tiistai 27. lokakuuta 2009

TESTING: Supervahvat hiukset?


Meillä on Mimmin kanssa ollut alusta asti sellanen linja, että tuodaan blogissa esille asioita ja tuotteita joita käytetään ja joista tykätään. Mimmihän on ammatiltaan parturi-kampaaja ja opiskelee estenomiksi, itse oon taas vaan aina ollut ihan älyttömän kiinnostunut kaikesta kauneuteen liittyvästä, joten meille on luonnollista kirjoittaa näistä asioista.

Mun täytyy myöntää, että mua aina kauhistuttaa kun meidän yhteydessä puhutaan "muotiblogista", koska mä en mielestäni ole muodikas, eikä mulla edes ole hirveesti vaatteita. Mulla on kuitenkin ollut jo useita vuosia oma tyylini ja jos joku tykkää siitä, niin tosi kiva. Se mitä mulla on aina ollut varmasti ns. "normaalia enemmän" on purnukat. Meillä on ollut aina vaikeuksia löytää niille kaikille tilaa asunnostamme ja poikaystävä saa välillä hepuleita, kun palkkapäivän koettaessa tuun kotiin kassin kanssa, joka on täynnä uusia purkkeja. Mä rakastan testata kaikkea, löytää uusia suosikkeja ja ostella myös esim. poikaystävälle niitä. :D

Blogin myötä on meillekkin ruvettu lähettelemään paljon samoja tuotteita mitä muille blogeille ja ollaan testailtukin niitä, mutta jos tuotteet on sellaisia, että ei mentäis itse koskaan ostamaan niitä, niin sillon meidän mielestä on tyhmää kirjoittaakkaan niistä vaan sen takia, että ollaan saatu ne ilmaiseksi. Mä kuitenkin esim. oon todella kova mainostaja tuotteille joista tykkään/jotka oon löytänyt ja hehkutan niitä ihan kakille, kuten Nelliinalle ja Annalle lauantaina Erottajalla.. :D

On paljon tuotteita joiden takana seistään, joista kirjoitellaan oikein mielellämme ja nyt haluunkin esitellä teille suuren rakkauteni:



Ensimmäistä kertaa tutustuin näihin syksyllä ja siitä asti ne onkin ollu melkein päivittäisessa käytössä. Mun tukka on tosi hankala luonnonkihara ja aina sojottaa väärään suuntaan. Tuskailin joskus käydessäni Mimmin liikkeessä Kuopiossa asiakkaana asiasta, se kertoikin mulle, että ensimmäinen askel hyvään tukkaan on aina se millä tuotteilla peset ne ja myi mulle ensimmäiset Paul Mitchellini. Tää on iskostunut mun mieleen ja siitä asti oonkin panostanut ihan erilailla hiuksiini. Vaikka välillä rahat on ollut tiukoilla, niin oon aina sitten pihistänyt jostain ja kerännyt rahat siihen uuteen shampooseen ja kulkenut vaikka reikäsillä sukilla mielummin.


SUPER STRONG DAILY SHAMPOO JA CONDITIONER
Kehitetty varta vasten vahvistamaan, korjaamaan, tuuheuttamaan ja kiillottamaan hiusta.

SHAMPOO:
Miksi tykkään? Mulle tehtiin n. vuosi sitten ihan järkyttävä kotivaalennusoperaatio, kun päätin kerralla haluta ihan valkosen tukan, niin voitte vaan kuvitella miten hirveeseen kuntoon mun hiukset meni. Tekijä ei ollut silloin ammattilainen ja epäröi hirveesti, mutta mun yllytyksestä lähettiin tähän projektiin. Mulla kärähti hiukset, ne hais palaneelta, muuttu vihreeks ja sitten tuli paniikki, koska ne meni semmoseks ihan palaneeks hampuks. Oltiin varmoja, että ne lähtee irti kun meen suihkuun. Sen jälkeen jouduin hamstraamaan paljonkin korjaavia, kosteuttavia ja muita tuotteita. Tää shampoo antaa mun hiuksiin nimenomaan voimaa ja ryhdikkyyttä, koska jo luonnonkiharankin takia niitä on välillä tosi vaikee hallita. Lisäksi oon aina tykännyt sen takia PM:n shampoista paljon, koska ne on todella peseviä, ei ollenkaan sellasia paksuja, jotka jättäis hiuksiin jotain inhottavaa pintaa ja siksi ne tuntuis nopeemmin likasilta.

