
    En tiedä kumpaa toivon enemmän: lottovoittoa vai sitä, että saisin vielä joku päivä tuntea itseni normaaliksi.

    VastaaPoista
  3. Muaki on kiusattu koko peruskoulun ajan :(

    mut joka tapaukseks äänestin teitä :)

    VastaaPoista
  4. Oisko asiallisempaa nousta kiusaajiensa yäpuolelle eikä alentua samalle tasolla näyttelemeään keskaria?

    VastaaPoista
  5. Mietittyää, että mikä on ylipainon syy jossei itsekurin puute?

    Enkä syytä nyt niitä ihmisiä joilla on joko sairaus tai yms. joka voi olla syynä ylipainoon. Tai ainakin estää ylipainon kertymisen.

    Geenit? En oikein usko tähänkään. Jollakin on tottakai vaikeampaa kuin toisella, mutta monessa muussakin asiassa on niin että jolleikin se on vain helpompaa. Harmillinen tosiasia.

    Eikä tämä ole kommentointi, jolla on tarkoitus solvata (kuten varmaan 99% luulee). Vaan tuoda mielipiteen ja keskustelun aihetta.

    Myöskään tämä ei ole kommenointi aiheesta, että kiusaamista tai vastaavaa sallisin... se on jo hieman eri keskustelunaihe ja aika tuomittavaa joka tasolla.

    VastaaPoista
  6. Siis arvon neidit, IHANAA!

    Olen vuosikausia miettinyt, että enhän minä vaan voi olla ainoa XXL-kokoinen nainen teidän ikäisenne nuori nainen, joka ei juuri näistä kiusaamisista ja tyylikkäästi artikuloimastanne "lihavat lyttyyn" asenteesta huolimatta yksinkertaisesti suostu tuntemaan itseään vastenmieliseksi tai rumaksi, enkä saletisti piilota kurvejani mihinkään telttaan. Omalta osaltani ja omassa lähipiirissäni olen tätä samaa itsensä hyväksymisen ilosanomaa yrittänyt levittää kaikin keinoin, mutta minusta on niin ihanaa kun te olette onnistuneet tekemään asiasta julkisen.

    Anonyymille, joka kehottaa nostamaan itsensä kiusaamisen yläpuolelle - kyllä jokainen isoluinen nainen, joka kantaa itsensä yhtä rohkeasti kuin nämä mimmit, on sen jo tehnyt. Silti kaikkien niiden puolesta, jotka eivät ole rohjenneet sanoa vastaan ilkeilylle, ojentaa niitä ilkkuvia kakaroita ja valitettavasti aikuisiakin kieroutuneine ajattelumalleineen käytöstavoille, tulen jatkossakin "nostamaan keskisormen". Toisen posken kääntäminen eli hiljainen hyväksyntä ei tule koskaan muuttamaan asenteita niiden kohdalla, jotka kuvittelevat yleisesti hyväksyttäväksi kaikensorttisen "läskittelyn".

    Niin että hyvää matkaa barrikadeille, Mimmi ja Peppi! Täällä ollaan hengessä mukana. :)

    VastaaPoista
  7. Hienoa tytöt!

    Te ette ehkä tule ajatelleeksikaan, miten montaa on kiusattu koska sattuvat olemaan tonnikeijuja ja kuinka montaa te oikeasti helppaatte eteenpäin elämässä. Joidenkin pikkusielujen on vaan vaikea ymmärtää, ettei kaikki ihmiset ole samasta muotista ja hyi olkoon jos olisivat :/ Ollaan siis ylpeitä juuri tällaisena kuin olemme. Lyhyenä, pitkänä, leväänä, kapeana, kevyenä tai pyöreämpänä. Ihmisen terve ihannepaino on juuri se, missä voi itse hyvin, oli se sitten 50kg tai 105kg.

