torstai 14. helmikuuta 2013

andthatswhoiam

Blogeissa on pyörinyt jo viime vuoden puolella näitä andthatswhoiam-kuvia ja oon miettinyt monesti, että kokoisin itestänikin tämmösen kollaasin. Nyt kun pötköttelen jo kolmatta päivää kotona (maanantai-iltana tuli kipeys, tiistaina käväsin päivystyksessä ja sain antibiootit korvatulehdukseen, kiitos siis tästä jälkitaudista) selasin vihdoin oikein ajan kanssa näitä kuvia ja tallensin parhaat. Kaiken kaikkiaan näitä kertyi ensin 80kpl, joista karsin ne näihin kolmeenkymmeneenkuuteen ei niin itsestäänselvään asiaan :D (itsestäänselvyydet kuten i am happy ja i am finn jätin siis tällä kertaa kokonaan pois). 

Ehkä näissä on nyt jotain uutta ystävänpäivän kunniaksi minusta teille "blogiystävilleni" paljastettavaksi vielä näin lähes neljän vuoden jälkeenkin.


- i talk to myself : Ennen koiraa tämä oli hieman epäilyttävää, mutta nykyään voi aina kuitata puhuvansa koiralle, vaikka koira ei olis mailla halmeilla.
- i would never been able to turn vegetarian : Vaikka luultavasti suututan taas muutaman tyypin niin riskejä on otettava, andthatswhoiam. Asiaan vaikuttaa se, että olen maatilan tyttöjä ja meidän laatulihatilalta nyt vaan tulee maailman paras naudanjauheliha ja -pihvi. En muista koska olisin ostanut viimeksi jauhelihaa kaupasta.
- i'm an obsessive collector : oon pienestä pitäen keräillyt vaikka mitä ja onpa meidän möntösessä (eli vintillä, tietääkö kukaan muu muuten tuota möntönen sanaa?:D) yhä tallella mm. mittava servettikokoelmani. Yhäkin keräilen kaiken maailman lippuja ja lappuja talteen ja vähän kaikkea ehkä välillä vähän liikaakin... Tosin oon vanhemmiten opetellut myös luopumaan asioista.
- i fall for people who can make me laugh : Huumorin on oltava just eikä melkein, sillon meikä lämpee.
- i've had my heart broken : Kolme vuotta piti keräillä ja sitten olin taas valmis rakastumaan.
- i'm always watching tv online : Katotaan melkein kaikki ohjelmat joko katsomosta, ruudusta tai Netflixistä. The Voice of Finland on tällä hetkellä ainut sarja jota seurataan telkkarista. Netflixistä (Jenkkiversiosta) ohjelmassa seuraavaksi Sons of Anarchyn neljäs kausi. Väitin muuten eka, ettei tuo sarja kiinnosta ja jo toisesta jaksosta olin koukussa...  


