sunnuntai 20. marraskuuta 2011

Redhead!

Te ootte kysellyt tosi paljon mun punaisista hiuksista ja täytyy kyllä sanoa, että en oo hetkeen saanut hiusteni takia niin paljon huomiota kuin punaisen kanssa. Tuntemattomat ihmisetkin tulee kommentoimaan sitä vaikka kahvilassa, vaikka ei kai se punainen niin hirveen harvinainen ole? Ainakin itselläni oli äidiltä varastettua mahonkia aika useinkin päässä joskus 90-luvulla... NAM! ;)


Monet muistaa varmaan mun lyhyet hiukset vuosi sitten? Mullahan oli sivut jossain vaiheessa n. millin pitkät ja maaliskuussa palatessani Suomeen päätin, että käyn heittämässä pidennykset päähän. Tällä hetkellä mun hiukset on vähän tästä pidemmät, mutta edelleen epätasaisen pituset. Mulle saisi nyt jo leikattua aika kivan polkan ja saattaakin olla, että jossain vaiheessa luovun pidennyksistä joksikin aikaa. Tarkoitus on kuitenkin nyt kasvattaa hiuksia ja koska elämä pidennysten kanssa sujuu hyvin, ei ole mitään syytä alkaa niitä poistamaankaan.

Mun pitäisi käydä ainakin 4 viikon välein värjäämässä hiukseni jos haluaisin pitää ton harmaan tyvikasvun poissa, mutta en oo vielä saanut aikaiseksi marssia Simon luokse neljän viikon välein. Niinpä elelenkin aina pari viikkoa tyvärin kanssa, kunnes menee hermot ja käyn värjäyttämässä sen. (Mimmi viikonloppuna: "Siis mä en pysty nyt keskittymään mihinkään muuhun, kun tohon sun ihan kamalaan tyvikasvuun" :D) Parhaassa tapauksessa jos ollaan Simon kanssa liian kiireisiä saatan myös itse värjätä tyveäni, mutta se ei ole vielä koskaan mennyt hyvin. :D Niinpä turvaudun suosiolla luottokampaajaani joka osaa hommansa.

Pidennykseni huollan n. 10-12 viikon välein, eli käyn nostamassa teipit ja yleensä myös freshataan väriä jos se on pahasti kulahtanut. Me käytetään Simon kanssa mun (ja Mimmin) hiuksissa Balmainin pidennyksiä ja niitä on nyt ollut tässäkin päässä melkein vuoden päivät. Pisimpään päässäni on ollut 3 kertaa samat hiukset, mutta sitten oon vaihtanut väriä ja täten myös sitten hiuksia. Uskoisin noiden Balmainen kuitenkin kestävän hyvin hoidettuna (!!!!) n. 4 huoltokertaa ainakin. Tämä tietenkin yksilöllistä, koska me kaikki hoidetaan hiuksia eri tavoin.


Simo kiinnittää osiot aina Simplyn teipillä, ollaan havaittu se parhaaksi teipiksi meille. Me käydään ostamassa Simplyn teippi Keunen tukusta Kampista. Se pysyy ja yleensä multa tippuukin max. 1 osio pois ennen huoltoa. Välillä kyllä itse revin osioita irti jos ne on liian ylikasvanu ja ärsyttää. Mulla kasvaa ihan sairaan nopeesti hiukset ja oonkin jokaisen kampaajan "unelma-asiakas" koska nopean kasvun lisäksi mulla on tosi paljon omaa hiusta päässä ja tänpä takia aikaa on aina varattava paljon. Mulle myös menee lähemmäs 20 punttia noita balmainin hiuksia, vaikka "normi-ihminen" kuulemma pärjää n. 9-12 puntilla. Mimmille laitetaan vähän vähemmän, mutta kyllä silläkin on sitä omaa hiusta aika paljon kertynyt. Tämä kannattaa antaa kampaajan arvioida. Mielestäni on ruman näköistä jos pidennyksiä on liian vähän, mutta myös liika on liikaa.


Mä oon tykännyt ihan sairaasti tosta punaisesta väristä. Mulla on nyt aika kylmän punaiset noi hiukset (kuvassa lämpimämmät) ja me sävytetäänkin omat hiukseni ja pidennykset Wellan punaisella. Pidennysten sävyttämistä en voi sinänsä suositella, koska se kuulemma voi kuluttaa pidennyshiusta (elinikä lyhenee) mutta minkäs teet, kun haluat aina jonkun tietyn väriset hiukset. Wellalla sattuu löytymään ihan sairaan hyviä punaisia värejä ja näin myös pidennys ja oma hius saadaan mahdollisimman hyvin "matchaamaan". Pidennyksiä en suosittele vaalentamaan, tai ainakaan Simo ei ole hommaan suostunut.


