tiistai 6. lokakuuta 2009

TESTING:Tigi Love Peace And The Planet


Kyselin teiltä Tigi Awards-postauksen yhteydessä, että haluatteko mun esittelevän enemmän noita Tigin vihreitä uutuuksia, jotka sain sieltä mukaani. Vastaus oli yksimielisesti kyllä, joten enhän mä voinut jättää sitä tietenkään tekemättä. Niin ja noh.. täytyy myöntää, että mua houkutteli ihan hirveesti päästä kokeilemaan noita, koska purkit jo vaikutti hirveen herkullisilta ja minä+herkut=yhteenkuuluvuuden tunne.

Ajattelinkin, että alotetaan tällanen uusi TESTING-sarja tänne nyt sitten, kun me aika paljon Mimmin kanssa testaillaan kaikkea, koska kosmetiikka/hiustuotteet on aina ollut tosi suuri osa meidän molempien elämää. Mimmillä tietenkin vielä lisää sitä intoa nuo Estenomin opinnot ja parturi-kampaajan koulutus, minä taas amatöörinä, mutta muuten vaan friikkinä ja mainosten uhrina kokeilen innoissani aina kaikkea uutta. Nyt sairastaessani mulla ei oo mitään muuta tekemistä, kun kokeilla kaikkia tuotteitani ja läträillä oikein kunnolla, joten tästä tulee varmaan Pepin Testing-blogi nyt hetkeksi, älkää ihmetelkö..... :D

Kyseessä on siis Tigin uusi Love Peace and the Planet-sarja ja esittelen sen tuote tuotteelta. Te halusitte nimenomaan kuulla, että onko tuotteet oikeasti luontoystävällisempiä, vai onko kyseessä vaan Tigin markkinointikeino, joten pistän tähän vähän myös faktaa tuotteista. Mun täytyy myöntää, että oon todella jäljessä monessa asiassa ja yks niistä onkin nimenomaan nää luontoystävälliset jutut, mutta yritän kokoajan oppia uutta ja tuoda näitä asioita myös arkielämääni.

Tää on sinänsä myös mielenkiintosta, koska mä kuulun siihen pieneen ryhmään, jotka ei oikeasti oo koskaan hirveesti käyttänyt Tigin tuotteita. Mun kampaaja myi mulle joskus nuorena Moisture Maniacit, sain hirveet allergiareaktiot jostain syystä ja olin monta vuotta sitä mieltä, että Tigin tuotteet ei sovi mulle ollenkaan. Kokeilin sitten kyllä myöhemmin uudelleen ja oon nyt jo ihan eri mieltä. Silti mun käyttökokemukset on todella vähäisiä verrattuna esim. joihinkin muihin merkkeihin. Viime aikoina oon kyllä esim. muotoilupuolelta löytänyt muutaman suuren suosikin, testaillut erilaisia tuotteita ja huomannut, että ne kyllä sopii mulle ihan täysin.



ECO AWESOME Moisturizing Shampoo
71% orgaaninen, ei parabeeneja, ei keinotekoisia väriaineita, ei synteettisiä tuoksuja, tuubi 50% kierrätysmateriaalia.

Kosteuttava shampoo, jota kerkesin jo testaamaan itse ja pakotin myös poikaystävän kokeilemaan. Koostumus oli just hyvä, tarpeeksi paksu ja mä tykkään, kun tuote myös vaahdottuu hyvin. Kosteutti tosi paljon ja jätti hiukset puhtaan tuntusiks. Tuoksusta en ihan hirveesti tykännyt, se on niinku vissiin karpalo-appelsiini-minttu ja joku siinä tökkii mun kohdalla. Toi kyllä tosi raikkaan fiiliksen, mutta kai se on se että mä en muutenkaan oikeen tykkää mistään appelsiinin tuoksusista tuotteista ikinä.




ECO AWESOME Moisturizing Conditioner

80% orgaaninen, ei parabeeneja, ei keinotekoisia väriaineita, ei synteettisiä tuoksuja, tuubi 50% kierrätysmateriaalia.