- i can't wait to get married : Odotan (omia) häitä kuin kuuta nousevaa :D Rakastan järkätä juhlia ja siitä tulikin mieleen yhet viime kesän häät, joista en oo vielä postannutkaan tänne. Niitä järkättiin hartaudella ja kun joulun alla saatiin vihdoin ammattilaisen ottamat kuvat juhlista, niin tunnelma oli saatu kaapattua ihan täydellisesti niihin otoksiin. Näinköhän ikinä pystyy kukaan pistämään niistä häistä enää paremmaksi. Täytyykin laittaa muutama maistiainen myös tänne.
- i suck at math : Ala-asteella opettaja sano, että ottakaa matikka tosissanne, ettei tartte raapustaa laskee allekkain tupakka-askin kanteen vanhempana, no eipä tiennyt maikka että nykyään meillä on kaikenmaailman älypuhelimet, joissa on laskimet ja muut vempeleet! HA! :D Kävin lukiossa lyhyen matikan ja menin neljännen vuoden syksyllä läpällä kirjoittamaan sen (kävin siis kaksoistutkintona kampaajaksi ja ylioppilaaksi). Opettelin kirjotuksiin toisenasteen yhtälön ja sain kuin sainkin jollain ilveellä kirjoitukset läpi. No opettaja tuli sitten ja ilmoitti, että saat lakin jo syksyllä, jos haluat, sillä matikka meni läpi ja sulla on kaikki kunnossa (olin alunperin kirjoittamassa reaalissa uskontoa ja psykologiaa keväällä), ei paljon lukio enää pidätellyt vaan jätin sitten kokonaan reaalin kirjoittamatta, otin lakin ja muutin samantien ekaa kertaa Helsinkiin (tällä "reissulla" tutustuin kunnolla myös Peppiin. :) Elettiin syksyä 2003, eli tästä on kohta jo kymmenen vuotta. Huh! Tänään muuten 10v sitten juhlittiin penkkareita ja minä olin Power Puff Girlseistä Poppana.
- i've been bullied : Tämä nyt olikin jo ihan yleisessä tiedossa.
- i live online : Oon julistanut, että netti pelasti mun elämän :D Ekaa kertaa irkkasin -94 ja vaikka irc-meiningit onkin vaihtuneet nykyään muuhun niin aika pitkälle onlinehan tuota tulee elettyä yhäkin.
- i wish i could stay in bed all day, every day : No jos tarkkoja ollaan, niin en ihan joka päivä, mut just sillon kun siltä tuntuu...
- i blush like crazy : Jossain vaiheessa punastelin vielä enemmän. Itse asiassa aloitin meikkaamaan lukion toisella, kun mulle huomauteltiin (yleensä vaan tosin positiiviseen sävyyn) ihanan punaisista poskistani ja kyllästyin siihen :D


- i miss my pet : Kaipaan yhä meidän ekaa bordercollieta Peteä, joka tuli meille kun olin 6v ja eli meillä pitkän ja antoisan elämän. Pete kuoli 17-vuotiaana. Nään yhä Petestä unia, yleensä Pete pelastaa minut jostain. Pete oli paras koiraystäväni joka vei kaikki teini-Mimmin vuodattamat salaisuudet hautaan saakka. Pete on itseasiassa vanhempieni Lakun ukki :D
- i think of my pets as my children : Jykä on meidän poika ja juttelen sille välillä kuin ihmiselle...
- i believe in aliens : Joskus nuorempana luulin aina, että alienit tulee ja sieppaa minut (olisko X-Filesillä ollut osuutta asiaan). Nykyään en uhraa ihan yhtä paljon asian ajatteluun, mutta uskon silti että tuolla jossain on elämää.
- i have an obsessive need to have the last word : Jokainen joka on minun kanssa riidellyt, tietää tämän.
- i believe that everything happens for a reason : Näin on, jopa ne huonot asiat tarkoittavat lopulta jotain, vaikka ei aina siltä tuntuisikaan.
- i get unbelievably vivid dreams : Nään usein unia, joissa ajattelen tämän olevan unta, mutta totean ettei se olekaan. Saatan myös välillä sekottaa hereillä ollessani unta ja todellisuutta keskenään (kuulostaapa hyvältä:D)...


