tiistai 7. kesäkuuta 2011

No ne meidän pidennykset!

Ennen kirmaamistani tänne maalle, kävin moikkaamassa ihanaa Simoamme Forumin Peilissä. Mun tukka (ja kynnet ja ikäväkyllä myös ihokarvat :D) kasvaa erittäin nopeesti ja tän takia joudun käymään normaalia useammin esim. laittamassa kynnet. Mun huoltoväli voi olla maksimissaan 3vkoa ja sillonki ne on kasvanut PALJON. Hiuksissa pätee sama tarina ja niinpä marssinkin yks päivä Peiliin loman jälkeen ja vaadin, että Simolla on mulle pian aikaa sen verran, että saadaan mun tyvi värjättyä. Simo suostui raivaamaan kalenteriinsa tilaa ja pääsin lösähtämään jälleen kerran herran eteen.


Moni varmaan muistaa, että jokunen aika sitten mun tukka oli tosi lyhyt.


(Tässä näätte minkä pituinen se on nyt. Noi sivuthan oli joskus siis jotkut 2mm, joten hyvin on kasvanut)

No sitten me päätettiin Mimmin kanssa, että halutaan molemmat pidennykset ja ruvettiin pähkäilemään noita hiusjuttuja. Mulla on ollut päässäni kolmea erilaista teippipidennystä, jotkut hyviä (1 hyvä jos ollaan rehellisiä ja ne oli Crisacen pidennykset jotka oli ihan käsittämättömän hyvää karvaa myöskin. Niitä kuitenkin pidin vaan kerran, kun sitten jo kynittiin mun tukkaa, joten viiltävä analyysi ei olisi sisältänyt huoltoa ja sen jälkeistä eloa) ja jotkut sitten vähemmän hyviä. (takkuuntunut extrapaljon ja mennyt huonoon kuntoon jo silleen ettei ole viittinyt uudelleen pistää päähän..) Me oltiin törmätty muotimessuilla erääseen ihanaan leidiin, joka oli sillon jo vinkannut meille hiustenpidennyksistään ja niinpä saatiinkin kokeiluun Balmainin pidennykset.

Heti kun te näitte meillä pidennykset päässä niin alkoi myöskin se kyselyrumba "Mistä? Paljonko? Onko hyvät?", mutta me päätettiin yhteistuumin ettei ruveta sen kummemmin näihin vastailemaan, koska haluttiin ensin kokeilla onko ne sitten _oikeasti_ hyvät. Se vaatikin yhden huollon ja käväsyn snorklailemassa merivedessä, että uskalsin tulla kirjoittamaan teille näiden olevan _oikeasti_ hyvää hiusta. Kirjoitan nyt omasta puolestani, mutta tunnen myös ystäväni Mimmin, joka on monessa kohtaa aika samanlainen. Olen nimittäin maailman laiskin ja huonoin hoitamaan pidennyksiäni.. Jotenkin unohdan aina hoitaa niitä, koska en oikeastaan hirveesti hoida omaa tukkaani.

Mitä sitten teen?


- Viime aikoina olen pessyt Balmainin omalla shampoolla, koska halusin testata myös sen. On ollut ihan hyvää, en rehellisesti sanottuna huomaa hirveästi eroja shampoissa.. Paitsi, että miten hyvin ne pesee hiuspohjan. Mulla on yleensä aina käytössä pelkästään Paul Mitchellin shampoita (One, Strength, Two, Awapuhi) ja niitä oon myös käyttänyt pidennyksien kanssa. Balmain on ajanut oikein hyvin asiansa, eikä ole jättänyt hiuksiin epämiellyttävää tunnetta. (VIHAAN SITÄ KUORTA MIKÄ JOISTAIN SHAMPOISTA TULEE, HYI.)