    Halauksia ihana Mimmi ja Peppi <3

    -S

    VastaaPoista
  8. Olette todella ihania Peppi ja Mimmi, luen blogianne kuin naistenlehteä -itse asiassa, kun en ole löytänyt lehteä, jossa malleina olisivat omankokoiset naiset, ainoa media jossa voin samaistua johonkin on TEIDÄN blogi. Vaikka olen vanhempi rouva -täytän kohta 34...
    Surullisena katsoin tämän vuoden mustaa muotia omassakin 44 koossa. Minä kun pukeudun vaaleisiin sävyihin ympäri vuoden...;)

    VastaaPoista
  9. Anonyymi : se keskisormen näyttäminen tarkoittaa varmaan "henkisen" keskisormen näyttämistä. Kamoon!

    VastaaPoista
  10. Mua on kiusattu koko yläasteen ajan ylipainon takia ja ehkä vähän ala-asteella, mutta kyl se oli ylä-asteella pahinta. Haukuttiin läskiks, jätettiin yksin, ei haluttu istuu vieressä, ei kirjaimellisesti haluttu tehdä mitään mun kanssa. Olinhan läski ja musta tuli läskibakteereja. Mä olin ton mun ylipainon takia tooooodella ujo niin mähän olin hyvin vietävissä. En siis uskaltanut sanoa vastaan jos kaverit sano jotain niin mähän tein. En siis mitään pahaa. Vittu ois vaan pitänyt sanoo, et en haluu. Enkä muutenkaan uskaltanut sanoo takas jos mua haukuttiin. Mut kyl mä mun mielessä suunnittelin, kuinka nasevasti sanon takas. Sinne ne sitten jäikin.
    No jossain vaiheessa yläastetta mä aloin laihduttaa ja kyl se kiusaaminen väheni huomattavasti. Kyl välillä sai kuulla jotain. Mä huokasin helpotuksesta ku yläaste loppu ja pääs tonne ammattikouluun.
    Se 3 vuotta mitä mä siellä olin oli mun elämäni parasta aikaa. Vaikka koko koulutus onkin turha :D Yläasteen loputtua mun elämä on ollu aika mahtia. Uusia tuttavuuksia, uuteen kouluun jne. Nyt kun joku mies vaan kiinnostuis musta :D
    Tosta kiusaamisesta on jäänny pienet arvet.
    -Jos mä nään joidenkien ihmisten puhuvan mun lähellä niin mä heti kuvittelen, et ne puhuu musta pahaa. Ei se välttämättä niin ole.
    -Mä en välillä kestä kritiikkiä vaan otan ne itseeni vaikka ei pahaa tarkottais. Mutta onneks näin käy vain joskus. Suurimman osan mä osaan ottaa rakentavasti ja huumorimielellä.
    -Oon välillä epävarma itsestäni.
    -Välillä saa kuulla näiltä teineiltä, et hyyiiiii..läski. Oon vaan sillein, että huohh..."fiksuja ootte"
    Tässä nyt on jotain. Mut pakko sanoo, et kyl toi kiusaaminen kasvatti mua. Nyt mä oon sillä periaateella, että mä en välitä, otan rennosti. Ei tää elämä oo niin vakavaa :) Mä toivon mun kiusaajille hyvää loppuelämää. Mua ei kiinnosta mitä ne tekee tai mitä niille kuuluu. Ikävä kyllä eräs näistä kiusaajista on lähtenyt tästä maailmasta oman käden kautta :(

    Tulipas vuodatus, mut oli pakko jakaa tää teidän kanssa. Mä niin äänestän teitä :) Voitto kotiin!

    T.Biaa 21-v

    VastaaPoista
  11. En nyt halua olla töykeä tai mitään, mutta paljonko painatte?

