lauantai 29. elokuuta 2009

Moi, mä täytin vuosia!


Moi kaikki. Mä ajattelin tehdä ihan oman postauksen, koska mulla oli eilen synttärit ja täytin 3 vuotta. Niin, mä olen siis Uno Einari. Mun äiti on Peppi ja sit mulla on kans isä. Rodultani oon Coton De Tulear ja mä synnyin Liperissä. Se on Joensuussa, tai en tiiä kuuluuko se Joensuuhun, mut ei se mitään.

Tässä kuvassa oon ekaa kertaa mun äidin sylissä. Ne tuli kattomaan mua kun oli 5vkoa. Olin ainoa pentu, koska olin niin lihava ettei sinne mahtunut muita. Mun emo synnytti samaan aikaan yhden toisen emon kanssa ja siinä pentueessa oli 3 pentua. Ne oli kaikki mua puolet pienempiä ja ihan eri värisiä ku minä. Mun äiti sanoi jo toiselta puolelta huonetta, kun näki mut että "tossa taitaa olla meidän pentu". Siellä mä makasin muiden alla selälläni, enkä päässyt ylös kun olin niin pyylevä. Se oli rakkautta ensisilmäyksellä.

Tässä oon sitten jo päässyt kotiin ja hengailen mun parhaan ystävän, eli isin sylissä. Me ollaan niin läheisiä ettei järkeä ja isi onkin sanonut, että oon sen paras ystävä. Se myös aina tykkää käydä mun kanssa lenkillä ja sit leikitään aina jahtausta ja piiloa.

Oon aika ilonen koira ja tässä mä kirmaankin vapaana yhellä kentällä. Voisin muuttaa asumaan tonne.

Välillä pitää levähtää jos tulee kuuma ja sillon kerkee vähän poseeraamaanki.

Mä tykkään pussailla ihan hirveesti ja tässä hengaankin äidin kanssa. Mä herätän sen joka aamu pusuilla ja sit me hempeillään paljon.

Noh, eilen sitten Mimmi tuli tänne ja vietettiin mun synttäreitä. Äiti oli leiponut mulle kakun ja sit ne kans laulo mulle. Sain myös vähän lahjoja niinku asiaan kuuluu.

Tässä odotan saavani mun kakun, ei millään malttais odottaa.

Äiti teki mulle tommosen oman lihamurekkeen jauhelihasta ja sit siinä on kolme nakkia kynttilöinä. Koristelut se teki nappuloilla.

Oli aika herkullista, mä vetäsin koko lautasen tyhjäks.

Rupes oikeesti ärsyttää, että äitikin yritti saada mun kakkua. Se maistokin sitä, koska kuulemma omia leipomuksia pitää aina maistaa. Näpit irti mun kakusta, mude!

Koska äiti rakastaa kaikkia hiustököttejä ja on erityisen hurahtanu siihen Paul Mitchelliin, niin mä joudun sit kans kärsimään tästä sen harrastuksesta. Se olikin hankkinut mulle lahjaksi vahvistuksia mun tököttikokoelmiin, kun se tietty haluu testata kaikkea mahdollista.. Me isin kanssa joudutaan aina koekaniineiks, kun isillekkin se tunkee jotain rasvoja naamaan yms. Osaankin nykyään suoraan juosta piiloon, kun nään sen avaavan tököttilaatikon. Isi ei oo vielä ymmärtänyt mennä piiloon, vaan suostuu uhriks ihan liian helposti.

Kerettiin jo kokeilla näitä mun turkkiin ja äidin mielestä ne teki mulle ihanan pehmeen turkin. En ite huomaa eroa, koska mietin vaan että voiku ei koskaan tarttis peseytyä tai joutua trimmattavaks.

Nää on ihan äidin lemppareita! Se muutenkin rakastaa kaikkia puhdistusliinoja, niin tietenkin (äiti?!?!?!??!) mulla pitää olla omat puhdistusliinat korville ja silmille, hampaille ja ikenille ja sit tämmöseen yleiskäyttöön. Mä yritin kyllä purra äitiä, et nyt lopetat kun se rupes tunkemaan noita mun suuhun. Sit huomasin, että ne maistuu hyvälle ja yritin syödä yhen..