- i love the little mermaid : Oon tykännyt aina eniten Disneyn prinsessoista Arielista. Katoin Pientä merenneitoo aina serkkujen luona nuorempana ja osaan tietty kaikki laulut ulkoo. Mulla on nykyään tämä myös DVD:nä.
- i love candy apples : Parhaita ja harvinaista herkkua, vaikka kerran googletin jopa ohjeen kuinka näitä vois tehä ihan kotonakin... No kerran Disneylandissa ostin tuommosen ompun, en edes maistanut sitä itse, vaan annoin äidille pideltäväksi sillävälin kun mentiin siskon kanssa laitteeseen, no kun tullaan takaisin niin äiti on pistellyt poskeensa koko omenan. Tietty kaikki omenat on koko paikasta loppuunmyyty ja jäin sillä kertaa kokonaan ilman. Voitte kuvitella kuinka tyytyväinen olin... :D Mulla on ihme pakkomielle noihin ja omena on aina saatava kun siihen törmään (eli noin kerran vuodessa).
- i love the chronicles of narnia : Mummo luki mulle koko kirjasarjan, kun olin nuorempi. Pötkötettiin mummon ja ukin sängyllä ja mummo luki, vaikka oisin tietty osannut lukee ihan itsekin. Se oli mukavaa aikaa se :)
- i'm a nailbitter : Oon purrut kynsiäni aina. Mulle ei oo ongelma tosin olla purematta niitä ja voin kasvattaa kynnet, jos näin vaan päätän. En itse asiassa varmaan koskaan oo leikannut kunnolla kynsiäni.
- i talk in my sleep : Näin oon kuullut... Välillä herään puheeseeni myös itse.
- i miss my grandparents : Oon asunut kuusi ekaa vuotta isovanhempien kanssa samassa talossa ja sittenkin vaan 100m päässä mummosta ja ukista, joten luonnollisesti isovanhempani olivat minulle eläessään kovin tärkeät. Nykyään nään unia joissa olen kerran mm. esitellyt Matin mummolle ja ukille yms. (he eivät koskaan tavanneet Mattia). Onneksi elossa on vielä yksi sympaattinen 86-vuotias ukki.


- i love titanic : Yks parhaita leffoja.
- i'm easily frustrated : Tuskastun todella helposti ja asiat jotka vaativat pitkään keskittymistä ahdistavat :D Jotkut "ongelmanratkaisutehtävät" on ihan painajaista. En ikinä haluais mennä mihinkään älykkyystestiin.
- i can't wait to have kids of my own : Tänä vuonna lähipiirissä on luvassa useampikin onnellinen perhetapahtuma ja kyllähän tässä jo vuoden päästä alkaa oma kolmekymmentäkin kolkuttelemaan...
- i take photos of everything : Kannan nykyään aina järkkäriä mukana ja napsin kuvia myös puhelimella. Täytyiskin siirtää se 10 000 kuvaa puhelimesta koneelle... Mulla on kone kokoajan täynnä, kun kuvat vie niin pirusti tilaa. Otan aina kuvia mm. juhlissa, mutta en niitä ikinä täällä julkaise :D
- i want to be loved but i'm afraid of letting anyone get close to me : Reilu kolme vuotta sitten, kun tutustuin Mattiin sanoin, että en sitten näytä tunteitani, no oon niitä joutunut sittemmin toisinaan näyttämään, mutta on se vaan niin, että joskus on kyllä tosi vaikeeta ottaa rakkautta vastaan, vaikka kuinka haluaisi. :D
- i can spend hours doing nothing : Voin vaan olla tekemättä yhtään mitään pitkiä aikoja.


- i love making lists : Teen listoja ihan koko ajan ja joka asiasta. Tämä on täysin MTL-äitiltä peritty tapa. Niitä on joka pöydän kulmalla ja taskussa, kuin myös puhelimen muistissa ja tietokoneen työpöydällä.
- i get addicted easily : Olipa kyseessä sitten ruoka, väri tai vaate niin kun minä hurahdan niin sitten se on menoa :D Nämä addiktiot kestävät sitten osaltani onneksi aika pitkään, joten esim vaatekaappi tai sisustus ei mene uusiksi ihan joka viikko.
- i'm sick of faking smiles : Tekohymyt on kuvottavinta mitä tiedän. 
- i'm disorganized : Meillä on aina pienehkö tilanne kotona päällä. En tunne oloani kotoisaksi liian kliinissä ympäristössä, vaikka pidänkin siitä tunteesta, että tavarat ovat omilla paikoillaan.
- i laugh at my own jokes : Oma vitsi, paras vitsi. Eikös se näin mene... 
- i tend to fight a lot with the people i'm closest to : Oon se ärsyttävä ihminen, joka purkaa omat "ongelmansa" ja huonot päivät yms. just siihen lähimpään tyyppiin, jonka kanssa jakaa arkensa. Enkä nyt puhu Jykästä, joka tosin huonona päivänä saa välillä kyytiä sekin :D Tiedän tiedän, ei pitäisi mutku...

Mitenkäs siellä on mennyt ystävänpäivä? Minä sain lahjaksi tulppaaneja ja suklaata ja tietty pusuja. Mukavaa.