Tämäkin kosteutti erittäin hyvin ja toi kyllä just sitä haluttua kiiltoa myös. Tuntuu melkosen riittosalta tuotteelta. Tuoksu on sama kuin shampoossa, eli ei ihan mua, mutta poikaystävä tykkäs paljon. Näitä tuun varmaan käyttämään eniten sillon ku haluun pitää hiuksia auki esim. pidennysten kanssa ja niiden pitää olla kiiltävät, hyväntuoksuiset ja kauniit!

Peppi goes Google: Tavallisia säilöntäaineita ovat parabeenit ja Kathon. Parabeeni on INCI-lyhennys parahydroksibentsoehapolle ja sen johdannaisille, yleisimmät ovat metyyli-, etyyli-, propyyli- ja butyyliparabeeni. Kathon CG on metyylikloori-isotiatsolinonin ja metyyli-isotiatsolinonin seos, joilla yhdiste INCI:n mukaan tunnetaan. Hyvän säilöntäominaisuuden kääntöpuoli on se, että sekä parabeenit, että Kathon CG voivat olla allergisoivia.



LET IT BE Cherry Almond Leave-In Conditioner

88% orgaaninen, ei parabeeneja, ei kenotekoisia väriaineita, ei synteettisiä tuoksuja, pakkaus 50% kierrätysmateriaalia.

Siiiiiis tässä tää tuoksu HUUUMAA mut. Kirsikkaa ja mantelia ja mä oon niin myyty. Kuulin siellä awardseissa näitä esitelleeltä tytöltä, että tää tuoksu on Jenkeissä suosituin tuoksu? Eikä kyllä oo ihme, jotain niin herkullista. Jonkun mielestä ehkä liian imelää, mutta mulle taas just sellanen, et tekis mieli maistaa. Tätä kerkesin myös kokeilla, lisäsi ainakin kiiltoa aika hyvin. Oon vähän huono tämmösten hiuksiin jätettävien kanssa, paitsi sillonku pidän pidennyksiä, ni näillä tulee läträttyä paljon. Tätä on pakko kyllä käyttää, koska toi tuoksu+kiilto= liian hyvä yhdistelmä!




FREAK OF NATURE Lavender Citrus Eucalyptus Volumizer & Thickener
88% orgaaninen, ei parabeeneja, ei keinotekoisia väriaineita, ei synteettisiä tuoksuja, pakkaus 50% kierrätysmateriaalia.

Tätä en oo vielä kerennyt kokeilemaan, mutta se lupaa sitä puhtaan tuntuista volyymia ja runsautta, joka on aina tarpeen ainakin meikäläisellä. Mulla on aina tietynlaisia ennakko-odotuksia tämmöisiä tuotteita kohtaan, joten pakko on testata pian. Laventeli, minttu ja citrus toimii tuoksun puolesta hyvin yhteen!



FREE UR MIND Cherry Almond Firm Hold Hairspray

Ei parabeeneja, ei keinotekoisia väriaineita, ei synteettisiä tuoksuja.

Tuoksu taas huumaa, ei ollenkaan tahmaava tai kovettava suihke. Pitokin tuntuis olevan hyvä, tätä täytyy ehdottomasti testata esim. johonki ihanaan kiharapilveen, koska kokeilin mun luonnonkiharoihih ja vaikuttais olevan hyvä just esim. kiharoiden puristeluun, tai sitten sellasille tietty oiva tuote, jotka ei tykkää aerosolilakoista, tai haluu tosi sellasen lakatun pinnan vaik johonki kampaukseen.




ECO FREAK Cherry Almond Texturizer
Ei parabeeneja, ei keinotekoisia väriaineita, ei synteettisiä tuoksuja.

Rakennevaha, joka lupaa joustavan tuen ja sopii esim. muotoiluun. Pitäis ehkä testata noille mun ärsyttäville pikkuhiuksille niskassa, jos sais ne pysymään poissa. Mä oon maailman surkein käyttämään vahoja omissa hiuksissani, joten pakko ehkä kokeilla tätä poikaystävän päähän. Se tosin nykyään tyrmää kaikki vahat sun muut, koska vannoo niin sen Salt Sprayn nimeen, eikä kuulemma enää tarvii mitään muuta. Ihme ettei se nuku sen kanssa..