Punaisen värin ylläpito on hankalaa ja vaatiikin jatkuvaa huoltamista. Listaan vaikka alle mun hiuksiini tällä hetkellä käyttämiä tuotteita ja sitten myöskin punaisen värin ylläpitoon käyttämiäni tuotteita:

Shampoo: Vuorotellen Argan Care (parhautta) tai Paul Mitchell (tällä hetkellä Paul Mitchelleistä Awapuhit on suuressa suosiossa, se piristävä tuoksu!!!)

ja syväpuhdistavana on aina Paul Mitchellin Two. Pesen syväpuhdistavalla n. kerran parissa viikossa. Muutoin pesen hiukset 2-3 kertaa viikossa.

Hoitoaine: Argan Caren kosteuttava naamio. Yritän myös hoitaa jollain muulla ettei hiukset tottuisi tähän liikaa, mutta mä vaan oon ihan liian koukussa. Antaa mielettömän kiillon ja pehmeyden, en voisi elää pitkähiuksisena ilman tätä tuotetta. Myös kaverit koukutettu antamalla testata. :D

Hiuksiin jätettävä: Paul Mitchell Strength-suihke on ollut yks mun ehdottomista hiustuotteista niin kauan kun ekaa kertaa sitä testasin vuosia sitten. Samoin Extra-Body Daily boost. Yleensä sitten myös kuivatessa laitan Argan Caren kiiltotippoja, koska Simo sanoi, että niitä pitää käyttää ja oon jäänyt koukkuun.

Lämpösuoja: GHD:n omat suihkeet kiharille tai suorille sen mukaan aionko suoristaa vai kihartaa.

Hiukskiinteet: GHD, Paul Mitchell ja juuri varastostani loppunut Fudgen Skyscraper.

Punaiselle käyttämäni hoitoaineet:

Revlon Color ball
(Mulla ollut lämmin sävy 500 johon oon sekoittanut violettia Color maskia kylmentämään)
Kc Color Mask (Pepper ja Plum sekasin, enemmän Pepperiä luonnollisesti)
Sain just myös testiin Fudgen Red headia, sitä en ole vielä kerennyt testaamaan. (Onko kellään kokemuksia?)

Nämä on siis sellaset "päivittäiset" joihin oon jämähtänyt, sitten mulla on purkkeja vaikka millä mitalla ja tykkäänkin aina kokeilla hiuksiini kaikkea uutta, että tiedän mitä kannattaa käyttää.

Onko jotain kysyttävää punaisesta tai pidennyksistä? Meidän hiukset siis laittaa aina Simo (Sydämen pohjasta) ja Simpukka onkin vastuussa mulla nähdyistä ihan lyhyistä, pitkistä, mustista, ruskeista, blondeista ja nyt viimeisimpänä näistä punaisista.

Simo myös on vastuussa tällä viikolla vaihdettavista hiuksista, koska punainen saa jäädä nyt hetkeksi ja mulle laitetaan taas jotain vähän muuta.

Meidän hiukset ja niiden laitto on blogin kautta saatu, samoin käyttämämme tuotteet on hyvin pitkälti sponsoroituja.

Ps. Rihannan uus levy TOIMIIIIII ja Rihannan hiukset myös TOIMIIIIII yleensä oikein hyvin! :)

28 kommenttia:

  1. Blondattiinko sun oma tukka täysin ennen tuota punaista? Toi on just se sävy, minkä haluaisin omaan päähäni ja millainen tää joskus olikin, ennen kuin menin ite vähä säveltään...

    VastaaPoista
  2. Joo se vaalennettiin yhden kerran ja sit lähettiin laittamaan punaseks! :) Simolta voin vielä kysyä mikä on toi tarkka sävy, eli niitä ihmeellisiä värikoodeja! :D

    VastaaPoista
  3. Rakastan punasia hiuksia :) Olen värjännyt hiukseni punasiksi 3lk lähtien eli nyt siitä 9-10 vuotta kun olen hiukset punasiksi värjänny :) Hoitoaine naamiota käytän silloin tällöin mutta sitä ainetta menee puoli pulloa minun hiuksilleni kerralla ja aine on niin kallista(12-15e)kerran viikossa ainetta pitäisi päähän laittaa. Minullakin rupeaa nyt juurikasvu näkymään. Pitäisi hankkia kaverilta värjäysaika. Värini on kylläkin kuparin punainen niin ajattelin josko värjäisin vielä punaisemmiksi. Saa nähä.

