tiistai 3. marraskuuta 2009

Pepin ekat rakennekynnet!

Mun pikkusisko opiskelee parturi-kampaajaksi nyt kolmatta vuotta ja niinpä se kävikin just paljon odottamansa rakennekynsikurssin. Nyt se hankki itselleen välineet joilla niitä voi tehdä ja on treenannut paljon kynsien tekemistä. Mulla ei oo koskaan ollu rakennekynsiä, koska tykkään pureskella ja pitää lyhyitä, mutta nyt tuli hyvä mahollisuus kokeilla. Niinpä sisko halusikin treenata mun kynsillä ja minä suostuin, ku pääsin istumaan siskon karkkipussin viereen. :D


Tässä vähän tarkasteltiin mun kynsien kuntoa ja viilailtiin niitä.. Oli kuulemma vähän pureskellun näköset? Häh? Kynsinauhoistakin tuli moitteita.. En ymmärrä..


Sit ruvettiin sovittamaan kynsiä, että mitkä olis sopivia mihinkin kynteen..


Sitte se tunki niihin jotain tollasta liimaa ja kiinnitteli..


Sitte leikattiin ja vähän viilailtiin kynsiä oikeeseen muotoon ja tietty myös noi rajat pois.


Primer-kynä laitettiin mun omalle kynnelle, jotta ne geelikerrokset pysyy sit paremmin. Jotain se puhu kans hylkimisestä, en varmaan kuunnellut..


Kynsille laitettiin pari kerrosta geeliä ja mukana oli vähän akryylijauhetta, johon geeli oli dipattu.. (dippaamisesta mieleeni tulikin, että sipsit maistuisi nam)


Mun käsi pääsi tämmöseen uuniin, joka kuulemma kovettaa geelin. Molempia geelikerroksia kovetettiin muistaakseni 2min uunissa.


Sen jälkeen puhdistettiin desinfiointiaineella ja tolla palkilla "sumennettiin" se geelin pinta.. En tiedä tai muista miks, vaikka kyselin kokoajan kaikkea.. Mun täytyy aina tietää mitä tapahtuu.


Sain valita millaset kynnet haluisin ja valkkasin tollaset missä vaan tipit lakattiin. Väriksi valkkasin mun lempparilakan eli Essien Pink Parkan, vaikka siskolla oli kyllä kauheesti kaikkia ihania. Mä vaan oon niin jämähtäny tohon ihanan pirteeseen pinkkiin. :)

Sitten kun kynnet on koristeltu, niin laitettiin vielä viimeistelylakka, jota kovetettiin uunissa 4min. Tässä vaiheessa aloin jo olla tympääntynyt, kun karkit oli loppunu aikoja sitten..

Ihan lopuksi kynnet vielä desinfioitiin, laitettiin kynsinauhaöljy kynsinauhoille ja hierottiin. Sitte vaan meninki innoissani ihailemaan uusia kynsiäni.


Tässä kynnet nyt sit valmiina uusiin seikkailuihin. En halunnu mitään megapitkiä ja nää vois melkeen olla ehkä vieläkin lyhyemmät, tai en kyllä oo varma. On kuitenki kiva ku kerranki myös mun kynnet on laitettu ja olo on hieman naisellisempi!

Mun mielestä sisko suoriutui loistavasti ottaen huomioon, että se on vasta oppinut näitä tekemään. Saatoin unohtaa jotain oleellisia vaiheita, ku en muistanu aina ottaa kuvia valkkaillessani karkkeja..

Miten opin ikinä esim. kirjottamaan näillä samanlailla ku tyngilläni?

18 kommenttia:

  1. Hienot kynnet! Mä oon kans miettinyt miten pystyisin tekemään rakennekynsillä mitään ja miten ne mulla ikinä pysyis nättinä. Sihteerinä mulla kyllä varmaan pitäis tollaset olla. =)

    VastaaPoista
  2. Ihanaa! Mä niiiin rakastan rakennekynsiä. :) Nyt mulla on mattamustaiset ja seuraavaksi haaveilen harmaita: :)

    VastaaPoista
  3. Voi että, kun tekis mieli itekin hankkii :--) tai no tietysti enemmän oppii ite tekemään.

    VastaaPoista
  4. Oi ihanat! Mäki tahdon! Oon jo kauan halunnu rakennekynnet, muttaku ne maksaa niin paljon nii ei mulla oo varaa semmosiin :( Miks mulla ei oo siskoa, joka opiskelis jotain tommosta? :D

    VastaaPoista
  5. mageet :) oon itekki miettiny et jos uskaltaisin kokeilla tollasia, meinaan menee hermot välillä näihin omiin pureskeltuihin tynkiin..

