keskiviikko 29. kesäkuuta 2011

TUNNUSTUS: Olen taas koukussa rakennekynsiin!!

Oon _vähän_ addiktoituvaa sorttia (olipa sitten kyseessä huulirasvat tahi Angry Birds) ja nyt oon sitten menny koukuttautumaan melko pahasti (taas vaihteeks) rakennekynsiin. Ootte paljon kyselly meidän kynsistä niin kerrotaan sitten niistä nyt tarkemmin ainakin tämän oman postauksen verran :)

Olin siis keväällä Lontoossa ystävällä ja ystävä meni vinkkaamaan, että siellä rakennekynsiä saa ihan pilkkahintaan ja aikaa ei tartte varailla, eli senkun vaan paukkaa liikkeeseen sisään. No kävin sitten siinä sunnuntaina ottamassa kynnet ja ne makso sen 20puntaa. Kynnet kesti hyvin ja kotona iski hätä, että minnekkä sitten niitä uusimaan vai mitä oikein teen. Muistin että M&N Imagessa Forumissa tehdään kynsiä ja suuntasin sitten ohikulkumatkalla sinne, varattiin aika ja Tiana vääns mulle kynnet. Tykkäsin. Ja koukutuin. Samaisessa paikassa muuten otettiin aikoinaan ripsiä ja itseasiassa oon perjantaina menossa taas laitattamaan sinne ripset. Että koukussa ollaan luultavasti sitten taas niihinkin... ;D

Lyhyesti kerrottuna meidän kynnet on akryylit ja ite oon tykänny tosi paljon (ja Peppikin kuulemma on). Kynnet on kestäneet hyvin jopa meikän laminaatinlaitot ja muut remonttihommat, sekä puutarhatyöt. Niin ja kuvaukset joissa on jouduttu lakkaamaan useamman kerran kynsiä ja myös poistamaan lakkaa myös asetonia sisältävällä kynsilakanpoistoaineella (jota siis ei rakennekynsille suositella...)!



Kynsikoukuttuminen menee mulla aina kausittain. Sloveniassa otin kynsiä jatkuvalla syötöllä koko puolen vuoden vaihdossaoloajan, koska se oli vaan niin halpaa (n.30€/kerta), sitten palasin Suomeen ja unohdin koko lystin, kunnes taas talvella kaipasin piristystä, otin kynnet ja jaksoin uusia kynsiä muutaman kerran. Nyt taas vuoden tauon jälkeen oon tässä kynsihuumassa ihan mukana ja tuntuu, että taas homma on kehittyny viime kerrasta. Vedin muuten tosiaan taas Pepinkin mukaan tähän huumaan, mutta ei siitä sitten sen enempää :D



Kynsissä on vaikka minkä tyyppistä laittajaa ja oon kuunnellu välillä kauhulla juttuja kuinka joissain paikoissa (myös Suomessa) esim. hygieniasta ei huolehdita tarpeeksi hyvin. Myös Peppi tais eilen kertoo kauhujuttuja NYCin kynsipaikoista, jossa kuulemma oli entiset kynnet revitty irti metrocardia käyttämällä! Huh... No toisaalta siellä Pepin kantapäitä hiottiin myös ihan oikeella Black&Deckerillä... Oon kyllä ilonen, että oon löytäny Tianan, joka kärsivällisesti hioo entiset kynnet pois, eikä käytä ihan noin radikaaleja keinoja... Niin ja kertoo kokoajan mitä tapahtuu, sillä varsinkin näin kauneudenhoitoalan ammattilaisena se tahtoo aina kauheesti kiinnostaa (eli oon kysymyksineni aika todella raskas asiakas) :D


Ekat Tianan laittamat timanttikynnet.


Tokalla kerralla uskalsin kokeilla vähän eri mallista mitä tavallisesti otan.

Perjantaina menen tosiaan taas uusimaan kynsiä ja nyt taidan haluta jotain ihan muuta ku glitteriä, en vaan tiiä mitä... No ei varmaan auta ku googletella, tai sitten annan vapaat kädet. Miten se on aina niin vaikee päättää? :D Tuollakin tuota valikoimaa on ja jo pelkkä väri saattaa muuttua monta kertaa siinä hiontavaiheessa, varsinki kun ne kaikki lakat on ihan siinä nenän edessä...

