torstai 22. lokakuuta 2009

Päivä jota en koskaan unohda!

Tiedoksi kaikille, että tulossa on jälleen erittäin tunnepitoinen postaus, koska mä nyt vaan satun olemaan ehkä yks maailman tunteikkaimmista ja herkimmistä ihmisistä..

Lokakuun 22. päivä on ollut mulle jo pitkään erittäin tärkee päivä. Vuonna 1997 mun elämä muuttui kertaheitolla, kun rakastuin palavasti. Huhtikuussa kuulin ensimmäistä kertaa biisin, joka muutti mun elämän kertaheitolla. Kysessä oli pitkätukkaset pojat, biisinä MMMBop, enkä varmaan ollut ainoa, joka rakastui näihin samaisiin tyyppeihin, koska ne nyt vaan oli niin ihania.

Mulle kuitenkin kävi niin, että kuten sillon kaikille uhosin, niin mun rakkaus ei loppunutkaan sen ensihuuman jälkeen. Tiesin sen jo sillon, että tässä on nyt jotain spesiaalia, koska olin aina ollut todella intohimoinen mitä musiikkiin tuli, mutta tässä oli jotain erilaista. Mä oikeasti rakastin sitä bändiä ja nyt 24-vuotiaana voin sanoa rakastavani edelleen ja kuuntelevani tälläkin hetkellä tuota samaista biisiä, joka muuten mun korvissa ei ole vieläkään kulunut. Hullua?


Tietenkin jo nuorena mun piti valita bändistä yksi, joka oli mun ehdoton lemppari. Se oli aina vaikeeta, koska ne kaikki oli mun mielestä ihania ja kuului siihen pakettiin. Kun multa sitten kysyttiin kenen kanssa niistä menisin naimisiin, niin en miettinyt hetkeäkään: Zacin tietenkin.



Zac vaikutti juuri sellaselta ihmiseltä josta mä tykkäsin (tai siis mähän kyllä ajattelin tuntevani ne maailman parhaiten) ja kaivoin kaiken mahdollisen tiedon niistä. Meidän modeemista nousikin savua, kun surffailin Yahoosta ettimässä lisää tietoa ja kuvia. Niin, sillon ei siis ollut googlea ja värikuviakin sai vaan äitin työpaikan printterillä. Myös Hansoneiden kiertuevideot kulu puhki, kun tuijottelin niitä ja fiilistelin miten siistejä tyyppejä ne onkaan.

Haaveilin päivät pitkät siitä, että pääsisin näkemään ne livenä, pääsisin tapaamaan niitä ja että voisin vaan hengailla niiden kanssa..

Tapasinkin tismalleen 11 vuotta sitten (tänä samaisena päivänä) sattumoisin Planet Hollywoodissa ihmisen, josta tuli mulle todella tärkeä. Me oltiin yhden toisen veljesbändin keikalla ja oltiin jo aiemmin juteltu jotain keikkapaikan edessä, mutta lopullinen yhteys syntyi kun istuttiin yhen kaverini kanssa keikan jälkeen ja kaiuttimista rupes soimaan Hansoneiden I Will Come To You. Mä rupesin tietenkin laulamaan (+vollottamaan, olin sillonki herkässä mielentilassa) ja tää tyyppi johon olin jo aiemminkin törmännyt tuli mun luokse ja kysyi: "Tykkäätkö säkin Hansoneista?" Vastasin, että joo ne on mun ykkösiä ikuisesti. Se sanoi, että niin senkin ja kysyi mun lempparia. Kerroin meneväni naimisiin Zacin kanssa, se taas kuulemma Isaacin. Sen jälkeen meistä tuli ystäviä. Parhaita sellaisia.

Huhtikuussa 2007 meidän yhteinen unelma toteutui, kun lähdettiin Lontooseen tapaamaan Hansoneita. Siis oikeasti tapaamaan, mun ystävä haastatteli niitä keikkapaikan takahuoneessa ja itse vaan yritin pysyä kasassa siinä vieressä. En oo eläessäni mennyt niin lukkoon, änkyttänyt, punastellut ja sekoillut, mutta mä oon onnellinen, että me koettiin se yhdessä. Se on edelleen yksi mun elämän upeimmista kokemuksista ja se keikka, ne biisit ja kaikki. Voi pojat sitä onnenkyyneleiden määrää.