    VastaaPoista
  4. hyvännäköiset hiukset sulla! itellänikin tällä hetkellä punaiset hiukset ja käytin simplyn teippejä ja viron tukusta haettua punaista pidennystä, pysyi tosi hyvin mutta oon superlaiska hiusten laittaja joten pakkohan nuo oli pois ottaa kun aina takussa ja sattui julmetusti huollot. :D ps. jos viitsitte, niin käykää kurkkaamassa blogiani ;)

    luonnollisinsilmin.blogspot.com

    VastaaPoista
  5. Olen miettinyt tuota sävyy hiuksiini. Nyt se on kuparin punainen (ja myös näyttääkin punaiselta)Minäkin käytän hoitonaamioo mutta sitä pitäisi laittaa kerran viikossa ja kerralla sitä menee päähän puolipulloa minun päähän. Pidempiin hiuksii pullo per/kerta. Itse värjännyt hiukset punasiksi 3lk lähtien eli nyt 9-10 vuotta. Olisi outoa nyt vaihtaa väriä. Olisi muuten vielä kysymys että luetteko minkä verran kirjoja? Olisi kiva saada välillä kirjavinkkejä.

    VastaaPoista
  6. Mä yleensä sekotan hoitonaamion hoitoaineeseen ja laitan sitä myös vaan päällihiuksiini, koska muuten sitä tosiaan menee se pullo. :D

    Luen kirjoja ainakun kerkeän, hyvä vinkki tuo, täytyy joku päivä tehdä lemppari kirjoista juttua! :)

    VastaaPoista
  7. mullakin on punaset hiukset! värjäsin ite kotona, live xxl:llä. siitä on muutama viikko jo, mut se väri on ihan haalistunut! :// käytän sunsilk samppoota ja hoitoainetta. ärsyttää iha sikana, mut oo aatellu tummentaa sitä punasta ja sit muuttaa tummanruskeeks. :) sulle sopii sikahyvin noi hiukset !!!

    VastaaPoista
  8. Joo kiva, jos voisit kysyä koodia.:) Mulla se punainen oli muistaakseni sekoitus kahta eri sävyä, 6.66 ja olikohan 66.77 tms...

    VastaaPoista
  9. Niin olikos se sinun lähtövärisi tuo tummanruskea/melkein musta? Saiko siitä yhdellä vaalennuksella sellaisen että voi laittaa jo punaista päälle? Itse haluaisin myös punaiset hiukset mutta tämänhetkinen värini on mustanruskea ja mietin onko mahdollista päästä vain yhdellä vaalennuksella koska blondina olo ei houkuttele pidemmän päälle. :D

    VastaaPoista
  10. Se Arganin öljyhoito eli ne kiiltotipat on kyllä niiiiin parhaita! En enää voi elää ilman :D haha!

    VastaaPoista
  11. you look like a vamp - suits you were well!

    VastaaPoista
  12. Sulle kyllä sopii todella upeasti tuo punainen sävy! :)

    VastaaPoista
  13. Mooorjes!
    Tässäpä olis se perjantaina puhuttu blogi, check it out ;)
    http://sandra-sophie.blogspot.com/

    VastaaPoista
  14. Itse kans laitoin punaista hiusmallaamisen jälkeen ja sain niin paljon kehuvia kommentteja sen jälkeen. Kyl punainen vaan huomataan!

    VastaaPoista
  15. Punaiset hiukset ovat ihanat! Onneksi itsellä on luonnostaan punaiset hiukset niin köyhän opiskelijan rahat ei mene värjäämiseen.
    Ja sopii kyllä hyvin Pepille! <3

    VastaaPoista
  16. Jee! Peppi sää luit mun ajatukset. Laitoi ite hiljattain pidennykset ja mietin, teidän blogia lukiessanne, et mitähän tuotteita te käytätte pidennysten hoitoon ja da daa eilen olit vastannu, vaikka en oo sitä teilt kerinny kysyy :)
    -Leena-

