perjantai 18. kesäkuuta 2010

Syleillään!

Meiltä aina välillä kysytään, että kannustetaanko me ihmisiä olemaan lihavia tai että syrjitäänkö me laihoja ihmisiä. Aina näinä hetkinä tulee sellanen ÄST-olo, kun tajuaa ettei ehkä osaa aina tuoda itseänsä julki parhaimmalla mahdollisella tavalla.



Kuten monet teistä tietää, meitä molempia on koulukiusattu aikoinaan ja ollaan jouduttu painimaan useaankin otteeseen itsetunto-ongelmien kanssa. Nyt kuitenkin jossain vaiheessa kävikin niin, että tajuttiin kumpainenkin (ehkä myös toistemme avustuksella) olevamme ihania juuri tällaisinä ja niinpä elämästä tuli huomattavasti helpompaa. Ei tarttenut enää miettiä, että sittenkun oon laihduttanut hieman niin voin tehdä näin tai JOS olisin laiha, mun elämä olis varmaan paljon siistimpää. Kun sen oivalsi, että hei musta tuntuu hyvältä näinkin ja näytän myös mielestäni useimmiten oikein kivalta, niin elämä rupeskin tuntumaan kivemmalta ja siitä lähtien oikeastaan kaikki on ollut kivempaa. Kannatti siis edes kerran elämässään oivaltaa jotain. ;)

Kuten me lihavat, myös hoikat ihmiset joutuvat kuulemaan jatkuvasti kommentointia painostaan. "Söisit nyt enemmän, kun oot noin hirveen hoikka" - kommentit satuttavat ihan yhtälailla kuin "Ei varmaan kannata syödä tota loppuun"-kommentit meitä. Tämän takia me ollaankin aina sanottu, että toivottaisiin KAIKKIEN (tähän pätee kaikki adjektiivit mitä maailmassa on) hyväksyvän itsensä juurikin niin ihanina kuin ovat ja mikäli tuntuu, että jotain itsessään haluaa lähteä muuttamaan - tekee sen sitten oikeasti itsensä takia.

Monet lähtevät esim. laihduttamaan sen takia, että muut hyväksyisivät paremmin ja vaikka itestään ei oikeasti tuntuisi edes, että haluaisi ja se jos jokin on väärin. Tehkää asiat itsenne takia! Oikeasti. Itse pudotin aikoinaan painoa itseni takia, koska olo oli tukala ja olen todella onnellinen, että tein sen. En siis millään tavalla ole myöskään laihduttamista vastaan, mutta se pitää tehdä terveellisesti ja oman kropan ehdoilla. Ei itseään rääkäten. Myöskin jojolaihduttelu on sellainen joka me ollaan pyritty välttämään aina. Se on todella raskasta varmasti



Olen kyllä ite kerännyt kiloja viime kesästä jonkinverran takasin (joo siitäkin on huomauteltu jatkuvasti, että Pepe on paisunut) ihan siitä syystä, että elin melkein vuoden ilman karkkia, jäätelöä, sipsejä ja roskaruokaa ja nykyään muistan välillä herkutellakkin. Oon silti mielestäni edelleen hyvännäköinen läski, eikä siitä päästä mihinkään. ;) Jos mulle tulee jossain vaiheessa sellainen olo, että alkaa olemus käydä liian painavaksi - sillon laihdutan itseni takia. Sillon myöskään kommentit "ettehän vaan ikinä laihduta" eivät hetkauta mua mihinkään suuntaan, koska totta hemmetissä laihdutetaan jos siltä tuntuu! :)

Se on sitä elämästä nauttimista, tehdä asioita jotka tuntuvat hyvältä.

Haluan sanoa teille kaikille tämän:
Sinä lihava, laiha, mielestäsi kaunis, mielestäsi ruma, nuori, vanha, kalju, tummaihoinen, vaaleaihoinen, punainen, keltainen, karvainen tai ihan minkälainen tahansa tyyppi: Rakasta itseäsi aina ja tule meidän lihavien syleilyyn. Koska kuten kuvista huomaatte, täällä me odotetaan sylit auki juuri sua! :)

Nyt suihkun kautta PROVINSSIIN! :)

53 kommenttia:

  1. Ihanan pirteitä kuvia<!3 :--)

    VastaaPoista
  2. Peppi. Kerro heti mistä sun hame on!! Olen etsinyt juurikin tuollaista. Tahon!