HOITOAINE:
Miksi tykkään? Hoitaa todella hyvin, antaa sitä kiiltoa ja toisin ku monien hoitoaineiden jälkeen mun hiuksista tulee semmoset ihan lirut, niin tän jälkeen niissä on edelleen ryhtiä. Oon yleensä vähän varonut käyttämästä näihin lyhkäsiin hiuksiin hoitsikkaa juuri ton löllöytymisen takia. :D


SUPER STRONG TREATMENT
Kehitetty viikottaiseen käyttöön voimattomille ja vaurioituneille hiuksille tehohoidoksi. Luvataan vahvistavan, jälleenrakentavan ja rakennepaikkaavan.

Miksi tykkään? Vaikka tää on tosi hoitava, niin mun hiuksista ei siltikään tuu mitkään ihan löllöt, vaan semmoset kimmosat ja ne tuntuu myös paksummilta. Käytän yleensä saunan yhteydessä ja tungen tätä aina myös kaikille jotka on meillä saunomassa. :D Mimmi tykkäili kans, kun kokeili sillon siihen afroonsa.


SUPER STRONG LIQUID TREATMENT
Vahvistava tehosuihke erityisesti vaurioituneille, hauraille ja kemiallisesti käsitellyille hiuksille.

Miksi tykkään? AIVAN TAJUTON!!!! Mun ehdoton lemppari näistä kaikista ja pääsee myös tämän hetken top 5 suosikkituotteet-listaan ihan kevyesti. En koskaan oo oikeestaan käyttänyt hirveesti tämmösiä suihkeita, ku oon ajatellut ettei niistä voi olla kauheesti hyötyä. Päätin kuitenkin antaa tälle mahdollisuuden ja onneksi tein sen. Purkissa sanotaan, että hiuksista tulee 60% vahvemmat jo yhen käyttökerran jälkeen. Mä en tiedä prosenteista, mutta jos mulla on vaik käynyt niin, että oon antanut hiusten vaan kuivua, enkä föönännyt niitä ollenkaan, niin ne on yleensä luirut ja semmoset vaikeet. Kokeilinkin äsken (kun en jaksanut föönata :D) ja suihkuttelin tätä, niin se on mieletöntä miten tää oikeesti toimii ja antaa niihin sitä vahvuutta ihan erilailla. Nyt voisin ihan hyvin ruveta suoristelemaan ja laittamaan tukkaa ilman, että kriiseilisin niiden olevan plöröt föönauksen unohtuttua. NAM! S-U-O-S-I-T-T-E-L-E-N.

Yksi syy lisää miksi me suositaan Paul Mitchellia. PM ja eläinkokeet:

John Paul Mitchell Systems on sitoutunut kehittämään ja valmistamaan kaikki PAUL MITCHELL-tuotteet ympäristöä kunnioittaen. Yhtiöllä on ehdoton vakaumus eläinkokeita vastaan. Tämä koskee sekä valmiita tuotteita että niihin käytettäviä raaka-aineita. Eläinkokeet ovat täysin tarpeettomia. Siksi kaikilta materiaalien ja raaka-aineiden toimittajilta vaaditaan täydelliset dokumentaatiot jotka takaavat, ettei mitään eläinkokeilla testattuja materiaaleja päädy tuotteisiin. Sitoutuminen näihin päätöksiin pohjautuu täydelliseen omistautumiseen kauneudelle - sekä asiakkaiden että planeettamme kauneudelle.

