lauantai 23. helmikuuta 2013

Kurkistus Gossip-tehtaaseen!

- Gossip-yhteistyö - 

Muistatte varmasti GoSis-raadin, joka koottiin syksyllä kehittämään SOKOS-tavarataloissa ja Prismoissa myytävää plussakokoisten naisten Gossip-mallistoa. Nyt raadin suunnittelema neljän tuotteen mallisto on jo siinä vaiheessa, että ensi viikon aikana tuotteet saapuvat myyntiin sekä Sokoksiin, että Prismoihin. Mahtavaa! Vietettiin myös tässä yhtenä päivänä naisten kanssa kuvauspäivä, jossa kuvattiin tuotteista GoSis-raatilaisten yllä upeat fiiliskuvat. Ennen kuvauspäivän antia ja varsinaisia kuvia haluan kuitenkin postata teille nämä kuvat tuotantoprosessista Turkin tehtaalta, jonne en jostain syystä, vaikka kovasti yritin ehdotella, kuitenkaan päässyt itse vierailemaan. No onpahan kuitenkin vähän maistiaista kuinka nämä meidän suunnitelmat siellä etenee ihan valmiiksi myyntikelpoiseksi vaatteeksi saakka. :)
 

Kaavapaloja.


Tässä kuvassa näkyy raadin suunnitteleman tunikan värit, pinkki ja turkoosi. Samaa tunikaa saa myös mustana ja tämä oli ainakin minun lempparituote mallistosta. Muuten simppelin tunikan jujuna on selässä kulkeva vetoketjuyksityiskohta.



Ompelijat työssään.


Tässä tunikaa on leikattu muotoon ompelua varten. 


Myös miehiä on tehtailla ompelijoina.



Valmiiden tuotteiden pakkailua.



Tässä valmistuu malliston musta mekko. Tämä on kunnon tyköistuva malli, jota olette kovasti toivoneet. Hei hei vaan teltat...


Tuotteet valmiina Suomeen toimitusta varten. Tästä näkyy myös vähän tuota GoSis-tägiä, joka näihin raadin suunnittelemiin juttuihin on vielä erikseen valmistettu.

On kyllä aika uskomatonta, kuinka pitkä ja monivaiheinen prosessi suunnittelusta valmiiksi tuotteeksi prototyyppien, sovitusten ja kaikkien muutosten kautta loppupeleissä todella onkaan. Välillä tuntuu, että vaatteet vaan jostain tupsahtavat kauppoihin, eikä tule ajatelleeksi ehkä kovinkaan paljon sitä kuinka paljon työtä ja tunteja suunnittelun, mitoituksensa, mateeriaaliensa ja kaiken muunkin puolesta hyvän tuotteen valmistaminen viekään. On ollut kiva seurata tätä prosessia läheltä.

Alkuviikosta luvassa niitä kuvia raatilaisista vaatteiden kuvauksista, joten pysytään kuulolla! :)

17 kommenttia:

  1. Tajuatteko että teidän blogi ei käsittele enää mitään muuta kuin yhteistyökumppaneiden asioita? Joskus kerran kuukaudessa jaksatte panostaa ja lisäätte pari instagram-kuvaa. Ei lukijoita kiinnosta tällanen.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tajuatteko, että jos toivotte meiltä esim. parannusta plussakokoisten asioihin ja tekemään niille jotain (esim. vaatteita), se on juurikin tätä. Mielestäni Instagram-postaukset eivät ole sitä panostamista, mutta ihan miten vaan :D Jos ei kiinnosta niin onneksi täältä pääsee myös pois!

      Poista
  2. Kävin tänään Sokoksella ja noita vetskarimekkoja oli jo siellä! Ei vielä mennyt sovitukseen, mutta täytyy myöhemmin käydä koittamassa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, tarkoitatko sitä tunikaa jossa on vetoketju selässä? Vai tuota mustaa mekkoa jossa on myös vetskari? Se musta mekko vetskarilla ei sovi mun kropalle ollenkaan, mutta päärynävartalolle toimii tosi hyvin :)

      Poista
    2. En tiedä :D Siinä vaan oli just tollanen GoSis-tägi ja vetskari selässä. Oli vähän kiire, niin en kerennyt tarkemmin tutkailemaan...