    (eiks tää ollu just oikea reaktio tällaiseen postaukseen jossa oli sanomaa?)

    VastaaPoista
  3. Ihanaa tekstiä! :)) Ihan tuli tippa linssiin kun luin tämän. <3 Itse liputan myös Olkaan kaikki sellaisia kun haluatte olla-puolesta ja tämä nosti ehkä siksi tunteet pintaan.

    Hauskaa viikonloppua! :)

    VastaaPoista
  4. Saako kysellä, että oliko se paljon Peppi pudotti +- 10 kiloa vai jopa +-20 ? :D

    VastaaPoista
  5. :) Näinhän se menee.

    Juuri eilen katselin saman näköistä mekkoa kuin Pepillä. Sen yläpuolella kaupassa roikkui musta trikoominitakki kultaisin napein. Kokeilin ja ostin sen käy tosi monien toppien ja tunikoiden kanssa.
    Pointti on se että ennen en olisi edes kokeillut, mutta teillä aina noita kivoja minitakkeja ja rohkaistuin testaamaan. Kiitos siis avusta :) =D

    VastaaPoista
  6. Aww tytöt. Puitte sanoiksi minun viimeaikaiset ajatukset. Oon toki tiennyt aina, että jos ja kun tästä vähän laihdun, teen sen itteni enkä muiden takia. Tietäminen on kuitenkin ihan eri asia kun ymmärtäminen. Tässä kropassa oleminen ei itsestäni tunnu hyvältä, ja kärsin siitä joka päivä. Joka puolella näen kauniita ja ihailtavan näköisiä tyttöjä, ja toivon salaa näyttäväni heiltä. On minullakin hyviä päiviä, jolloin olen mielestäni nätti tai kun pohkeet eivät näytäkään tajuttoman isoilta, mutta ihanteellistahan olisi, jos sellainen olo olisi joka päivä.

    Tämä postaus aiheutti minussa sellaisen oivalluksen, että minä teen tarvittavat toimenpiteet itseni vuoksi, enkä muiden. Kiitos ihan törkeän paljon! Onneksi on ruokatunti eikä kukaan töistä näe kun minä pillitän :D

    Olette kauniita ja upeita <3

    -Pau

    VastaaPoista
  7. Ihana, rohkaiseva teksti. :) Toivottavasti jokainen asiaa miettinyt tajuaa lukea tän postauksen!

    VastaaPoista
  8. Toi on niin totta toi laiha juttuki et se on sama asia. Ku kukaa ei ikinä tajuu et ei must oo kauheen kivaa et mun paras(ko) ystävä sanoo mua koko aja luuviuluks ja et syösyösyö ku se ei kai älyy et se ois sama asia ku mä sanoisin sille että rajota syömistäs (ku se on ihan pikkasen pyöreähkö) nii se on tosi ärsyttävää ! Oli pakko tulla avautumaan, ja todeta et hienoo ku tajuutte myös meitä laihoja joita ''haukutaan''. :) ♥

    VastaaPoista
  9. jee tuli hyvä mieli kun luin tän, jeejeees!!!

    t.j

    VastaaPoista
  10. Ihana teksti, pelastitte mun päivän, kiitos :)

    i <3 MTL

    VastaaPoista
  11. Ää te ootte niin ihania <3

    Mäkin tahtoisin oppia ajattelemaan noin. Mut mä vaan en pysty siihen. Mä niin haluaisin.

    Omg, onko Mimmillä kielikoru vai näenkö mä omiani :o

    VastaaPoista
  12. Te ootte kyllä ihania!! <3 Itellä just laihari menossa, mutta vaan sen takia, jotta itellä olis parempi olla omassa kropassa. Niinhän sen pitääkin olla :)

    Te ootte ihania myös, olitte sitten suuria tai pieniä! Mutta tuollaisena vähän isoluisempana ehkä kaikkein halittavimpia... ;) <3

    VastaaPoista
  13. Heippa!