Jos teillä tulee jotain lisäkysymyksiä, niin pistäkää tulemaan. Meiltä onneks blogista löytyy joku vähän viisaampiki näiden asioiden suhteen, eikä sillä ole Intiassa mitään muuta tekemistä kuitenkaan. Voin toki myös konsultoida muita viisaita ihmisiä, että saatte vastaukset kysymyksiinne. Toivonkin, että kysymyksiä tulee, koska mulla on oikeesti todella tylsää täällä sairastaessani, enkä jaksa nukkua kokoajan, joten voitteko pitää mulle seuraa?!? :D


Nyt muuten kannattaa liittyä meidän Facebook-grouppiin, koska saatan olla kiva, kuumehöyryinen ja vaikka arpoa siellä kaikkien liittyneiden (siis vanhojen ja uusien) kesken esim. jonku tuotteen tästä sarjasta! ;)

Mikä näistä iski suhun?

12 kommenttia:

  1. Kiitos tästä! Enää tarttis ottaa selville, miten suuri osa "tavallisesta" tuotteesta on luonnonmukaisia... Tosin mun shampoon täytyy olla hopeashampoota, joita ei taida luonnonmukaisista sarjoista löytyä... Mutta tää on hyvää potkintaa oikeaan suuntaan ainakin mulle!

    VastaaPoista
  2. Hmm jos pakkaukset on 50% kierrätysmateriaalia, niin mitä siitä kierrätetään ja mitä ei? :-D puolet tunkiolle vai miten se menee hahaha, voiko joku valistaa?

    VastaaPoista
  3. Mua mietityttää, että kun sanotaan, että tuote on 88 % orgaaninen, niin mitäs ne loput 12 % sitten on? Jotain superhyperepäorgaanista? :D

    No mut tigi on kyllä hyvä sarja, tosin noi tuoksut saattaa olla vähän liiankin tujuja mun nenälle.

    Tiedätkö Peppi yhtään, paljonko noi tuotteet maksaa? Niin ja onko toi hairspray ihan normi hiuslakka vai enemmänki suihke? Selkeetä, toiv. tajusit. :D

    VastaaPoista
  4. Siis voi nakki.. voiko olla et oikein tunnen noi tuoksut nenässäni vaiks istun puuduttavalla Excel-tunnilla... :D:D

    VastaaPoista
  5. Ite käytän aika paljon tigii- ( esim shampoo, hoitoaine, vaha ja tietenkin mun eniten rakastama juttu eli kohottava suihke) ja oon jo oottanuki milloin sä kerrot testituloksia. Kiitos siis näistä. Haluisin ehdottomasti päästä kokeilee tota freak of naturea ja vahan koostumus näyttää paljon paremmalta ku omani.

    Olin just ite alkusyksystä 6 viikkoa kipeenä joten muutama vinkki:
    -telkkusarjaboxit vie näppärästi pari päivää
    ja esim sinkkuelämää toimii todella hyvin ja jos haluaa samalla jotain tekemistä niin laske monta eri paria kenkää näet yhden jakson aikana. Monta kertaa esim Mr Big mainitaan ilman, että hän on paikalla.
    -osta smartiesseja tai muita joissa voi värit lajitella + yritäpä hillitä ittes ja olla syömättä yhtään ennen kuin lajittelu on valmis
    -tilaa kaveri kylään lakkaamaan kynsiä
    -kirjottele joulukortit valmiiks ( tai peräti tee ne)
    - viikkaa ja lajittele liinavaatekaappi, sukat ja alkkarit- saa vähän hyödyllistä aikaseks ja heitettyä turhat ja risat pois
    -Kokeile kaikkia kivoja reseptejä mitä on joskus löytäny ja todennut et kantsii kokeilla ( Jos ei kauheesti jaksa olla jalkeilla, niin leipä ja pulla on hyviä, koska niissä on kohotusajat) Tässä on ohjeet mun lempparileipään eli tomaattikierteisiin. Eka linkki on leipätaikinaan ja toinen sitten niitten tomaattikierteiden saloihin.