    VastaaPoista
  17. Vau, on kyllä tosi hienon punainen sävy sun hiuksissa! Ja pidennykset sulautuu sekaan saumattomasti :) Munkin pitäis (lähinnä muita kanssaeläjiä ajatellen) käydä kampaajalla tiiviimpään tahtiin, mutta mä venytän kampaajavälin yleensä jopa kah-dek-saan viikkoon! Onhan se viimeinen viikko aina aika tuskaa, kun tummat hiukset puskee vaaleiden hiusten juureen, mutta silloin apuun tulevat foliopatukat. Juurikasvu kun ei näytä niin pahalta pöyhkeässä kiharapehkossa ;)

    VastaaPoista
  18. Heippa ja terkkuja Raumalta! Tässä nyt vihdoin tää mun blogi, kun muistin linkkailla :)
    Punainen tukka olis niin siisti,oon jo vuosia halunnut värjätä, mutta aina sitä jotenkin turvautuu tuttuun ja turvalliseen värivalintaan.

    http://ifthereislove.blogspot.com/

    VastaaPoista
  19. Nätti tukka ja nätti nainen :) tai siis molemmatkin. Poseerausasennon vaihtamista voisit harkita (aina kintut ristissä kuin pissahätä olis) ja hiukan pidempi hamonen olis suotavaa jo "tuossa" iässä). Muuten ootte kyllä suloisia muffelinpuffeleita ja teitä on kiva lukea. Siis kiva että ootte. t: Zirpalei

    VastaaPoista
  20. "hiukan pidempi hamonen olis suotavaa jo "tuossa" iässä"

    Siis kamoon, 26-vuotiaana?! :D

    VastaaPoista
  21. Kävin kattoo noita sydämenpohjasta hinnastoa ja osaisitteko te kertoa miten nuo hinnaston S,M,L,jne. on luokiteltu? Hiusten pituuden mukaan vai?

    VastaaPoista
  22. heeei jee, mulla on kysyttävää, mulla oli sellanen polkkatukka, ja kävin hiusmallina ja ne sitten päätti leikata lyhyemmän tukan, toinen puoli on vähän pitempi kuin toinen, ja pituus on aika samanlainen kuin yleensä pojilla, ei liian lyhyt mut aika lyhyt, korviin asti ulottuva tms. jos ymmärrätte. niin onko mun mahdollista saada pidennykset? vai täytyykö kasvattaa kuuukaus pari. mä oon nimittäin pitkäään halunnu pitkät hiukset ja kasvattaminen on pitkä prosessi, et en tiedä jaksanko odottaa niin kauan..mulla kyllä kasvaa hiukset aika nopeasti, mut mä haluaisin äkkiä. teillä noi pidennykset näyttää niiiiin luonnollisilta, ei yhtään huomaa (ainakaan kuvista) että olis pidennykset! hyvä kampaaja siis teillä :)

    VastaaPoista
  23. Goldwellin elumenia päähän ni ei punanen haalistu, ei sitten millään!

    VastaaPoista
  24. vaikka oletkin saanut pidennykset blogin kautta, niin osaisitko sanoa paljon tuolla sydänmen pohjasta paikassa maksaisi hiustenpidennysten laitto? c:

    VastaaPoista
  25. ja tämä yläkuvan paita, onko mistä ostettu?:)

    VastaaPoista
  26. oon vähän pettyny ku ei tule vastausta kysymykseeni.. jos vaikka saisi vastauksen vielä tänä vuonna?? anteeksi jos on jotenki töykeä kommentti, mutta kun en ymmärrä miten voi kestää noin kauan jos muihin kysymyksiin on jo vastattu....

    VastaaPoista
  27. kk: Sori, me luetaan näitä aina kännyköillä ja muilla ni ei aina kyllä huomaa vastata. Varsinkin, kun no kaksi hyväksymässä kommentteja. :) Facebookissa voi kans laittaa viestiä, sitä seurataan molemmat ahkerasti!

    Mulla oli myös aika lyhyet noi sivut kun laitoin ekaa kertaa pidennykset ja teipit saakin aika huomaamattomasti piiloon jos on hyvä laittaja. Niitä pitää sitten vaan nostella useammin, kun rupeavat kasvaa ja näkyvät nopeasti sieltä lyhyiden hiusten alta! :)

    Sydärin hinnat löydätte Sydärin sivuilta tai sitten kannattaa mennä vaan käymään niin arvioivat paikanpäällä! :)

    VastaaPoista

Hellurei ja hellät tunteet! KIITOS jo etukäteen kommentistasi!

Hey you! Please, leave a comment. We would really appreciate that! :)

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.