sunnuntai 10. lokakuuta 2010

Sunnuntai-illan fiilistelybiisit!

Mä oon koko ikäni rakastunut aina tulisesti joihinkin biiseihin ja erityisesti kaikkiin tunteita herättäviin sellaisiin. Pienestä pitäen mulla on ollut muutama sellanen "fiilistelybiisi" joita oon aina luukuttanut repeatilla niin kauan, että oon löytänyt jotain uutta.

Mulle fiilistely biisi voi olla oikeastaan ihan minkälainen biisi tahansa, kunhan siinä on joku elementti joka koskettaa mua. Mun mielestä Katy Perry sano joskus erittäin hyvin, että hänen mielestään sellainen on hyvä biisi, joka saa käsikarvat nousemaan pystyyn. Mulla on ihan täysin sama mittari, mä nimittäin usein saan kylmiä väreitä joistain sika hyvistä biiseistä, sika hyvin kirjotetuista lyriikoista yms.

Sunnuntaisin yleensä suon itselleni sellaisen hetken, että saan rauhassa kuunnella näitä mun "fiilistelybiisejä" ja valmistautua tulevaan viikkoon ihan rauhassa. Välillä myös juoksen kotiin ihan hädässä, koska on sellanen olo, että pitää päästä peiton alle kuuntelemaan "just niitä biisejä". :)

Mulle musiikki on ollut lapsuudesta asti tosi tärkeä juttu, oon käynyt musiikkiluokat ja soittanut kaikkea mahdollista. Tänään ajeltiin äidin kanssa mun pianonopettajan talon ohi ja totesin vaan, että varmaan edelleen oon hänen "lempi"oppilaansa, koska vihasin ylikaiken niitä pianokirjoja, joita oli pakko soittaa ja raahasin joka tunnille tunnollisesti mukaan myös mun omia nuotteja, kuten kaikkia mun fiilistelybiisejä, joita olin opetellut salaa. Sitten halusin oppia soittamaan niitä aina vaan paremmin, mutta se aina pakotti mut soittamaan niitä ärsyttäviä biisejä ja niinpä siellä välillä lensi nuottikirjat ympäri open asuntoa ja Peppi polki pedaalin sijasta jalkaansa. ;) Äiti kuitenkin totesi, että opettajan mielestä mä olin ollut todella lahjakas ja sen takia se kuulemma jaksoikin joku 10v katsoa mun kirjan heittelyä. ;) Kunnes sitten lopetin pianotunnit. Kadun sitä muuten vieläkin!

Noniin.. Keräsin nyt vähän tämmöstä sunnuntai-illan listaa, jossa on mun tän hetken tietyn mielialan lempparibiisejä.


Robyn on ihan mahtava ja tää on vaan niin paras biisi ollut koko kesän.


Cat Powers toimii aina.


Tässä biisissä on niin paljon tunnetta, että vaikka en oo koskaan ollut mikään Eminem-fani, niin tää on kolahtanut ja kovaa. Saanut mut myös kuuntelemaan Eminemin uutta levyä läpi ja tykästymään siihen. Rihanna rules!


Nick Jonasilla on ihan mieletön ääni ja tää biisi on ihan mielettömän kova! ja hei.. "I want someone to love me, for who I am"


En varmaan oo koskaan kertonut kun olin katsomassa joskus Oncea Mikon kanssa ja itkin koko kotimatkan vaan siitä kaikesta liikutuksen määrästä ja tunteesta, jonka tää elokuva sai mussa aikaan. Sanoin Mikolle sillon, että "Mun suuri unelma on päästä joskus kuulemaan noi ton elokuvan biisit livenä" Saatoin kuolla kun mulle ilmotettiin, että nää tulee keikalle Suomeen ja olin jo missannut kaikki liput sinne. Saatoin myös kuolla siitä, että koska olin itkenyt ja hyperventiloinut sinne varauspalvelun numeroon, niin joku ihana tyttö oli saanut jotenkin järkättyä mulle kaks paikkaa tältä keikalta.. Siinä olikin ehkä elämäni hiljaisimmat 2,5h kun tuijotin suu auki näitä kaikkia biisejä livenä ja valutin lammikon kyyneleitä alleni. Joo-o, Peppi tosiaan on "vähän" tunteellinen ihminen.. :D


Pillitin keikalla paljon salaa.