      Poista
  3. Ostin joskus Gossipin takin ja oon ollut aivan todella pettynyt siihen. Vetoketju ei pysy kiinni, vaan aukeaa yhtäkkiä mutta sitä ei välttämättä niin vain sitten avata kokonaan eikä takkia siten saa välttämättä pois päältäkään sen vetoketjuongelman takia. Aukeaa siis tyyliin keskeltä. Näin käy joka kerta, vaikka takkia pitäisi vain istuessa 10min autossa. Tosi kätevä talvitakki Suomen pakkasiin :( Yritin etsiä Gossipille jotain yhteystietoja, kun huomasin kuinka huonolaatuinen takki on, mutta en löytänyt netistä mitään. Vieläkin suututtaa, että rahat meni hukkaan. Tuollaista vetoketjuongelmaa ei voinut tajuta etukäteen eikä takkia ole voinut sen vuoksi käyttää. "Käytettynä" en viitsinyt sitä Sokoksellekaan viedä takaisin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei,

      Onpa ikävää! Aina kannattaa ilmoittaa viallisesta tuotteesta mahdollisimman pian joko viemällä se suoraan myymälään, tai soittamalla vaikkapa asiakaspalveluun. Asiakaspalvelusta saa myös usein toimintaohjeet reklamaatiotapauksissa. Luonnollisesti aina on maanantaikappaleita ja pahimmassa tapauksessa kaikissa takeissa saattaa olla sama ongelma, mutta sitä ei tiedosteta, jos kukaan ei siitä ilmoita. Koska Gossip on S-ryhmän oma merkki, olisi tässä tapauksessa kannattanut ilmoittaa suoraan Sokokseen, josta takin ostit.

      Vetoketjuista puheenollen, ostin vuosi sitten Steve Maddenin talvitakin New Yorkista, jonka oikea hinta oli 300dollaria ja sen vetoketju on ruvennut reistailemaan juurikin kuvailemallasi tavalla nyt vuoden käytön jälkeen. Harmittaa aivan vietävästi, takki kun muuten on ihan törkeen hyvä! Mikähän siinä on, että nuo vetoketjut ei vaan kestä :/

      Poista
    2. Kuningaskuluttaja ohjelmassa tuli jokin aikaa sitten vinkki reistaaviin vetoketjuihin. Otat hohtimet ja painat sitä osaa, millä suljet takin, varoen, ensin vetoketjun auki ollessa ja sitten uudestaan, kun vetoketju on kiinni,voi auttaa. Minun ihanaan Puman urheilulaukkuun tuo toimi, josta en hennonut luopua, ja nyt se pelittää <3 . Tämä vinkki kannattaa pistää jakoon, vetskarin vaihdattaminen on kallista ja itse tehden tylsää :/