Te ootte kyselleet mun hiuksista, mitä käytän ja mitä laitan niihin, niin oikeenlaisilla tuotteilla pesu on aina ensimmäinen askel jolla lähden liikkeelle. Seuraava askel onkin sitten kuivaus, suoristus ja niihin liittyvät tuotteet...

19 kommenttia:

  1. Hei Peppi! Tää oli kiva postaus ja todella hyödyllinen:) Haluisin vielä kuitenkin kysyä tosta shampoosta, onko se kuinka puhdistava tai siis jättääkö se hiukset ilmaviksi vai ihan päätä myöten?:D
    Mulla on rasvoittuva päänahka eikä millään meinaa löytyä kunnolla puhdistavaa samppoota:/
    Tätä voisi kokeilla:)

    VastaaPoista
  2. Hei!
    Mielenkiintoni heräsi tuotteita kohtaan kovasti! Heti kun purkin pohja häämöttää taidan testata nämä Paulit seuraavaksi.

    Ja kiinnostus heräsi myös, missä voi opiskella estenomiksi ja mitä sitten tehdään työksi? (olen jotenkin toimintakyvytön näköjään etsimään tietoa omatoimisesti)

    VastaaPoista
  3. Vaikuttaapa mahtavilta! Etenkin tuo tehosuihke. :o Mun karhea korpputukkani varmaan tykkäisi näistä!

    VastaaPoista
  4. MOI!
    Look fantasticsilta noita saa n. kympilla kipale, paljonko ne on suomen kaupoissa?:)

    VastaaPoista
  5. LindaM: Hello! Loistavaa, että tuntui hyödylliseltä :)) Mä lisäsinkin jo tonne shampooseen tollasen, että nimenomaan todella PESEVÄ! Ei jätä sellasta pintaa hiuksiin, eikä mitään ylimääräistä päänahkaan, vaan pesee. Mä en voi sietää sellasia jotka sen tekee ja sitten hiukset tulee samantien ihan likasen tuntusiks!

    maisakaisa: Loistavaa, suosittelen ehdottomasti testaamaan jos haluut vahvan tukan! :))

    Mä googletin:
    Estenomi AMK on kauneudenhoitoalan ammattikorkeakoulututkinnon tutkintonimike. Tutkinto suoritetaan kauneudenhoitoalan koulutusohjelmassa, ja se on laajuudeltaan 210 opintopistettä. Koulutus kestää 3,5 vuotta ja valmistaa erilaisiin kauneudenhoitoalan asiantuntijatehtäviin. Estenomit voivat työskennellä kauneusalan palveluyrityksen asiantuntijana sekä kosmetiikan osto- ja myyntitehtävissä. Koulutus antaa myös valmiudet toimia itsenäisenä yrittäjänä.

    Estenomiksi voi opiskella seuraavissa ammattikorkeakouluissa:

    * Laurea-ammattikorkeakoulu
    * Svenska yrkeshögskolan
    * Turun ammattikorkeakoulu

    Mimmi varmaan kertoo jossain vaiheessa opinnoistaan enemmän! :)

    Sagu: Tykkäisi varmasti, koska ne tuo myös sitä ihanaa pehmeyttä, mutta ei jätä hiuksiin mitään semmosta ällöä pintaa ollenkaan. Tehosuihke on MUST, rakastan sitä!