    Peppi osu just asian ytimeen!:)
    Te ootte mahtavia just tollasena kun olette ja saatte toki laihduttaa jos teistä siltä tuntuu! Teistähän se on kiinni ja ihan omasta olostanne.
    Mukavaa viikonloppua ja mukavaa Provinssia! Toivotaan myös että säät suosii!

    VastaaPoista
  14. Heh, tota mieltä mäki oon ollu jo 13-vuotiaast lähtien. :D Mä olin just sellane "liian" laiha muitten mielestä.

    Oon kattellu kans teijän vaatteita kuinka ihania ne on. Tiiän yhen kaverin joka ei suostu lähtemään koskaan vaateostoksille, koska on muka niin iso, ettei sen kokoisille löydy mitään. :( Te ainakin ootte elävä todiste, että löytyy.

    VastaaPoista
  15. Moi Mimmi ja Peppi More to Love!

    Tää teidän blogi on maailman ihanin ja auttanut myös mua hyväksymään itteni sellaisena kun olen. Mulla on itsellä ollut aina ongelmia hyväksyä itseni koska olen aina kuullut olevani laiha, luikku, tikku yms. Olen monta kertaa saanut opettajilta ja muilta ihmisiltä sarnaa siitä kuinka pitäis syödä enemmän ja onko mulla syömishäiriö. Mieleen jäänyt just lausahdukset "sulla on napa selkärangassa" "söisit jotain" "hyi ku oot ihan hirveen laiha" tai "hyi bäytät hirveeltä, syö jotain", satuttaa ja nakertaa itsetuntoa hirveesti nekin. Koulussa kaikki luuli että mulla oli syömishäiriö ja sain hirveesti pilkkaa osakseni. Eilen kaupassa ollessani eräs vanhempi ihminen tokaisi että "tuokaan tyttö ei tiedä muodoista mitään". Minkäs sille ihminen voi jos on aina ollut luonnostaan laiha. On sitä yritetty lihotuskuuriakin mutta mun täytyi syödä niin paljon että olo oli jatkuvasti turvonnut ja kipeä.

    Teidän blogi on auttanut mua ymmärtämään sen, että mä olen juuri hyvä näin. Toivottavasti ihmiset ymmärtää teidän blogin kautta myös juuri sen, että ihmiset on erilaisia, mutta myös kaikki omalla tavallaan ihania! iso KIITOS teille ihanat, syleillään mekin jos joskus tavataan! ;D pus<3

    VastaaPoista
  16. haluisin samanlaisen mekon kun pepillä mut ei mee. tai jos sattuu meneen niin se näyttää niin järkyttävältä ettei kehtais ees peilistä kattoo. t. peppi+30kg

    VastaaPoista
  17. Kiitos murut ihanasta kirjoituksesta! Paljon haleja! <3

    VastaaPoista
  18. kiitos kannustuksesta!! ootte ihania :)

    VastaaPoista
  19. Ihana kirjoitus<3
    Rakastan teidän blogia<333 (:
    Haleja sinne =)

    VastaaPoista
  20. mullaki kiinnostaa mistä pepin hame (vai mekko?) on peräisin :)

    ootte ihania!

    VastaaPoista
  21. Mulle on ollut aina itsestäänselvää että tämä teidän blogi edustaa itsensä hyväksymistä,oli sitten millainen vaan...välillä tuntuu että kaikki eivät ihan ajattele asiaa loppuun asti. Mutta edelleen ihanata lukea teidän juttuja!

    VastaaPoista
  22. Ymmärrän teitä.
    Haluaisin kuitenkin tietää ettekö koskaan edes harkitse laihduttamista? Ruokavalion keventämistä ja herkkujen minimoimista? Pelkään, että ylipainonne käy ajan kanssa terveydellenne taakaksi. Tunnutte kieltävän sen tosiasian, että olette sairaita. No nyt tuo kuulosti turhan pahalta. Tarkoitan, että ylipaino on sairaus ja siitä voi parantua pienillä askelilla. Ei tarvitse rääkätä itseään kuntoilemalla tai syömällä porkkanoita ja sillä tavalla "muuttaa" itseään. Itse olen hieman alipainoinen ja yritän nostaa painoani terveellisin keinoin, en suinkaan suklaalla ja leivoksilla.
    Olen sitä mieltä, että olette toki ihania omana itsenänne, mutta ylipainolla ei ole leikkimistä eikä sillä kannata leveillä.