Tän postauksen idea siis oli juhlistaa Zacia, joka täyttää tänään 24, mutta yllättäen mä innostuin "vähän" fiilistelemään ja voisinkin kirjottaa näistä kuluneista vuosista vaikka mitä..

Tässä nyt kuitenkin Zac, joka edelleen on mun mielestä täydellinen.


Isaac, Taylor ja Zac.




Taylor, Isaac ja Zac.














Zacin lapsi
John Ira Shepherd Hanson.


Zacin perhe.

Kaikki Hansoneista on naimisissa ja kaikilla on lapsia. Taylorilla (se jota kaikki aina sano tytön näköseks ja joka ei musta ollut yhtään tytön näköinen) niitä on jo 4, Isaacilla 2 ja Zacilla 1. Bändi tekee edelleen musiikkia, niillä on oma levy-yhtiö ja levyjä multakin löytyy joku 8? Uus levy on kuulemma tulossa pian, can't wait!

Pojat on myös vahvasti mukana hyväntekeväisyydessä kuten Wikipedia kertoo:

Yhtyeen jäsenet haluavat tuoda ihmisten huomioon Afrikassa vallitsevaan köyhyyden ja HIV/AIDS-tilanteen. Kaikki tuotot yhtyeen singlestä Great Divide albumilta The Walk lahjoitettiin HIV/AIDS potilaiden hoitoon eteläafrikkalaiselle sairaalalle. Lisäksi Hanson järjestää esiintymisiensä yhteydessä yhden mailin pituisia paljain jaloin tehtäviä kävelyjä, joiden tarkoituksena on havainnollistaa millaisia vastoinkäymisiä afrikkalaiset lapset joutuvat kokemaan.

Hanson tekee yhteistyötä Tom’s Shoes–yrityksen kanssa myyden näiden kenkiä kiertueellaan. Jokaisesta myydystä parista yritys lahjoittaa toisen parin hyväntekeväisyyteen. Jo ennen kiertueensa päättymistä, lokakuussa 2007 Hanson saavutti tavoitteensa 50 000 myydystä kenkäparista.

Oonkin istunut nyt jo useamman tunnin pläräämässä kuvia Hansoneista, kuuntelemassa Hansonia ja kyynelehtinytkin jo varmasti vähintään saavillisen. Tää on bändi, joka on "kasvanut" mun mukana ja ollut myös mun tukena mitä vaikeemmissa tilanteissa. Oon onnellinen, että joskus löysin tän bändin, koska ilman sitä mä en olis myöskään välttämättä koskaan tavannut tätä ihmistä, jonka kanssa oon kokenut sitten taas vaikka mitä.

Kahdentoista vuoden ajan oon joka lokakuun 22. päivä tuntenut, kun jollain mulle todella läheisellä ja rakkaalla ihmisellä olis synttärit. Onnea Zac.

Yhdentoista vuoden ajan mulla on ollut elämässäni ihminen, jonka tiedän olevan mun elämässä aina ja ikuisesti. Kiitos siitä.

Kaikki kuvat kerätty täältä.

29 kommenttia:

  1. Meinasin eka sanoa et mä meen sit Taylorin kanssa mut nyt ne onkin sit kaikki jo naimisissa ja lapsiakin on, mut ihanaa kuulla, ne kaikki pojat on ansainneet itelleen ihanat perheet! Tai siis isoja miehiähän ne nykyään on... Tarkottaako se että mekin ollaan aikuisia?