- Viime aikoina olen käyttänyt myös Balmainin omaa hoitsikkaa, koska halusin testata myös sen. No sain ensimmäisenä päivänä sen pumppupullon hajoamaan ja niinpä kaivankin aina sormilla sieltä hoitoainetta hiuksiini. On ajanut asiansa hyvin ja selkeästi sopii näillä pidennyksille.

- Olen rakastunut Argan Caren hiusmaskiin. Heidi antoi sen meille testiin ja asenteeni oli "No kokeillaan nyt", mutta olisitte kuullut kuinka jokaisella pesukerralla Kyproksella suihkusta kuului "Olisipa Argan mukana..." kun yritettiin saada Matrixin aurinkosuojaihanantuoksuista-maskia riittämään. Aurinko+merivesi+kloorivesi kuivatti tukkiamme ihan hirveesti ja olikin parasta päästä kotona tunkemaan niihin tuhti kerros Argania. Paras tuote pidennyksiin johon olen törmännyt. TOIMII!

- Pidän hiuksia kiinni nukkuessani - Vältän föönaamista. Joo paitsi oman tukan tykkään kuivata föönillä, muuten siitä tulee liian lättänä. Pidennykset pyrin aina kuivattamaan itsenäisesti. - En hirveesti käsittele tukkaani, suoristan vaan omaani. Kiharoita kuitenkin tulee välilllä tehtyä ja sillon pitää muistaa lämpösuoja.

- Mulla on kaksi erilaista harjaa, joilla näitä harjailen. Pyrin harjaamaan tukan läpi ainakin kerran - kaks päivässä. Välillä tosissaan saattaa unohtua ja esim. Inka on kysynyt "Siis harjaatko sä koskaan tota sun tukkaas?" :D Nykyään pidän harjaa laukussa mukana, että voin edes esittää harjaavani.

- Käytän erilaisia hoitosuihkeita näihin. Tällä hetkellä käytössä ainakin Paul Mitchellin strength, extrabody ja awapuhi. Käytän noita normaalistikkin lyhyihiin hiuksiin ni en osaa elää ilman. Sitten käytössä on ollut myös Crisacen takkuja avaava suihke. Very good.


Mulla oli ensin tässä mustan seassa ruskeeta, mutta nyt Simo on sävyttänyt sitä punaiseksi. Mä oon sitten kotona Simon käskystä käyttänyt Revlonin Color ballia sävyltään 600 (joku fire red tms) ja sillä pitänyt sitä punaista sävyä yllä. Siis Simo on myös tolla samaisella aineella sävyttänyt ruskeeta punaiseksi ja siitä tuleekin aika fire red. Sopii hyvin mustaan, näkyy sitten auringonvalossa hyvin. Toi on sellanen jota käyttäisin varmasti jos mulla olis sellanen Rihanna-tukka. (Oon vähän salaa haaveillut sellasesta ihan punasesta, mutta Simo ei varmaan enää suostuis mun kanssa vaalennus-projektiin. Viimeksi siihen meni se reilu 9 tuntia. :D Toisaalta se on niin hullu, että saan sen ehkä suostuteltua syksyllä jos haluun vielä sellaisen.)

Mimmillä on myöskin Balmainin pidennykset päässään, mutta sinne on sekoitettu useampaa väriä. Neidillä tuo vaalee vetäs myös aika rastaksi reissussa, mutta on vissiin saanut Arganin avulla vähän pelastettua tilannetta.


(Tässä näkee miksi suoristan omaa tukkaani. Mulla on todella luonnonkihara ja jossen pesun jälkeen suorista sitä käy näin. Kihara potta päällä ja suorat pidennykset. :D NICE :D)