    VastaaPoista
  23. Ihan totta!
    Mua ärsyttää ku ihmiset ei ymmärrä, että ette suosi lihavuutta tai kannusta siihen. Ootte kuitenki ilmaissut asian, ainakin mun mielestä, todella selkeästi ja pitäs jo kaikkien tajuta :DDDD

    VastaaPoista
  24. Oi että ootte ihania, luv ya !!!<3
    Tuntuu et oisitte tyyliin kaikkien suomalaisten äitejä<3
    Tommosia ihania lempeitä jotka jaksaa aina auttaa ja ajatella muita!
    Mulle tuli tosi hyvä fiilis tästä postauksesta, KIITOS !<3

    VastaaPoista
  25. Voihan vitja että ootte ihania !<3
    Mun, kuten varmaan myös muittenkin silmissä te ootte upeita!
    Painolla ei ole mitään merkitystä sen kanssa millanen ihminen oikeasti on, ei kannata katsoa vain ulkokuorta. Te ootte täydellinen esimerkki siitä. Ja arvostan teitä tooosi paljon!
    Pysykää tollasina ihanina ja muita rohkaisevina ihmisinä:-)
    rakastan teitä ja tätä blogia, favourite<3!

    VastaaPoista
  26. olette ihania. muistakaapa se.

    VastaaPoista
  27. Ihania olette ja saitte mut hyvälle tuulelle! En aina nimittäin osaa hyväksyä itseäni niin kuin olen,ja vain siksi, koska ajattelen mitä muut minusta ajattelevat.. kiitos tästä tosi paljon,oivaltava teksti ja piristi päiväni! :) <3

    VastaaPoista
  28. Ootte ihania! t. lääkärin mukaan "italialaisia geenejä omaava", eli suomeksi sanottuna karvainen. mäkin taidan olla ihana kaikkine karvoineni!

    VastaaPoista
  29. Kiitos ihanasta blogista!

    Olen myös ylipainoinen. Vielä pari vuotta sitten olin melkein hoikka, joten painoa on tullut tosi paljon lisää. Ihastelen pyöreitä/kurvikkaita naisia jotka osaavat pukeutua (mm. teitä), he ovat KAUNIITA! Ihan sama onko laiha vai pyöreä, jos osaa vaan pukeutua. Tätä taitoa minulta ei löydy ja tuntuu, että helpompi olisi vaan laihtua takaisin, vaikka haluaisin hyväksyä painoni ja näyttää hyvältä. Käytän vanhoja vaatteitani, jotka ovat n. 1-2 kokoa liian pieniä ja näin näytän todella tyhmältä. Osaisimpa myös pukeutua niin kuin te :) Olen kokeillut pukeutua erilailla, mutta näyttää että olisin vieläkin isompi. Hyvin istuvia vaatteita ei taida mun kropalle löytyä :( Olisi mahtavinta jos pystyisitte auttamaan mua ongelmani kanssa ja antaa edes pari vinkkiä, miten tuoda pyöreän kropan parhaat puolet esiin pukeutumalla!

    Haleja! :) Olette upeita

    VastaaPoista
  30. Kyllähän te voitte ajatella niin että olette hyviä juuri sellaisenaan , mutta totuus on se että lihavuus lyhentää teidän elämänne ja kun tulette vanhemmaksi ja saatte lihavuuden seuraksanne sairauksia. Te olette nättejä tyttöjä mutta en voi uskoa että olette kuitenkin aivan " terveitä lihavaia tyttöjä " , Tunne syönti johtuu siitä että ei ole selvittänyt ongelmiaan ja yrittää tukahduttaa muistoja. JA kannattaisi katsoa ihan sitä tavalllista ruokaa mitä niissä on . Ei ylensyönti johdu aina siitä roskaruasta, karkista etc. Olette varmaan tosi ihania ihmisiä mutta te kyllä vähän mainostatte miten hyvä se on olla lihava. Se on sairaus yhtä paljon kun Anoreksia.