Vaaleanpunaista ja ihanaa ystävänpäivän iltaa sinne!

Kuvat täältä.

12 kommenttia:

  1. Pieni merenneito -fanina pakko sanoa: mä olin niiiiin pettynyt ostaessani DVD:n kun siihen oli tehty uus ääniraita (suomeksi siis) ja vuorosanoja muuteltu! Kattelin pienenä VHS:ää ja en voi enää toistella vuorosanoja sen mukaan DVD:tä kattoessa :(

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Siis ihan sama juttu mullakin! Olin kyllä karvaasti pettynyt varsinkin kun tinkeliharava oli muuttunut joksikin ihme tingeltangeliksi :(.

      Poista
    2. Pakko sanoo kanssa että tulin jopa tosi vihaseks ku viimeinkin löysin pienen merenneidon DVD:llä ja replat ja laulut oli ihan erilaiset! Ja suutuin kans eniten tosta tingeltangelista :DD Natiaisena kans kuitenkin kattoin vhs:n joka päivä ja hyvinä päivinä jopa kaks kertaa :DD

      Poista
    3. Joo, tämä vaatisi jo ihan oman postauksensa :D Ette oo ainoita jotka siitä on närkästynyt! TEAM TINKELIHARAVA!!

      Poista
    4. Siis mitä?!?! Mä en oo tälläsestä kuullu! Ei oo totta.. Nyt mun ei kannatakkaan ostaa sitä DVD:lle, joten toivottavasti VHS-laite ei hajoa koskaan! Ariel on ollu aina myös mun suosikkiprinsessa, ja yks mun suurimmista esikuvista. Ilman Arielia (jos näin voi sanoo) mä en ois mä... =S

      Poista
    5. Mä myös järkytyin, kun kuulin tästä muistaakseni viime vuoden puolella. Selvittelin asiaa, ja ilmeisesti nää ensimmäiselle VHS-kierrokselle päätyneet ääniraidat tuhoutui/katosi (en muista enää tarkkaan), joten esimerkiksi äänikirjoja ei voitu tehdä samanlaisiksi. Siksi koko leffaan tehtiin uudet ääniraidat, joiden pohjalta sitten saatiin julkaistua myös muuta oheistuotetta, kuten noita äänikirjoja jne. Tämän takia vuotta myöhemmin VHS:nsä ostaneet tuntee tämän uudemman version, joka myös DVD:lle on päätynyt! Se ei kyllä silti vielä selitä sitä, miksi vuorosanoja on muutettu. :(

      Pieni merenneito on ollut mulle myös niin tärkeä leffa lapsena, että olen ajatellut ostaa tuon DVD:n heti, kun sitä on taas saatavilla. Mutta en usko, että kykenen katsomaan sitä suomeksi, vaan katson vain englanninkielistä versiota. Toivottavasti mun VHS elää vielä pitkään.

      Poista
  2. Kappas, jos näitä kuvia lähtisin itse valitsemaan niin meillä olisi lähes identtiset listat. Ihana kun avasit kuvia lisäksi tekstissä. Hyvää ystävänpäivää ja parane pian.

    -terveisin: helposti addiktoituva listoja rustaava kynsien pureskelija :D

    VastaaPoista
  3. Vastaukset
    1. Tuolta andthatswhoiam-tumblrista :) http://andthatswhoiam.tumblr.com/

      Poista
  4. vähän jotenkin itseä alentavia asioita, ainakin osa. (I suck at math)
    ja asioita joita naisten oletetaan haluavan (I'm dying to get married, I can't wait to get babies!!!)
    ..
    Odotin vähän inspiroivampaa listaa..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Totuuksia, ei millään tavalla alentavia. En tiedä ootko kattonut noita, siellä on aika rajallisesti noita ja kuten sanoin kaikki itsestäänselvyydet on jätetty pois :)

      Poista

Hellurei ja hellät tunteet! KIITOS jo etukäteen kommentistasi!

Hey you! Please, leave a comment. We would really appreciate that! :)

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.