Eikö teidänkin mielestä oo ihan ok olla koukussa kynsiin, ripsiin tai hiustenpidennyksiin? ;)

Ps. Jos rakennekynnet kiinnostaa niin kannattaa varata aika M&N Imageen Forumiin ja vinkata taikasana More To Love niin saa -10% lopullisesta hinnasta pois. Ja hintahan määräytyy aina sen mukaan mitä kynsiinsä haluaa, nuo glitterkynnet on sieltä arvokkaimmasta päästä ja kustantaa n.85€ :)

18 kommenttia:

  1. Minusta on kyllä ihan ok olla koukussa just tollasiin tyttömäisiin turhakkeisiin:D Ite lakkaan kynsiä jatkuvalla syötöllä,mutta välillä on ihan hirveen vaikeeta päättää millastakuviota silläkertaa tekee. Jos haluat kurkata blogini niin tässäpäs linkki: http://iwanteatyyou.blogspot.com/

    kiitos jo etukäteen, jos käyt kurkkaamassa(:

    VastaaPoista
  2. mä rakastan geelikynsiä yli kaiken! niitäkin on vaan pakko käydä huollattaa, muuten menee kynnet niin huonoon kuntoon...

    VastaaPoista
  3. on todellakin ok! ;)
    nim. kynsiin hurahtanut

    http://chillingout-globalstyle.blogspot.com/

    VastaaPoista
  4. Olin tossa puol vuotta sitten ihan koukussa huulirasvoihin, niitä oli parhaillaan yli 10. Nyt taas oon ihan koukussa Angry birdsiin, joka ei varmaan oo kauheen harvinaista. :D Saa koukuttua mihin tahansa, kunhan se vaan on tarveellistä ja fiksua eikä aiheuta mitään kamalaa riippuvuutta :D

    Mulla ei oo itellä koskaan ollu geeli- tai rakennekynsiä. Mulla täytyy olla koko ajan tosi lyhyet kynnet, koska soitan pianoa ja pitkillä kynsillä siitä ei tuu yhtään mitään. Mun kynnet on aika hyvän laatuset eikä lohkeile juuri lainkaan. Olishan se kiva tietenkin joskus koittaa tollasia kynsiä, mutta se taitaa olla vielä pitkällä edessäpäin. :)

    VastaaPoista
  5. Kynsikoukutus on kamalaa! Mullakin oli vaihtoaikoina Jenkeissä rakennekynnet melkeen koko aika kun oli niin kamalan halpaa. Suomessa rahat oli sitten lopussa ja siihen se jäi kunnes reilu vuoden päästä ahdistuin kynsien huonosta kunnosta niin paljon, että oli pakko taas käydä laitattamassa. Reilu puoli vuotta mentiin niillä ja ylppäreihini kävin vielä viimeisen kerran laitattamassa ennen kun kesätyöt kielsi touhun. Nyt on taas reilu vuosi oltu ilman budjettivajauksen takia. Hieman kyllä taas himottaisi :S

    VastaaPoista
  6. Ma en jaksa oottaa etta paasen takas lontooseen --> takas rakennekynsiin. itella ei oo akryyleja koskaan ollu, pelkastaan geelit, mutta ojjoi ne on ihanat.

    VastaaPoista
  7. On se kait ihan ok olla koukussa, mutta hyi hitto kun tuollaiset rakennekynnet on rumat! :D
    Ei voi ymmärtää..

    VastaaPoista
  8. Rakennekynnet, ripset tai hiustenpidennykset eivät ole mun juttu, mutta kaikilla on omat huvinsa, ja se toki suotakoon. On kiva, että ihmisillä on erilaisia mielenkiinnon kohteita. Itse hamstraan askartelutarvikkeita. XD

    VastaaPoista
  9. Ihanaa! Kynnet kuuluu jokaiselle tytölle joka niistä pitää! Maailma on niin kylmä ja armoton, että kaikki piristys mitä rahalla saa on syytä käyttää hyvällä omalla tunnolla. :)

    Ajankohtainen ja äärimmäisen kiinnostava juttu mulle! Laitatin toissapäivänä uudet kynnet ja mulla pitkäaikainen haave glittereistä toteutunee ensikerralla.. Jossain toisaalla. Halpa studio jossa kävin ei kuulemma käytä lainkaan kimalteita. Pettymys! Nyt mulla on ollut pitkä pohdinta näissä..

    Näistä ei voine koskaan puhua liikaa, sillä itse en voisi tarpeeksi korostaa kuinka loppupeleissä raha vaikuttaa paljon. Ensinnäkin, kuka haluaisi maksaa rakennekynsistä 100 euroa ja mahdollisesti kuukausittaisesta huollosta koristeluineen vaikkapa 70 euroa..? Aivan, en minäkään. Mutta joku pointtihan siinä on, että nämä kalliit paikat (esim. Itäkeskuksessa siinä Stockan ja Clasun välissä sillalla) on aina täynnä asiakkaita! Olen nyt lueskellut paljon Puskaradiota ja Suomi24:sta etsiessäni uutta kynsienlaittopaikkaa. Juuri tätä mainostamaanne M&N Imagea voisin kokeillakin.