    VastaaPoista
  31. Te ootte ihania - tää nyt toistaa ylläolevia mut mitenkään muutenkaan en osaa teitä kuvata :). eli ootte ihania! pitäkää itsetunto korkeella älkääkö välittäkö, jos joku sanoo niitä negatiivisia kommentteja. Se teidän painosta huolehtija on varmasti ketjupolttaja ;).
    Teiltä saa hyviä pukeutumisvinkkejä, jatkakaa sitä! Me like <3
    T:Piia 35v

    VastaaPoista
  32. Musta on hienoa että teidän kaltaisia ihmisiä löytyy :) Jos kaikki tässä maailmassa olisi samalla muotilla veistettyjä, aika tylsäksi kävisi katu- maisema. Olen itse ylipainoinen, 17v. tyttö ja pituuttakin löytyy yli 180 cm, (kokoa on :D) eikä mun ulkonäkö ole mulle ongelma enää nykyisin. Lapsena hävetti ja itse- tunto oli maassa, mutta juuri teidän kaltaisten ihmisten avulla mä opein hyväksymään itseni ja tajusin, että ei mun ihmis- arvoni ole mitenkään sidoksissa mun kokooni eikä ulkonäkööni. Jatkakaa samaan malliin, teidän positiivisuuttanne on ihana katsella :))

    VastaaPoista
  33. En voi muuta teistä sanoa kuin MAHTAVAA. <3 Omana itsenä oleminen ja esiintyminen onnistuu teiltä niin hyvin! :> Tätäkin tekstiä luin tippa linssissä ihan vain sen takia, koska olette ihania <3

    VastaaPoista
  34. Mistä Pepin ihana rusettipanta on kotoisin?? Olin näkevinäni tänään Kampin Oasiksella tuollaisen ihanuuden... Nyt harmittaa, etten ostanut sitä! <3

    VastaaPoista
  35. Hei. Muutamaan ylläolevaan kriittiseen kommenttiin kommenttia. Ylipainoa EI ole todettu sairaudeksi missään lääketieteellisessä tutkimuksessa. Suosittelen kovasti Kyrölän ja Harjusen toimittamaa teosta "Koolla on väliä!; lihavuus, ruumisnormit ja sukupuoli." Sen luettuaan ymmärtää, että lääketieteenkin lihavuustutkimukset ovat kovin vaillinaisia. Ylipaino on todettu lääketieteellisesti riskiksi yllättävän harvaan sairauteen. Normaalipainon painoindeksikin on vain sovittu lukema.Lihavuuden ja terveyden yhteyksiin liittyy kaikenlaista perusteetonta hysteriaa ja yleistystä. Toki on muutama sairaus, joihin ylipainon on todettu olevan riski. Ja vakava sellainen. Tämänhän kaikki lihavat ihmiset toki tietävät.

    VastaaPoista
  36. Peppi sulla on IHANA hymykuoppa ♥.♥ ja tytöt ootte muutenkin mahtavia ja teidän blogia on ihana lukea! tulen itse aina paremmalle tuulelle. Piristätte jokaista päivääni. esim jos mua angstittaa avaan usein koneen ja angstaan sinne ja käyn lukemassa uusimmat juttunne oloni parantuu huomattavasti :) eikä tämä ole mitään huomionhakuisuutta tms. vaan aitoa puhetta. kirkkaita kesäpäiviä kaikille ♥

    VastaaPoista
  37. Niin, kuten yllä todetaan, yli- tai alipaino ei ole sairaus, sen enempää kuin vaikkapa tupakointi, liiallinen auringonotto tai se, ettei juuri koskaan syö kasviksia tai nukkuu liian vähän. Nämä ovat asioita, jotka nostavat todennäköisyyttä sairastua tiettyihin tauteihin. Kellään tuskin nykymaailmassa on täydellisiä elämäntapoja, ja on naurettavaa että lihavuus on niin kovin paheksuttua kun terveytensä voi vaarantaa vähintään yhtä vakavasti monin muin tavoin jotka ovat yleisesti hyväksyttyjä.
    Anoreksia ja ahmimishäiriö (jota varmaan yllä haetaan kun puhutaan tunnesyömisestä joka taas on ihan eri asia) ovat sairauksia. Mikään ei viittaa siihen, että MTL-tytöillä olisi ahmimishäiriö, pelkkä ylipaino ei sitä kerro (ja merkittävä osa ahmimishäiriöisistä on normaalipainoisia) joten siitä on turha heitä syytellä.
    Eli tulkaa sitten esitelmöimään kun itse elätte täydellisen terveellistä elämää, mutta käykää ihmeessä valistamassa myös kaikkia jatkuvasti stressaavia ja kiireisiä, tupakoivia tai yksipuolisesti syöviä bloggaajia.