    Mullakin Hansoneihin liittyy vahvasti paras ystävä, olin ystäväni perheen luona Hollannissa kuukauden kesällä 1997 ja vähän epäillen hihiteltiin MTV:llä esiiintyville tytön näköisille pojille mutta laivamatkalla Suomeen piti sit jo päästä ostaan C-kasetit. Oon kyllä jossain vaiheessa pudonnut kärryiltä niiden uudemmasta tuotannosta. Mutta voi että olen kade tosta teidän tapaamisesta, se on varmasti ollut ihan mieltsiä! Itelleni vastaava oli kun asuin Glasgowssa ja Petula Clark esiintyi livenä, en tätä upeaa naista päässyt tapaamaan mutta jo se että näki sen livenä oli mieletöntä. Vieläkin jaksan herkistellä.

    Oon tässä varmaan jo kuukauden päivät lukenut teidän blogia ja nyt vasta toimeennun kommentoimaan, tuli vaan jotenkin niin lähelle tää aihe :D

    VastaaPoista
  2. Ei apua, miten ne on noin vanhoja ja aikuisen näköisiä! :D Ite en oo koskaan ymmärtänyt Hansonien päälle, ehkä siksi että olin kohderyhmää nuorempi (vuosimallia '88) kun pojat puskivat pinnalle.

    Vaikkei bändi kosketakaan, oli merkintää silti kiva lukea! Oli kohde mikä oli, kun on intohimoinen jotakin asiaa kohtaan, se on aina jees. :)

    VastaaPoista
  3. No tiesihän sen ettei niin kauniista pojista voi tulla muuta kun komeita miehiä.

    VastaaPoista
  4. Voi Peppi, mää niin jaan sun muistot :) Muistan pussailleeni Hanson-julisteesta (jossa ne oli suht luonnollisessa koossa) Zacin huulet puhki, voi hihi.

    VastaaPoista
  5. whaaaat, onko ne noin komeita nykyään! :O :)

    VastaaPoista
  6. awwww <3

    mä olin kans menos naimisiin zacin kanssa ja olin tapetoinu hanson-julisteilla mun seinät ja katon. Katoin sitä kiertuevideoo monta kertaa päivässä ja itkin ku zac oli vaan niin ihana.

    en oo hirveesti kuunnellu tota niiden uutta musiikkia, ennenku nina sano joskus vuos sitten et se on oikeestaan yllättävän hyvää ja oon sen jälkeen kuunnellu sitä aina välil salaa kun kukaan ei nää. ja pahimpina masisfiiliksissä kuuntelen i will come to you:ta ja lucy:a (itkin lucyn aikana aina koska olin niin uskomattoman katkera siitä ettei sitä biisii oo tehty mulle) ja pillitän silmät irti päästä.

    Ihanaa et uskalsit tulla ulos Hanson-kaapista :D <3<3<3

    VastaaPoista
  7. lainatakseni ylle kommentoinutta poskisuudelmaa,
    "ehkä siksi että olin kohderyhmää nuorempi (vuosimallia '88) kun pojat puskivat pinnalle."
    Tuo on kyllä tosi huono selitys ettei oo ymmärtäny hansoneita ! :-D Ite vuosimallia -93, kyllä vain mulla oli suosikin mukana tulleita hanson tarroja sängynpää täynnä.. Okei mun -87 syntyneellä siskolla saatto olla vaikutusta mut kuitenki.. Hengessä mukana ;-D

    tmilla

    VastaaPoista
  8. Apua, busted! :D Myönnetäköön siis että Mmmmbob oli mielestäni ärsyttävä renkutus ilmestyessään. En kyllä muista että kukaan kavereistakaan olisi tykännyt Hansoneista. Spaissarit ja Bäkkärit sen sijaan oli kova juttu, tosin nekin tuosta ysiseiskasta vasta vuoden kahden päästä... Hmm, aika jännä. :D

    VastaaPoista
  9. Onpas Taylor hyvännäkönen nykyää. Olin pienempänä ihan kuumissani siihen eikä se musta kyllä oo koskaa näyttäny tytöltä.. Voisinpas kuunnella vähän Hansonia nyt. Jee tää on muuten nyt kolmas kerta kun kommentoin tänne :D