    Mulla oli liki vuoden tauko rakennekynsissä. Kävin muutaman kuukauden ajan viime kesänä edullisessa kynsistudiossa Hämeentiellä, jossa näin jälkeenpäin ajatellen ei huolehdittu hygieniasta. Kerran jopa viilasivat sormeni verille. Itse säästyin ongelmilta, mutta kuulin jälkikäteen kauhutarinoita ihan kynsisienistä alkaen. Kampaajani kävi kyseisessä mestassa vuosia, mutta laatu itse kynsissä plus asiakaspalveluhenki kuulemma laski ihan viime kuukausina kuin lehmänhäntä. Uutta paikkaa hakiessaan sattui sitten mainostamaan mulle edullista mestaa Itäkeskuksessa. Noh, näyttäisi nyt ensikäynnin perusteella siltä, että äärimmäisen halvoista hinnoista (uudet kynnet 40 euroa ja huollot 20 euroa) huolimatta en uskalla mennä uudelleen. Jälki oli hyvää ja tekijä suomalainen (ainakin kuulosti siltä) mutta se välineiden desinfioimatta jättäminen on pelottavaa.

    Olisi mukavaa lukea muiden kokemuksia - ja siitä onko itse tullut käytettyä laadukkaiksi tunnettuja salonkeja vai tarkan talouden kynsistudioita..? Ilman mitään rasismia on pakko myös reilusti mainita, että nämä halvemmat studiot ja se Hämeentiellä sijaitsevakin ovat vietnamilaisten paikkoja. Huolestuttaa ihan työntekijöiden puolesta paikkojen henki, tapahtuuko riistoa ja jos aineet tuodaan aasiasta onko niissä mahdollisesti EU:n kieltämiä aineita..

    VastaaPoista
  10. Kynsikoukutus on ihan hirveää.. ennen vuotta 2008 mulle oli ihan sama miltä mun kynnet näyttää. mutta, sitten päätin kokeilla ekan kerran rakennekynsiä.. ja siitä onki vaan pelkkää "alamäkeä" ollut. AINA pitää olla kynnet kivasti lakattu tms. Nykyään sitten teenkin itse rakennekynsiä, on säästynyt todella paljon rahaa ja hmm.. aina on kivat kynnet ;)

    VastaaPoista
  11. Mä en haluaisi enää rakennekynsiä. :D Kerran oli ja ne olivat tosi nätit, mutta heikensivät kovasti sorminäppäryyttä. Lisäksi mä en nyt vaan millään raaski enää nykyään upottaa ulkonäköön sellaisia rahoja... Oon tulossa vanhaksi. :(

    VastaaPoista
  12. Mulla on ollu geelikynnet tasan kerran. Ei ollu mun juttu kun sorminäppäryys kärsi ja olivat turhan paksut jne. Tehdas työssä on aika turha pitää mitään kynsiä kun eivät kuitenkaan pysy siistinä.

    VastaaPoista
  13. On ok olla koukussa rakennekynsiin. Niistä tulee naisellinen olo ja ne huomataan. Luovun mielummin monesta muusta asiasta kuin kynsistäni.

    VastaaPoista
  14. tosi ok. ole mimmi kiltti ja kerro missä paikassa kävit lontoossa laittamassa kynnet? /kiki

    VastaaPoista
  15. Jep, toinenkin rakennekynsiin koukussa oleva ilmoittautuu :D nää on vaan niin ihanat!

    VastaaPoista
  16. On ihan ok olla koukussa rakennekynsiin:)haluttas ittekki laittaa mut hinta on vaan aika karmaiseva nniin tähän asti oon tyytynyt vain kynsilakkoihin:DD

    http://emma-lotta-guess.blogspot.com/

    VastaaPoista
  17. Uuh, pitänee käydä laitattamassa kun sain teiltä sen ilmaset rakennekynnet palkinnon Facebookissa :DDD Pakko kokeilla!

    VastaaPoista
  18. Hei!
    Kolmatta vuotta mennään geelikynsillä kun ilmankaan ei osaa olla. Ovat kauniit ja kestävät. Omat kynnet halkeilee vaikka mitä aineita/lakkoja käyttäis. Jos haluaa vinkkejä eri kynsistä niin kannattaa poiketa Eestiläisellä sivustolla: http://www.ilutegija.ee/photo
    Lukemattomia kuvia erilaisista kynsistä eri tekijöiltä.
    Aurinkoista kesää!

    VastaaPoista

Hellurei ja hellät tunteet! KIITOS jo etukäteen kommentistasi!

Hey you! Please, leave a comment. We would really appreciate that! :)

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.