keskiviikko 21. maaliskuuta 2012

Se tunne, kun pääsee Savoon!

Joku ehkä bongasikin Savon Sanomista joku aika sitten, kun julistin, että haluaisin muuttaa takaisin Kuopioon ja tottahan se on, muuttaisin Savoon takaisin kyllä tosi mielelläni, mutta muutto ei kuitenkaan taida olla ehkä seuraavaan kymmeneen vuoteen ajankohtainen...

Savoon mulla on (melkein kokoajan) kova ikävä ja nytkin kun jouluisesta käynnistä vierähti lähemmäs kolme kuukautta, olin viimeisen kuukauden aikamoisissa Savoon on päästävä-tuskissa. Kuumotin toisinsanoen siis Mattia joka viikko josko tälle perjantaille tai maanantaille sais pekkaspäivän ja päästäisiin lähtemään. Viimein pekkanen irtosi ja päästiin matkaan. Ja nyt ollaankin sitten jo Nummelan kotona ja mulla on sinne taas jo ikävä :D

Parasta Savossa on se, kun MTL-äiti on ostanut mökille jääkaapin täyteen ruokaa ja kun saadaan kaivaa varastosta IKEA-kassissa säilytyksessä olevat minun ja Matin peitot ja tyynyt sänkyyn. Se, kun äiti on selvittänyt miksei sitä minun lemppari rapusalaattia nyt just tällä viikolla saa (viime viikolla olis ollu ja ens viikolle on taas tulossa) kaupasta. Voin siis niin kuvitella kun se on siellä ollut että "minun tytär tällä viikolla on ihan etelä-Suomesta tulossa ja vartavasten tätä rapusalaattia toivo, miksei sitä ole...". Ja se, kun äiti on ostanu meille parasta aurinkoleipää!


Kiireetön aamiainen ja ulkona hengailu.

Ja se asukuvien ottamisen "helppous".


Illanvietot ystävien kanssa yömyöhään  ja se, että läpät lähtee aina niiin käsistä...

Yöllä ajelu takaisin mökille ja revontulten ihasteleminen.


Toisen kiireettömän ja aurinkoisen aamun viettäminen kaikessa rauhassa hiljaisuutta ja luontoa fiilistellen.

Sunnuntaipäivällinen vanhemmilla.

Pötköttely telkkarin ääressä sohvassa esim. ampumahiihtoa katsellen...


"Urheileminen" ja uponneen kelkan hangesta kaivaminen...


Auringonlasku mökillä...


Makkaranpaisto takassa.


Laura Voutilaisen tyylin ihmettely... (siis WTF?) ja Idolsin (kuten ihanien Diandran ja Niinan) fiilistely!

Ja saunominen jo ainakin toista kertaa viikonlopun aikana... 

Ihan niin mukavaa ei ookkaan sitten se kuuden tunnin matka suuntaansa (ellei Leppävirran Iittalan Outletin pysähdystä lasketa)...

Pakko se on kyllä vielä todeta, että on se mukava välillä viettää aikaa ihan kahdestaan ilman tuota riiviötä (Jykää), joka itseasiassa tällä hetkellä kiipee sohvan selkänojaa pitkin minun olkapäälle ilmottamaan, että nyt muuten lähettiin ulos :D Joten nyt ulos aurinkoon hop! 

Tänään illalla vielä Elokuun keikalle ja aamulla Tanskaan! JEEE!!! Kööpenhaminaan on luvattu aurinkoa ja +15 molemmiksi päiviksi JEEJEE!!! :)

20 kommenttia:

  1. sano miks laura voutilaisella on noi helvetin saparot!? :D ihan järkyttävää..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä oon miettinyt ihan samaa ja muutenkin noi Lauran tyylit Idolsissa on ollut suht huvittavia :D

      ja sitten luin jostain lehdestä vielä: "Laura olet Idolsin aikana kehittynyt tyyliltäsi aivan valtavasti ja olet puhjennut kukkaan".... hmm, okei :-D

      Poista
  2. Tiedän erittäin hyvin kaipuun Savoon! Olen kyllä kotoisin etelä-suomesta, mutta suku on sieltä päin ja Kuopiota olen aina rakastanut. Opiskelin muutaman vuoden Kuopion suunnalla, palasin takaisin etelään ja siitä asti etsinyt tekosyytä palata... Tiedän myös serkkujeni (Kuopiosta kotoisin) haikailevan sinne, mutta työt ja perheet pitää muualla. Mutta eiköhän me kaikki haikailijat joku päivä saada se tilaisuus muuttaa takaisin!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihana :) Joo, jossain vaiheessa tulee järkyttävä muuttoaalto Kuopioon ;)