    VastaaPoista
  6. Mullakin on ollu tuommoset! Mulle kävi noilla kyllä maailman noloin juttu, kun olin kaupassa ja tiputin pankkikorttini lattialle enkä saanut sitä itse ylös xD

    VastaaPoista
  7. Oon tehnyt itelleni muutaman kerran rakennekynnet ja ai että ne on ihanat! Kirjottamisen oppimiseen menee hetki mutta kyllä se sit kuitenkin onnistuu :) Tekstarin kirjottaminen ja puhelimen käyttö olikin vähän hankalempaa mutta kyllä nekin oppii :) Nyt tekisi kyllä mieli uusia rakennekynsiä tämän postauksen myötä! (ja karkkia kanssa)

    VastaaPoista
  8. hienot tuli! Mä en kyllä osais varmaan tehdä mitään pitkillä kynsillä, mutta eiköhän noihin totu aika nopeesti:)

    VastaaPoista
  9. Mä kans varasin ittelleni ajan geelivahvisteiden ottoon. Mulla on siis suht pitkät kynnet itsellänikin eli pituutta ei tarvii lisää, mut nää lohkeilee liian helposti.

    VastaaPoista
  10. Vähänkö söpöt!! Mä oon aina halunnu kokeilla, mutta joko on ollu sellanen duuni mihin noi ei sovellu tai sitte ei vaa oo pystyny maksaa noista sitä pyydettyä hintaa ikinä. :D

    VastaaPoista
  11. mulla on ollut myos kausia millon on ollut ihanat kynnet koko ajan. suomessa mulla oli maailman paras kynsinaikkonen, mutta taalla en tykkaa noista kynsipaikoista ollenkaan..ovat liian kovakourasia, eika niilla oo mitaa artistista silmaa itella, pitais muka ite osaa paattaa, etta mita siihen kynteen haluu..pyh ja pah. nyt oon vahan himoinnu niita konad juttuja, et vois laittaa ihan omistaki kynsista natit.

    VastaaPoista
  12. oi ihanuudet :) minäkin lähden kolmen viikon päästä opiskelemaan kynsiteknikoksi, jeeee!

    VastaaPoista
  13. Ihanan Peppimäinen teksti. :')

    VastaaPoista
  14. Vitsi on kivat kynnet! Itse oon kanssa aika kauan haaveillut rakennekynsistä, muttakun hintaa niillä on ja sama ongelma, että miten sitä sitten oppisi tekemään kaikkea muuta kuin ennenkin.. :p Ja jos omistaisi tuollaiset, niin veikkaan että itsellä ainakin tulisi se liiallinen varominen kaikkea tehtäessä. :D Mutta ihanat on!

    VastaaPoista
  15. Olen aina ihmetellyt, miten tuollaiset sormien jatkeena voi tehdä yhtään mitään!

    Mulla oli lukioikäisenä aivan jättipitkät kynnet (ikiomat ja aidot luonnonkynnet), mutta silloin en tosiaankaan tehnyt muuta kuin luin ja kuuntelin musiikkia, niin eihän siinä olleet kynnet edes vaarassa.

    VastaaPoista
  16. Kauhee ku alko tehä mieli irkkareita... Täytyy varmaa mennä karkkikaupan kautta kotiin.
    Tiesittekö, että karkin kulutus kasvaa lamakausina ja yleensä tähän ilmiöön liittyy myös karkkikauppojen lisääntyminen? Mä odotan kyllä suuresti sitä "suurta lamaa", joka tois esim mun alakertaa karkkikaupan. :)

    Kynnet on mulla työn takia niin kovilla, ettei lakat ees pysy ruokkiksee saakka, jos aamulla laittaa... :(

    VastaaPoista
  17. Oi, kynsistä tuli tosi hienot! Itsellänikin oli vähän aikaa opiskelijatyönä tehdyt geelikynnet, mutta luovuin niistä sitten, kun kyseinen opiskelija päätti opintonsa, eikä varaa ollut normaalihintaisina niitä huollattaa. Mutta ehkä taas vielä joskus! ;)

    VastaaPoista
  18. Kauniit kuin mitkä! Monta vuotta on pitäny myös itse ottaa, mut aina se on kaatunut kustaanuskysymyksiin (se huolto :S). Toisaalta nyt oon kyllä ihan tyytyväinen kun löysin tän konad-villityksen :)

    VastaaPoista

Hellurei ja hellät tunteet! KIITOS jo etukäteen kommentistasi!

Hey you! Please, leave a comment. We would really appreciate that! :)

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.