    VastaaPoista
  38. Hieno kirjoitus, mutta jotenkin kuitenkin on vaikea uskoa siihen täysin. Tämä siksi, että olette kiloistakin huolimatta kauniita ihmisiä, ettekä siksi käsitä, miten vaikeaa itsensä hyväksyminen voi todella olla. Itse olen yksinkertaisesti ruma: kasvonpiirteiltäni, vartalon mittasuhteilta ja kaikin puolin muutenkin. Haluaisin todella pystyä hyväksymään itseni, mutta en usko, että se koskaan tulee olemaan mahdollista, koska ihmiset kohtelevat minua eri tavalla kuin normaalin näköisiä kavereitani. Tuntuu, että ei ole mitään järkeä mennä ihmisten ilmoille ja olla mukava ihmisille, koska joka tapauksessa he näkevät vain sen miten ruma olen. Esim. seurustelin yhden pojan kanssa, kunnes sain kuulla, että poika oli haukkunut minua omille kavereilleen rumaksi ja väittänyt ettemme seurustele. Siitä on jo yli vuosi, mutta siltikin se tulee luultavasti ikuisesti vaikuttamaan itseluottamukseeni... Ehkä tulen myöhemmin turvautumaan johonkin kauneusleikkauksiin, en vaan usko, että pystyn koskaan hyväksymään itseäni tai että kukaan voi oikeasti pitää minusta tämän näköisenä. Anteeksi avautuminen, ehkä asiasta kirjoittaminen vähän helpotti kuitenkin :)

    VastaaPoista
  39. Usein syöminen ehdollistuu kuulumaan tiettyihin tilanteisiin. Itse ainakin - vaikka en edes kärsi liikalihavuudesta tai syömishäiriöstäkään - huomaan, että 'kuuluu' syödä kotiin tullessa. Ihan riippumatta verensokerin tasosta huomaan vaeltavani jääkaapille heti kohta takin riisuttuani.

    Huonosti menee, jos tällaisia tilanne-ehdollistumia onnistuu hankkimaan itselleen vähän joka tilanteeseen kuuluviksi. Pitää syödä oikeastaan aina - paitsi vessassa käydessä ja nukkuessa. Syöminen kuuluu asiaan: kun väsyttää, kun harmittaa, kun masentaa, kun on iloinen, kun haluaa palkita itseään, kun haluaa rangaista itseään jne.

    Ehkä liikunnan paras anti laihduttamisessa on se, että sen voi valjastaa 'korvaamaan' näitä aiemmin syömiselle otollisia tilanteita. Kun väsyttää tai masentaa, onkin syytä lähteä kävelylle. Lisäksi liikkuessa EI PYSTY SYÖMÄÄN.

    Itse yritin lasteni ollessa pieniä aina välttää antamasta syömiselle liikaa tunnepitoista painoa. Pyrin välttämään herkkujen jakoa palkintona tai kehumasta 'reippaaksi' tms. kun lautanen tyhjeni. Hieman itsehillintää se vaati, kun olivat ihan älyttömän pieniruokaisia kaikki, mutta ainakaan toistaiseksi ei ole ollut yhdelläkään lihavuusongelmaa. (Tiedän, ettei tällainen yksittäistapaus ole mikään todiste mistään.)

    VastaaPoista
  40. RE: Syleillään

    Kuulin teitä tänään radiossa ja aiheutti suurta närää tietää, että joku on ylpeästi lihava ja sitä joku "fanittaakin". Tutkin blogianne ja selvisi onneksi, että hyväksytte muut ihmiset itsenään. Tänä on kuitenkin vain lieventävä asianhaara lihavuuden tukemisessa.