No nyt tässä pähkäilen mitä seuraavaksi. Mun tukka on nyt ollut jo tovin musta ja kasvanut toi oma tukka tuolla alla aika hyvin. Ens kerralla istahdan Simon tuoliin muutaman viikon päästä ja herran toiveena olis tehdä mulle pitkä, keskiruskea tukka. Oon ollut niin pitkään musta ja sitten blondi, mutta olis ehkä aika kiva kokeilla tollasta "omaa" ja luonnollista väriä, koska mun oma tukka on siis keskiruskea. Uskaltaisinkohan? Tykkään hirveesti tästä mustasta, mutta voisin välillä ottaa myös jotain vaaleempaa. Sillon ei ehkä ihan heti tarttisi mennä tyveäkään värjäämään. Hmm. Kannattaisiko teidän mielestä kokeilla? :)

Yhteenveto: Mulla on ollut nyt ehkä kuutisen viikkoa teipit päässä viimesimmän huollon jälkeen, eikä multa ole tippunut vielä yhtäkään pois. Aiemmin oli tässä vaiheessa tipahdellut jo useampi.. Tukka on edelleen hyvässä kunnossa, vaikka on ollut käytössä jo monta kuukautta ja aion kyllä tämän saman tukan pistää vielä useamman kerran päähäni, vaikka välissä vaihtaisinkin vaaleampaan. Mielestäni Simo on paras ja Balmainin tukka on ollut erittäin hyvää omalla kohdallani. Ei takutu liikaa ja jos takuttuu niin tässä kohtaa ei voi syyttää kun hoitajaa. :D Pysyy myös hyväntuntuisena ja sen saa suoristettua todella sileeks ja nätiks edelleen.

Ettei joku nyt rupea taas valittamaan, niin kerrotaan tämäkin: Tämä postaus ei ole maksettu, eikä kukaan ole käskenyt meitä sanomaan näin. Saatuamme hiukset olisimme voineet heti kirjoittaa "Iik yhden päivän käyttökokemuksella nämä hiukset ovat parastabestiä", mutta päätimme sen sijaan OIKEASTI testata näitä ja mikäli nämä olisivat ihan huttua olleet niin emme niistä olisi teille kirjoittaneet. Sama pätee Simon palveluihin, joka on meille korvaamaton ja josta emme kyllä ihan hevillä luovu, vaikka meille tarjottaisiin mitä päällä seisovaa superkampaajaa ilmaiseksi ja vielä maksettaisiin, että käytetään sitä. Meidän mielipide EI ole ostettavissa ja me EMME rupea teille valehtelemaan vaan siksi, että saamme asioita ilmaiseksi.

Mikäli jotain teistä kiinnostaa kokeilla myöskin Balmainin hiuksia, kannattaa käydä esim. täältä kysymässä lähin kampaamo joka niitä käyttää. Täältä taas löytyy vastauksia kysymyksiin pidennysten hoidosta ja muuta tarpeellista.

20 kommenttia:

  1. hekottelen itsekseni lopputekstille, ootte ihan mahtavia ;)

    VastaaPoista
  2. hei IHANAN värinen toi sun puhelin!! :)

    VastaaPoista
  3. Minusta sun kannattais tosiaan kokeilla tota keskiruskeeta. Vois sopia tosi hyvin! Itellä on ollu jo parisen vuotta tosi tummaruskee päässä ja joulun alla aloin sit pikku hiljaa vaalentamaan lähemmäs omaa väriä. Just sen takia, ettei aina tarviis olla tyveä värjäämässä.

    VastaaPoista
  4. No maksattekos te sit tälle Simolle kun se kerran on niin hyvä? ;) Menee varsinkin Pepillä usein selittelyksi ja onhan se ikävää että lukijatkin alkaa olemaan kyllästyneitä näihin "testailuihin" ja toivovat jotain vähemmän teidän saamiin tuotelahjoihin liittyviä postauksia.

    VastaaPoista
  5. musta on siistii, että teillä on tommonen asenne, että suosittelette jotain tuotetta tms. vasta kun ootte oikeesti testannusen ite kunnolla! Itelleni ainaki tuli semmone fiilis, että jos joskus haluan pidennykset, nii voisin kyllä harkita tommosia samanlaisia ku teillä.