    VastaaPoista
  6. Hei miksi ihmeessä shampoopullot on miltei aina joku 50ml suurempia kun saman sarjan hoitis? Oon ihmetellyt tätä ties kuinka pitkään! :D

    VastaaPoista
  7. Eikäääääääää, cherry&almond!! Toi on niin pakko saada omaan kaappiin!!!!!! <3 nimim. Dr Pepperin ikuinen kannattaja.

    VastaaPoista
  8. Mua kiinnostais et mitä säilöntäaineita nuo sitten sisältää? Oon alleginen parille säilöntäaineelle ja aika useassa Tigissä on harmikseni niitä ja siksi noiden tuotteiden INCI lista kiinnostaa nyt kovasti =)

    VastaaPoista
  9. Olen kai jotenkin outo, kun en ole koskaan oikein ymmärtänyt Tigin erinomaisuutta. Liian moneessa tuotteessa tuoksu on ollut jotain aivan järkyttävän voimakasta tai imelää, minkä vuoksi tuote on jäänyt ostamatta - tai ainakin pidemmän päälle käyttämättä. Moni muoti- ja kauneusblogi vannoo Tigin nimeen, mutta en oikein ole vielä vakuuttunut siitä, miksi. Suomessahan sarja on aivan käsittämättömän ylihinnoiteltu, eli Suomesta en sarjaa edes ostaisi. Nämä uudet egologiset tuotteet kiehtovat jonkin verran, en tiedä pitäisikö ehkä antaa Tigille uusi mahdollisuus? Olen astman myötä huomannut vihaavani voimakkaita (ja joitain tiettyjä) tuoksuja enemmän kuin ennen, joten olen pyrkinyt ostamaan kaikkea mahdollismman mietoa... Menipäs kommentti pitkäksi.

    Mutta, suosittelisinkin ehkä Tigin ystäville melkein tuotteiden tilaamista (esim. kavereiden kanssa) ulkomailta, sillä luulenpa että vielä toimituskuluineenkin tulisi halvemmaksi kuin Suomesta ostaa...

    Jenkeissä myydän esim. tällä hetkellä Tigin nettisivujen kautta juuri Love Peace And The Planet -sarjan testipakkaus (hieman limutölkkiä pienemmissä pakkauksissa) hintaan 25 dollaria, mistä löytyy Eco Awesome Moisture Shampoo, Let It Be -leave in conditioner, Freak of nature Volumizer & Thickener ja kaupan päälle vielä tulee minttuinen huulivoidekin. :)

    VastaaPoista
  10. Testing: Hei ootteko kokeilleen Himalaya kosmetiikkaa? Se on Intialainen tuotesarja, jota saa myös Suomesta. Kokeilkaahan kun siellä ootte:-)

    VastaaPoista
  11. TESTING: Tigi Love Peace and the Planet

    Moikka, tutkin tämän sarjan tuotteiden INCI-luetteloita. En ole testannut, mutta petyin imagon ja INCIn ristiriitaan: kyseessä ei ole luonnonkosmetiikkasarja, vaikka purkki yritää niin vihjata, ja ainesosien joukossa on muutama aika ikäväkin aine. Postaukseni on täällä:
    http://piafdebelleville.blogspot.com/2009/10/totuus-kosmetiikasta.html

    Tuotteen muuhun laatuun en ota kantaa, kun en tosiaan ole kokeillut.

    Mukavaa syksyä! :)

    VastaaPoista
  12. Aika jännä,mitä kaikkea ihmiset uskoo.... hiustuotteitako ei voisi tehdä ilman silikonia kampaamokäyttöön? No, nämä TIGIt ainakin sisältävät niitä runsaasti ja ne eivät ole mitenkään luontoystävällisiä. Silikonit kun eivät maadu ollenkaan maaperään. Pitäis olla täysin kuivaa, jotta niin tapahtuisi. Aika paljon muitakin keinotekoisia aineita tuotteet näyttivät sisältävän ja näillä ns. kasviuutteilla ei ole mitään vaikutusta hiuksiin juurikaan, mitä ne sisältävät.... Arvaa olenko pettynyt!!

    VastaaPoista

Hellurei ja hellät tunteet! KIITOS jo etukäteen kommentistasi!

Hey you! Please, leave a comment. We would really appreciate that! :)

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.