    VastaaPoista
  6. sissli: MOI! Mä oon ostanut yleensä Stockalta tai sit omalta kampaajaltani (Mimmillä oli näitä ainakin liikkeessään) ja mun mielestä hinnat on jotain n. 20e/pullo. Kannattaa ehdottomasti väijyä esim. Sokoksen hiustenhellimisviikkoja ja Stockan hullujapäiviä, sieltä on saanut ainakin joitain PM shampoita ja hoitsikoita 19e/500ml, joka on tosi halpa! Nää on nimittäin kampaamotavaraa ja tosi riittosia kans :)

    VastaaPoista
  7. Oon kans monta kertaa pohtinu et pitäis koittaa paulei! Mut sit homma on kaatunu siihen etten oo osannu päättää mikä setti ois hyvä just mun tukkaan. Lisäks nykyset tigit on melko täynnä viel :) Mut nyt tuntuu kyl ylivoimaisesti silt et on pakko hommata (ainakin) tota tehohoitoa :P että kiitosta vain ;)

    VastaaPoista
  8. No tää kuulostaa hyvältä, sillä meillä taitaa olla hyvin samantyyppiset hiukset (mun hiuksissa on luonnonkiharuutta/pörröisyytä ihan tarpeeksi) ja tuntuu, että hyvien tuotteiden löytäminen on joskus tosi hankalaa.

    VastaaPoista
  9. Hei kiitti! Mäpäs tutustun Laureaan ja kiva jos Mimmi joskus kertoilee enemmän opinnoista :)

    VastaaPoista
  10. Oi pitäs todellakin alkaa käyttää noita, mutta en tiedä raaskinko ostaa noin kalliita (oon aina käyttänyt peruskauppakamaa). Mut toi, että ei oo käytetty yhtään eläinkokeita on kyllä suurin plussa!

    VastaaPoista
  11. Moi! :) Olen kommentoimassa tänne nyt ekaa kertaa. Mieleeni tuli, että kaikki ihanat hoitotuotteet ym. rasittavat pakkauksien muovimäärältä kauheasti luontoa. Suosittelen käymään Lush-nimisessä liikkeessä Aleksanterinkadulla. Liikkeen pointti on myydä suurin osa tuotteista ilman luontoa rasittavia pakkausmateriaaleja. Kiva lahja idea!

    Ihana blogi. Käyn päivittäin täällä ja vaikutatte söpöiltä tyypeiltä. :) Tsemppiä jatkoon!

    VastaaPoista
  12. Ooh, mun on varmaan pakko kokeilla! Mun lempparihiustuotteet nimittäin mentiin lopettamaan, eikä korvaajaa oo löytynyt ;< Juuri noita ominaisuuksia luiruhiuksiini kaipaan! Ja jospa noita täältä Englannista sais vähäsen halvemmalla...

    VastaaPoista
  13. Elina: Suosittelen kokeilemaan ainakin sitä tehosuihketta, se on vaan niin yyberihana ettei mitään järkee! :) Paulit on kyllä älyttömän hyviä, oon testaillu monia erilaisia ja tykänny paljon!

    Jenni B: Niin on ja mä oon joskus jopa vaipunut epätoivoon ton löytämisen kanssa.. Luonnonkiharat on niin ärsyttävät välillä, mut sitku ne saa nätisti, niin sit ne saa kans nätisti. :) Suosittelen kokeilemaan ehdottomasti myös näiden Awapuhi-sarjaa, joka on tajuton ja mun on ehkä pakko esitellä Awapuhi-suihke joskus, koska sitä voi käyttää sekä hiuksille että iholle! NAM! Se on kans mun topvitosessa :D

    maisakaisa: No se rupee nyt työstämään opinnäytetyötä, niin eiköhän se siitä ainakin kerro ;) Tutustu Laureaa, siellä se Mimmin paiskii hommia!

    tannttu: Se on suuri plussa ja vinkiksi se, että nää on todella riittosia ku on niin peseviä, joten ei tarvii ostaa niin usein uutta. Niin ja kannattaa tsekkailla Sokosten hiustenhellimisviikoilta tai Stockan hulluilta, sillon on aina hyvässä alessa Paul Mitchellit!

