maanantai 26. maaliskuuta 2012

Musta maanantai?

Mun ja melkein jokaisen suomalaisen päällä nähdään usein mustaa. Itse en käytä sitä, koska se "hoikentaa", vaan ihan vaan siksi, että se on helppo väri, jota on sitten kiva piristää väreillä.

Keräsin tuolta Stockmannin verkkokaupasta muutamia mustia suosikkejani. Linkkejä painamalla pääsee suoraan tutustumaan tuotteisiin paremmin. :)



Olen jo pitkään halunnut itselleni kiilakorolliset kumisaappaat, mutta ongelmana on se etten saa pohkeitani mahtumaan edes Hai-saappaisiin... Huntereita tehdään kuulemma myös leveemmällä pohkeella. Tehtäisiinköhän näitä täydellisyyksiä?

Tää sadeviitta on musta jotenkin hellyyttävä. Voisin hyvin kuvitella pyöräileväni tuo päällä kevätsateessa.

Tässä esimerkkinä tunika jossa se kiristysnauha on osattu laittaa kerrankin oikealle kohdalle kun minun vartaloa ajatellaan. Mulla on ihan selkeä vyotärö-lantiosuhde ja leveä, leveä lantio, joten tämän takia pahinta mitä voin itselleni tehdä on heittää sellaisen tunikan päälle missä on lantiolla kiristyssysteemi. Tästä tykkään, tällä saisi kivasti tuotua naisellisia muotoja esiin.

Vagabondin avokkaat ei jätä mua rauhaan. Etsin viime syksynä näitä mustia ja otin yhteyttä Vagabondiinkin, mutta ne oli myyty kaikkialta loppuun. Nyt sitten niitä on taas tullu ja aion varmasti kotiuttaa ainakin joko mokkaset tai nahkaiset... tai molemmat. Näiden hankkimista en tällä kertaa aio jättää "tuonnempaan" koska kärvistelin koko syksyn ilman niitä. Nää vaan on maailman parhaat jalassa, aivan unelmat.

A-linjainen tunika on taas niitä vaatekaapin peruspilareita ja nämä Vilan L-kokoiset menee yleensä mulle, koska on tuo yläkroppa sen verran pienempi ja sitten taas lantiolle tuo A-malli jättää kivasti väljyyttä. Pidän tästä myös kovasti.

Mitenkäs teihin iskee musta? Mikä näistä oli lemppari?

17 kommenttia:

  1. Noi kengät tuntuis kyllä tosi houkuttelevilta!! Pitää koittaa etsiä täältäkin kaupoista.

    VastaaPoista
  2. Mustat kengät näyttäs tosi houkuttelevilta!! Pitää lisätä osotoslistaan :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ne on niin hyvät jalassa ettei järkeä!!! :) Minä se vetelin Kyproksellakin kaikki baari-illat noilla kengillä, tanssit ja mukulakivet ja kaikki, eikä tuntunut missään! Se on mulle ennenkuulumatonta. :D

      Poista
  3. Minusta kans noi mustat kengät näyttää kivoilta, mutta miulla on tollasten avokkaiden kanssa ongelma. Mun kengänkoko vaihtelee 36-37 riippuen kengästä, ja mulla ei tollaset avokkaat pysy jalassa ollenkaan vaikka olis kokoa 36. :/ Ne aina putoaa kantapään kohdalta kun kokeilen ottaa askeleita. Mulla pitäs aina olla joku remmi nilkan ympärillä tai kantapään takana. Millä tavalla saisin avokkaat pysymään jalassa? Olen kuullut puolipohjallisista tai joistain tarroista. Onko teillä kokemuksia tämmösestä? :)

    Ja sitten edelleen kyselen tätä samaa, että jos omistaa pömppiksen, niin millaisia vaatteita kannattaa suosia, jotta ei näyttäis ihan norsulta kun pukeutuu? :D Oisko antaa esimerkkikuvaa jostain, mistä olis apua?

