torstai 7. kesäkuuta 2012

Lähilomalla Helsingissä

Päästiin Pepin kanssa viettämään viime viikolla vuorokauden mittainen lähiloma Helsingissä Sokos Hotel Tornin ja Kokemus Helsingin hemmoteltavina. Meidän päivä alkoi suoraan töiden jälkeen tiistaina klo 15 Kokemus Helsingin tiloissa, jotka sijaitsevat tuolla Tornin sisäpihalla. Suunnistettiinkin sinne ja kun kello löi kolme, käännettiin työmode OFF-asentoon ja siirryttiin LOMAlle! :)

Meitä odoteltiinkin jo tuolla Day Spassa ja ensin päästiin höyrysaunaan rentoutumaan. Tosin meillä meni tuolla pukkarissa varmaan 20 minuuttia siihen, että täytettiin nuo lomakkeet, tyhjennettiin vaahtokarkkikulho ja myllättiin sen jälkeen kaapit suurempia kylpytakkeja etsiskellen :D

Jep, noissa pussukoissa on ne ihanat stringit, jotka itseasiassa repäisin vahingossa heti rikki ja tyydyin tepastelemaan hoitoon sitten ihan ilman niitä...

Itse hoidosta ei ole kuvamateriaalia, mutta saimme siis kokovartalohieronnat ja oli kyllä just niin ihanaa miltä kuulostaakin. Se, että joku vaan pitää käsiä vaikka ihan paikallaan tuntuu hyvältä. Ja siinä pöydällä ei tarvinnut kyllä ajatella yhtään mitään. Pötkötettiinkin Pepin kanssa koko hieronnat viereisillä pedeillä unen ja todellisuuden rajamailla ja olo oli hieronnan jälkeen kyllä melkoisen rentoutunut. Kiitos vielä Marjo ja Jenni! :)

Hieronnan jälkeen siirryttiin vielä hetkeksi Tornin sisäpihalle nautiskelemaan vihreetä teetä, vettä ja luomukeksejä. Kun oltiin saatu näistä tarpeeksemme oli aika siirtyä tsekkaamaan Hotelliin sisään.

Saatiin hieno huone, jossa oli oma kylpyamme.

Ja tietty parisänky (pyydettiin aina Gossip-kiertueellakin parisänky) :D

Kauan ei ehditty hotellihuoneessa ihmettelemään, nimittäin meille oli varattu pöytä Ravintola Torniin ja sinnehän me sitten vielä pöllämystyneinä hieronnasta marssittiin.

Ravintola Tornissa päästiin nauttimaan Tornin Juhlamenusta.

Rakastuin noihin ruislastuihin.

Kampasimpukkaa...

Tryffelikeittoa... (nam!)

Ankkaa...

Ja tietysti suklaakakkua.

Syötiin monta tuntia rauhassa ja mahat täynnä olikin hyvä ottaa sitten hissi ylimpään kerrokseen Ateljee-bariin josta on kyllä kiistämättä Helsingin parhaat näkymät.

Nyt tiedän minne tuon turistit ensi kerralla Helsingissä...

Näkymät tuolta Tornista on kyllä upeat ja vieläpä useampaan suuntaan.

Meille vinkattiin respasta, että kannattaa vierailla myös naisten vessassa ja voin kertoo, että kyllä kannatti, siinä oli harvinaisen mukava istuskella! :)

Tämän jälkeen kömmittiin takaisin huoneeseen ja kohta molemmat jo tuhisivat tyytyväisenä rentouttavan päivän päätteeksi.

Aamulla heräilin ensin Pepin kellon soittoon, Peppi ponkaisi nimittäin suoraan lentokentälle ja itse jatkoin unia vielä pari tuntia, jonka jälkeen suuntasin aamiaiselle.

Tarjolla oli juurikin sitä kaikkea mitä hotelliaamiaisissa rakastan.

Teen ystäviä hemmoteltiin erilaisilla teelaaduilla.

Meidän sviitistä löytyi myös vieraskirja, johon tietysti raapustettiin omat puumerkkimme (ei kuvassa).

Luovutin huoneen, jonka jälkeen pääsin kierrokselle Sokos Hotel Tornin huoneisiin. Meidän romanttisen huoneen lisäksi pääsin näkemään muunkin tyylisiä Tornin huoneita.

Lempparityyliä olivat ehdottomasti nuo funkkishuoneet.

Huoneista löytyy myös upeaa taidetta.

Kierroksen jälkeen menin takaisin Tornin pihalla sijaitsevan Kokemus Helsingin tiloihin.

Pääsin taas hoitoihin ja nauttimaan Comfort Zonen tuotteista.

Ei tätä lähilomailua voi kuin suositella. Hauskaa oli, että kun oli Helsingissä "lomalla" teki mieli lähteä shoppailemaan ja kiertelemään, vähän kuin olisi ollut jossain muualla kaupungissa :)

Harrastaako joku muu vastaavanlaista lähilomailua?

Lähiloma toteutettu yhteistyössä Sokos Hotel Tornin ja Kokemus Helsingin kanssa.

1. Itse asun Espoossa ja olen suunnitellut, että kun itsellä on pidennetty viikonloppuvapaa ja muutenkin aikaa ja rahaa, niin olisi ihanaa varata jostain Helsingin hotellista huone kaverin kanssa ja olla lomalla! Ottaa ihan eri näkökulmasta Helsingin reissu sillä kertaa. :)

2. Oih! Tekee itsekin mieli hierontaan!

3. Oi, toi olis kyllä niin mahtavaa =) Oon vähän kade, en nimittäin itse muista koska oisin ollut lomalla ja missään hoidoissa. Toivottavasti nautitte =))

4. Hei jos tykkäätte näköaloista, kannattaa käydä Espoon Panorama Towerissa, ihan Sellon vieressä, sieltä ihan ylimmästä 19. kerroksesta näkee vaikka kuinka kauas ja huiii se lasihissimatka ylöski on elämys jo itessään ! Itse olin paikalla tuttavan rippijuhlissa eikä kyllä parempaa paikkaa olisi voitu keksiä :-)

5. Silloin kun tuntuu, että arkeen tarvii hieman luksusta, niin ruukaan käyä hellun kanssa sunnuntaina hotellissa aamupalalla. Se on varsinainen mini lähiloma. :)

6. mulle tulee tommosista pienistä suklaakakunpaloista vaan paha mieli :D

Hellurei ja hellät tunteet! KIITOS jo etukäteen kommentistasi!

Hey you! Please, leave a comment. We would really appreciate that! :)

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.