    VastaaPoista
  10. Sä vaikutat jotenkin ihan tajuttoman upealta ja ihanalta ihmiseltä! Musta on hienoa, että sä osaat arvostaa sun ja Mimmin mahtavaaa ystävyyttä ja sanot sen varmasti hänellekkin monesti:) Siis te vaikutatte molemmat upeilta, mutta jotenkin musta tuntuuu että tunnen(siis todellisuudessahan en tiedä tän blogin perusteella susta murto-osaakaaan:D) Pepin jotenkin paremmin kun oot kirjotellu paljon nyt kun Mimmi on ollut siellä intiassa! Oot niin suloisen herkkä ja ihanan itseironinen. Kaikkien ihmisten pitäis ottaa teistä vähän mallia ton itsetunnon kanssa;) Jatkakaa samaan malliiin! Laura

    VastaaPoista
  11. Ihana teksti! Rupesin vain miettimään, ettei se vaan olisi voinut olla The Moffattsien keikka Planet Hollywoodissa, jonne minäkin onnistuin saamaan lipun Suosikin kautta..? Ensin suuri suosikkini oli Hanson (Taylor <3), sitten tykkäsin The Moffattsista, mutta enää ei noita kyllä juurikaan tule kuunneltua. Levyt toki vielä ovat jemmassa vanhempieni luona. :)

    VastaaPoista
  12. Oi että, on pakko kommentoida ekaa kertaa tänne, koska tää postaus oli aivan ihana <3 ja hanssoneista on kasvanut oikein komeita poikia <3

    Tykkään paljon teidän blogistanne, ja odottelen Intia päivityksiä innolla :))

    VastaaPoista
  13. Ääääkk!!! Lukiessani tätä Hanson-juttua mun oli pakko sanoo kolme kertaa ääneen "MÄ EN KESTÄ!" Mä en kestä että niistä on tullut niin komeita, mä en kestä että Taylorilla, mun nuoruuden suurella rakkaudella, on jo NELJÄ lasta ja mä en kestä että mun täytyy taas alkaa kuunnella Hansonia. Että kiitos tästä. Upeaa.

    VastaaPoista
  14. Hih, mun kaveri oli kova fani kans, ite ihan vaan tykkäsin ;) Kävin vasta kattoon youtubesta videoo Zacin perhe-elämästä... Vähän järkkyy ku noista on tullu aikuisia :)

    Mun suosikki oli Isaac, vaikka se oli muitten mielestä ihan ruma :D :D

    VastaaPoista
  15. are u fucking kidding me...?

    VastaaPoista
  16. mitäääääh! :D onks niil kaikil jo noin paljon lapsia? :DD voi että.. joo mäki olin iha himmee hanson-fani. taylor ja zac oli lempparit. <3

    VastaaPoista
  17. Jälleen kerran ihana postaus ja muhunkin osuvasta aiheesta. Itsekin aikanaan ihastuin Hansoneihin yli kaiken ja Zac oli myös mun lemppari, ja erään kansilehtiseen olenkin raapustanut hänen kohdalleen jonkun söpön rakkausrunon :)
    Mun huone, iso sellainen, oli lattiasta kattoon asti vuorattu Hanson-julisteilla ja kaikenmaailman lehtileikkeillä. Kiersin joka viikko kaupat ja kioskit ja selasin musalehdet sun muut ja ostin heti, jos siinä oli yksikin pieni juttu Hansoneista tai Zacista. Sinne hupeni siis mun rahat, kun muut tuhlas rahojaan Spaissari- tai Bäkkäri-keräilykortteihin jne.

    Edelleen tallessa mulla on kaksi "aarretta" levyjen lisäksi, jotka isäpuoleni toi Helsingin reissultaan minulle tuliaisiksi: Hanson t-paita ja Hanson huppari! T-paita oli tosi iso ja halusin sen silti, kun eihän niitä pikku paikkakunnalla myyty ollenkaan. Nykyään se toimii mulla yöpukuna ja kihlattu naureskelee, kun sillon tällön ihailen poikia paitaa pukiessani (:
    Sydänsuruissani vitos-kutosluokalla kuuntelin aina I will come to you tai Lucy biisuja, ja laitoin jomman kumman illalla repeatille soittimeen ja heräsin siihen aamulla :D

    Ohops, tulipas "avauduttua" paljon, sori ja kiitos hyvästä jutusta jälleen!

    t. Risu

    VastaaPoista
  18. Siis tää ois voinu olla ku mun kirjottama. Et tiedäkkään.
    Ja Zac oli aina mun.. Aina.