Kaikille koirille tiedoksi: Ei kannata ikinä mennä asumaan perheeseen, jossa äiti on ihan friikki kaikkien tököttimien kanssa. Joudutte aina pesulle ja kokemaan kaikenmaailman kuivashampoot yms. Vääryyttä! No, mutta kyllä mun täytyy myöntää (äidin mieliks) että mun turkki tykkää näistä paljon enemmän, ku muista mitä ollaan testattu. Joten kaipa äiti on ihan hyvin osannu valita nää sit kuitenki, jos on muka pakko peseytyä tai hoitaa turkkiaan. :)

Mun lempilahja oli kuitenkin ihanalta Lindalta saatu (tavattiin eilen ekaa kertaa ja se heti sano, että oon ihana) Nalle Puh. Mä ehdin jo irrottaa siltä yhden jalanki, mutta myös nukuin se kainalossa äsken. Kiitos Linda, paljon pusuja sulle!

Mun synttärit oli just parhaat bileet, ens vuotta odottaessa. Toivottavasti tököttejä ei ainakaan tuu enempää, vaan jotain oikeesti koiraakin kiinnostavaa! Lindan aion ainakin kutsua paikalle.

Jos tykkäätte rapsutella ja pusutella, niin voitte tulla meille kylään.

Ps. Kiitos jo etukäteen onnitteluista!

T: Uno

24 kommenttia:

  1. aww, ihana! onnea paljon :D meidän Elvilläkin on jo kohta 1v synttärit, se on viel vähän juniori :D

    VastaaPoista
  2. aivan ihana postaus! piristi ihan hirveesti :)uno vois useamminkin toimia vierailevana kirjoittajana. aivan mahtavaa :)

    VastaaPoista
  3. meinas jo unohtua, onnittelut unolle! :D

    VastaaPoista
  4. Oi kun joku on suloinen!<3 Ja paljon onnea :)

    VastaaPoista
  5. Pakko sanoo et vaikka vihaan koiria niin tää on kyllä harvinaisen söpö yksilö! Ja kannattaa olla iloinen, koska oon sanonu kolmea koiraa elämäni aikana söpöks. :DD Onnea!! Kiva synttäriviesti..... No joo. :D

    VastaaPoista
  6. Olipa hauska postaus, ja niiiiiin suloinen koira! Tutuilla on samanrotuinen (tai ainakin kovasti samannäköinen), joka myös tykkää pussailla ja onkin nimeltään sopivasti Pusu. :D Onnea!

    VastaaPoista
  7. Täältä onnittelut juniorille toivottaa jo kypsään 12 vuoden ikään ehtinyt Bichon Havanais- herra, ja vinkkaa vielä että jos uhkaavasti alkaa vaikuttaa siltä että joutuu pesulle, voi aina mennä sängyn alle piiloon. Sinne kun äiti, joka on vähän paksumpi, ei oikein mahdu, ja sieltä voi sitten varoajan jälkeen hipsiä pois, kun äitikin on keksinyt parempaa tekemistä.
    Ja onnittelut äiskänkin puolesta, komea oli kakkukin :)

    VastaaPoista
  8. No,mut hei..ootko söpö vai ootko söpö??? Onnea siis Söpikselle ja paljon rapsutuksia ja nakkeja! :)

    VastaaPoista
  9. Ihana postaus! Onnittelut Unolle! :)

    VastaaPoista
  10. siis eihän noin söpöä kaveria voi olla olemassakaan.

    VastaaPoista
  11. Tuo kolmas kuva on niin huisa, että ei ikinä!<3 Ihana juttu muutenkin, saatanpa pölliä joskus idean...

    VastaaPoista
  12. Aww... oisko ees söpöin synttärisankari? Onnea, onnea! (:

    VastaaPoista
  13. AIVA IHANA ! : D onnee sille :>

    VastaaPoista
  14. LOVE <3 ihuna! mun ystäväl on kans cottoni, ne on söpöliinejä <3

    VastaaPoista
  15. Oi, teiltäkin löytyy Cotton ja vielä Liperistä. Ehkä samalta kasvattajalta kuin meidän 4,5 kk vanha poikanen. Kuva löytyy blogistani etusivulta. :_)

    Onnea synttärisankarille.

    VastaaPoista
  16. Voi sinä, kun olet niin söpö!
    Ei kai se äiti sua koko ajan jynssää ;D
    Hih, näin syksyn tultaessa voi olla ihan hyvä, että äiti tykkää sua pestäkin, näin syksyllä on aika sottaista tuolla ulkona :)

    Sano terkkuja Pepille ja Mimmille :)

    VastaaPoista
  17. Aivan ihana synttärisankari <3 Paljon onnea!