    Ja tosta hiusväriasiasta vielä sen verran, että ite ainaki oon huomannu tässä vuosien mittaan omalla ja ystävien ym tuttujen kohalla, että mahdollisimman lähellä luonnollista hiusväriä oleva tukkaväri on aina se mikä käy parhaiten :) Tietenki on sit niitä ihmisiä, joitten ihon väri ja kulmakarvojen väri sun muut on semmosia, että niitten kanssa käy melkein mikä vaan. Ja sit on niitäki ihmisiä jotka on vaa niin ihastuneita johonki tiettyyn hiusväriin, että tekee siitä "oman jutun" vaikka väkisin vuosien totuttamisella. Lisäks on vielä ne ketkä iha tarkotuksella haluaa erottautua ja provosoida porukkaa esim. shokkiväreillä.

    Että ehkä paras keino näihin asioihin on kuitenki se, että värjätkää iha mikskä vaan teistä itestä tuntuu!

    Mut Pepillä on ainaki aika viileän värinen iho, että ei ainakaan varmaan kauheen lämmin ruskee käy?

    VastaaPoista
  6. heii onko sulla siis jonkun asteen rakennekynnet? saisko niistäkin kuvaa (;

    VastaaPoista
  7. On mulla ja Mimmilläkin. Kandee käydä tuolla meidän More To Lovessa Facebookissa, siellä on ainakin kuvia kynsistä! :)

    VastaaPoista
  8. Kiits tästä hyvästä postauksesta! Mä oon silloin tammikuussa pistäny hiukset lyhyiks ja tossa kuukaus sitten vedin sivut tosi lyhyiksi. Nyt kuitenkin kaipaan pitkää tukkaani takasin, joten pistän tämän korvan taakse, jos jossain vaiheessa kasvatus alkaa ärsyttää voi hetkeksi ainakin turvautua pidennyksiin! :]

    Arvostan sitä et testaatte tuotteet ennen niiden 'mainostamista'. :] Go girls!

    VastaaPoista
  9. Voi ei, nyt teen itseni erittäin tyhmäksi kun sanon tämän: oon aina luullut, että sulla Peppi on ihan vaan omaa hiusta kaikki. "Järkytyin" nyt suuresti. :D Oon kyllä tiennyt, että Mimmillä on pidennykset, mutta sitä en tiennyt, että sullakin on. No mutta ei mitään, hyvältä näyttää! Ja sulle vois ihan hyvin sopiakin se keskiruskee väri. Ja jos värjäät ja et tykkäät, hiuksista saa varmaan aika helposti mustat tai tosi tumman tummanruskeet sen jälkeen. :)

    VastaaPoista
  10. Mun taytyis pistaa filleria kynsiin jo viikon jalkeen, jos haluan etta ne pysyy hyvannakosina, maksimissaan kahden viikon! Olisin siis onnellinen jos pystyisin meneen kolmekin viikkoa ilman :) kiva kuulla kokemuksia teippipdennyksista kun oon harkinnut niiden ottamista itsekin :)

    VastaaPoista
  11. Tulee mieleen ihan omat pidennykset, hankin ne häitäni varten kolme vuotta takaperin. Päässä ne oli mulla jotain 3 kuukautta ja sitten halusin ne pois.
    Mulla oli sineteillä mustaa hiusta(en muista merkkiä), muistan vaan miten kova homma se oli pestä, pitää kunnossa, suoristaa jne. Mulla itsellä oli samanpituiset hiusket kun sulla nyt ja myös luonnonkiharat.
    Asiaa toki vaikeutti myös se että sairastan psoriasista. Olipa TOSI hyvä idea hankkia hiustenpidennykset. :D Parturi sanoi ettei ole kellään nähnyt että ois menny tukka niin pahannäköiseksi niin lyhyessä ajassa.