    VastaaPoista
  19. Voi käääk. Muistan kun mullakin oli varattu yks iso seinä kaikille Hansoneitten julisteille ja pikkukuville. Sit aina iltasin kattelin Tayloria silmiin ja toivoin näkeväni siitä unia.

    Mikskähän ihmiset pitää nolona sitä, että jos joku tykkää Hansonista? Tai miks jotkut kuuntelee sitä salaa? Hansonhan on just parasta musiikkia! Edelleen minun lempparibändi <3

    Ja jos noi pojat oli joskus nuorempana söpöjä, niin mitä niistä nyt on tullu? Syötävän komeita! Nam :P

    VastaaPoista
  20. MMMMPOP! ja jac näyttää (vieläkin?) samalta kuin 10v sitten

    VastaaPoista
  21. hahaa ihana postaus! ite luulin pienenä että ne on rumia tyttöjä. :D nyt ne on kyl niin komeita, että piti ihan mennä youtubeen kuunteleen mmmbopia. :D

    VastaaPoista
  22. Aa ihana postaus! Muistan kun mun isoveli kiusas mua et Hansonit on tyttöjä eikä ne laula ite. Kaadoin sen päälle kattilallisen vettä.

    Paras bändi ikinä.

    -Julia

    VastaaPoista
  23. Voi ei etta :D Ma voin ymmartaa sun fiilistelyn, ei silla etta olisin ite ollut suuri Hanson fani, silla olin super suuri BSB fani :P
    Itseasiassa tassa kuukaus takaperin kavin kotona vanhempien luona ja mulla on siella sellanen purkki missa on ollut BSB purkkaa, niita on myyty jossain kiskalla joskus ja sitten kun se oli tyhja ma jotenkin sain sen purkin :D Ja siella purkissa mulla oli vaikka mita lehtileikeita bakkareista!
    Siella ma sit fiilistelin mun bakkari muistojen kanssa XD

    VastaaPoista
  24. Oooh.. Hansonit:) Tuli kanssa niin paljon muistoja mieleen ja piristit tällä tekstillä mun tylsää loppuTYÖpäivää:) Mä olin kanssa ihan in lööv Zac:iin, ja tein kässäntunnilla jonku tyynynpäällisen johon kirjailin Zac:in nimen. Meillä oli vaan kauhee taisto toisen kaverin kanssa, kun sekin oli päättänyt mennä Zac:in kanssa naimisiin, ja kun se hommasi sellasen paidan jossa oli sekä sen itsensä että Zac:in valokuvat photoshopattu yhteen, olin varma et nyt hävisin taiston! :D ja Taylor jäi sitten ihan suosiolla kolmannelle kaverille;)

    J_nni

    VastaaPoista
  25. Mä olin myös ala-asteella hirmuinen Hanson-fani, mutta pienellä paikkakunnalla kun asuin ja samaan aikaan BSB ja Spaissarit jyräs ja "Hanssonit on homoja" häpesin hirveästi fanitustani :D
    Mulla oli yksi seinä täynnä Hansonjulisteita (ja myönnän myös pussailleeni Zacin huulia 1000000000 kertaa..)