Mun mielestä ehkä uuden levyn kaunein biisi.


Prinssi oli meidän kanssa samassa Maria!ssa aikoinaan ja tää tuokin ihan mielettömän hyvät muistot mieleen. Tää biisi on superkaunis, eikä oo vieläkään kulunut.


Kuulin tän joskus radiosta ja olin et plaah, mut nykyään yks kuunnelluimmista biiseistä. Tosi tarttuva!


Oon pitkästä aikaa löytänyt tän uudelleen. Kuinkakohan monta kertaa oon kattonut Coldplayn livedvdtä vuodelta 2003 ja itkenyt räkä poskella?


Löysin tän joskus useita vuosia sitten ja tää biisi kosketti mua niin paljon, että kirjoitin jopa kyseiselle naiselle Myspacessa fanimailin! Se vastas ja olin onneni kukkuloilla!! :)


Okei mäkin oon hurahtanut Drakeen ja kyllähän te tiedätte mun suunnattoman rakkauden Alicia Keysiin? Tähän biisiin mut tutustutti kesällä eräs todella tärkeä tyyppi, jonka näin pitkästä aikaa, pitkän odotuksen jälkeen ja siksi tällä biisillä onkin erityinen paikka mun sydämessä.


Yks maailmankaikkeuden kauneimmista biiseistä.

Tästä jäi moni tosi hyvä biisi pois, koska en löytänyt niihin linkkejä mistään, buu.


Mitä biisejä mun pitäis ehdottomasti teidän mielestä lisätä tälle listalle? :)

30 kommenttia:

  1. Hyvä lista, mut itkin jo silmät päästäni aikaisemmin tänään kun kuuntelin läpi Prince of Assyrian levyn ni ehkä parempi kuunnella loput jotenkin vähemmän emotionaalisena viikonpäivänä niin pysyy järki päässä. Sunnuntait on kauheita. Onneksi huomenna on jo maanantai!

    VastaaPoista
  2. Oih. Kiitos kiitos kiitos tuosta viimeisestä biisistä!! Olin unohtanut sen aivan kokonaan! Nenäliinat esiin... :)

    VastaaPoista
  3. lissie - record collector ! Ihan mahtava biisi ja sanat ja kaikki ! Ja sit aika uus se ezkimon ja mariskan jos biisi :) Ihania ! <3

    VastaaPoista
  4. http://www.youtube.com/watch?v=Qsk8QQj5Nrc

    <3

    VastaaPoista
  5. Katoin tässä pari viikkoa sitten leffan Closer ja siinä soi ton siun listan viimeinen biisi useammankin kerran. Sillon se biisi ärsytti (jostain kumman syystä?!) ihan kauheesti, mutta nyt oon kuunnellu sitä puoli tuntia putkeen JA SE OOOOOOOON IIIIIIHHHAAAANA <3

    VastaaPoista
  6. Starsailor- Love is here. Jotain niin kaunista..

    VastaaPoista
  7. Regina Spektor - Samson <3

    VastaaPoista
  8. Kirjoittaja on poistanut tämän kommentin.

    VastaaPoista
  9. Aivan mahtavia biisivalintoja! :) Siulla on upea musiikkimaku selvästi.
    Jenni Vartiaisesti en ole varsinaisesti välittänyt ennen, mutta tuo biisi kyllä kosketti.

    Itse lisäisin tähän vielä esim. tämmösiä ihania biisejä:
    Joshua Radin ft. Maria Taylor - When You Find Me
    Hurts - Stay (Live)
    Jason Mraz - Gypsy MC (Mudhouse)

    Sitten oon ite fiilistelly, tanssinut ja laulanut täpöillä tän tahdissa:
    Kurt Schneider & Sam Tsui - King Of Anything (Sara Bareilles cover)

    Ja tämä tuo hymyn huulille vaikkei ystävänpäivä vielä olekaan :)
    Kurt Schneider - Valentine's Day Music Video

    Ja nyt lopetan linkittelyn. :)
    Tulimpahan kommentoimaan. Teidän blogi on ainoa mitä oikeasti jaksan seurata. Tilasimpa Torridilta itellenikin farkut, kun te siitä kirjoititte :D Saas nähdä meneekö ne jalkaan vai ei (tai siis ton bootyliciousin bootyn yli;))...Jatkakaa samaan malliin aikojen loppuun asti! <3

    Iloisin syysterveisin,
    Milla

    P.S. Miten sait embedattua noi Tubet tänne niin että vain toi hallintapaneelihomma näkyy?