    VastaaPoista
  18. Ei oo totta miten ihana postaus!! <3 Paljon onnea vielä kerran Unolle ja ihanaa että Nalle Puhista tuli heti uus suosikki (ja musta tietty myös ;) Uno kyllä on niiiiiiiiiiin suloinen hauva ihan livenäkin, tulee äitiinsä selkeesti ;)

    Terkkuja Pepille ja Mimmille tietty myös :)

    ps. Kakku oli mahtava! Sitä fiilisteltiin kuvista koko perheen voimin :D

    -Linda-

    VastaaPoista
  19. Myöhästyneesti suuret synttärionnittelut pienelle, mutta selvästi suuripersoonaiselle koiruudelle. :)

    VastaaPoista
  20. Pakko oli tulla kysymään, onko noi puhdistuslaput hyviä? Harkitsen itsekin (ainakin) noiden silmälappujen hankkimista.

    Ihana synttärisankari :)

    VastaaPoista
  21. llaura: Moi!! Elville paljon terkkuja, voisin ehkä tulla vähän peuhaamaan sen kanssa. Kiitos paljon onnitteluista! <3


    rubytuesday: Moikka! Mä kyllä aion alkaa vaatia, et pääsen vierailemaan tänne blogiin, kun ärsyttää aina vaan antaa äidin itekseen kirjotella. Pusuja sinne! <3


    Maya: Kiitos <3 Tuu vaan hellimään, odotan täällä jo koivet ojossa kohti kattoa! :)

    NooranElämää: Kiitti, niin mä oon. Ei sille mahda mitään! :)

    Tiia: Hei sun pitää alkaa tykkää meistä koirista, ollaan ihan parhaita. Taino se riittää, et tykkäät musta! Märkiä pusuja lähetän sinne <3

    poskisuudelma: Ooh kiitos <3 Pusulle lähetän mieluusti pusuja, se on varmaan ihana koira niinku minäkin!

    Envia: Mielestäni tollasia kakkuja vois olla joka päivä tarjolla! Terkkuja sinne sielunsisarelleni, minäkin tälläkin hetkellä hengailen sängynalla ja sinne kun meen piiloon, niin lihava äitini ei minua sieltä pois saa. Hyvä, että oot kans hoksannut sen! Pus! <3

    soul by the sea: Moi! Taisit just päästä mun lemppariks, kun tajusit nakkeja tarjoilla. paljon pusuja sinne ja kiitos <3

    Nepa: Kiitos <3 t.Uno

    jella: No kyllä on ja mä kyllä mielelläni haluisin, että tulisit rapsuttelee mua! <3

    AnneVee: Pölli ihmeessä, me koirat ollaan parhaimpia! <3

    MushuThaLohari: No oon! Miekin oon sieltä Joensuusta kotoisin, niin tuun sit kans pullalle, kun tarjoot kerta äidillekkin! <3 Me asuttiin joskus Kirkkokadulla! T.Uno


    s: KIITOS! <3 t.Uno

    Laura: No kiiti vaan! <3

    Cava: No niin me ollaan söpöliinejä ja jos satut puhumaan ENNISTÄ, niin se on mun ensirakkaus! Tutustuttiin joskus irc-galleriassa! <3 T.Uno Ps. Paljon pusuja! <3

    Tuuli: Kiitos! <3 Mie oon karvamöömö!

    Siny: Ei se kokoajan jynssää, ku muuten puren sitä sormista ja murisen! Meen aina piiloon! Harmittaa, kun tulee syksy ja joutuu useemmin pesulle. onneks nyt on niitä puhdistusliinoja edes :/ Kiitos <3

    Riina: Kiitos Riina! <3

    Hanna: Itelles awww, haluutko tulla rapsuttelee mua mahasta? <3

    Linda. Sut haluisin asumaan ehkä meille, koska oot niin sulonen ja ihana! Nalle Puhilla on leikitty tänäänkin. Niin ja sun iskälle paljon terkkuja, sekin vaikutti ihan huipulta kun tykkäs musta! Paljon rakkautta sinne! <3<3<3<3

    Outi: Kiitos <3 joo ja mulla on tosi suuri ego myös! :)

    Laura: Kiitos <3 Ne on joo mun mielestä melkosen hyviä, vaikka äiti on vasta paristi kokeillu niitä. Sopii varmasti syksykeleihin oikein hyvin, kun voi puhdistella tassuja ja saa sitten silmät yms. kans hyvin pyyhittyä! :) Äiti tykkää!

    VastaaPoista

Hellurei ja hellät tunteet! KIITOS jo etukäteen kommentistasi!

Hey you! Please, leave a comment. We would really appreciate that! :)

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.