      Poista
  3. hihittelin tolle leppävirran iittalan outletille, se taitaa monelle olla se pakollinen pysähdys paikka :) (ittee ei enää hätkäytä kun ravannu siellä pienen ikänsä...sieltä siis kotosin)
    oon muuten pitkään miettiny et ollaankohan joskus oltu samoilla kursseilla lukiossa...jos oot ees lukion käyny :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, kyllä olen käynyt Kallaveden lukion Kuopiossa :)

      Poista
    2. aa, no ei me sit olla. mie kävin jonkun jakson juankoskella. joonas oli ainakin samoilla kursseilla :)

      Poista
  4. Voi tiedän niiin tuon tunteen, vaikka oma kotikoti sijaitseekin Tampereen lähellä eli paljon lähempänä! Samanlaisia kuvioita siellä, eli kylmästä vintistä kaivetaan patja lämpiämään, levitetään vuodesohva, katotaan Voice of Finland (Idolsin aikaan ollaan yleensä jo takaisin Hgissä), saunotaan, löhöillään ja löhöillään vähän lisää.

    Ainiin ja ensi lauantaiksi äiti oli varannut (!) kaupasta mustaamakkaraa, jotta varmasti saadaan sitä :D :D

    Eipä mulla muuta kuin että pystyn hyvin samaistumaan tähän. Niin se vielä että ootpa nätti :)

    VastaaPoista
  5. Voi että miten ihana postaus !!:) Ite oon nyt asunu melkein kaks vuotta Rovaniemellä, mut Kuopioon on kyllä tosi kova ikävä! Maailman paras paikka <3. Juuri nyt oottelen pääsiäisen reissua sinne, jei:)!

    VastaaPoista
  6. Haa, minäkin olen Kallaveden lukiossa ollut, tosin en samaan aikaan Mimmin kanssa vaan vasta myöhemmin. Itse en ymmärrä ollenkaan tätä Kuopio-rakkautta, sillä minulla on jokseenkin päin vastaiset fiilikset kys.kaupungista, vaikka sieltä kotoisin olen. Nykyään asunut pk-seudulla kolmisen vuotta ja ehdottomasti ainoa paikka Suomessa, jossa voin kuvitella asuvani.

    VastaaPoista
  7. Kylläpäs sun iho näyttää kuulaalta, meikki toimii!

    VastaaPoista
  8. Mahtavia kuvia ja todella ihanan näköinen mökki! Kumpa tuollainen olisi... :) <3

    VastaaPoista
  9. Mä tiedän tuon tunteen mikä sulla on, kun pääset Savoon! Mulla on sama tunne, kun menen Kainuuseen. Ja sinne palaan LOPULLISESTI ensi kuussa. <3

    VastaaPoista
  10. Ite sanoisin pikemminki et se tunne ku pääsee pois :-D missä päin sun vanhemmat asuu?

    VastaaPoista
  11. Argh oot niin epäreilun kaunis, tos kasvokuvas siis ja muutenki!:)

    VastaaPoista
  12. Kiva postaus. :) Onkos muuten nuo ensimmäisten kuvien turkoosit kulhot/lautaset Teemaa? :)

    VastaaPoista
  13. Kai sitä ikävöi; äiti tuo kaiken eteen, komea rustholli majoituksena jne. Että näin kateellinen muualta! Eipä tarvitse sinunkaan tehdä tuon eteen yhtään mitään......

    VastaaPoista
  14. Kuopio on paras paikka! =) Itte muutin pari vuotta sitten Kuopiosta Mikkeliin, mutta n. 3kk päästä pakkasin tavarat ja palasin takasi Kuopioon.. Timi Lexikonia lainaten "Olin reissuillani missä vuan päen mualimoo, veri vetää takas aina minut Kuopijoon."

    VastaaPoista
  15. Muutan huomenna Kuopioon! Se on siis ihana paikka, onpa hieno juttu! Nostattakaa vähän vielä lisää, haluan kuulla, missä parhaat paikat, jne!

    VastaaPoista

Hellurei ja hellät tunteet! KIITOS jo etukäteen kommentistasi!

Hey you! Please, leave a comment. We would really appreciate that! :)

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.