      Poista
  4. En tiennyt, että Gossip on S-ryhmän merkki. Jotenkin sain sen kuvan, että se on tyyliin joku kahden ihmisen yritys, joka on saanut vaatteitansa myyntiin isolle ketjulle. Halusin ottaa mieluummin yhteyttä suoraan Gossipiin, mutta ei ihmekään, ettei yhteystietoja löytynyt, kun mitään Gossipia ei ole. Sokos taas on sen verran iso ketju, että ei siellä yksittäistä myyjää kiinnosta mikään käytetty takki ja sen vetoketjuongelmat ja on tosi nöyryyttävää pyytää/ vaatia, että asia viedään silti eteenpäin. Olen useasti nähnyt/ kuullut, että ketjujen myyjät luulevat, että parin viikon vaihto- ja tai palautusoikeus koskee vain käyttämättömiä tuotteita, jolloin vastuu viallisesta tuotteesta jää asiakkaalle jos on mennyt tuotetta kerran käyttämään. Siten olisi ollut helpompi/ mukavampi laittaa s.postia suoraan valmistajalle. Jotenkin kai myös kuvittelin, että vika on itsessä ja olen vetänyt ketjun jotenkin huonosti kiinni ja että se on oikeasti ehkä. Koska takki on muutenkin huonolaatuinen talvivaatteeksi (hiostava), ei sitä tullut käytettyä ja kun aikaa oli kulunut oli jo myöhäistä viedä se Sokokselle.
    Voisitteko välittää terveiset Sokokselle, kun kerran olette tekemisissä heidän kanssaan Gossipin merkeissä? Tämä asia harmittaa todella paljon, koska isokokoisena sitä ostaa takin, joka sattuu päälle mahtumaan, koska ei ole mahdollisuutta vertailla kymmenien eri merkkien välillä. Sitä sitten toivoisi, että isokokoisten vaatteet olisi kuitenkin laatutuotteita, koska hintakaan ei ole edullinen. Usein isokokoisten vaatteet ovat kokonsa lisäksi myös hinnaltaan pluskokoa, vaikka esim. juuri Gossipinkin kohdalla hinta ja laatu eivät valitettavasti kohtaa. Tämän voin sanoa, koska mulla on muitakin Gossipin vaatteita ja koen niiden olevan reilusti ylihinnoiteltuja laatuunsa nähden. Toinen todellinen hutiostos on Gossipin farkut, jotka ostin myyjän avustuksella. Koon piti olla sopiva, mutta ne venähtivät parissa käytössä 2 kokoa liian isoiksi. Ei lihava ihminen yön yli tuolla tavalla paisu, että farkuissa pitäisi olla kasvuvaraa.

    VastaaPoista
  5. Pakko oli kommentoida viestiäsi, kun itse Sokoksella työskentelen, että ainakin Helsingin Sokoksella hoidetaan kaikki reklamaatioit keskitetysti Palvelupisteessä. Et siis joudu kohtaamaan asiasi kanssa yksittäistä myyjää, vaan sellaisen ihmisen jonka yksi tärkeimmistä työtehtävistä on reklamaatioiden asiallinen hoitaminen. Reklamaation tekemisessä ei myöskään ole mitään aikarajaa ja esim. kuittitiedot pystyy myös kaivamaan näin jälkikäteenkin jos ostoksen yhteydessä on käytetty S-etukorttia. Uskon myös että Sokosta kiinnostaa etenkin tällainen reklamaatiotapaus joka koskee S-ryhmän omaa tuotemerkkiä. Siihen en osaa kommentoida, että miten asia etenisi, mutta koska selkeästi olet pahoittanut mielesi, niin et ainakaan menetä mitään vaikka kävisit Sokoksella näyttämässä takkia.
    Farkkujen suhteen tuntuu olevan sama ongelma aina merkistä riippumatta, jos niissä on 2 prosenttia tai enemmän elastaania. Ostovaiheessa tulee ottaa huomioon, että elastaania sisältävät housut tulevat venymään käytössä, joten kannattaa ottaa sellainen koko joka mahtuu alussa juuri ja juuri päälle. Huuhteluaineen käyttö on myös ehdottomasti kielletty, koska elastaani haurastuu huuhteluaineen vaikutuksesta ja näin kangas löystyy.