    Silja: Heippa! Lush on mulla myös ihan vakituinen paikka missä käyn aina palkkapäivänä tuhlailemassa, rakastan niitä juttuja ja sieltä löytyykin pari lyömätöntä tuotetta! :) Kiitos kun tykkäilet! <3

    Silja: Siellä on varmaan hieman edullisemmat, kannattaa ehdottomasti kokeilla!! :)

    VastaaPoista
  14. Supervahvat hiukset!

    Kuulostaa liian hyvältä ollakseen totta, joten pakko kokeilla. Ehkä tuo hinta on sitten se huono puoli, mutta jos se on ainoa niin ei haittaa :). Ehkä pitäisi aloittaa shampoolla ja hoitoaineella, vaikka tehohoitokin voisi olla paikallaan... Kiitti vinkistä!!

    VastaaPoista
  15. vihaan sua! no eikä mu ku mä rakastan ja lompakko vihaa. siis ihan totta..
    PAKKO SAADA

    VastaaPoista
  16. Heippa! Vaikutatte kummatkin tosi ihanilta tytöiltä ja oon tutustunu teidän blogiin vasta vähän aikaa, mutta oon jo ihan myyty! =)..ainut mikä mua hieman vaivaa on se, että tuo kirjoitus fontti on todella pientä ja saan siristellä että näen kunnolla :(

    -Minttu

    VastaaPoista
  17. Ootko harkinnu jotain myyntialaa koska vakuutit mut täysin tällä postauksella että Paul Mitchell on JUST sitä mitä mun on pakko saada heti itelleni! (...kunhan edelliset shampoot loppuu :D)

    Itellä on aika suorat mutta vaalennetut ja kärsineet hiukset. Toi vaikuttaa kyllä liian täydelliseltä mun katkeileville ja haurastuneille hamppuhiuksille. ♥

    VastaaPoista
  18. Ihanalta vaikuttaa nuo kaikki tuotteet! Harmi vaan, että ostin vasta jättipullot Tigin brunettea, mutta tuota tehosuihketta voisi ainakin heti kokeilla. Ostin eilen Bonacuren Moisture kick -suihketta, jota olen jo pitkään käyttänyt. Tuotetta oli kuitenkin uudistettu, enkä pidä yhtään suihkeen uudesta voimakkaasta tuoksusta :( Ajattelinkin kysyä, että millainen tuoksu Paul Mitchellin suihkeessa on? Voisin kuvitella, että paaaljon parempi kuin Bonacuressa...

    VastaaPoista
  19. viheruni: Kannattaa alottaa niillä, itse suosittelen kyllä kaikkia hankkimaan ton tehohoidon, se on niiii parasta!! <3

    Sonja: Hahah mä niiiiin tiedän ton tunteen :DD

    Anonyymi: Moikka, kiitos paljon <3 ulkoasuun on tulossa muutoksia, joten luettavuuskin varmasti paranee! :) Kiitos kun sanoit, palaute on tärkeetä!

    vivi: Kuuostaa kyllä, että sun täytyy saada kokeilla näitä!

    Itseasiassa myyntiala on mun ala ja niitä hommia oon tehnyt pitkään ja myynyt joskus myös erikseen hiustuotteita, joten joo hyvä, että vakuutan, vaikka blogissa en mitään myykkään! :D

    Heidi: Kokeile ihmeessä tehosuihketta, se on ihan superia! Tuoksu mitchelleissa on yleensä mun mielestä aika hyvä, ei ollenkaan sellanen pistävä, mutta ei yleensä myöskään yhtä herkullinen kun esim. tigeissä, joissa tuoksu on iso osa kokonaisuutta. Mä oon aika tarkka ja vihaan pistäviä, pahoja tuoksuja ja näiden tuoksuista oon tykännyt. Suosittelen käydä nuuhkimassa jossain Stockalla tai Sokoksella esim.! :)

    VastaaPoista

Hellurei ja hellät tunteet! KIITOS jo etukäteen kommentistasi!

Hey you! Please, leave a comment. We would really appreciate that! :)

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.