    VastaaPoista
  12. Mäki olin koulukiusattu koko peruskoulun, ala-asteella se oli sellasta huijaamista ja sinisilmäsyyden hyväksikäyttöä (luotin sokeesti ihan jokaikiseen) mut yläasteella kuvioihin tuli mukaan vähä isompia tekijöitä. Ala-asteaikaset kaverit/dissaajat lyöttäyty yhteen koko kylän pahimpien kovisten kanssa ja sain nyrkistä ja jalkaterästä ja sanallisesta säilästä lähes päivittäin. Ite en ymmärrä vieläkään sitä että minkä takia ne anorektisyyttä tavoittelevat rimppakintut haukkui mua läskiksi, olin 178cm ja 73kg eli hieman pyöreä. Kasiluokalla aloin sit löytää oman kaveriporukkani ja niitten kanssa vietän aikaani vieläkin. Niitten mukana tulleella uudella itsetunnolla aloin sitten pistää kiusaajille vastaan ja ne nyt kun oli sellaisia perus pakkelilissuja joita kävelee joka nurkalla vastaan niin ei ne mitään oikein voinu.. Muutakun haukkua mua vähän lisää. Tosin läskin, huoran (jota en ymmärrä, olin neitsyt vielä silloin), lesbon (jota en ole) ja muiden yhtä mielikuvituksellisten liikanimien lisäksi toki tuli pienempien kiusaaja mut oli se sen arvosta. Sain ainaki opiskella 9. luokan rauhassa.

    - Elina, 19

    VastaaPoista
  13. Laitoin omaan blogiini kuvia Lappeenrannan fashion by nightista ja te näytte parissa kuvassa Sokoksen muotinäytöksestä, toivottavasti ei haittaa:3 En uskaltanu moikata teitä vaikka oisin halunnu oon niin ujosipuli:DD

    http://like-paper-cuts.blogspot.com

    VastaaPoista
  14. Ihanat vaatteet Mimmi! :) Itsekin tykkään jokseenkin räväköistä vaatteista mutta tuntuu, etten koskaan löydä sellaista vaatetta, joka näyttäisi hyvältä päälläni.

    Itseänikin on kiusattu monta vuotta ja se on jättänyt todella pahat arvet. Vaikuttaa vielä tänäkin päivänä joka päiväiseen elämään.

    Mutta ootte aivan ihania tyttöjä! Tsemppiä!

    VastaaPoista
  15. http://dashantilife.blogspot.com/2011/09/mun-ensimmainen-haaste.html heippa tytöt, jos jaksatte/kerkenette niin tuolla on teille haaste :))

    VastaaPoista
  16. Nostan täällä peukut pystyyn, hurraahuutelen ja hymyilen teidän upealle attituudillenne, olette upeita leidejä, osaatte jakaa positiivisuutta juuri omina itseinänne ympärillenne ja saatte ainakin minulle (kuten monelle muullekin takuuvarmasti) hymyn huulille! Kiitos kun osaatte nostattaa muidenkin mielialaa, itsetuntoa ja jaksamista vain olemalla olemassa, jaksamisia teille ja jatkakaa samaan tahtiin <3
    nimim. itsekin kiusaamisen uhriksi joutunut, mutta teidän topakkaan keskarikerhoon liittynyt tytsy ;)

    VastaaPoista
  17. Ootte aivan ihania, ja teistä huokuu itsevarmuus. ootte tosi vahvoja ihmisiä ja nautitte olostanne vaikka ette olisikaan mitää luuviuluja! Ootte niin ainutlaatusia, ja melkein käy kateeksi tuo asenne! olispa itelläkin aikoinaan ollut. Laihdutin 25 kiloa, koska mä en tuntenu oloani hyväksi siinä kehossa missä jouduin elää. Muakin haukuttiin, ja se satutti tosi paljon. Se ei oikeesti tunnu kivalta, ja toi on niin bullshittiä oikeestikki että läskien kuuluu hävetä itseään ja peitellä ja olla epävarmoja. Isommatki ihmiset voi olla kauniita, naisellisia ja viehättäviä. NIINKUN TE OOTTE! Ootte niin ihania molemmat :) Jatkakaa samaan malliin, ootte speciaaleja tyyppejä, ei oo teidänlaisia monia nähty kyllä, eikä varmaan tulla näkemään!