    Tykkäsin Zacista eniten ja sitten jossain vaiheessa Taylor alkoi näyttää aika söpöltä ;> (olin hei hirmuisesti vielä Taylorin näköinen - tosin tyttöversio) ja sain kuulla tästä myös :D

    Oon kateellinen sulle kun pääsit tapaamaan :) Jos he tulisi joskus Suomeen keikalle nii MENNÄÄNKÖ!?!?!?? ;)

    VastaaPoista
  26. Apua, IHANA postaus! <3
    Mä oon taas onnesta sekasin kun pääsen näkemään mun tulevaa aviomiestä tossa 2.12 Hartwall Areenalla. Brian Littrelin kanssa oon päättäny meneväni naimisiin samaisena vuonna kun säkin Zacin kanssa. Muistan niitä hetkiä kun Brianin sydämessä oli reikä ja Suosikki kirjotti siitä pitkän jutun ja kuinka itkin enkä mennyt kouluun sen takia (!!! :D ). Kansio mistä tuo Suosikin juttu löytyy on vieläkin tallessa, ja täynnä muita Bäkkäri-juttuja.
    Mäki diggasin Hansonista ja Zac oli myös mun suosikki silloin, ja onhan mulla jo pienenä näköjään ollu hyvä maku, kun Zac näyttää törkeen hyvältä nykyään! (Okei, niin myös Taylor).
    Ihan mieletöntä että oot päässy pojat näkemään livenä, jos mä näkisin Bäkkärit niin menisin niin lukkoon ettei puhettakaan. Oon tainnut nähdä IRC-galleriassa sun (tai tän kaveris) kuvat liittyen tohon Hanson-tapaamiseen. Nickiä vaan en millään muista, mutta huone missä haastis tapahtu tais olla punanen, tai ainakin ne sohvat sen värisiä?
    Mukava nähdä etten oo ainot, jonka ikuinen rakkaus ei nähtävästikään ikinä sammu, niinkun on jo vuosia sitten luvattu! (:

    VastaaPoista
  27. Hehe, oli pakko kyllä tulla tähän kommentoimaan!
    En muista montako vuotta tästä on aikaa (varmaankin reilusti kymmenen, silloin kun tuo Hanson-hypetys oli), mutta keräsin tietenkin juhannuksena kukkasia kedolta ja uneksin tulevasta miehestä. Ei osoittautunutkaan sitten oman luokan söpöliiniksi, vaan ihan randomisti tuoksi Zaciksi :D
    En juurikaan kuunnellu Hansonia ja siks muistan ikuisesti tuon unen tulevasta miehestäni, miten alitajunnasta voi sellainen tulla! :D

    VastaaPoista
  28. Peppi oot paras!!! Tää Hanson avautuminen pelasti mun päivän <3 Zac on edelleen ihana ja I will come to you maailman paras biisi. Itken edelleen aina sitä kuunnellessa. Ikävöin myös sitä aikaa ja ikää kun kaikki oli niin maagista. Miltä tuntui tärisevin käsin kiikuttaa viikkorahat ärrän tädille ja saada uusimmat jutut ja kuvat Hansoneista ulkomaisten lehtien mukana. Mukaan tarttui tietenki myös spaissari tikkareita jotka maistu persikalta. Vaikka en Zacia saanut niin löysin söpön pitkätukkaisen rumpalipojan jonka kanssa menin naimisiin. Ja tajusin yhtäläisyyden vasta nyt... :D

    Pidetään joskus Hanson iltamat <3


    -Nana-

    VastaaPoista
  29. Peppi oot paras!!! Tää Hanson avautuminen pelasti mun päivän <3 Zac on edelleen ihana ja I will come to you maailman paras biisi. Itken edelleen aina sitä kuunnellessa. Ikävöin myös sitä aikaa ja ikää kun kaikki oli niin maagista. Miltä tuntui tärisevin käsin kiikuttaa viikkorahat ärrän tädille ja saada uusimmat jutut ja kuvat Hansoneista ulkomaisten lehtien mukana. Mukaan tarttui tietenki myös spaissari tikkareita jotka maistu persikalta. Vaikka en Zacia saanut niin löysin söpön pitkätukkaisen rumpalipojan jonka kanssa menin naimisiin. Ja tajusin yhtäläisyyden vasta nyt... :D

    Pidetään joskus Hanson iltamat <3


    -Nana-

    VastaaPoista

Hellurei ja hellät tunteet! KIITOS jo etukäteen kommentistasi!

Hey you! Please, leave a comment. We would really appreciate that! :)

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.