sunnuntai 28. elokuuta 2011

UNO 5.

5 vuotta sitten olin maailman onnellisin, kun sain tiedon, että odottamani Coton De Tulearin pentu oli syntynyt. Me oltiin päädytty tähän rotuun, koska "ne oli niin söpöjä ja kivoja" ja olin varannut meille Mikon kanssa yhden pennun. No Unohan sieltä tupsahti ja se olikin ainokainen pentu, joten sen pentunimeksi laitettiin Uniikki. Tästä automatkalla kotiin, kun haettiin se 7 vkoa myöhemmin muotoutui Uno, eli ykkönen. 5 vuotta eteenpäin toi herra nukkuu tuossa lattiallani ja tuhisee unissaan. Se edelleenkin on mun ykkönen ja vaikka joudun aina olla aikoja pois sen luota niin meidän jälleennäkemiset on yhtä juhlaa.


Rakastan sitä miten se hymyilee aina mulle ja miten se seuraa mua ihan mihin tahansa. Se on mun vauva aina vaan ja meidän välinen rakkaus on aitoa, vilpitöntä ja todella lämmintä.
Äsken viimeksi mulla meni siihen hetkellisesti hermot, kun oltiin reilu kaksi tuntia lenkillä ja sen piti pysähtyä JOKA PAIKKAAN tutkiskelemaan. :D En mä sille kuitenkaan osaa olla vihanen. Mistään. Eikä Uno oikeestaan ees harrasta mitään pahoja juttuja, se on ihan sairaan tottelevainen ja ollaankin koulutettu sitä aika paljon.


Unon synttäreitä meidän kampaamossa, eli Simon luona oli tänään juhlistamassa myös Mimmin hauvavauva Jykä, joka sai myös vähän herkkuja.

Mä olen niin onnellinen, että joskus sijotin tohon palleroon ja suostuttelin Mikon ottamaan sen meille asumaan. Me molemmat rakastetaan Unoa ihan hurjasti ja yleensä sen ollessa toisen luona tulee aina toiselta viestiä, että mitäs Unolle kuuluu.

Nyt otan 5-vuotiaan karvapallon viereeni ja aion pussailla sitä ihan hirveesti.

Onnea Uno, oot aina äidin rakas.

7 kommenttia:

  1. voi apua, tälläiset koirapostaukset ei helpoita omaa koirakuumettani sitten yhtään!!! itsellä haaveissa sellainen raskanbuldoggi <3

    diamondgirl-janika.blogspot.com

    VastaaPoista
  2. Olen NIIN samaa mieltä kuin diamond girl. :D Olen tässä unelmoinut kääpiövillakoirasta jo monta vuotta, mutta tilanteeni ei tällä hetkellä ole otollinen hauvavauvalle. Mutta vielä jonain päivänä, siitä olen varma. (:

    VastaaPoista
  3. Unollahan on sitten sama synttäripäivä kuin mulla, 28.8 :) Tosin itse täytin 19v x)

    VastaaPoista
  4. Onko Uno Coton De Tulear?? Voooi! Meilläin, tai siis mun porukoilla on saman rotuinen koira myös! Hänen nimensä on Ninni. :) En oo kyllä koskaan aiemmin nähnyt tätä rotua tän näköisenä, "lyhytkarvaisena". :) Uno on suloinen! <3
    -Sofia

    VastaaPoista
  5. Onnea 5 vuotiaalle! <3
    Herkullisen näköinen kaakku :)

    VastaaPoista
  6. pakko kommentoida koska meilläkin on coton de tulear nimeltä halo ja se on ihan supervilli ja välillä tuntuu niiku sillä ei ois aivoja ku se vaan juoksee täyttä päätä minne tahansa eikä ehi ees aatella mitään. :) On se niin ihana vaikka välillä meinaa hermot mennä <3

    VastaaPoista
  7. Tosi söpö pikku koiravauva!
    Halusin kuitenkin kysyä että kai tiedätte ettei koirille, eikä varsinkaan pikkukoirille tule syöttää nakkeja, makkaraa tai muuta "ihmistenruokaa" niiden elimistö ei kestä sitä ja se vaurioittaa niiden maksaa, munuaisia ja aiheuttaa prostatavaivoja. Lisäksi pikkukoirille ei kannata antaa purkista "märkäruokaa" (jota huomasin olevan nakkikakun pohjana), niiden hampaat meneee siitä piloille ja se lihottaa enemmän.
    Tästä huolimatta paljon onnea Unolle ^^

    VastaaPoista

Hellurei ja hellät tunteet! KIITOS jo etukäteen kommentistasi!

Hey you! Please, leave a comment. We would really appreciate that! :)

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.