    VastaaPoista
  18. Siis te olette yksinkertaisesti aivan mahtavia! Kauniita niin ulkoisesti kuin sisäisestikin :) Kiitos, että asetatte tänne pinnallisuuden ja laihuuden ihanoimaan maailmaan muutakin. :)

    VastaaPoista
  19. aivan ihana postaus! Olette kyllä jotenkin niin aitoja <3 blogianne lukee enemmän kuin mielellään :)

    diamondgirl-janika.blogspot.com

    VastaaPoista
  20. Mun ystävää kiusasi luokan kovisporukka käytännössä koko yläasteen. Tällä viikolla siitä porukasta se "pääjehu" oli laittanut viestin, missä kertoi jo monta vuotta keränneensä rohkeutta, että voisi pyytää anteeksi. :')

    VastaaPoista
  21. mä arvostan teitä!! te olette täydellisiä esimerkkejä muille naisille. luen teidän blogia teidän juttujen takia, tuossa äänestyksessä sen sijaan ääneni inspiroivalle naiselle, jonka asut ovat kekseliäitä ja kauniita. mutta mä en teidän blogista oikeastaan etsikkään asujen kautta inspiraatiota:)

    t:anu

    VastaaPoista
  22. te ootte vaan parhaita! :---)

    VastaaPoista
  23. Kiitos ihanasta tekstistä (tuli oma yläaste ja lukio elävästi mieleen kaikkine kaameuksineen, kerrankin hyvännäköisestä pluskoon mallistosta ja ylipäätään siitä ette ootte semmosii ku ootte :)Olen saanut ihan uuden asenteen elämääni ylipainoisena sen jälkeen kun löysin teidän blogin ♥ Enää en surkuttele ja piilottele itseäni vaan olen rohkeasti se mitä olen ja jos joku ei siitä pidä niin hän se siinä häviää ;)

    VastaaPoista
  24. "kun ne sanoo päästä irti ja luovuta
    pidä kiinni lujempaa
    kun ne sanoo ettei totuus kannata
    näytä keskisormea
    kun maailma potkii ja kusettaa
    käännä stereoista lisää volaa
    kun kaikki muu häviää
    vain rakkaus jäljelle jää"
    -No man´s band-
    jostain syystä vaan alko soimaan päässä tämä kun luin tekstin :).

    VastaaPoista
  25. kivat kuvat teistä! :)

    kokonainentaivas.blogspot.com

    VastaaPoista
  26. UPEAA! kiitos Mimmi ja Peppi, teidän bloginne on mieletön! ette varmaan koskaan uskoneet, että teidän blogillanne on niin suuri vaikutus moniin lukijoihinne. Itse olen saanut täältä apua itsetunto ongelmiin, johtuen siitä, että olenpa minäkin plus kokoinen nuori nainen. Ja teidän tekemisiänne on ilo seurata, seuraavaa postausta jo innolla odottaen. Jatkakaa samaan malliin, kiitos <3
    -neiti S

    VastaaPoista
  27. Moi! Halusin vain sanoa, että tää teidän blogi on ihana ja te ootte upeita! Kaikkea hyvää teille! Jatkakaa samaan malliin. :)

    VastaaPoista
  28. oh my goodness you guys look fabulous! I love your style! :)

    waituntilthesunset.blogspot.com

    VastaaPoista
  29. Ihanaa lukea näin positiivisia ja elämänmyönteisiä ajatuksia. En ymmärrä miksi ihmisen pitäisi itseään peitellä, varsinkin jos näyttää niin upealta kuin te kaksi!
    Ei ihmisen kauneutta määritä vaatekoko. Tunnen itse pienoista kateutta sellaisia ihmisiä kohtaan, jotka kantavat itsensä ylpeänä, oli se vaatekoko sitten S tai XXL. Saattaa kuulostaa kliseiseltä, mutta kyllä se kauneus kuitenkin yleensä kumpuaa juuri sieltä ihmisen sisältä:)
    Jatkakaa samaan malliin! Ensi kertaa blogissanne vierailin ja aion aivan varmasti palata myös jatkossa!

    VastaaPoista

Hellurei ja hellät tunteet! KIITOS jo etukäteen kommentistasi!

Hey you! Please, leave a comment. We would really appreciate that! :)

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.