    1) Lihavuus ei automaattisesti kaunista ihmistä. Mielestäni on turha kehua jotain kauniiksi jos hän ei sitä ole. Liikalihavuudesta harvoin on seuraamuksena kaunistuminen, mutta melko moni myöntää suurimman osan liikalihavista ihmisistä olevan rumia.

    2)Liikalihavuuteen liittyy myös terveysriskejä. Lihavuuden hyväksymisellä normaalina voisi olla tuhoisia seurauksia kansanterveydessä. Ei ne terveydenhoitajat/liikunnanopettaja patista teitä mahavia turhaan liikkumaan, siitä on oikeasti hyötyä.

    3) Siitä ettei ole lihava on enemmän hyötyä kun lihavana olemisesta mielenterveyden kannalta. Liikunta ystävien kanssa ja onnistumisen tunteet piristävät. Epäonnistumisiakin saattaa tulla, mutta aktiivisen harrastamisen/liikunnan myötä onnistumisten määrät kasvavat.

    Vaikka kaikki ei olekkaan helppoa, laihduttaminen on. Kuluta enemmän kuin syöt. Lihavuudesta geenejä, hidasta ruo'an sulatusta tai muuta vastaavaa syyttäminen on lapsellista.

    Blogia tutkiessa huomio keskittyy pitäjien "herkkujen" valtavaan määrään. Syöttekö siksi että haluatte olla lihavia vai oletteko lihavia siksi että syötte. Miksi ahtaa itseensä ruokaa enemmän kuin tarvitsee? Jos popsii "herkkuja" siksi että ne ovat herkkua niin olisiko jokin kulinaristinen ravintola-ateria parempi vaihtoehto.

    Lihavuus johtuu laiskuudesta ja ahneudesta. Lihavuuden syy on joko liikunnassa tai ruokavaliossa. Hauskaa voi olla ilman ruokaakin.

    VastaaPoista
  41. Musta kiva että isommat tytötkin pitää blogia. Ja ihanaa että kaikki eivät pyri olemaan langan laihoja, mutta vähän kyllä ärsyttää asian esille tuominen jatkuvasti esim. postausten otsikoissa.

    VastaaPoista
  42. Itse kuulun ryhmään "liian laiha", ja koko 25-vuotisen elämäni ajan olen saanut siitä kuulla. Itse viihdyn juuri sellaisena kuin olen, mutta joillekin muille se tuntuu olevan ongelma. Laihuus kulkee suvussa, ja vaikka syön normaalisti ja välillä tosi paljonkin, ei painoni nouse. Kommentointi loukkaa minua suuresti, vaikka yritän olla välittämättä siitä. Ehkä jonain päivänä opin! :) En vain ymmärrä, että muut ei tajua, miten loukkaavaa se on. Aina tulee sellainen olo, että minussa on jotain vikaa, kun sanotaan esim. " Ootkos sä vähän liian laiha?". Who are they to judge? Onneksi ystäväni ovat aina olleet ihania ihmisiä, ja kommentointiin ovat syyllistyneet vain vanhemmat tuttavat ja sukulaiset!

    VastaaPoista
  43. SYLEILLÄÄN!
    oli pakko kommentoida tähän vanhempaan postaukseen (koska aloin vasta juuri äsken lueskelemaan teidän blogia), että pullautin parit kyyneleet! hyvällä tavalla siis. oon 15, muiden mielestä normaalipainoinen, omasta mielestäni lihava, enkä ole sinut itseni kanssa. tämä teidän postaus pisti mut oikeesti ajattelemaan, että mitä ihmettä mussa muka on vikana? ehkä tän teidän postauksen (ja koko ihanan, iloisen, positiivisen, rakastavan ja hersyvän hauskan bloginne) myötä alan pikkuhiljaa hyväksymään itteni ja tajuamaan, että ehkä mä oikeasti olen ihana juuri tällaisena! mä ryntään syli auki teitä vastaan (jos joskus teidät bongaan) ja tirautan teille parit rakkauden osoituksen kyyneleet!

    ♥: Sara

    VastaaPoista
  44. Kiitos kohdasta kalju! <3

    toivoopi, rintasyöpäpotilas sytojen keskeltä

    VastaaPoista

Hellurei ja hellät tunteet! KIITOS jo etukäteen kommentistasi!

Hey you! Please, leave a comment. We would really appreciate that! :)

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.