    VastaaPoista
  10. ihania biisejä :)
    tässä muutamia mun lemppareita ja kenties joskus myös sun ;D :

    The scripts: for the first time (kannattaa kuunnella sanat tarkkaan, kaunis ja rehellinen biisi)
    Brother Ali: You say (puppy love)
    (tässäkin sanat! love yourself!)
    Scandinavin music group: vieläkö soitan banjoa

    tää ei nyt oikeen liity aiheeseen, mut on vaan niin söpö, liian söpö, ihana!:
    http://www.youtube.com/watch?v=mx997Z1cLU4

    VastaaPoista
  11. oi, MIKA! <3 ja toi happy ending on ihana! ketuttaa kun en aikoinaan päässyt keikalle. :<<< mut MIKAlla on kyllä ihania biisejä noin muutenkin.

    ehdottomasti lisättäviä ovat
    Eminem - When I'm gone (http://www.youtube.com/watch?v=1wYNFfgrXTI)
    Jazmine Sullivan - Bust Your Windows (http://www.youtube.com/watch?v=mOzdfaEPaR0)
    Savage Garden - Truly Madly Deeply (http://www.youtube.com/watch?v=WQnAxOQxQIU)
    Phantom Planet - California (http://www.youtube.com/watch?v=wq-S8CIU7VA)

    mutta noita on tuhansittain, noi vaan on niin upeita! <3

    VastaaPoista
  12. Huippu lista, mut suosittelisin lämpimästi mm.:
    - Amanda Encore - When you look me in the eyes
    - Geri Halliwell - Mi Chico Latino
    - Kaija koo - vapaa
    - Backstreet boys - Siberia
    - Osmo Ikonen - Heaven or Hell
    - Ne-Yo - Never knew I needed
    - Acceptance - Different
    - Iyaz - So big
    - Nick Jonas - Introducing me
    - Jonas Brothers - Heart & Soul
    - Timi Lexikon - Huasteleppa levveemmin
    - Vesterinen ja Jonna Geagea - Onnelliset

    näitä itse popittelen aika ahkeraan :)
    Anteeksi, poistin edellisen samanlaisen kun siinä oli hieman vikoja :)

    VastaaPoista
  13. once paras leffa ikin + biisit. ja mie rakastan teitä.

    VastaaPoista
  14. Eminem on loistava ja eihän tässä ookkaan ku joku 10 vuotta venattu, että se tulis tänne :((

    VastaaPoista
  15. Nää biisit on sellasia, jotka on aina liikuttanu mua todella suuresti. Itkuja ei oo ollu yks eikä kaks.

    Jamie Cullum - Lover, you should have come over (http://www.youtube.com/watch?v=tXc0zA1DAbY)
    Staind - Tangled up in you (http://www.youtube.com/watch?v=22hvEdaPSMs)
    Evanescence - The last song I'm wasting on you (http://www.youtube.com/watch?v=e1cB-De57cU)
    Evanescence - You (http://www.youtube.com/watch?v=FeHndLg0slw)
    The Fray - How to save a life (http://www.youtube.com/watch?v=_U5Y5r__0N0)
    Sugarland - Stay (http://www.youtube.com/watch?v=zPG1n1B0Ydw&ob=av2e)
    Gavin Rossdale - Love remains the same (http://www.youtube.com/watch?v=zlGwdCNO7Lo&ob=av2e)

    Tuo Jennin biisi on myös uusin rakkaus ja Mika <3!