    KIITOS oikein paljon avusta. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toi Pömppis-kysymys on vaikea, kun meillä on molemmilla pömppikset muttei niistä hirveästi välitetä. :) Kannattaa käyttää sellaisia vaatteita joissa viihtyy. A-linja helposti korostaa pömppistä ja tekee siitä entistä pömpömmän näköisen, mutta samalla se hieman "verhoaa sitä"... Vaikea sanoa kun en tiedä tarkkaan sun vartalon muotoa.

      Puolipohjalliset toimii tosi hyvin, suosittelen kyllä niitä. Mulla on iso 37-38 ja noissa Vagabondeissa otan aina 37. Se on perfect. :)

      Poista
    2. No miulla on kans pömppis ja sitten melkosen rintava olen tuosta edestä :D Ja leveä lantio. En muuten niin paljon stressaa pukeutumisesta mutta toi pömppis mua aina vaivaa, kun en oikeen tiiä millälailla sen pukis ettei näytä siltä että on makkarankuori liian tiukalla :DDD
      Niin ja hei! tulikin mieleen, en tiiä ootteko koskaan käyttäneet mitään muotoilevia alusvaatteita. Voisko niistä kertoilla joskus?

      Poista
  4. apuja kenkiinhän on vaikka mitä! Puoli- ja kokopohjallisia, ja avokkaisiinhan käy esim kengän kantapäähän liimatta "laastarin" näköinen pehmustettu pala joka auttaa aavistuksen suurta kenkää pysymään paikallaan. Näitä pitäisi olla ihan kaikenlaisissa liikkeissä saatavilla, ei ole mitään ekstraa :)

    VastaaPoista
  5. Tuo Global tunika on ihana, jus tollasta olen etsinyt. Kiitos vinkistä, lähtee ostoskoriin :))

    VastaaPoista
  6. Miks kumisaapas linkki heittää avokkaisiin??

    VastaaPoista
  7. Ootko Peppi kuullut semmoisesta brittiliikkeestä kuin Duo? Myyvät saappaaita niin kapeille kuin leveillekin pohkeille, ja normikengissä saa lestiäkin kolmella eri leveydellä :) Hyvälaatuisia, kiva valikoima ja hintakin kohtuullinen. Itse tilasin omat saappaani tossa joulun alla sunnuntauna, ja saappaat tuli kotiovelle torstaina :)

    Löytyypi tuolta: http://www.duoboots.co.uk

    VastaaPoista
  8. Mää niin haluun kans nuo kiilakorolliset Vagabondit! Ne on jumalalliset jalassa! Aaaah, kerranki korkkarit joilla jaksas kävelläkin :) Ja hyvänä kakkosena tulee tuo sadeviitta, jonka valitsit kollaasiin. Kelpais.
    fionadiaries.blogspot.com

    VastaaPoista
  9. Mä en nyt löytänyt tuolta Stokkan sivuilta nahkaisina (ei siis mokkanahkaisina) noita avokkaita, mutta sellaisia siis on?

    VastaaPoista
  10. Musta on kyllä niin vakkari, mulla on yleensä aina JOTAIN mustaa.. ps. mulla on noi vagabondin mustat kiilanilkkurit, ihan huiput:)

    VastaaPoista
  11. apuja kenkiinhän on vaikka mitä! Puoli- ja kokopohjallisia, ja avokkaisiinhan käy esim kengän kantapäähän liimatta "laastarin" näköinen pehmustettu pala joka auttaa aavistuksen suurta kenkää pysymään paikallaan. Näitä pitäisi olla ihan kaikenlaisissa liikkeissä saatavilla, ei ole mitään ekstraa :)

    VastaaPoista
  12. Mä jo kerkesin kotiuttaa nuo mustat Vagabondin kengät nahkaisina. Ihan taivaalliset jalassa! Jos vain raaskin, hankin kesällä jollakin muullakin kuosilla samat kengät. Ja mulla on 38,5 jalka ja 39 istuu täydellisesti, nämä on mallilltaan eriättäin napakat.

    VastaaPoista

Hellurei ja hellät tunteet! KIITOS jo etukäteen kommentistasi!

Hey you! Please, leave a comment. We would really appreciate that! :)

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.