    No, olipa ainakin hääkuvissa pitkä musta tukka.
    Pidennyksiä en enää tarvi kun oma tukka on nyt tosi pitkä ja ihan kiva kun mnee kiharalle ja saa suoristettuakin jos semmosta haluaa. :D

    Sun hiukset kyllä näyttää tosi hyviltä.

    VastaaPoista
  12. Sulle sopii kyllä tummat tosi hyvin! Mites se sun ihan lyhyt vaalea tukka -kausi? Tykkäsitkö itse siitä? Kun tuntu että sulla aina oli joku huivisysteemi siinä päällä peittämässä ja aina odotin että jossain kuvassa näkyis että millainen se oikeestaan onkaan.

    VastaaPoista
  13. Mulla tökkii nämä tuotelahjapostaukset jo. Jokaisessa blogissa jauhetaan samaa, että tuotteista annetaan rehellinen mielipide, mutta siitä huolimatta mistään ei löydy negatiivista sanottavaa ja jokainen postaus lahjoista on suoranaista nuoleskelua tuotteen toimittajaa kohtaan. Hienoa, jos voi elää ilmaisilla tuotelahjoilla eihän siinä mitään.

    VastaaPoista
  14. Montako nauhaa/punttia sitä teippari hiusta teille laitettiin?
    Ilmeisesti omat lyhyet sulautuvat joukkoon?
    Minulla jää omat hieman liikaa näkyviin. Siksi mietinkin että paljonko teillä hiusta päässä :)

    VastaaPoista
  15. Noi puntit on aina eri merkeillä hiukan eri kokoisia. Mulla on ihan järkyttävän paljon tukkaa ja pidennyshiusta meneekin ihan hirveät määrät. Mulla menee aina yleensä normi-ihminen x 2. Oon siis tavallaan massapäällikkö myös hiuksissa! ;)

    VastaaPoista
  16. Heippis! Tosta Rihanna punaisesta (joka on sanoinkuvaamattoman herkullisen IHANA), se vaatii suurinpiirtein saman verran vaalennusta kuin tuo keskiruskea:) Inan enemmän jos haluaa oikein kirkkaan. Ei paha. Eli näin teoria tasolla voisit kokeilla vaikka ensin hetken sitä punaista, sit jos kyllästyt niin sen saa nopeesti neutraalimmaksi ruskeaksi:) Kiitos hyvästä tuotearviosta kanssa, ei kyllä kannata säästellä määrässä eikä laadussa jos haluu hyvät jatkot:) -Hansu

    VastaaPoista
  17. Kiitos vastauksesta hiuten määrään. Taidan olla myös massapäällikkö :) Tarvitsee varmasti hakea lisää hiusta tähänkin päähän.

    VastaaPoista
  18. Lyhyet sopi ihanasti. Tästä pitkästä tulee etäisesti pubiruusu-fiiis.. :/

    VastaaPoista
  19. Kiitokset oikein paljon Mimmi ja Peppi, teidän ihana bloginne on saanut mut tajuumaan että mussa ei ole mitään vikaa vaikka olenkin vähän isokokoisempi kuin ystäväni. Ilman More To Lovea kärvistelisin vieläkin itsesäälissä ja vihaisin itseäni ylikaiken. Mutta teidän ihanat tekstit ja jutut ovat saaneet mut ajattelemaan itseäni kauniina! Kiitos,että teillä on näin ihana blogi!<3

    VastaaPoista
  20. Hei eiks noi pidennykset sitten kiharru? Mä oon koittanu epätoivosesti ettiä pidennyksiä jotka ei kihartuis pesun jälkeen, mut mistään ei näytä löytyvän. Oisko tää nyt se mitä oon ettinyt? Ooon hirveen laiska suoristamaan tukkaani ja varsinkin ku pitää varoo niitä kiinnityskohtia nii menee semmoseks säätämiks et kuka sitä ny jaksais..

    VastaaPoista

Hellurei ja hellät tunteet! KIITOS jo etukäteen kommentistasi!

Hey you! Please, leave a comment. We would really appreciate that! :)

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.