    VastaaPoista
  16. Voi kun mä oon niin kateellinen teille!kaverini linkitti teidän blogin mulle ja käski lukea ja tässähän tää koko ilta on menny ja mun pitäis olla nukkumassa? Jäin vaan heti niin koukkuun tähän, ei voi olla totta! ootte TODELLA ihania

    VastaaPoista
  17. http://www.sneakerfreaker.com/sneaker-releases/Jeremy-Scott-X-Adidas-Wings-glow/

    Sneaker haalijan ehdoton hankinta! Itse omistan ainakin 15 sneakerit (niitä vaan ei voi olla liikaa :D) ja aattelin hankkia tuollaiset jostain joululahjaksi. Ihan vinkvink ;)

    P.S Olen rakastunut blogiinne täysin! Ootte ihania!♥

    VastaaPoista
  18. Yhdyn kaikkiin noihin että ootte ihania ;w; Miten noi juutupe/joku musiikkijuttu menee tollee pikkupalkiksi :o

    VastaaPoista
  19. ite bongasin tän biisin dancesta viime viikolla ja oon siitä asti ollu ku lumoutunu ;

    http://www.youtube.com/watch?v=XuBJ0QQ4dak

    (en saanu noita sun linkittämii biiseij toimiin,nii en tiä vaikka tää ois ollu sielä seassakin,mutt nam enivei ;P )

    ihanaa alkuviikkoa teille ihanille!<3

    -R

    VastaaPoista
  20. the fray - heartless

    yli ihana ! =)

    VastaaPoista
  21. uskon, että voisit tykätä näistä:
    -emma salokoski ensemble - veden alla (http://www.youtube.com/watch?v=Ysz0MJcSwLY)
    -marzi nyman - kotosalla (ei löydy youtubesta, mut kuuntele spotifysta:)
    -bright eyes - first day of my life (http://www.youtube.com/watch?v=o5rhhQbyYV0)

    kerro miltä kuulosti! :)

    VastaaPoista
  22. Oi, kun ihania kappaleita! Mikä oli Cat Powerin biisin nimi? Zero 7 : Distractions on myös kuuntelemisen arvoinen! :)
    Mirsu ja .milla., videon saa tommoseks pieneksi, kun muuttaa upotuskoodia sen verran, että laittaa height-kohtaan 25. Huomaa, että "height" pitää muuttaa sekä koodin alusta, että lopusta! Toivottavasti auttoi :)

    VastaaPoista
  23. itku tuli täälläkin. Mika ja Jenni peräkkäin. Toi Halvalla biisi kolahti mulle ekalla kerralla, silleen et lysähdin vaan sängylle, itkin ja kuuntelin. Mikan biisi on ollu rakas ja läheinen joku 4 vuotta. Ja damien tuol lopussa <3 ihana. Suosittelen
    Marie digby-miss invisible ja spell kappaleet
    smg-vieläkö soitat banjoa "tyttö on kaunis ja ystvällinen.. Minä vihaan häntä!"
    Jenni vartiaisen-tuhannet mun kasvot on kans must have.
    Nerdee-cold.
    Kiitos blogista ja fiiliksistä

    VastaaPoista
  24. Kiitos Peppi ihanista biiseistä!

    VastaaPoista
  25. Muuten hyvä, mutta biisien nimet ja esittäjät olisi ollut kyllä aikas kiva juttu..

    VastaaPoista
  26. Mikä on toi Pillitin keikalla salaa-biisi? Kenen biisi ja mikä biisin nimi? Voitko laittaa kaikki biisit ja esittäjät?

    VastaaPoista
  27. jeff buckley - hallelujah
    varmaan kaunein biisi ikinä, itken jokaikinen kerta ku kuuntelen tätä.

    VastaaPoista
  28. Ei oo totta että voi olla niin sama musamaku ku mulla!! popitan lähes kaikkia samoja biisejä, coldplay, vartiainen, damien rice, eminem ja rihanna kimpas, toi robyn soi mulla koko kesän ja toi mikan biisi on niin koskettava! Uskomatonta että jolllain voi olla niin sama musamaku :D Tota I need you now biisiä en oo ees kehannu kellekkkää sanoo, et tykkään siit. Se on niin paras biisi laulaa mukana! Mut täs viel muutama, mistä säki saleen tykkäät:
    Damien Rice, 9 Crimes;
    James Blunt, High;
    Coldplay, Green eyes;
    Villa Nah, Running On,
    The Cardigans, 03:45 No Sleep

    :))

    VastaaPoista
  29. Äääää, miten saan noitavideoita postattua tollein ilman, että itse video näkyy? :D Terveisin uusiavuton.

    VastaaPoista

Hellurei ja hellät tunteet! KIITOS jo etukäteen kommentistasi!

Hey you! Please, leave a comment. We would really appreciate that! :)

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.