    VastaaPoista
  6. Kiitos vastauksesta tiina :) En ollut tietoinen tuosta reklamointipolustakaan. Silloin, kun jotain häikkää on ollut olen mennyt ko. osastolle ja kaikkeen ihmeelliseen törmäänyt kuten Stockalla: ostin miesten bokseripaketin koossa M, mutta sisällä oli yhden M-kokoiset ja toiset XL-kokoiset bokserit. Myyjä sanoi, että alusvaatteita ei saa vaihtaa :D Joopa. Onnistui se sitten tietenkin kuitenkin, kun saatiin kokeneempi henkilö paikalle. Moni asiakas varmaan tyytyy siihen, mitä ensimmäinen myyjä sanoo. Toki jotkut varmasti opastavat oikeaan osoitteeseenkin tuotteen kanssa, mutta kaikkia ei kiinnosta auttaa.
    Tuo farkkuasia on tuttu itsellekin, koska lähes jokainen myyjä siitä sanoo. Toisaalta pienemmän koot eivät istuneet päälle ja jotenkin sitä on vaan niin hölmö, että uskoo siihen, kun vaatepuolen myyjä sanoo jonkun vaatteen olevan sopiva. Huuhteluainetta en ole käyttänyt varmaan ainakaan 15 vuoteen. Ehkä kyseinen malli oli mulle huono ja se olisi pitänyt jättää kauppaan, mutta minkäs noille käytetyillekään tekee jälkikäteen. Itse ei yleensä tule katsottua, mitä farkut sisältävät tai siis mistä ne on tehty, joten en tosiaan tajunnut edes kysyä tuosta venymisestä, kun ne eivät olleet kaupassa löysät päällä.
    Kiitos vinkistä! Täytyy miettiä uskallanko ottaa yhteyttä näin pitkän ajan jälkeen ja yrittää jonkinmoista reklamaatiota. Onko mitään s.postia, mihin voisi laittaa kyselyä asiasta?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mitään suoraa sähköpostiosoitetta ei taida olla antaa, mutta jokaisella tavaratalolla on oma palauteboksinsa http://www.sokos.fi/sokos/portal?a_Visit:dockat=0b019b368002c57409019b368002c61c&pageName=tavaratalo_etusivu
      Tuota kautta siis ainakin menee viesti eteenpäin. Tosin reklamaatiotapauksissa helpointa on kuitenkin asioida paikanpäällä, koska ilman konkreettisen tuotteen näkemistä on vaikea edetä. Voit toki tehdä molemmat, eli hoitaa reklamaation tavaratalossa ja jättää yleisluontoisemman palautteen, joka varmasti päätyy oikeaan osoitteeseen ja oikeat tahot tulevat sen lukemaan. Palauteboksi kun on Sokoksella se kanava joka oikeasti otetaan vakavasti. Vinkkinä kaikille, että etenkin negatiivista palautetta antaessa kannattaa mielummin lähettää kirjallinen palaute, kuin mennä yksittäiselle myyjälle avautumaan :) Tällöin mahdollisuus vaikuttaa on huomattavasti suurempi!

      Poista
  7. Mä entisenä myyjättärenä suosittelen kans aina tekemään reklamaation, mitä nopeammin sen parempi :) ja jos ensimmäinen myyjä on sitä mieltä että reklamaatioon ei ole aihetta, voi aina nätisti pyytää myös esimiestä paikalle. Kaikkia ketjuja kiinnostaa, että asiakkaat pysyvät tyytyväisinä, vaikka JOSKUS se asiakaskin saattaa olla väärässä ;)

    VastaaPoista
  8. kauhian hintasia nuo ainakin on, ja vielä Turkissa valmistettuja...

    VastaaPoista
  9. Onko teillä tuon mustan tyköistuvan mekon tuotetietoja? Gossip mitä muuta. Vierastan telttoja, mutta myös kukkia.

    VastaaPoista
  10. Gossipin suurin vika on huonon laadun lisäksi housujen muodottomuus. Lahkeisiin mahtuu elefantti. Ne vain leventää. Ei kaikilla ole paksut reidet, ei kaikkien tarvitse hävetä legginsejä. Talven 2012 kapeissa housuissa oli oikea suunta. Legginsit näyttävät hirveille paksuissa reisissä, löysät allit hihattomissa järkyille. Gossipin pitäisi tarjota kauniita yläosia, vajaita hihoja jne.

    VastaaPoista
  11. Kävin kokeilemassa tuon nakin kuoren, järkyttävä. Järkyttävä. Toinen oli parempi, mutta vaatii siistit käsivarret. Lisäksi se oli äitiysmekko eli viritys rinnan alla ja kukkia helmassa. Gossip ei ole tätä päivää.

    VastaaPoista

Hellurei ja hellät tunteet! KIITOS jo etukäteen kommentistasi!

Hey you! Please, leave a comment. We would really appreciate that! :)

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.